Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1713
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

A co opak? Netesnici, nebo druhovyrobni ventil privodu do plovakove komory? Presne tohle dělal jeden brou při koupi, az jsem musel privrit hadičku mezi karbec a saharu tak, abych s tím dojel. Důvod byl druhovýrobní neuzavírající ventil, po výměně bez problémů

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 545
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od Rychnak »

Podivej se i na kostru desticky rozdelovace na ktere je kladivko, to.me jednou docela vytrapilo...doporucuju poridit bezkontakt original z t3 a nebo alespon nahradu kladivek pertronix nebo tak neco. Kladivka nove se mega rychle sjizdi "pertinax" a kondenzatory nove velmi nizke kvality.
Zkousel jsi jinou civku?

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 686
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od tarmara »

Víkend: vyškubnul jsem rozdělovač, proměřil palec (4850Ohmu), zkontroloval odtrh (0,40) a kvalitu kladívka (bez pecek). Namontoval nový kondenzátor. Šup s rozdělovačem do dírky. Při štelování předstihu nahrubo se mi zdá, že na kladívku je větší jiskra než byla se starým kondíkem. A při startování chytil po týdnu motor na první cvaknutí startéru. A hurá na silnici. 20km jel bus jak drak a před mostem v Kostelci nad Labem škytnul a na volnoběh zhasnul. Nechávám běžet elektriku, nestartuju. Kontroluju pojistky. Všechny drží napevno, jde jimi protočit, ale protočením motor nezhasne. Jak pojistková skříňka, tak oříšek klíčku na zapalování jsou teplé, ale ne nijak moc, ruka se na obojím v pohodě udrží. Otevírám víčko nádrže, ale neslyším charakteristické přisání, pokud by byl v nádrží podtlak. V motoru klepe elektrická benz. pumpa (nová!), v karbecích není sucho. Po pár minutách (5-6) startuju, motor chytí a běží na volnoběh. Chci se přiblížit ke garáží, cestou ještě zkusit nasimulovat poruchu. Ale jedu dalších 20km, vč. 5km po dálnici na plnej plyn a nic. Závada se znovu neprojevila.
Takže čistě kondenzátorem to nebylo. Jeho výměna ale ničemu neuškodí. Seženu sobě cívku a zkusím prohodit. Ale spíš se začnu víc zaměřovat na palivovou soustavu. Teorie nějakého smítka, které se čas od času chytí do nějakého sání by odpovídala právě té nepravidelnosti a nemožnosti závadu on-demand provést jak už tu někteří radili. Takže půjdu od jednoho konce benzínového vedení k druhému:
Bordel v nádrž: Řešil jste někdy někdo použití vysavače z hadičky o větším průměru na principu spojitých nádob? Mám na výstupu z nádrže jakýsi lomený ventil, který nevím jak odmontovat a nádrř je plná. A měl jsem za to, že hadička vedené dírou na palivoměr by mohla sloužit k vysání bordelu na dně, podobně jako se vysávají bazény. Rizika elektrostatického výboje jsem si vědom, uzemním se a použiju jen silikon na hadičku a dřevěnou rukojeť pro lepší manipulaci. Nebo je jiný bets practice jak vyčistit nádrž od bordelu mimo modelu (motor a nádrž ven z auta)?
Výměna hadiček: jak je na tom kvalitativně současná gumárenská produkce?
Vyčištění karbecu: vzhledem k 34-PDSIT-2/3 to raději přenechám odborníkům, které budu kontaktovat přímo. Nerad bych se probil do plovákové komory, ale po sestavení mi zbyly dva šroubky....
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12518
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od Sam »

Co zkontrolovat množství benzínu v plovákové komoře když to chcípne ? Stačí nahrubo povolit vypouštěcí šroub a zkontrolovat kolik se toho vyvalí a jestli to odpovídá plné nebo prázdné komoře.

PS: doporučuji mít u sebe hadr a nekouřit :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 686
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od tarmara »

Sam píše:
25 kvě 2020
Co zkontrolovat množství benzínu v plovákové komoře když to chcípne ? Stačí nahrubo povolit vypouštěcí šroub a zkontrolovat kolik se toho vyvalí a jestli to odpovídá plné nebo prázdné komoře.

PS: doporučuji mít u sebe hadr a nekouřit :D
to už je oprerace na hraně...na jednu stranu je mi jasné, že je nutné to dělat ihned po chcípnutí motoru na silnici v polních podmínkách a v diagnostice ala dr. House by to řešení posunulo zase o kousek vpřed, na druhou stranu nevím, který šroubek to je (viz https://drive.google.com/file/d/0B4Zi-R ... sp=sharing - něco kolem 42?) - šahat na karbece bez důsledné znalosti co si můžu a nemůžu dovolit je pro mě dost rizikové operace....
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12518
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od Sam »

Neznám tyto karburátory ale tipuju 45. Jo a doporučuji vypnout el čerpadlo, pokud nemáš mechaniku :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět