Stránka 48 z 53

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 09 srp 2019
od Herbie
znáš to přísloví ?
.. čím víc se hovínko maže, tím ..... :)

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 09 srp 2019
od Pětišroub
kdybyste všichni poslouchali půlenýho, tak nikam nejezdíte.

Otázka je jestli někde v instruction manálu není zmínka, že se to má po sezoně/10 000 najetých rozjebat po dvorku a promazat..

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 09 srp 2019
od lope
No je zvláštní, že Judsony zmizely tak rychle, na to, jaký poměr cena/ výkon měly. Myslel jsem, že odcházely motory, ale možná byl problém spíš v těch Judsonech...

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 09 srp 2019
od Milosak_1
[smilie=offtopic.gif]
Před 10-ti lety tam byl ještě ledovec touhle dobou... :cry:
Obrázek

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 09 srp 2019
od lišák
Schválně pro porovnání stejné místo srpen 2010. V obou případech je led místy i pod štěrkem a tak není na první pohled vidět.
Obrázek

Java Green 64 - Evžen

Napsal: 09 srp 2019
od lišák
Máme náhradu za ztracené víčko náboje a tak jsem si na něm vyzkoušel takové to domácí černění.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Není to profi, ale já jsem spokojený. A taky jsem se s tím nijak moc necrcal. Příště to zkusím opakovaně s vyvářením ve vodě.
Obrázek

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 10 srp 2019
od SO 545
priste ??? planujes to zase stratit ?

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 10 srp 2019
od lišák
Myslím, až budu příště něco černit, ne až budu příště černit náhradu za ztracené víčko. :D
Vzpomenul jsem si na tu reklamu. "Maminko, až to budeme natírat příště tak vy už tady nebudete!" :lol:

Java Green 64 - Evžen

Napsal: 10 srp 2019
od lišák
Zkontrolováno, doplněná vazelína a je tam mladá paní.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 06 říj 2019
od lišák
Judsón by už brzo měl být zase komplet. Copak ložiska, to nebyl problém.
Obrázek
Zato na gufera jsme si museli počkat protože nejsou zrovna tuctová. Není to sice úplně přesně stejné provedení jako původní, ale modernější verze od SKF s pružinkou.
Obrázek
Nechci nic podcenit a náhodou je nějak dojebat a tak jsem si pro jejich osazení udělal přípraveček. Protože na každé straně má gufero jiný vnitřní průměr tak i redukční kroužek.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
To se to dělá, když to člověk nepáchá ve svěráku. Vůbec nevím proč jsem si takový ruční lis nepořídil už dávno.
Obrázek
Na drobné práce naprosto ideální pomocník. Stará poctivá výroba, ne jako ty moderní okradený chřestítka.
Obrázek
Prostor mezi guferem a ložiskem jsem vyplnil vazelínou.
Obrázek

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 07 říj 2019
od lišák
Sam píše:Ještě ukaž jak vypadala hřídel. jestli to nebyla ona kdo sežral gufera. Bývá to mrcha zlá a hladová když není dobře nabroušená a zaleštěná.
Strana hřídele kde odešlo ložisko byla v pořádku, žádné opotřebení ani ovalita. Stav druhého konce neměl viditelné poškození, ale naměřil jsem na něm drobnou ovalitu kterou bude vhodné srovnat aby to bylo v cajku.
Obrázek
Obrázek

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 08 říj 2019
od rišmen
takové to měření v univerzáce není směroplatný, jak říká Máňa. V podstatě nevíš jestli měříš ovalitu toho konce za kterej to je upnutý, nebo házivost čelistí. Dobrýho měření docílíš jen na prizmatických kostkách nebo v pevných hrotech. Nezdá se mi pravděpodobný, že by to někdo obrousil takhle do šišky.

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 08 říj 2019
od lišák
Bohužel mezi hroty to neupnu protože na straně řemenice je navrtání středu otlačené od stahováku. Ještě to pořeším, ale ono to nemusí být tím, že by to bylo obroušené do šišky, ale tím, že to není z jednoho kusu a to pouzdro bylo původně na hřídeli pouze volně navlečené a proto je rozdíl ovality mezi hřídelí a pouzdrem. Teď tam ale drží jak přibité a bez použití hrubé síly bych ho nesundal.
Obrázek

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 10 říj 2019
od lišák
Naštěstí se ukázalo, že otlačení navrtání čela hřídele nebylo nijak zásadní a v podstatě stačilo odstranit pouze drobný otřep. Po upnutí mezi hroty jsou hodnoty úchylky na pouzdře stejné jako při upnutí ve sklíčidle.
Obrázek
Obrázek
Konzultoval jsem zda to nechat přebrousit a bylo mě řečeno, že to je zbytečné a že to stačí pouze zlehka začistit. Aby měla dušička pokoj tak jsem hledal jaké jsou přípustné tolerance a v manuálech různých výrobců gufer jsem vždy našel v podstatě to samé a vzhledem k tomu, že naše pouzdro má průměr 22mm tak by to mělo být opravdu s dostatečnou rezervou.
Obrázek

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 17 říj 2019
od lišák
Říká se, že každé zlo je k něčemu dobré a já to mohu jenom potvrdit. Že nám odešlo na cestě ložisko v kompresoru bylo sice poněkud nepříjemné, ale když se na to člověk podívá v širších souvislostech tak si můžeme říci, že to bylo řízení osudu které předešlo mnohem většímu průseru. Kdybychom ten kompresor na cestě neodmontovali tak jak dlouho by asi trvalo než by se o něj propálila izolace ostrého kabelu který se dostal mezi saharu a těleso kompresoru. V tom případě bychom s největší pravděpodobností už domů dojet vůbec nemuseli.
Obrázek
Jako jediná možnost prověření stavu a opravy bylo odstranění bužírky, zaizolování a následné natažení nové bužírky až k rozvidlení svazku. A fakt to bylo o fous.
Obrázek

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 18 říj 2019
od Jozef
Pozerám že jazdíš na diagolálkach?

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 18 říj 2019
od lišák
Jozef píše:Pozerám že jazdíš na diagolálkach?
Pozeráš správně, radiálky nejsou ten správný adrenalin :D .

---

Abychom se pro příště vyhnuli stejnému problému tak jsem na saharu přismrknul příchytku.
Obrázek
Obrázek
Od víka ložiska je nyní kabel v bezpečné vzdálenosti.
Obrázek
Obrázek

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 19 říj 2019
od lope
Když vidím polohu kompresoru a nahoře fotku s nataveným kabelem, tak podle prachu na sahaře bych řekl, že to i přisávalo vzduch přes ložisko (nebo naopak?).

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 19 říj 2019
od lišák
Máš pravdu, ale o tom jsem se zmiňoval už na straně 46 když jsem psal o tom jak nám z kompresoru vypadla zátka ložiska.

Re: Java Green 64 - Evžen

Napsal: 16 lis 2019
od lišák
Tak jsme před úplným závěrem sezony kompresor vyzkoušeli a zjistili, že oproti stavu před poruchou je výrazně hlučnější. Dokonce by se dal přirovnat k plechovce do které nasypete šroubky a pak s ní třesete. Tak šel zase ven a bude co dělat za dlouhých zimních večerů.
Přeměřil jsem vůle v drážkách a fakt je tam opotřebení které bude potřeba řešit.
Obrázek
Protože před tím než odešlo ložisko jsme takovou hlučnost nepozorovali tak se zřejmě sešlo opotřebení lamel, rotoru, odstranění nečistot z drážek a možné přehození lamel mezi sebou. Jisté je, že teď je to zralé na výměnu nejen lamel, ale i rotoru.
Obrázek
Obrázek
4,6mm je správná míra.
Obrázek
Ale jsou místa, kde je méně.
Obrázek
Vzhledem k tomu, že ideální vůle mezi lamelou a rotorem má být pouhých 0,05mm tak se nemůžeme divit, že z toho máme takové chrastítko když v součtu s rozjetými konci drážek je místy vůle až 0,7mm.
Obrázek
Původně jsme si mysleli, že náhrada opotřebených dílů bude pouze otázka peněz, protože jak lamely tak rotor vyrábí a dodává Ricardo Deisernia z Argentiny od něhož kdysi lamely nakupoval i Milda. Protože neodpovídal na email tak investor hledal jeho inzeráty na Sambě a zjistil, že jsou z nabídky vyřazené. https://www.thesamba.com/vw/classifieds ... ?id=561365
Po dalším pátrání se ukázalo, že díly v dohledné době už nebudou protože Ricardo měl mimo vzduchem chlazených VW a dílů na Judsona i jiné koníčky které mu zřejmě nedovolí věnovat se jejich výrobě :( .
https://www.infobae.com/sociedad/polici ... argentina/

https://translate.google.com/translate? ... gentina%2F