Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od Herbie »

tarmara píše:co používáte za roztok na karbece v ultrazvukových myčkách? Voda? Destilka? Millit? Arva (oplach, bezoplach)? Nebo nějaké mixy? A co elektrické součásti karbeců?? Je bezpečné je taky ultrazvukovat???
Když čistím v ultrazvuku, používám směs vody a motorového čističe (nepoužívat Arvu, ta je naprd, nefunguje dobře)
případně vodu + čístič /odmašťovač Degreaser 2k (mimochodem to vám je super záležitost na mytí čehokoliv)

Toho čističe stačí i méně než 1/3, zbytek voda

a doporučuju rovnou tam nalejt horkou vodu
... a vůbec !

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od tarmara »

Tak první vlna čištění za mnou s následujícími závěry (mám dvojitý karbec, takže každá půlka šla do jiného roztoku. Snad to nebude mít vliv na funkci):
- roztok 1/3Millit a 2/3 vody - 100 minut, 70°C - po domytí roztok černý, díly umyté, ale v lázni se vytořil jakýsi gel/hnusoflus, který bylo potřeba z dílů opláchnout. Broušené plochy (tam kde bývá těsnění) zmatovatěli/zoxidovali (asi Millit).
- čistý E85 přímo z čerpačky - 100 minut, 70°C - roztok taky černá ale čirý a homogenní, žádný gel. Díly čisté, broušené plochy lesklé jako před lázní/mytím.
Za sebe jsem pro tu E85, vyjde to levněji, jen se s tím musí operovat venku. Ani v garáži bych to nedělal. Přeci jen to po ohřátí dost odpařuje a smrdí to. Ještě mě o víkendu čeká domytí drobotiny (šroupky, trysky, prostě to co by propadlo sítem.
A protože bez fotek je topic bezcenný, tak vlevo je po umytí vodou a millitem (prošlo ale následně ještě E85 lázní) a vpravo umyto jen v E85. Lesklost broušených ploch se mi nepodařilo zachytit.
Obrázek
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od tarmara »

Herbie píše:nepoužívat Arvu, ta je naprd, nefunguje dobře
Nevím jak odmašťuje Degreaser 2k, ale já mam s Arvou (oplach i bezoplach) velmi dobré zkušenosti. Černotu ve spojkovém prostoru na převodovce vzala oplachová na první dobrou....
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od Herbie »

tarmara píše:
Herbie píše:nepoužívat Arvu, ta je naprd, nefunguje dobře
Nevím jak odmašťuje Degreaser 2k, ale já mam s Arvou (oplach i bezoplach) velmi dobré zkušenosti. Černotu ve spojkovém prostoru na převodovce vzala oplachová na první dobrou....
Vyzkoušej a uvidíš :)
já už nepoužívám nic jinýho :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od tarmara »

Pár dotazů do pléna, než něco doprasím do nevratného stavu:
- mám vyndaný motor s převodovkou a když tak koukám do volného motorového prostoru, tak si říkám, jestli by nebylo dobré ho nějak zakonzervovat, když se teď dá dostat do míst, kam se bez vyndání motoru a převodovky obvykle dostat nedá. Určitě nechci brousit až na čistý kov, ale spíš použít kombinaci drátěný kartáč a odrezovač. A co pak na to? Vrchol lenosti (u mě velmi preferovaná varianta) vidím v nějakém asfalto-bitumenovém nátěru (http://www.rokospol.cz/cs/produkt/rokotec-500-rk-302)...2-3 vrstvy. Nebo nějaká základovka co chytne i na starou barvu a pak nějaký email. Nemíním tím řešit teď celý podvozek, ale opravdu jen ty místa okolo motoru, kam se pak bez vyškubnutí pohoného a převodového ústrojí nedostanu. Co ten bitument? Je to velká prasárna?
- Nějaký přípravek na dutiny (opět hlavně v prostoru viz výše). Něco co by se jen nastříkalo a nemusela se pro to dělat mechanická příprava.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od Sam »

Co použít vosk ? Pak netřeba nic extra drápat.. Pošli fotky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od tarmara »

vteřína videa lepší než 25 fotek.... https://www.youtube.com/watch?v=lHrjcBMIFVM" onclick="window.open(this.href);return false; - obecně větřina povrchů není moc orezlá, spíš "konzervovaná" přírodní směsí středomořského bláta a oleje. Viz třeba uložení předního silentbloku převodovky, kde na mě po odrbání bláta kartáčem koukla velmi zachovalá barva. Ten vosk si myslel do dutin nebo všude? Ale to bláto by asi bylo lepší odrbat, ne?
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od lišák »

Jako první fázi doporučuji tryskání suchým ledem http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 73#p219473 a pak se uvidí co dál.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od Sam »

tarmara píše:vteřína videa lepší než 25 fotek.... https://www.youtube.com/watch?v=lHrjcBMIFVM" onclick="window.open(this.href);return false; - obecně větřina povrchů není moc orezlá, spíš "konzervovaná" přírodní směsí středomořského bláta a oleje. Viz třeba uložení předního silentbloku převodovky, kde na mě po odrbání bláta kartáčem koukla velmi zachovalá barva. Ten vosk si myslel do dutin nebo všude? Ale to bláto by asi bylo lepší odrbat, ne?
Všude kam to jen půjde. Co je mastné, nezrezne.

Bláto by mělo jít dolů, pokud místo vosku použiješ olej nebo konkor, může i zůstat. Stane se z toho hnuso-wandal-houmles-špína-chrchel-look a bude to sloužit stejně. Jen tě pak vymetou na STK na možný únik oleje :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od tarmara »

- suchej led je pekna vec (Masin rikal, ze na cisteni motorovejch dilu nic moc, ale na kastli asi dobry) ale na takovehle hypermoderni veci ted aktualne neni cas ani budget
- odrbu z toho kartacem spinu kam se dostanu a pak provedu aplikaci Resistinu (nebo poradte jinou znacku, idealne ve spreji, protoze nemam strikaci pistoli) v mnozstvi vetsim nez malem vsude kam to pujde.

- a jeste nadhodim jeden dotaz - takove ty flexi plastove trubky od topniku dopredu auta (u klapek). Ty jsou vevnitr vyvlozkovane necim co osobne povazuju za azbest a co je u me uz v dost spatnem stavu. Da se to necim "prevlozkovat"? Nebo vadi, kdyz ty flexi trubky necham prazdne?
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od tarmara »

Včera auto vyzvednuto u pana Mašína. Motor je po kompletní generálce - teda on spíš pan Mašín postavil motor ve kterém nezůstalo moc původních dílů. Převodovka opravena v Krči (rozsekané synchro na trojce). Dále komplet repase zadních brzd, nová nádrž.... Kdo si to bude chtít poslechnout, tak někdy u piva. Je toho dost. Včera najeto prvních asi 30km, auto jede, vzadu už nesmrdí benzín (jen takhle záležitost mě stála strašnou raketu, ale jen kvuli tomu, že jsem blb). Jen se mi schovává zpátečka. Včera jsem ji hledal i pět minut. Mrcha. Další plány: dodělat postel, dodělat záclonky (na tehle stream bude projektová manažerka asi tlačit nejvíc), "dočasně" zakonzervovat podvozek, ale hlavně už to konečně začít amortizovat zážitkama (jak pravil kolega czernoch) - škoda, že nevyšel ten maraton tří srazů (Vítkov-Mlok-Lobeč), ale do příštího roku mi snad bus ještě vydrží, no ne?
Obrázek
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Startér

Příspěvek od tarmara »

Protože už máme po PUSu tak začínám dávat dohromady plán údržby a drobných oprav na zimu. Začnu asi startérem. Při generálce se s ním kromě čištění nic nedělalo. Po cca 1000km (a 50 nastartování) se objevila následující závada. V 0 až 5 případech se při nastartování startér roztočí, ale asi se nevysune pastorek a startér se točí naprázdno. Zatím to vždycky na několikátý pokus nastartovalo, někdy se dokonce pastorek vystrčí hned napoprvé a motor bez problémů roztočí. V samotném motorku startéru chyba nebude, jednou se mi podařilo se zařazenou jedničkou a nevyšlápnutou spojkou auto rozjet na elektromotor (vč. následného nastartování). Našel jsem tu následující obrázek http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 62#p168162" onclick="window.open(this.href);return false; a z toho vyplývá, že by problém mohl být v cívce startéru. Je tam původní x let stará, nevím, jestli může dojít časem k nějaké výkonnostní degradaci. Vyčistil jsem i kontakty na cívce, pak motor jak na potvoru 5x v garáži napoprvé nastartoval, ale jak na potvoru začal zase zlobit když jsme s prckama vyráželi na výlet. Nikde jsem tu ale nenašel popis výměny. Stává se vůbec takováhle závada běžně ? Nebo jdu jen po nějaké falešné stopě? Po zazimování bych jinak asi startér vycuknul (nějaké rady pro tuto operaci?) a cívku se pokusil vyměnit. Ale rád budu přítomným PT auditoriem zastaven v tomto konání, pokud je zbytečné. Nemyslím si že by tahle závada měla nějaké destruktivní účinky na motor (ozubení setrváku nebo pastorku), ale je dost otravná a člověk pak nemůže machrovat, jak mu to pěkně chytá....
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Oprava roztrženého sedáku

Příspěvek od tarmara »

Jaké jsou best practice při opravě roztrženého sedáku u spolujezdce? Je to taková ta umělá koženka, či co. Asi to nepůjde moc šít. Ale je nějaký rozumný postup jak to zazáplatovat/zalepit? Je to roztržené v tom prolisu. A raději bych opravil, než sháněl nový sedák.
Obrázek
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od evinsen »

To že Zoran nechtěně políbil náklaďák je je informace už delší dobu v kuloárech známá,takže se souhlasem majitele mohu vložit fotografie z LDN kde se zotavuje.
P2260660.JPG
P2260658.JPG
P2260647.JPG
P2260646.JPG
P2260644.JPG
Dlouho mi nebylo jasné jak to z dílama které se mi podařilo sehnat udělám.K dispozici je pouze čelo z aftemarketu a přes Michala ze Zlína i vyřízlou vzduchotechniku. Problém byl v tom že předek těch bouraček už zažil víc a opravované sloupky povolili v místech zcela nečekaných.Po změření asi osmi busíků,kde jsem z překvapením zjistil že většina to už taky zažila jsem zprůměroval rozměry a rozpínákama jsem je nahnal do imaginárních bodů.Teda nejdřív se odstrojil a pak fakt velkým kladivem se udělalo místo v kabině aby se otevřeli i dveře.Pár fotek opravovaných sloupků a kuchání flexou.
P5171011.JPG
P5171012.JPG
P5171013.JPG
P5171014.JPG
P5171015.JPG
P5171017.JPG
P5171018.JPG
P5171019.JPG
P5171020.JPG
P5291093.JPG
P5291094.JPG
P5291095.JPG
P5291097.JPG
P5291098.JPG
P5291099.JPG

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od evinsen »

nakonec nebylo zbytí a fiklo se to celý
P5291100.JPG
P5291101.JPG
P5291104.JPG
P5291105.JPG
P5291106.JPG
P6011119.JPG
P6011120.JPG
P6011121.JPG
P6011122.JPG
P6011123.JPG
P6011124.JPG
P6011125.JPG
P6011126.JPG
P6011127.JPG
P6011128.JPG
P6011129.JPG

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od evinsen »

Sloupky jsem srovnal co to šlo a ze starého čela vykuchal vzduchotechniku.nebouraná přístrojovka,nové sklo sekurit a metr byly jediné věci kterým se dalo důvěřovat.Přední čelo jsem bral jako orientační
P5311113.JPG
P5311114.JPG
P5311115.JPG
P5311116.JPG
P5311117.JPG
P6011118.JPG

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od evinsen »

Už nevím kolikrát se to přikládalo k sobě a pasovalo,ale v hlavě se mi honil nápad pro ortodoxní jedince téměř kacířský,ale Kauly mě pozval na expo Stahlgruber 2018 kde jsem pro něj sehnal potřebné informace a ověření.ale nepředbíhejme...
P6011133.JPG
P6011134.JPG
P6031136.JPG
P6031137.JPG
P6031138.JPG
P6031139.JPG
P6031140.JPG
P6031141.JPG
P6031142.JPG
P6031143.JPG
P6031144.JPG
P6031145.JPG
P6031146.JPG
P6031147.JPG
P6031149.JPG
P6041151.JPG
P6041152.JPG
P6041153.JPG
P6041154.JPG
P6041156.JPG

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od evinsen »

P6041157.JPG
P6041158.JPG
P6051159.JPG
P6051160.JPG
P6051161.JPG
P6051162.JPG
P6051163.JPG
P6051164.JPG
P6061165.JPG
P6061166.JPG
P6061167.JPG
P6061181.JPG
P6061182.JPG
P6061183.JPG
podařilo se mi to spasovat na milimetr,pro můj nápad to bylo nezbytné.Z aftemarkerového čela jsem vyřízl střed,protože byl originál a pohrával jsem si z myšlenkou vyměnit i hrnce světel,což jsem neudělal,protože mi bylo blbý vytopit osmičku za něco z čeho zbyde skoro prd,o týden později jsem toho litoval.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od evinsen »

Využil jsem děr po odvrtaných svárech a zbodoval vzduchotechniku.Předepjal jsem ji,protože jak je známo svařování stahuje a to jsem nepotřeboval když jsem už dělal milimetry a pak jsem tam to čelo PŘILEPIL!
to je to kacířství!
P6071196.JPG
Tohle je ten prevít.
P6071196.JPG
P6071198.JPG
P6071199.JPG
P6071200.JPG
P6071203.JPG
P6091220.JPG
P6091221.JPG
nová auta jsou už lepená mnoho let.Ztenčováním hliníkových plechů už bodové svařování nestačí na pevnost a nastoupila chemie.že jsou lepená skla je samozřejmost a že po opravdu velké ráně sice sklem vyletíte,ale na rámu to vždy zůstane i ze sklem.takže lepidlo na karoserie je logický krok. navíc je antikorozní.takže mezi body nerezne a jeho vlastnosti....? 3 gramy hybridního lepidla utáhnou 208 tun! a je fakt že při zaklepávání hran jsem do toho bušil jak hluchý do vrat a fakt drží

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Amálka alias Zoran (T2b 1978)

Příspěvek od evinsen »

Navíc po zahřátí asi na 300 stupňů se dá oddělit,takže je to proces vratný,ale to jsem už neposlouchal moc.Zavěsil jsem levé dveře a je tam spára jak od Mazdy.Mít originál gumu,dveře klapnou jak do pokoje...
P6091220.JPG
P6091221.JPG
P6111230.JPG
P6111231.JPG
P6111232.JPG

Odpovědět