Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Jeden takový čistě teoretický dotaz: má palivové čerpadlo sílu na to, aby vyvinulo takový podtlak (při ucpaném od(za)vzdušnéní nádrže), který nádrž zdeformuje?? Ona nádrž nevypadá nakonec ani tak hnutá, ale spíš podtlakem "pomuchlaná". Koukal jsem na fotky na netu a ty plochy, co se na nich jeví jako konvexní, jsou u mě na nádrži konkávní. Je něco takového možné?? Třeba jen při plné nádrži??
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
já bych to nevylučoval, mechanické čerpadlo mi udělalo v nádrži velice výrazný podtlak, když jsem měl víčko bez odvětrání. Když jsem víčko povolil jasně jsem slyšel jak se nádrž vyboulila zpátky do původní polohy. Fakt ale je, že motor neměl palivo a zastavil se dřív, než nastala takováto nevratná deformace.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2564
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
možný to je pokud máš ucpaný odvětrání víčka... u jednoho iveca máme plastovou bandasku a tam nejen že je slyšet při otevření víčka nasátí vzduchu ale někdy je i vidět jak se nádrž "nadechne"
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
A zbytek může dorazit rozdíl tlaku vně a uvnitř při změně teploty. Když jsem potřeboval dostat do původního tvaru starou, pomačkanou pikslu od oleje tak jsem ji otevřenou dal do mrazáku. Když byla podchlazená stačilo ji zazátkovat, dát do pokojové teploty a tím že se ohřála, vzduch uvnitř zvětšil objem a "vyfoukl" ji zpět.
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7224
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Ja bych vypustil nadrz a hodil tam zapalenou sirku a ono se to uz nejak srovna
Vwase nocni sichta...
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
- problem s nádrží a hadičkou do filtru nakonec uzavřen s tím, že jsem lempl a celé jsem to způsobil já při výměně filtru - jak jsem za hadičku od nádrže tahal, tak se ohnula i ta trubička vývodu z nádrže. Prasklá hadička vyměněna za novou, trubička opatrně ohnuta zpět a hrana otvoru v kastli "otupena" podélně rozřízlou starou hadičkou.
- bus jezdí, motor moc nedrží volnoběh ale jinak jede. Komunikuji s panem Mašínem z Brandejsa, jakmile bude mít volné kapacity, tak bus jede k němu a motor bude důkladně prohlédnut a seřízen.
- letošní Glockáč z výše uvedeného motorového důvodu odpískán. Stačil mi adrenalinový zážitek cesty na minulý, kdy jsme s Czernochovou Lolou sice dojeli, ale vsichni (hlavne CZernoch) jsme o pár let zestárli...schánět v Zell am See podval domů se mi nechce....
- naučil jsem se na trojku podřazovat s meziplynem....a kupodivu už z 4. na 3. neslyším zoubky....díky TomB za jednoduše popsaný postup.
- celkově začínám přistupovat k busu jako ke třetímu dítěti. První rok je s dětmi taky víc práce a starostí než radosti, ale jak se člověk s nimi učí zacházet a poznává (buď z vlastní zkušenosti, nebo dobrou radou) jak na ně, tak dělají čím dál tím víc úsměvů.....a Zoran vypadá stejně jako obě moje "neplechové" ratolesti zdravě, tak ani neočekávám, že by mě nějak zle překvapil. Spíš se bojím toho co jsem Milošákovi říkal hned při prvním shlédnutí auta - toho auta je pro mě škoda a myslím, že se mnou ještě dost protrpí...
- a na závěr alespoň jedna dobrá zpráva: bus má novou boudičku. Garáž po dědově trabantovi je zadaptovaná a auto je pod střechou.
- bus jezdí, motor moc nedrží volnoběh ale jinak jede. Komunikuji s panem Mašínem z Brandejsa, jakmile bude mít volné kapacity, tak bus jede k němu a motor bude důkladně prohlédnut a seřízen.
- letošní Glockáč z výše uvedeného motorového důvodu odpískán. Stačil mi adrenalinový zážitek cesty na minulý, kdy jsme s Czernochovou Lolou sice dojeli, ale vsichni (hlavne CZernoch) jsme o pár let zestárli...schánět v Zell am See podval domů se mi nechce....
- naučil jsem se na trojku podřazovat s meziplynem....a kupodivu už z 4. na 3. neslyším zoubky....díky TomB za jednoduše popsaný postup.
- celkově začínám přistupovat k busu jako ke třetímu dítěti. První rok je s dětmi taky víc práce a starostí než radosti, ale jak se člověk s nimi učí zacházet a poznává (buď z vlastní zkušenosti, nebo dobrou radou) jak na ně, tak dělají čím dál tím víc úsměvů.....a Zoran vypadá stejně jako obě moje "neplechové" ratolesti zdravě, tak ani neočekávám, že by mě nějak zle překvapil. Spíš se bojím toho co jsem Milošákovi říkal hned při prvním shlédnutí auta - toho auta je pro mě škoda a myslím, že se mnou ještě dost protrpí...
- a na závěr alespoň jedna dobrá zpráva: bus má novou boudičku. Garáž po dědově trabantovi je zadaptovaná a auto je pod střechou.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Ahoj, co se týká Libora Mašína a jeho práce na seřizování motorů - jen a jen vřele doporučuji !!
Mě perfektně sešteloval dvojkarbec.
Zmyjak
Mě perfektně sešteloval dvojkarbec.
Zmyjak
Zoran - pojezd dolní šoupačky ložisko
Při montáži postele najednou koukám, že něco vypadlo z prahu dveří a šoupačky jdou hůř zavírat. Vypadlo pojezdové kolečko, dneska odšroubován celý spodní pojezd. Vysypalo se celé ložisko, které je uvnitř toho pojezdového kolečka. Zbytek ložiska jsem sundal z té pojezdové nohy, celé to vypucoval a mám teď hromádku kovových kousků a přemýšlím co s ní. Celé kolečko s ložiskem stojí skoro dva litry, možná by šlo sehnat něco po vrakáčích. Neřešil jste někdy někdo podobnou věc? Napadlo mě ještě zkusit sehnat ložisko co bude do toho kolečka pasovat. Natlačit ho tam a zase to celé pěkně smotovat. Bohužel jsem tu nic podobného nenašel (jen repasi prostředního pojezdu). Nemáte někdo tip na obchod s ložisky v Praze?? Ideálně s rozumnou obsluhou co ví co prodává a ochotně pomůže najít správný typ.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15195
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Ložiska jsou normalizovaný, takže změříš průměr hřídele, průmer v kolečku a hloubku, vybereš si variantu zakrytovanou bez nutnosti během provozu domazávat a chránit a vypadne ti jeden konkrétní typ. Např. 6206. Zajdeš do ložiskárny, např.Tobex na Žižkově, vybereš si značku kterou preferuješ a osadíš. Pokud bude nějaký rozmět volnější, např. máš vyrezlou hřídel, vezmeš loctite na osazení ložisek a vůle vymezíš.
Jak jednoduché.
Jak jednoduché.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Ložisko není problém, zrovna jsem repasoval Šuhajovi všechny 3 pojezdy, ložiska kupuju v H. Počernicích, příjemná a vstřícná obsluha, mají i široký sortiment maziv, i nějaké silentbloky, ,,O,,kroužky,gufera, a podobně
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
pojezd dolní šoupačky
Tak situace se maličko komplikuje. Dnes ráno navštíven Tobex. Oměřeno a zjištěno, ze rozměry jsou rozhodně ne metrické a spíš asi naprosto nekompatibilní s běžnou ložiskovou produkcí. Vnitřní rozměr pojezdového kolečka je necelých 16 mm, průměr osičky je cca 6,5 mm. Takže jsem koupil levné ložisko s rozměry 8/16 mm (688-2RS). Zítra zkusím ještě ty Horní Počernice, ale nevím, jestli budou mít širší sortiment. Těch 16 mm se mi snad podaří do toho kolečka narvat a na osičku jsem koupil vetší pojistný třmen aby ložisko z osy nevypadávalo. Řešení to bude dočasné. Budu shánět buď nějaké kolečko z mrtvolky (nemáte někdo za rozumný peníz?) a nebo našetřím a koupím celou "nohu" vč. koleček a budu doufat, že druhovýroba už je metrická a problém se nebude opakovat.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15195
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Pokud je rozměr atyp, tak vyrob pouzdra, nalisuj na hřídel tak, aby sedělo ložisko bez vůle. Vnější průměr bude s přesahem, takže kolečko nahřát, ložisko do mrazáku a nalisovat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Diky Same, cte se to hezky a verim, ze by to i pomohlo. Ale nemaje frezky, soustruhu, sikovnych rukou a dalsiho potrebneho nacini (snad krome mrazaku a horkovzdusne pistole) jsem kontaktoval maxmaxe a snad bude repase od nekoho, kdo uz to nekdy delal.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Tak Zoran je teď takřka trojjediný. Bus je v garáži, převodovka u mě v průjezdu a motor na GO u pana Mašína.
- než bude hotová GO, tak chci nechat opravit převodovku, když už je venku. Na 3ce nefunguje synchronizace. Probíhá tendr na dodavatele opravy. Vím o panu Bergerovi, od maxmaxe mam tip na pana Srpa u Thomayerky v Krči. Ještě nějaké tipy na šikovného převodovkáře?
- na shánění dílů jsem založil separé topic, abych to tu nezaplevelil http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 375&start=" onclick="window.open(this.href);return false;
- ta nádrž je opravdu splácnutá asi na 20 litrů, ale ne podtlakem pumpy, ale podtlakem karbece napojeného na odsávání nádrže. Budu dávat jinou, stará je rezatá a asi i neopravitelná/nenarovnatelná.
- chtěl bych nějak po "kutilsku" zakonzervovat plechy kolem motoru (ne plechy motoru, ale ty části kastle, kam se špatně dostává pokud je motor na svém místě). Jak hodně prasácké řešení jsou ty různé asfaltové nátěry?
- Plán je přijet na Vítkov s motorem, co popřede jako kotě....ale kdo ví co dostupnost náhradních dílů na neraketoidní ceny dovolí.
- než bude hotová GO, tak chci nechat opravit převodovku, když už je venku. Na 3ce nefunguje synchronizace. Probíhá tendr na dodavatele opravy. Vím o panu Bergerovi, od maxmaxe mam tip na pana Srpa u Thomayerky v Krči. Ještě nějaké tipy na šikovného převodovkáře?
- na shánění dílů jsem založil separé topic, abych to tu nezaplevelil http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 375&start=" onclick="window.open(this.href);return false;
- ta nádrž je opravdu splácnutá asi na 20 litrů, ale ne podtlakem pumpy, ale podtlakem karbece napojeného na odsávání nádrže. Budu dávat jinou, stará je rezatá a asi i neopravitelná/nenarovnatelná.
- chtěl bych nějak po "kutilsku" zakonzervovat plechy kolem motoru (ne plechy motoru, ale ty části kastle, kam se špatně dostává pokud je motor na svém místě). Jak hodně prasácké řešení jsou ty různé asfaltové nátěry?
- Plán je přijet na Vítkov s motorem, co popřede jako kotě....ale kdo ví co dostupnost náhradních dílů na neraketoidní ceny dovolí.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
co používáte za roztok na karbece v ultrazvukových myčkách? Voda? Destilka? Millit? Arva (oplach, bezoplach)? Nebo nějaké mixy? A co elektrické součásti karbeců?? Je bezpečné je taky ultrazvukovat???
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
já to dělal etanolem ale pozor na výpary ohřívat v čističce radši venku na vzduchu
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
Normalni E85 ze benzinky?? Nebo nejaky specialni? Ja uz vcera prohnal pulku karbece roztokem vody s millitem a vysledek me moc neuspokojil....asi si dojdu s kanystrem na benzinku.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
jo normálně od benzínky a když to ta čistička ohřála tak jsem z toho měl divnej pocit [-o< ale dopadlo to dobře
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
a co ty elektricky soucastky?? nevybuchnou??
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)
elektrický součástky jsem tam nekoupal a asi bych to neskoušel, ale nevím nemám vyzkoušeno.