Samovo ovál
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15174
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Dneska je den blbec, po nekonečném pasovaní manžet na polosách jsem urval jeden z 6ti šteftů držící víčko poloosy u převodovky. Chjo, jdu se uklidnit a pak budu přemýšlet co dál. (v koutku duše doufám, že to bude i nadále těsnit a že to nebudu muset celé znova rozebírat.)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15174
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
A hopla. Neuvěřitelné se stalo skutkem. Poté co jsem zjistil, že závit na svorník je krz, musel jsem se jít podruhé uklidnit.
Vyřezávání nového závitu by totiž nebylo možné bez kompletního rozebrání celé převodovky.
Bohové ke mě byli ale dnes nakloněni, polovina svorníku zůstala koukat cca 1mm a tak s použitím přesných samosvorných kleští vise-grip se mi podařilo svorník chytit a opatrně vytočit ven.
Musím se přiznat, že půlky jsem měl pěkně sevřený když jsem pomalu otáčel a koukal, jak se svorník ožvejkával a ještě více zmenšoval.....
Vyřezávání nového závitu by totiž nebylo možné bez kompletního rozebrání celé převodovky.
Bohové ke mě byli ale dnes nakloněni, polovina svorníku zůstala koukat cca 1mm a tak s použitím přesných samosvorných kleští vise-grip se mi podařilo svorník chytit a opatrně vytočit ven.
Musím se přiznat, že půlky jsem měl pěkně sevřený když jsem pomalu otáčel a koukal, jak se svorník ožvejkával a ještě více zmenšoval.....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15174
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Tak po delší době opět minireportáž z dílny. Fotoaparát je již od posledního karambolu opět funkční a tak moho poslat pár obrázků pro spestření.
Dnes se mi za pomoci samozvaného Guru podařilo natočit motor a mohu vám říct, že mi běhal mráz po zádech z toho rachotu kolem. Pro ty co přišli později a nechtějí se probírat celým topikem prozradím, že se jedná o 30PS kočičku, která již skoro dva roky čekala na svoji premiéru po GO.
Tak se pěkně usaďte, začínáme....
Nejdříve je třeba si osahat pořádně nářadí, aby si na něj ruka zvykla.
učený z nebe nespadl a tak nebude ostudou nahlédnout do chytrého manuálu a vyzjistit jak jen to je s tím předstihem....
kočička připravena k prvnímu zážehu. Všimětě si pracovního uspořádání všech nástrojů a forichtungů. Ano toto je vskutku tvůrčí prostředí.
Motor naskočil voiala....
po dobře odvedené práci je třeba si dopřát zaslouženého odpočinku a chilku rozjímat a tokat o kravinách.
Kdo to vydržel číst až sem, pro toho tu mám nějaké to bonusové video.
Druhé natočení, tentokrát již s osazeným vzduchovým filtrem a píšťalama.
Chod motoru je o poznání tišší a tak tentokráte ani sousedi nepičují že děláme randál.
Dnes se mi za pomoci samozvaného Guru podařilo natočit motor a mohu vám říct, že mi běhal mráz po zádech z toho rachotu kolem. Pro ty co přišli později a nechtějí se probírat celým topikem prozradím, že se jedná o 30PS kočičku, která již skoro dva roky čekala na svoji premiéru po GO.
Tak se pěkně usaďte, začínáme....
Nejdříve je třeba si osahat pořádně nářadí, aby si na něj ruka zvykla.
učený z nebe nespadl a tak nebude ostudou nahlédnout do chytrého manuálu a vyzjistit jak jen to je s tím předstihem....
kočička připravena k prvnímu zážehu. Všimětě si pracovního uspořádání všech nástrojů a forichtungů. Ano toto je vskutku tvůrčí prostředí.
Motor naskočil voiala....
po dobře odvedené práci je třeba si dopřát zaslouženého odpočinku a chilku rozjímat a tokat o kravinách.
Kdo to vydržel číst až sem, pro toho tu mám nějaké to bonusové video.
Druhé natočení, tentokrát již s osazeným vzduchovým filtrem a píšťalama.
Chod motoru je o poznání tišší a tak tentokráte ani sousedi nepičují že děláme randál.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15174
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Štěpán odjel k babičce a tak jsem těch pár dní využil a trošku posunul mazlíka k jarnímu startu.
Současný stav. Připadám si jako šílenec, každý šroubek mažu grafitkou a každý spoj (blatníky, prahy, těsnění ve dveřích) promazávám voskem.
Taky jsem si začal hrát s elektrikou. Z nově zakoupeného kabelového svazku mám velkou radost. Vše páslo tak jak mělo. Navíc protahování kabelů, kterého jsem se dost obával šlo až nečekaně hladce.
Detail provedení kabelů. Veškere kabely jsou oříznuty a konce zacínovány. Sborka bude o to jednodušší. Nejvíce mě ale potěšil původní design značení kabelů (spirálové).
Současný stav. Připadám si jako šílenec, každý šroubek mažu grafitkou a každý spoj (blatníky, prahy, těsnění ve dveřích) promazávám voskem.
Taky jsem si začal hrát s elektrikou. Z nově zakoupeného kabelového svazku mám velkou radost. Vše páslo tak jak mělo. Navíc protahování kabelů, kterého jsem se dost obával šlo až nečekaně hladce.
Detail provedení kabelů. Veškere kabely jsou oříznuty a konce zacínovány. Sborka bude o to jednodušší. Nejvíce mě ale potěšil původní design značení kabelů (spirálové).
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15174
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Tak nasazování skel do větraček stále odolává. Bude to nakonec přeci jen chtít nějaký ten přípravek na uchycení. Až bude, poskytnu dalším oválovým beznadějcům
Mimo mísu: potřebuji zajistit hadičku vedoucí z brzdové nádobky k válci. Potíž je v tom, že spony mají vždy jen na 8mm a brzd. hadička je tenčí.
Mimo mísu: potřebuji zajistit hadičku vedoucí z brzdové nádobky k válci. Potíž je v tom, že spony mají vždy jen na 8mm a brzd. hadička je tenčí.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15174
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
jj, nakonec se podařilo. Palička nebyla účinná, mlátil jsem do toho asi 10 min a naprosto bez úspěchu. Ke konci jsem to už chtěl i rozbít, tak jsem to vůbec nešetřil
Nakonec to dopadlo tak, že jsem si z desky vyříznul profil větračky a svorkama ho upevnil k desce stolu, do toho jsem zapřel větračku a stahovací kurtou jsem sklo vlisoval na sve misto. Na sucho to nešlo ani omylem, bylo třeba namazat těsnění fermeží.
Nakonec to dopadlo tak, že jsem si z desky vyříznul profil větračky a svorkama ho upevnil k desce stolu, do toho jsem zapřel větračku a stahovací kurtou jsem sklo vlisoval na sve misto. Na sucho to nešlo ani omylem, bylo třeba namazat těsnění fermeží.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15174
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Tak dneska jsem dodělal komplet dveře. Nové těsnění, sametky, zasklení větraček, nové držáky skel, atp.. Asi jsem se ještě víc nezasekal jako právě na tomto. Každopádně teď už je vše na svém místě. Nové gumy a těsnění jsou dost nepoddajné, takže stahování okýnek či zavírání větračky je velký problém. Nechal jsem vše zavřené a snad si to do jara sedne.
přidávám jednu náladovou...
přidávám jednu náladovou...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15174
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
pomalu ale jistě.
Práve mám na stole karburátor. Dostalo se mu převložkování klapky.
(toho ožvejkaného šroubku si nevšímejte, bude vyměněn)
Bronzové pouzdro by mělo vydržet víc než ta původní slitina. Karburátor má za sebou 50 let, tak při další repasi už budu v dřeveném penálu a s maceškama na prsou (snad)...
Vyčištění v ultrazvuku a omlazovací kůra v podobě přetěsňovací sady.
Mechanismus ovládání klapek byl záměrně ponechám v mírně narezlém stylu, aby vše zapadlo ke zbytku motoru...
Práve mám na stole karburátor. Dostalo se mu převložkování klapky.
(toho ožvejkaného šroubku si nevšímejte, bude vyměněn)
Bronzové pouzdro by mělo vydržet víc než ta původní slitina. Karburátor má za sebou 50 let, tak při další repasi už budu v dřeveném penálu a s maceškama na prsou (snad)...
Vyčištění v ultrazvuku a omlazovací kůra v podobě přetěsňovací sady.
Mechanismus ovládání klapek byl záměrně ponechám v mírně narezlém stylu, aby vše zapadlo ke zbytku motoru...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15174
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Nebojte se chalani, jezdit se bude. A aby nebylo za chladného počasí v autě zima, provedl jsem komplet repasi topníků.
Protože zdravé J trubky co vedou topníkem není prakticky možné sehnat, nechal jsem si pár kousků vyrobit. Ohýbaná ocelová trubka původních rozměrů, tl. stěny 2mm.
trubky i zbytek topníků šel našopovat hliníkem.
a zde finální topníky v černém vypalovacím matu
Protože zdravé J trubky co vedou topníkem není prakticky možné sehnat, nechal jsem si pár kousků vyrobit. Ohýbaná ocelová trubka původních rozměrů, tl. stěny 2mm.
trubky i zbytek topníků šel našopovat hliníkem.
a zde finální topníky v černém vypalovacím matu
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15174
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Pomalu ale jistě finišují práce v interiéru.
Je libo si posedět ?
Naposledy upravil(a) Sam dne 17 úno 2008, celkem upraveno 1 x.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912