Amálka alias Zoran (T2b 1978)
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
A co opak? Netesnici, nebo druhovyrobni ventil privodu do plovakove komory? Presne tohle dělal jeden brou při koupi, az jsem musel privrit hadičku mezi karbec a saharu tak, abych s tím dojel. Důvod byl druhovýrobní neuzavírající ventil, po výměně bez problémů
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Podivej se i na kostru desticky rozdelovace na ktere je kladivko, to.me jednou docela vytrapilo...doporucuju poridit bezkontakt original z t3 a nebo alespon nahradu kladivek pertronix nebo tak neco. Kladivka nove se mega rychle sjizdi "pertinax" a kondenzatory nove velmi nizke kvality.
Zkousel jsi jinou civku?
Zkousel jsi jinou civku?
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Víkend: vyškubnul jsem rozdělovač, proměřil palec (4850Ohmu), zkontroloval odtrh (0,40) a kvalitu kladívka (bez pecek). Namontoval nový kondenzátor. Šup s rozdělovačem do dírky. Při štelování předstihu nahrubo se mi zdá, že na kladívku je větší jiskra než byla se starým kondíkem. A při startování chytil po týdnu motor na první cvaknutí startéru. A hurá na silnici. 20km jel bus jak drak a před mostem v Kostelci nad Labem škytnul a na volnoběh zhasnul. Nechávám běžet elektriku, nestartuju. Kontroluju pojistky. Všechny drží napevno, jde jimi protočit, ale protočením motor nezhasne. Jak pojistková skříňka, tak oříšek klíčku na zapalování jsou teplé, ale ne nijak moc, ruka se na obojím v pohodě udrží. Otevírám víčko nádrže, ale neslyším charakteristické přisání, pokud by byl v nádrží podtlak. V motoru klepe elektrická benz. pumpa (nová!), v karbecích není sucho. Po pár minutách (5-6) startuju, motor chytí a běží na volnoběh. Chci se přiblížit ke garáží, cestou ještě zkusit nasimulovat poruchu. Ale jedu dalších 20km, vč. 5km po dálnici na plnej plyn a nic. Závada se znovu neprojevila.
Takže čistě kondenzátorem to nebylo. Jeho výměna ale ničemu neuškodí. Seženu sobě cívku a zkusím prohodit. Ale spíš se začnu víc zaměřovat na palivovou soustavu. Teorie nějakého smítka, které se čas od času chytí do nějakého sání by odpovídala právě té nepravidelnosti a nemožnosti závadu on-demand provést jak už tu někteří radili. Takže půjdu od jednoho konce benzínového vedení k druhému:
Bordel v nádrž: Řešil jste někdy někdo použití vysavače z hadičky o větším průměru na principu spojitých nádob? Mám na výstupu z nádrže jakýsi lomený ventil, který nevím jak odmontovat a nádrř je plná. A měl jsem za to, že hadička vedené dírou na palivoměr by mohla sloužit k vysání bordelu na dně, podobně jako se vysávají bazény. Rizika elektrostatického výboje jsem si vědom, uzemním se a použiju jen silikon na hadičku a dřevěnou rukojeť pro lepší manipulaci. Nebo je jiný bets practice jak vyčistit nádrž od bordelu mimo modelu (motor a nádrž ven z auta)?
Výměna hadiček: jak je na tom kvalitativně současná gumárenská produkce?
Vyčištění karbecu: vzhledem k 34-PDSIT-2/3 to raději přenechám odborníkům, které budu kontaktovat přímo. Nerad bych se probil do plovákové komory, ale po sestavení mi zbyly dva šroubky....
Takže čistě kondenzátorem to nebylo. Jeho výměna ale ničemu neuškodí. Seženu sobě cívku a zkusím prohodit. Ale spíš se začnu víc zaměřovat na palivovou soustavu. Teorie nějakého smítka, které se čas od času chytí do nějakého sání by odpovídala právě té nepravidelnosti a nemožnosti závadu on-demand provést jak už tu někteří radili. Takže půjdu od jednoho konce benzínového vedení k druhému:
Bordel v nádrž: Řešil jste někdy někdo použití vysavače z hadičky o větším průměru na principu spojitých nádob? Mám na výstupu z nádrže jakýsi lomený ventil, který nevím jak odmontovat a nádrř je plná. A měl jsem za to, že hadička vedené dírou na palivoměr by mohla sloužit k vysání bordelu na dně, podobně jako se vysávají bazény. Rizika elektrostatického výboje jsem si vědom, uzemním se a použiju jen silikon na hadičku a dřevěnou rukojeť pro lepší manipulaci. Nebo je jiný bets practice jak vyčistit nádrž od bordelu mimo modelu (motor a nádrž ven z auta)?
Výměna hadiček: jak je na tom kvalitativně současná gumárenská produkce?
Vyčištění karbecu: vzhledem k 34-PDSIT-2/3 to raději přenechám odborníkům, které budu kontaktovat přímo. Nerad bych se probil do plovákové komory, ale po sestavení mi zbyly dva šroubky....
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Co zkontrolovat množství benzínu v plovákové komoře když to chcípne ? Stačí nahrubo povolit vypouštěcí šroub a zkontrolovat kolik se toho vyvalí a jestli to odpovídá plné nebo prázdné komoře.
PS: doporučuji mít u sebe hadr a nekouřit
PS: doporučuji mít u sebe hadr a nekouřit
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
to už je oprerace na hraně...na jednu stranu je mi jasné, že je nutné to dělat ihned po chcípnutí motoru na silnici v polních podmínkách a v diagnostice ala dr. House by to řešení posunulo zase o kousek vpřed, na druhou stranu nevím, který šroubek to je (viz https://drive.google.com/file/d/0B4Zi-R ... sp=sharing - něco kolem 42?) - šahat na karbece bez důsledné znalosti co si můžu a nemůžu dovolit je pro mě dost rizikové operace....
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Neznám tyto karburátory ale tipuju 45. Jo a doporučuji vypnout el čerpadlo, pokud nemáš mechaniku
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Dneska vypuštěna nádrž (začínám od té jednodušší strany palivové soustavy) a vypadá to na ucpaný průtokový šroub a banjo dole na nádrži. Večer už jsem neměl odvahu ten komplet rozebírat, ale zvrchu na výpustní komplet vídím dírou na plovák a pokud mě oko nešálí, tak je to plný bordýlku, který neprojde ven. Tomu nasvědčuje i to, že i když je v nádrží ještě asi 4cm benzínu, tak z banja jen odkapává....
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
To vypadá na motor ven...a nádrž vyčistit...
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
k tom snad nedojde. mám nad dírou nad plovák fiknutou díru v plechu (stejně tak nad hrdlem, aby se dala měnit ta spojovací guma). je tam celkem obstojně vidět, včetně výpustní fitinky, která se mi jeví zanešená. Všera jsem hadičkou jak vinař s koštýřem vysával bordýlek v nádrži, vevnitř je tedy čisto. A až seberu odvahu a teoretické znalosti, tak rozmontuju tu sestavu (průtokový šroub, banjo atd.) dole na nádrži a zbývající bordel vyberu tudy. Zaplať pánbu za ty díry v plechu, protože jinak je k nádrži přístup jak k penězům...
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Záhada snad vyřešena. Bylo to opravdu v nádrži. Po kontrole elektriky jsem se začal věnovat palivu a na radu moudřejších a zkušenějších jsem začal od nádrže. Od jenerálky motoru je na ní zespoda taková ne úplně vhodná konstrukce průtokového šroubu a banja. Původně byla na nádrži taková ta druhovýrobová trubička napevno, ale byla porézně prorezlá durch, takže tam skončila sestava spíše hydraulická. Filtr je těsně za nádrží, takže bordýlek se do karbeců ani pumpy zatím nedostal. Vypouštění 30l benzínu přes tenhle špuntík zabralo půl dne. Pak jsem tu sestavu rozšrouboval a uviděl jak je to celé zanešené čímsi co může být cokoli od šupinek rzi až po odlupující se hadici z benzínové čerpací stanice. Vyčištěno, oměřeno za účelem výroby méně labyrintárního řešení a smontováno zpět. Pokusil jsem se srovnat boční otvor průtokového šroubu srovnat s trnem banja, aby benzín tek s co nejméně zákrutami. Zalito benzínem, necháno dva dny stát kvůli kontrole těsnosti (pod nádrží je startér ) a v sobotu projeto asi 150km bez jediného škubnutí. Použit i testovací polygon Poděbrady - Chlumec nad Cidlinou s dlouhými rovinkami do táhlých kopců. Bus jel jak nový.
Přemýšlel jsem i nad tím, proč bylo v karburátorech při zhasnutí motoru mokro. Jediné k čemu jsem došel je to, že motor sice zhasnul, ale pumpa (elektrická jela dál a já už nedokážu zpětně sestavit časovou souslednost zhasnutí, pokusu o nastartování a kontroly benzínu v karbecích. Mohl fakt dojít i k tomu, že pumpa natáhla benzín než jsem došel zkontrolovat karbece, možná tam i proběhl pokus o nastartování....prostě zmatkování z neznalosti a z důvodu toho, že se Eliška prostě nudí, když během 10km třikrát stavíme...tož tak.
Ale musím říct, že mě tahle anabáze naučila spoustu věcí. Umím vyndat z motoru rozdělovač, vyměnit kondenzátor a (a to je hlavní) ten rozdělovač dát zase zpátky a motor rozchodit. Naučil jsem se vlastníma rukama seřídit předstih a zkontrolovat odtrh (na ten bezkontakt taky dojde). Koupil jsem do nádrže konečně funkční snímač, takže mi už po dobrání doplna nespadne ručička palivoměru na nulu.
Děkuji p.t. auditoriu v čele s OB za podnětné rady a vzdálenou podporu. A u piva rád povyprávím humornou historku o víčku od petlahve a pinzetě na okurky...
Přemýšlel jsem i nad tím, proč bylo v karburátorech při zhasnutí motoru mokro. Jediné k čemu jsem došel je to, že motor sice zhasnul, ale pumpa (elektrická jela dál a já už nedokážu zpětně sestavit časovou souslednost zhasnutí, pokusu o nastartování a kontroly benzínu v karbecích. Mohl fakt dojít i k tomu, že pumpa natáhla benzín než jsem došel zkontrolovat karbece, možná tam i proběhl pokus o nastartování....prostě zmatkování z neznalosti a z důvodu toho, že se Eliška prostě nudí, když během 10km třikrát stavíme...tož tak.
Ale musím říct, že mě tahle anabáze naučila spoustu věcí. Umím vyndat z motoru rozdělovač, vyměnit kondenzátor a (a to je hlavní) ten rozdělovač dát zase zpátky a motor rozchodit. Naučil jsem se vlastníma rukama seřídit předstih a zkontrolovat odtrh (na ten bezkontakt taky dojde). Koupil jsem do nádrže konečně funkční snímač, takže mi už po dobrání doplna nespadne ručička palivoměru na nulu.
Děkuji p.t. auditoriu v čele s OB za podnětné rady a vzdálenou podporu. A u piva rád povyprávím humornou historku o víčku od petlahve a pinzetě na okurky...
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Na co tak člověk nenarazí na modrym moru....
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
před letošními sprinty namontována náhrada kladívka v podobě bezkontaktního zapalování. Po 1000km musím konstatovat pár věcí:
- motor táhne krásně odspoda - v otáčkách (<2000) ve kterých před přestavbou škytal teď táhne.
- zdá se mi, že má lehce nižší krouťák, ale to může být ještě nedoladěným předstihem - je nutné předstih dávat jinak, než na mechanickém kladívku?
- žádné seřizování odtrhu
- žádný kondenzátor a fuckupy s ním
- aktuálně namontovanou sadu jsem kupoval ve Zlíně, leč v rámci řešení operačního rizika a rodinného rozpočtu jsem do náhradních dílu dal dvě sady z Aliexpressu, které se vizuálně liší jen samolepkou.
Podtrženo sečteno: zatím spokojenost
- motor táhne krásně odspoda - v otáčkách (<2000) ve kterých před přestavbou škytal teď táhne.
- zdá se mi, že má lehce nižší krouťák, ale to může být ještě nedoladěným předstihem - je nutné předstih dávat jinak, než na mechanickém kladívku?
- žádné seřizování odtrhu
- žádný kondenzátor a fuckupy s ním
- aktuálně namontovanou sadu jsem kupoval ve Zlíně, leč v rámci řešení operačního rizika a rodinného rozpočtu jsem do náhradních dílu dal dvě sady z Aliexpressu, které se vizuálně liší jen samolepkou.
Podtrženo sečteno: zatím spokojenost
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Taky léta používám bez problémů. Konkrétně tento:
https://www.aliexpress.com/item/4000825 ... 1802veCx5f
Hoď odkaz pro porovnání, který si použil ty
https://www.aliexpress.com/item/4000825 ... 1802veCx5f
Hoď odkaz pro porovnání, který si použil ty
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Asi mám jiný rozdělovač (021 905 205P), protože jsem podle toho co mi přišlo ze Zlína kupoval z Alíka https://www.aliexpress.com/item/4001183 ... 18029uhNdg - větší kolečko s magnetygandy píše: ↑13 čer 2023Taky léta používám bez problémů. Konkrétně tento:
https://www.aliexpress.com/item/4000825 ... 1802veCx5f
Hoď odkaz pro porovnání, který si použil ty
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
v podstatě dvoji provedení téhož, myslím že bys mohl použít obě varianty
já používám to co dával Gandy
já používám to co dával Gandy
... a vůbec !
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Ok, podle popisu ten tvůj je na rozdělovač 009 bez podtlakové regulace. Proto jsem kupoval ten druhý. Ale jak píše Herbie, asi je to buřt
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Grossglockner Hochalpenstrasse
Začíná se to tu hemžit letními výlety. Zoran dal letos bez ztráty kytičky Glokáč. Počasí nám přálo. Více fotek na Atlasu hub https://www.facebook.com/media/set?set= ... 1640488670
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
... doufám že ten expert parkující na levo neodřel
Vwase nocni sichta...