Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Ahoj, po letech útrap a odříkání letos konečně nastal čas udělat si pořádnou radost a pořídil jsem si (konečně!) svoje vysněný auto. Od koupě (březen 2013) už nějaká voda - čas jí představit tady. Gréta je pravá německá 1302, r.v. 1971 (šacuju to na únor), v techničáku 1974, dovezená r.1989 ještě před revolucí do ČSSR. Znám jména předchozích majitelů z TP, jinak o ní ale vím jen to, že r. 1999 se ještě proháněla po dálnicích (nálepka), roku 2003 jí poprvý sundali ze značek a od té doby zřejmě stála po garážích, rozhodně ale od r. 2008, kdy jí koupil třetí český majitel, který jí chtěl použít jako dárce orgánů pro svého mazlíka, ale nakonec (zřejmě z důvodu Grétiny zachovalosti) se mu jí zželelo a nechal jí žít a nakonec pustil dále. Gréta je původně oranžová, později přelakovaná na (jak říká moje hezčí a chytřejší polovička) "hovnovou" (zatím si holky moc k srdci nepřirostly) Má spoustu mušek o kterých vím a další spoustu, na který ještě přijdu. Kastle je durch klasicky ve špičkách, shnilý prahy (levý víc, tam chybí i stupačka), levý přední blatník, dole prorezlý dveře u řidiče, zadní pod běh vlevo u řidiče a u nápravy taky vypadá dost jetě. Byl se mi na ní už mrknout doktor (sám zatím bohužel nevládnu automechanickým uměním) a říkal, že dobrý, že se to za slušnej peníz půjde dát znovuzprovoznit). Můj přístup bude značně minimalistickej, protože se mi líbí tak jak je a chci na ní měnit co nejmíň. Chci dát vyvařit ohnilá místa, ošetřit proti další korozi, vrátit dozadu podkovy (netuším kdy a proč o ně Gréta přišla, ale dotyčného bych
Lak zatím řešit nebudu, časem budu mít tendenci vracet oranžádu, která je ještě hezky zachovaná v interiéru No a samo nejdůležitější motor (vyčistit, vyměnit pryže,hadičky,lanka...) a brzdy. Zatím jsem ještě nenasyslil doktorem odhadovanou sumu, takže se jen chodím mazlit do garáže, ale už je jasný, že jsem Grétě zcela propadl Dolin
Lak zatím řešit nebudu, časem budu mít tendenci vracet oranžádu, která je ještě hezky zachovaná v interiéru No a samo nejdůležitější motor (vyčistit, vyměnit pryže,hadičky,lanka...) a brzdy. Zatím jsem ještě nenasyslil doktorem odhadovanou sumu, takže se jen chodím mazlit do garáže, ale už je jasný, že jsem Grétě zcela propadl Dolin
- Přílohy
-
- Z boku
- image.jpg (66.72 KiB) Zobrazeno 13981 x
-
- Šikmo
- image.jpg (72.57 KiB) Zobrazeno 13981 x
Naposledy upravil(a) dolin dne 22 zář 2013, celkem upraveno 1 x.
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Ještě se pokusím přidat další foto Rád uvítám vyjádření zdejších pomazaných hlav o tom, jak moc je to z Grétou zlé [-o<
- Přílohy
-
- Levý prah
- Greta9.jpeg (103.57 KiB) Zobrazeno 13932 x
-
- Levý zadní podběh/náprava
- Greta8.jpg (88.18 KiB) Zobrazeno 13932 x
-
- Slunění 1
- Greta7.jpeg (130.05 KiB) Zobrazeno 13932 x
-
- Slunění 2
- Greta6.jpeg (154.03 KiB) Zobrazeno 13932 x
-
- Slunění 3
- Greta5.jpeg (164.81 KiB) Zobrazeno 13932 x
-
- Slunění 4
- Greta4.jpeg (144.34 KiB) Zobrazeno 13932 x
-
- Interiér
- Greta2.jpeg (136.41 KiB) Zobrazeno 13932 x
-
- Cesta domů :-)
- Greta1.jpeg (130.1 KiB) Zobrazeno 13932 x
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Gratuluji ke koupi.
Přeji rychlost a vytrvalost ke zprovoznění.
Až se svezeš ,tak budeš očarovan.Aspoň u mne to tak bylo.
Zcela jsem mu propadl.
Tak ať se daří
Přeji rychlost a vytrvalost ke zprovoznění.
Až se svezeš ,tak budeš očarovan.Aspoň u mne to tak bylo.
Zcela jsem mu propadl.
Tak ať se daří
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
kefír1300: Děkuju Já si do Gréty jen sednu v garáži a představím si jak si brmlá a jede a už teď mám pocit, že nikdy nemůže být za volantem lepší
No mám trošku strach hlavně z tý koroze kastle a podvozku, aby to nebylo nějak moc vzatý, protože je fakt, že kastle nejezdí, ale zkus si někam jet na samotným motoru Až budu mít chvilku, tak zkusím líp nafotit ty shnilý místa a dát to sem, třeba mi k tomu někdo řekne něco víc (je mi jasný, že nejlepší by bylo kastli úplně sundat z podvozku a všechno to vyřezat, vyvařit a pak nalakovat, ale na to mám obavu, že cash nebude stačit ještě hooooódně dlouho - takže bych rád jen lokální operační zákroky, ale zas nechci dělat nějaký předem zbytečný kroky, který by měly znamenat jen sypání peněz do něčeho, co se za pár let bude muset stejně radikálně předělat A to ještě nedej bože, kdyby se tím jen skrylo pokračování rozkladu někde dál a hlouběji. Na to mi ten mechanik tvrdil, že bude dostatečný to zatím z podvozku nesundávat a jen ty zrezlý místa vyřezat, ale mě stejně hlodá červ pochybností
No mám trošku strach hlavně z tý koroze kastle a podvozku, aby to nebylo nějak moc vzatý, protože je fakt, že kastle nejezdí, ale zkus si někam jet na samotným motoru Až budu mít chvilku, tak zkusím líp nafotit ty shnilý místa a dát to sem, třeba mi k tomu někdo řekne něco víc (je mi jasný, že nejlepší by bylo kastli úplně sundat z podvozku a všechno to vyřezat, vyvařit a pak nalakovat, ale na to mám obavu, že cash nebude stačit ještě hooooódně dlouho - takže bych rád jen lokální operační zákroky, ale zas nechci dělat nějaký předem zbytečný kroky, který by měly znamenat jen sypání peněz do něčeho, co se za pár let bude muset stejně radikálně předělat A to ještě nedej bože, kdyby se tím jen skrylo pokračování rozkladu někde dál a hlouběji. Na to mi ten mechanik tvrdil, že bude dostatečný to zatím z podvozku nesundávat a jen ty zrezlý místa vyřezat, ale mě stejně hlodá červ pochybností
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Tak prahy se dají vyměnit i bez sundání podvozku. Ale určitě bude chycená i příčná stěna vepředu, kam je ale potom minimálně blbý přídtup. A hlavně shnilá bude určitě i podlaha. Jinak moc nechápu střelce, co se tu poslední dobou množí, že kupují shnilé brouky, aniž by v něm (jiném) kdy jeli neřkuli o něm něco věděli. Když se dají koupit už opravené (jistě, zajíc v pytli) nebo aspoň pojízdné. Peněz se tím přece moc neušetří.
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Lope: U mě k tomu vedly hlavně finanční důvody (jít a koupit si udělanýho brouka za 80 - 120 hadrů aby byl takzvaně "v pořádku" umí fakt každej střelec) - přece jen je snažší uvolňovat peníze postupně, než najednou. Navíc mě "cizí" brouk nelákal - chci si to udělat podle sebe a mám poměrně jasnou představu, jak to chci udělat, ať to bude trvat jak dlouho chce (nenajdu-li na Grétě něco fatálního, že jí budu muset pohřbít nebo se něco nesemele v mým životě, že jí budu muset prodat, beru jí na doživotí). Brouka chci od svých 14 let, fórum sleduju cca 8 let, neřekl bych o sobě, že o nich nic nevím. Pravda teda je, že jsem jen teoretik (doufám jen zatím) - je to můj první brouk a nejsem automechanik, ostatní spotřební auta vždycky hodím do servisu a absolutně mě nezajímaj - jen jako prostředek k převozu z bodu A do bodu B. S broukem je to jiný, to auto zkrátka miluju Poslední dobu jsem už musel jednat, protože 1302ky začaly vzácnět a podražovat - sháněl jsem s napjatým rozpočtem nějakou podle svejch představ v ČR a Německu tak rok a Grétě se poměrem cena/zachovalost/splňování představ zkrátka nedalo odolat (sledována hlavně ČR a Německo). Ještě jsem měl v merku kolínskou "pečeni" 1302 kansasbeige jednoho nejmenovaného místního Matadora, kterou nabízel přes zimu - na tý bylo pěkný, že byla +- netknutá, ale po prohlídce jsem se na ní necítil (proti ní má Gréta jen pár mušek a navíc byla levnější). Spoléhám teď na svojí manuální zručnost - když jsem postavil s tchánem po víkendech barák, tak zvládnu pochopit a opravit auto (navíc takhle user-friendly),ne? Gréta by asi i jela (motor běží, chytnul na první cvrnknutí - to byl pocit ), ale chci to nejdřív rozebrat, vyčistit, vyměnit, ať to zbytečně nezprasím (bůhví, co je v nádrži, jak starej je tam olej, jak (ne)fungujou brzdy atd. atd... Na prachy to ve finále vyjde určitě dráž, ale to dům na hypotéku taky a komu se chce začínat stavět za 20 let, až našetří, hm? Podle mě každej brouk vytaženej zpátky na silnice dobrej Dolin
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Dobre si vybral.. Bug sa da furt urobit, bezna hrdza nic fatalneho.. Dalsiu investiciu daj do CO2, vyjde ta to lacnejsie a este sa aj priucis,ber to ako fest dobru radu
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Díky za radu i povzbuzení, céóčko je v plánu
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
To chápu. Říznout do shnilýho je navíc psychicky lehčí, než do zbastlený opravy, co na oko vypadá dobře. Jenom nečekej, že ušetříš.dolin píše: Navíc mě "cizí" brouk nelákal - chci si to udělat podle sebe a mám poměrně jasnou představu, jak to chci udělat, ať to bude trvat jak dlouho chce (nenajdu-li na Grétě něco fatálního, že jí budu muset pohřbít nebo se něco nesemele v mým životě, že jí budu muset prodat, beru jí na doživotí).
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Pokud bych ti mohl poradit, sežeň si originál prahy na vw 1200 z produkce vw mexiko – jsou stále k dostání a jsou, paradoxně, o cca 3 cm delší než na model 1302/1303, ale dají se vpředu snadno zkrátit. Jinak jsou úplně stejný. Prahy na 1302/1303 prodává v originál kvalitě jen Memminger, ale jsou moc drahé – cca 680 eur za kus.
Prahy od vw mexico mají na rozdíl od repro prahů po celé dálce v místě stupačky uvnitř přibodovaný výztužný plocháč (to neměly ani staré originál prahy) a u sloupku A mají stejně jako staré originál prahy dvojitý plech. Další výhodou je, že se prodávají bez spodního uzavíracího plechu a dají se tedy snadno natřít/ošetřit před konečnou montáží. Luftkanal je součástí prahu, spodní plech se prodává zvlášť.
http://www.vag24.de/Original-VW-Mexico-Schweller-rechts" onclick="window.open(this.href);return false;
Klic
Prahy od vw mexico mají na rozdíl od repro prahů po celé dálce v místě stupačky uvnitř přibodovaný výztužný plocháč (to neměly ani staré originál prahy) a u sloupku A mají stejně jako staré originál prahy dvojitý plech. Další výhodou je, že se prodávají bez spodního uzavíracího plechu a dají se tedy snadno natřít/ošetřit před konečnou montáží. Luftkanal je součástí prahu, spodní plech se prodává zvlášť.
http://www.vag24.de/Original-VW-Mexico-Schweller-rechts" onclick="window.open(this.href);return false;
Klic
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
klíč: děkuju za dobrý tip Mechanik/karosář říkal, že by to ještě šlo opravit, tak uvidíme
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
No hlavně aby to neudělal na hulváta a nesvařil podvozek s kastlí. Nebyl by první.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Řeknu mu to dopředu, že to nechci [-X
Ale je to rozumnej chlap, tak snad by k tomu ani nedošlo
Btw - výměna prahů s topníky se dá udělat bez sundání kastle z podvozku?
Ale je to rozumnej chlap, tak snad by k tomu ani nedošlo
Btw - výměna prahů s topníky se dá udělat bez sundání kastle z podvozku?
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
dolin píše:Řeknu mu to dopředu, že to nechci [-X
Ale je to rozumnej chlap, tak snad by k tomu ani nedošlo
Btw - výměna prahů s topníky se dá udělat bez sundání kastle z podvozku?
Ja myslm, ze Lope uz to psal vyse.
Jinak auto vypada pekne zvrchu na prvni pohled. Coz ostatne hodne aut. Jak na to koukam, je to velke souto a doufam, ze mas dobre zuby Osobne mam rad auta funkcni a ve 100% stavu. A Greta ma pred sebou dlouhou cestu nez tam bude. Ale psals, ze na cely zivot ji chces. Tak to snad date:-) Drzim palce a preju hodne elanu
brouk - brouk - brouk a busík
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Janek: Dík, já tu výměnu viděl několikrát, ale vždycky při sundaný kastli, špatně se mi to představuje Včera jsem strhal koberec, co byl nalepenej zevnitř na čele (tam to už bylo stržený od broukařů, co si chodili Grétu prohlížet k minulýmu majiteli) a na prahách zevnitř a objevil jsem další vyrezlou díru v topníku dole u podlahy pod předním sloupkem u spolujezdce... Mechanik mluvil o tom, že potřebné kusy co vyrezlé vyřeže, tak že vyvaří, dokonce mluvil konkrétně o prahách. Když jsem mu řekl, že nová stupačka stojí cca 2 tácy a že je koupím (levá úplně chybí a pravá je hin), tak mi řek, ať šetřím, že je udělá nový za pár stovek - je to chlápek, co renovuje veterány už pár desítek let, takže mu zkusím věřit a uvidíme Plán je jen to teď nechat od něj pošolíchat a bavit se a jezdit, dokud to půjde
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Vloni zhruba touhle dobou jsem si rikal neco podobneho. Pak kdyz jsme odstrojili, videl jsem, rekl jsem si udelej to, kdyz uz se v tom hrabes No a nakonec to taky tak dopadlo. Je fakt, ze jsme varili jen dirku pod gumou predniho okna. Jinak nic. A i tak to byla darda. Uvidis, ze jak zacnes, budes naroky stupnovat.
Proto je pravda, co rikaji mistni harcovnici. Koupit, rozjezdit, naucit brzdit a uzivat. Jak jednou zacnes, vtahne Te to a polkne:-)
Proto je pravda, co rikaji mistni harcovnici. Koupit, rozjezdit, naucit brzdit a uzivat. Jak jednou zacnes, vtahne Te to a polkne:-)
brouk - brouk - brouk a busík
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Janek: Mě už to vtáhlo dávno, už jako dítě a až teď jsem se na brouka dopracoval Už jsem se začínal bát, že na slušně zachovalýho a provozuschopnýho Němce za slušný peníze už bude brzy problém narážet, tak jsem to doma prostě trochu urychlil
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Všechno je relativní. Např. dvě dovezená auta ze Švédska. Které myslíš, že nakonec vyjde na míň peněz? Pejsokovo nebo 5Šroubovo? Ale buď v klidu, nejsi ani první, ani poslední kdo na to časem přijde. A věř, že vím o čem mluvím.dolin píše: Už jsem se začínal bát, že na slušně zachovalýho a provozuschopnýho Němce za slušný peníze už bude brzy problém narážet, tak jsem to doma prostě trochu urychlil
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
No jasně, že zkušenosti hrajou prim Já jsem se při výběru snažil eliminovat všechny možný rizika, ale je mi jasný, že ve finále je to i dost o tom, jestli budu mít klikulišák píše:dolin píše: Např. dvě dovezená auta ze Švédska. Které myslíš, že nakonec vyjde na míň peněz? Pejsokovo nebo 5šroubovo?
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
Re: Dolinova autoGréta (1302, r.v.1971)
Chtěl bych poprosit o radu - mám stržený takový to kolečko, jak je do něj zasazenej drát od kličky na stahování okénka dveří - nevíte někdo, kde sehnat náhradní? Už to hledám pěknou dobu po e-shopech a pořád na to ne a ne narazit (Stahování okýnka kleštěma není za jízdy moc praktický )
(o\!/o) Živwot je jen jeden...