T2a 1968

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexiko 1983
Příspěvky: 205
Registrován: 13 říj 2016
Bydliště: Český Šterndberk

Re: T2a 1968

Příspěvek od Mexiko 1983 »

Asi =D>

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: T2a 1968

Příspěvek od Pětišroub »

Nastala doba kotoučová. Bubny brzdily skvěle, ale nebylo jak k nim kulturně přišroubovat Fuchsy. Na zadní nápravu jsme použili bubny od CSP se svorníky CSP a origo alu matkami kol. Vpředu to bylo komplikovanější, protože nebyla k nalezení zaručená informace o kompatibilitě CSP sady se 14" sadou origo Fuchsů. Nicméně za pomoci 10mm duralových podložek a delších svorníků to lze. Kotouče CSP ubírají na každé straně 8 mm rozchodu oproti bubnům a s podložkami je to vlastně "ve starých kolejích". Fuchsy mají shodou náhod stejné rozměry ráfku - včetně zálisu - jako originál plecháče, takže vypadají, jako by tam na busa skoro patřily :-) Použit byl originál nový ATE válec, s demontovanými ventily zbytkového tlaku.

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1991
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: T2a 1968

Příspěvek od Skid »

Na Runway jsem si vsiml drobneho chladiciho prvku. Vsiml si toho nekdo take? ;-)
31189992_10210899245789935_2444291490453651456_n.jpg
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 689
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: T2a 1968

Příspěvek od tarmara »

Skid píše:Na Runway jsem si vsiml drobneho chladiciho prvku. Vsiml si toho nekdo take? ;-)

31189992_10210899245789935_2444291490453651456_n.jpg
https://www.justkampers.com/earz-engine ... -1979.html - za ty prachy... Ale zajímal by mě reálný dopad na jízdní vlastnosti a hlavně na trvanlivost materiálu...
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 688
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: T2a 1968

Příspěvek od eLzyx »

world cheapest turbocharger [smilie=andere047.gif]
Teoreticky by to fungovat mělo, náporové sání je poměrně běžný "tuning" motoru. V tomhle případě by to mohlo pomoci ať tím, že to nacpe do motoru více vzduchu (pokud je motorový prostor utěsněný), nebo to ten motorový prostor více vyluftuje -> chladnější vzduch -> vyšší výkon. Ale z 50 koní to 60 neudělá, to je jasné.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2069
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: T2a 1968

Příspěvek od martin_100 »

Hahaaaaaa to sem si dělal v 18 letech na škodě 100 z plastovýho kanystru od nemrzky aby se v létě chladičem hnalo víc větru. :lol:
Cena byla 3 minuty času a dvě binderpásky :wink:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12532
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: T2a 1968

Příspěvek od Sam »

Nevim kolik stoji bindpaska ale pokud jde o cenu prace kravataka v Praze, tak je reseni z justcampers levnejsi :twisted:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 4522
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: T2a 1968

Příspěvek od pulenejksicht »

pěkná mucholapka :wink:

by mě zajímalo změřit o kolik promile stupně celsia se zlepší chlazení ..
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12532
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: T2a 1968

Příspěvek od Sam »

pulenejksicht píše:pěkná mucholapka :wink:

by mě zajímalo změřit o kolik promile stupně celsia se zlepší chlazení ..
A o kolik km/h klesne cestovni rychlost. Brezela by to spolehlive zastavilo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5753
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T2a 1968

Příspěvek od udeeska »

pulenejksicht píše:pěkná mucholapka :wink:

by mě zajímalo změřit o kolik promile stupně celsia se zlepší chlazení ..
Topeni prestane topit, me by to na 71 vyrvalo dvirka motoru :D
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: T2a 1968

Příspěvek od Pětišroub »

Ahoj!:-) koeficient aerodynamického odporu jsem odhadem stanovil na přesně 0.11 až 0.24 ZSK*

Účelem není honit výkon, ale chlazení.

Neb na svých autech teploty ze zásady nemonitoruji, tak nemohu říct nic pozitivního, ani negativního. Motor se nehřál ani před, ani po, Pečlivější uživatelé v zahraničí udávají v některých režimech 5, nebo dokonce až 8°pokles teploty oleje, kterou sice určitě měří mizerným budíkem a špatně umístěným čidlem, ale pokud je to ale pravda, určitě to stojí za to :-)

*Zahrádka S Krámama
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 25 dub 2018, celkem upraveno 2 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8742
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: T2a 1968

Příspěvek od yahoďák »

náhodou je to hezká vychytávka a všimnul jsem si jí, i když není skoro vidět.
Možná to pomůže, pravděpodobně neuškodí. :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: T2a 1968

Příspěvek od Pětišroub »

Spát se v tom dá. Originál původní "buseyes" od firmy Madmatz.
Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: T2a 1968

Příspěvek od Pětišroub »

K včerejšku najeto 5600 km. Vyměněn olej.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: T2a 1968

Příspěvek od Pětišroub »

Úspěšně završena Odyssea za teplíčkem na spaní. Webasto je v nerezovém boxu pod autem a fouká teplo to původní vzduchotechniky vozu, tzn. vepředu pod nohy+výdechem v průchozí uličce dozadu do vozu. Čidlo termostatu na stěně za rezervním kolem a ovládací termostat na C sloupku. Elektriku si to bere z trakční baterie v levém podběhu, která se při jízdě dobíjí přes spojovací relé. Vše se podařilo bez zásadního zásahu do konstrukce vozu.

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: T2a 1968

Příspěvek od Pětišroub »

Bus se dočkal ošetření podvozku a dutin.Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 563
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: T2a 1968

Příspěvek od gandy »

Pětišroub píše:Úspěšně završena Odyssea za teplíčkem na spaní. Webasto je v nerezovém boxu pod autem a fouká teplo to původní vzduchotechniky vozu, tzn. vepředu pod nohy+výdechem v průchozí uličce dozadu do vozu. Čidlo termostatu na stěně za rezervním kolem a ovládací termostat na C sloupku. Elektriku si to bere z trakční baterie v levém podběhu, která se při jízdě dobíjí přes spojovací relé. Vše se podařilo bez zásadního zásahu do konstrukce vozu.

Obrázek
Pěkná hračka, taky plánuju napřesrok.. Moc co kritizovat neni, ale abych jen tak netlachal a trochu si rejpnul- ten digital by se dal někam víc šikovně schovat ne? Třeba někam pod palubku.. :D

Dutinky joo, taky jsem dělal. Akorát příště si musím příškrtit kompresor. Jednu chvíli mi ta plechovka do dutin doslova ejakulovala :D
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: T2a 1968

Příspěvek od Pětišroub »

A kudy ses dostaval do prahu?

Umisteni ovladani ma ryze prakticky duvod, spime hlavou do prostoru, ne hlavou k 5. dverim, takze mam ovladani "u nosu". Prostorove cidlo termostatu je pak vzadu u rezervy, trochu mimo moznost ukopnuti, poskozeni, nebo zaskladani zavazadlem ci perinou z kachniho peri. Nastesti se da nastavit intenzita displeje, a interval vypnuti. Zaroven je tu moznost regulovat zaroven vetraci okenko, žaluzku i topení najednou z polohy vležmo - velmi výhodné!:-))
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2069
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: T2a 1968

Příspěvek od martin_100 »

A nepadají ti polštáře?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: T2a 1968

Příspěvek od Pětišroub »

Ne, ja si je pred spanim lepim kobercovkou kolem hlavy. Jeden na temeno a druhy pres reprak.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět