Samovo ovál

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Samovo ovál

Příspěvek od Sam »

Tak, aby to nevypadalo, ze nic nedelam, tak tady je mensi ukazka toho, na co se v nejblizsi dobe chystam...
Obrázek
Naposledy upravil(a) Sam dne 30 bře 2005, celkem upraveno 2 x.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak jak uz v jinych auditkach prosaklo, mam sveho mazlika jiz v garazi. Pri dukladnem prozkoumavani utrob vozidla jsem objevil nasledujici artefakt, s kterym se musim pochlubit. Myslim ze styl rekonstrukce mazlika je jiz jasny...
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak protoze jsem zaznamenal zde na foru zajem o Samovo mazlika, rozhodl jsem se, ze poodhalim trosku rousku tajemstvi a dam sem par fotek mazlika.

Tak se pohodlne usadte, zaciname....

Obrázek
Prvni fotka broucina po prevozu do CR. Broucin je kapanek stydlivy a tak jen nesmele vykukuje z prepravniho kontejneru.

Obrázek
Na prvni pohled se zda mazlik vcelku zdrav, krom par neduhu v inerieru (ty cerveny tapecy ve dverich jsou priserny) je pohled vcelku prijemny.

Obrázek
Jak rikam, je to fesak. ;-) Za povsimnuti stoji dobovy upgrade mavatek za blinkry. Jednalo se o neskodnou upravu, otvory na mavatka jsou neposkozeny a v perfektnim stavu.

Obrázek
Pohled krz zadni okenko. No neni to nadhera?

Obrázek
Pri odkryti kobercu to je jiz horsi. Koroze na klasickych mistech u topeni, kde se drzi vlhkost a plech je teplotne namahan. Alespon je interier vzdusny a osadka vozu netrpi nedostatkem kysliku ;-)


Obrázek
Pohled z druhe strany. Je videt jisty naznak vareni, ale kdo by to u auta 50 let starem necekal.

Obrázek
Pohled na motor. Majitel zrejme unik oleje resil po svem. Ma to sve vyhody, nemusite cistit olejove sitko a proste jen dolevate. Jake tato varianta mela nakonec dusledky zminim pozdeji. Jedno se tomu ale neda odeprit, antikorozni opatreni :)

Obrázek
Co dodat, koroze, koroze

Obrázek
Klasicka patinka u okenich tesneni, nastesti nevypada az tak zle.

Obrázek
Brrr, jakmile se sunda podovozek, je hned na kastli lepe videt. Co to jenom... Aha, koroze ;-)


Obrázek
Pohled na podvozek, pod nanosy vsemozneho bordelu a rzi se mozna neco skryva.....


Obrázek
....a po opiskovani se hnedka ukaze, kam kde jsou slaba mista. Nastesti tech der neni zas tolik.


Obrázek
Placka po opiskovani, vyvareni a impregnaci. K tomuto mam jiste vyhrady, ale co se stalo, stalo. Jeste neni vsem dnum konec.

Obrázek
Po sundani blatniku jsou videt dalsi bolistky.

Obrázek
A na zadnim podbehu to same.

Obrázek
Po opiskovani podbehu je videt vic. Hmm, osklive zaplaty, novodobe drzaky narazniku..... pryc s tim.

Obrázek
Dtto predni podbeh.

A to je pro dnesek vse pratele, pokracovani priste.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Zacnu od spodu, tedy od prahu.

Obrázek
Puvodni prahy byly klasicky KO, takze se sehnali nove. Bohuzel nikde jsem nevidel prodavat takove, se kterymi bych byl spokojen. Proto jsme pouzili tyto s trubkou pro lepsi vedeni tepla, zamezeni zbytecnemu ohrivani celeho telesa prahu, nasledne kondenzace vody a vzniku koroze. Je to jedna z mala tuning uprav, do kterych jsem se pustil :P
Prah v miste dveri byl rozriznul a novodoby hranaty prolis byl odriznut a nahrazen oblym prechodem jako tomu bylo na '54/'55.
Zmenu poznala i mrizka na vydech tepleho vzducu u nohou ridice. Puvodni zebrovana hranata mrizka byla zavarena a byla presunuta na spravne misto bliz k pedalove stene. Novodobejsi zebrovani ustoupilo puvodni ovalove dratene krytce vyseparovane ze starych prahu.

Obrázek
Zde vysledek celeho konani....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak aby rec nestala, tak pokracovani nekonecneho pribehu.....

Obrázek
Obcas se nesly nepekne a usmrkane opravy od predchoich majitelu. Nebbejvalo nez celou cast vyriznou a zacit pekne znovu.

Obrázek
Treba tak.

Obrázek
Stejny pripad byl i u uchytu blatniku. Ja vim, dalo by se to schovat a zakonzervovat nejakym bezmakem co rikal Petr914, ale proc...

Obrázek
prohnile topeni muselo jit pryc.

Obrázek
a misto nej prisel novy plech.

Obrázek
a takhle to dopadlo ve finale.

Obrázek
jeste fotka pro srovnani. Puvodni stav.

Obrázek
Detail vevareneho prahu.

Obrázek
Zadni panel byl sice opravovany, ale prechozimu klempikovi nejak ujela geometrie. Takze znovu....

Obrázek

Treba takhle....

Obrázek
Podobne mortirium bylo na druhe strane. Plech se po oprave ponekud prohnul a tak tam nejaky sochar nalepil pul centaku kitu. Takze se bude co ? Bude se rezat.

Obrázek
Obrázek
Tak s timhle jsem uz spokojeny vice.

Obrázek
Jeste jeden pohled.... Jiz vcetne vevareni ovalovych drzaku narazniku.

Obrázek
Blatniky jseme pouzili puvodni, mensi bolistky kolem svetel a lemu se daly opravit.

Tak pro dnesek to je vse... pokracovani priste.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Aby rec nestala. Vyjizdime s mazlikem od doktora... Good Bye...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak mi prave dorazilo srdicko do ovala. Neni jiste prekvapenim, ze to je 30PS kocicka. Za ty leta co verne slouzila predchozim majitelum (a to mnohdy bez velke pece) dostala co proto. Spatne mazani a neserizovani ventil vuli vedlo obrouseni ventil zdvihatek a zniceni vacky. Taktez klika vzala za sve, protoze predchozi servisman ji zbrousil na nejmensi mozny rozmer.
Kdyz to vemu poporadku, tak bylo treba :

protahnout blok motoru
vymenit klikovou hridel a sehnat odpovidajici loziska
vymenit pistni krouzky,cepy,repasovat ojnice,lapovani
udelat ventilova sedla a voditka
nova vacka
vyvlozkovani a pretesneni karburatoru
vymena vyfuku a vyvareni topniku
repase dynama
nove saci potrubi
novy pritlacak a lamela
+ mraky dalsich drobnosti
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak sem lupnu rovnou i nejaky fotky. Kochaci obrazky vnitrku motoru neporidim, tak alespon par obrazku vnejsiho kabatku. Jak jsem uz psal drive, plechy se jenom oplachly, nakonzervovaly a zustaly v puvodnim laku. Z omalovanek jsem nastesti jiz vyrostl....

Obrázek
Detail voditek. Jak je videt, dostaly pekne na prdel.

Obrázek
plech s patinkou..... tohle proste muzu ;-)

Obrázek
pohled na rozdelovac

Obrázek
Celkovy pohled....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak protoze casu nejak neni nazbyt, dostal jsem se po dlouhe dobe do garaze a snazil seneco (po)delat.
Dneska to byla nadrz. Po dukladne prohlidce jsem zjistil, ze puvodniho laku na nadrzi je jen co by se za nehet veslo a proto prislo nelitostne rozhodnuti celou nadrz odrbat.
Obrázek
To pod rukou je vyse uvedeny objekt na zacatku meho snazeni.

Obrázek
Nadrz po 4 hodinach usilovneho drhnuti. Prach a rez mam snad vsude, ale na nadrzi toho snad uz moc nezbylo :twisted:

Nasleduje chvilkove rozpolozeni a koketovani s myslenkou drhnuti ve slane vode a nasledny ratlook.....

Obrázek
Pak ale vitezi puvodni barva L29 a nadrz jde prozatim do zinkoveho zakladu....

Pokracovani priste
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Obrázek
Obrázek
Hop a aby rec nestala, dame si soucastny stav. Broucim vykytovanej, vybrousenej a pripravenej pro finalni lak. Tedka jak to vidim, ta matna ma preci jen neco do sebe :wink: :twisted:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak jsem se nechal Petrem vyhecovat jal jsem se okusit tezky chleba lakyrnikuv. Jak uz jsem naznacil vyse, pustil jsem se do repase nadrze. Na zinkvovej zaklad jsem fouknul dve vrstvy plnice, zabrousil do prijatelny podoby a nalil na to tu slavnou VW L29ku. Protoze jsem v lakovani naprosty amater, pustil jsem se nejdriv na spodni stranu, kde jsem se jakztaks s matrosem naucil pracovat. Pohledova strana pak dopadla jiz o pozani lepe, barva se krasne rozlila a uz jsem ji ani moc nezaprasil. Na to ze se jednalo o moje prvni lakovani a s prihlednutim na to ze se jedna JEN o nadrz je vysledek pro mne prijatelny. Pomalu zacinam rozpoznavat problemy, ktere se s lakovanim vazou... takze jeste jednou diky, Petre....


Obrázek
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Obrázek
Tak jsem si udelal radost a dotahnul jsem si z Reichu tuhle podtlakovou regulaci na 30PS kocicku. Novej, nezterelej kousek, uz se tesim jak moturek pekne potahne za plynem :P
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Obrázek
Tak jsem se vrhnul na sicny. Konstrukce sla opiskovat a nasledne do zakladu, ktery jsem pote zbrousil. Tady by me zajimalo slovo lakyrky (cau Petre :) ), jestli to brouseni nebylo zbytecne. I po nastriku zakladu totiz byla patrna struktura, kterou za sebou zanechalo piskovani. Prekryl by to finalni lak? Nebo by se propadl do mikroporu a povrch by nebyl uplne hladky ?

Recept na finalni lak jsem nikde nedohledal, a tak jsem nechal namichat odstin co nevice podobny originalu. (nastesti bylo odkud brat :)

Zitra s tim jedu k calounikum, kteri maji uz opraveny "perovani" a vypln a cely to zabalej do latky prdem zakoupene u himmelservisu.

Tak jsem zvedavej, kdyz uz nic, tak si budu moct v dilne aspon poradne na cem posedet :wink:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Obrázek
Obrázek
Tak pri rozebirani sedacek na me vypadlo par samacek, ktere mi udelaly naramnou radost. Potvrdila se tak puvodnost sedacek s cislem podovozku, a blize se upresnil datum narozeni broucina... Tedka uz vim, kdy slavit :P
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Obrázek
po delší odmlce, menší sobotní očumování v garáži.
Prach si pomaličku sedá......
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Hop, tak bylo zas trochu času, tak jsem se pustil do resuscitace podvozku.

Předchozí majitel již rekonstrukci podvozku započal, ale nebyl jsem úplně spokojený s prací a materiálem, takže jsem si dal jeden víkend s hadříkem a benzínem a omyl jsem podvozek od zbytku rezistinu až na základovku (nikomu tuto práci nepřeju, asfalt jsem měl úplně všude), následovala penetrace, UBS Terotex Record 2000 a navrch černý mat.
Stejně dopadla i přední náprava.

Dnes jsem sesazenou nápravu přišrouboval k placce a osadil štíty brzd. (ošetřený zinkovým základem, vypalovací barvou a vypálený v naší nové troubě :oops: :wink:b )
Zítra snad ještě stříknu UBSkou kraje podlahy z vrchní strany, nalepím tlumící asf. desky na tunel a dám do laku placku z vrchu.
Na cestě z USA jsou už gumové průchodky pro brzdy a nos převodovky a pak už snad bude placka zase pojízdná.
Naposledy upravil(a) Sam dne 14 črc 2007, celkem upraveno 2 x.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Mno, tak teďka toto audítko vemu spíš jako takovej deníček, abych věděl co jsem kdy udělal a mohl se k tomu někdy v budoucnu vrátit.
Tak tím jsem vás varoval, že následující stránku budou nudnější než obvykle a můžeme se pustit do dalšího....

Dnes jsem dokompletoval spojovačky a i když jsme u Jaška dávali pozor aby čepy řízení byly levý a pravý, tak ve finále jsem si domů dovezl jen oba levý. Chjo, tak jsem vyměnil jen ten jeden co byl opravdu KO a zbytek jsou původní v oldschool provedení s maznicí. Takže náprava už hejbá kolečkama, je třeba doladit nahrubo geometrii. Podlaha je již z obou stran v laku, tak doufám, že si na čas od fetu odpočinu. :)

Čeká mě teďka výměna lanek v tunelu, už se na to těším. Zároveň jsem zjistil, že mnou zakoupené lanovody na ruční brzdu jsou k ničemu a že zatím nikdo v ČR není schopen mi je dodat. (mám květen '55 a to znamená hydraulický brzdy ale ručka je vedena ještě starým způsobem jako u mechanických brzd, tedy až k přední nápravě a odtud zpět táhlem k ručce)

Další nedostupné zboží jsou šrouby držící přední tlumiče (12ka šroub s desítkovým závitem) a futro startéru do půlené převodovky. Takže to bude na návštěvu pana se soustruhem...

Taky se mi podařilo dodělat načatej závit v kladivu u jednoho ze šroubů držící nápravu, tak objednávám delší šrouby.

Tím je to pro dnešek vše.

PS: a není. Ještě jsem rozdělal louh a koupu veškerý díly co byly za ty léta xkrát natíraný, abych jim mohl dát opět ten původní odstín.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvek od Leer »

je to tenhle....koupil jsem ho v německu, ale byl čertovsky drahý...

Obrázek
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak dneska přišlo na konzervaci podvozku, aby mohla pokračovat kompletace.
Do tunelu, kladiva, vidlic, prostě všude kde to jen šlo jsem nastříkal Terotex 350 (Konzervační vosk). K vlasní penetraci posloužila plnotlaková stříkací pistole SATA a musím řict, že práce se ní je opravdu zábava. Díky vysokému tlaku vznikne hustá vosková mlha, která naleze opravdu všude. Dále proběhla příprava pedálového "hnízda". Toto vidím opět na návštěvu pána se soustruhem, aby mi vyrobil nové bronzové pouzdra na brzdový a spojkový pedál. Jediný co mi ale nejde do hlavy je vlastní konstrukce plynového pedálu. Železný pedál se pohybuje v hliníkovém odlitku a tudíž za půl století získal pedál nečekanou volnost pohybu ve všech osách :)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12503
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak opět po delší době:
Instalováno plynové a spojkové lanko, promazání, převložkování pedálového hnízda, instalace připravené převodovky (Thnx 4 Hrdlička), usazení připraveného motoru(thnx 4 Kulhavý), nataženy brzdové trubičky a hadičky.
Placka je tedy skoro kompletní. Zbývá pořešit elektriku a pár dorbností a může se vyrazit na krátkou projížďku na podvozku :lol: [smilie=driving.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět