1961 VW 1200 "bluebug II"

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od Skid »

Pětišroub píše:
15 zář 2020
Bluebug nic. Ten má teď roli statické kulisy ( to je asi úděl českých bluebugů). Na jaře se čapla přední brzda tak tady mám nové bubny ( staré již lehce kopaly) a vnitřnosti na levou stranu a začnu se v tom rýpat.
Kterého statického bluebuga máte na mysli? Ten náš letos najel neuvěřitelných 500 km. :-D
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od Pětišroub »

Jak vidět, všechno má svůj čas. Zmíněné bubny a zadřené prasátko jsem vyměnil cca. před měsícem. Hned nato se mi vůz odvděčil zážitkem, po kterém jsem byl domů potupně vlečen na laně. Vyrazil jsem totiž z Vysočiny do Prahy v dobré náladě a hned po vjezdu do sousední vesnice motor zdechl, palubka zhasla, zkrátka jako by mi někdo ukrad baterku za jízdy.
Takže jsem nabíral síly a dnes jsem se do toho jakože "pustil". Abych měl dost proudu na skopičiny, dal jsem novou 6V baterku z Meiliho a ejhle-palubka naskočila, startér zavrtěl, klakson zatroubil mnohem radostněji. Takže je možné, že klasická baterka od BBT, která je ve voze minimálně 8 let,spíš ale 9, projela se do Benátek i do Belgie, zkrátka zakukala. To byla snadná oprava😁
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od pulenejksicht »

Já jsem zavadu nepravidelného nestartovani v ponorce na 6voltu "odtranoval" průběžně asi 8 let a už to facha 😏
Co je 6 volt za svinstvo si nech někdy vyprávět , Sam ti potvrdí že je to na víc než jedno pivo 😇
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od martin_100 »

To bude covid. Z jara jsem nabil a dal do busa. Proběhly 2 jízdy a dobrý. Po cca 6 tejdnech ani kontrolky. Baterka měla 1,5 voltu. Byla lehce přes 3 roky stará.....
Nic nezůstalo zaplý.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od Pětišroub »

Dnes jsem si pacienta prohledl a baterka byla vyrobena 2011. Takže měla nárok...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
čáryfuk
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1586
Registrován: 15 srp 2006

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od čáryfuk »

Já kupoval v květnu taky novou Bošku a vono je to znát a kupodivu přestalo problikávat na volnoběh i dobíjení
https://www.battery.cz/autobaterie-bosc ... 2-s40-010/

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od Pětišroub »

já tam loupnul červenou Optimu, se kterou jezdí Meili. Není to sice dobové, ale časy jsou zlé, Kamile..!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
arnošt
Příspěvky: 84
Registrován: 22 lis 2013
Bydliště: Vysočina

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od arnošt »

Dobrý den,měl bych prosbu, je možné že u ročníku 1961 nevedl kabel ķ tlačítku klaxonu středem volantové tyče,ale byl připojen k rouře vedení volantu? Děkuji

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od Pětišroub »

Dobrý den, určitě ne, vedlo to vždy vnitřkem i z důvodu ochrany vodiče. Na obou 61 které jsem měl to tak bylo. Pokud je to venkem, je to nejaka nouzova oprava.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
arnošt
Příspěvky: 84
Registrován: 22 lis 2013
Bydliště: Vysočina

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od arnošt »

Můžu poprosit o kontakt do sz,moc děkuji.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od Pětišroub »

Já mám SZ z terapeutickýchdůvodů vypnuté. Jestli máte dotazy hrňte to sem, odpovím já, nebo někdo jiný. Díky:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
arnošt
Příspěvky: 84
Registrován: 22 lis 2013
Bydliště: Vysočina

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od arnošt »

To chapu :) ,tohle je spíše na konzultaci po tel. Původně jsem žádný kabel vně volantové tyče neměl. Tyč byla páskem ukostřena přes hardy spojku a ložisko je izolované od tyče silonovým pouzdem. Proud byl patrně připojen na spodní hranu trubky vedení volantu. Čili kostra =tyč, Proud =trubka uložení volantové tyče. Ale jestli to je správně, nevím.

Uživatelský avatar
arnošt
Příspěvky: 84
Registrován: 22 lis 2013
Bydliště: Vysočina

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od arnošt »

20230811_093014.jpg

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od lišák »

Pokud si to dobře pamatuju tak + je na houkačku a tlačítko na volantu propojuje kostru mezi drátem uvnitř tyče a trubkou. Od trubky která je odizolovaná od karoserie je kostra vedená na houkačku
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
arnošt
Příspěvky: 84
Registrován: 22 lis 2013
Bydliště: Vysočina

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od arnošt »

Není tu možnost, že by to 61 měla obráceně? Původně tyčí k tlačítku žádný kabel nebyl.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od evinsen »

Buď máš uhlíkový sběrač pod zapalováním,co kostří tyč,nebo máš mínus rovnou do páčky ke sběrači a kostříš to do trubky.V tom případě není veden kabel v tyči,ale musí být od sebe tyč a trubka odizolované.Spojuje je až ovládání klaksonu na volantu.Stačí spočítat a identifikovat dráty co vedou k páčce.Bez fotek je to ale vaření z vody.

Uživatelský avatar
arnošt
Příspěvky: 84
Registrován: 22 lis 2013
Bydliště: Vysočina

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od arnošt »

Děkuju,to už se tomu přibližuje :D.Fotky čeho?

Uživatelský avatar
arnošt
Příspěvky: 84
Registrován: 22 lis 2013
Bydliště: Vysočina

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od arnošt »

Jeden kabel vede na svorkovnici a druhý je předpokládám nastrčen na spodní část obalu trubky volantu.
20230811_145418.jpg

Uživatelský avatar
arnošt
Příspěvky: 84
Registrován: 22 lis 2013
Bydliště: Vysočina

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od arnošt »

20230811_144914.jpg

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: 1961 VW 1200 "bluebug II"

Příspěvek od evinsen »

Ano,z tý trubky je veden přímo ke klaksonu.trubka je odizolovaná od karoserie gumovým uložením.
Těď záleží na skladbě uložení tyče řízení v trubce a páčkách.Hodně napoví jestli hardyspojka měla proklemování s převodkou řízení

Odpovědět