Java Green 64 - Evžen

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

:D Podle děr tam padne tolik prasátek, až bude z toho vaší peněžence teskno...
Trochu se divím, že jsi Lišáku použil pro čištění oldchool metody, čekal jsem louhování v okurkovém láku nebo jiné pokrokové metody :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

:D Podle děr tam padne tolik prasátek, až bude z toho vaší peněžence teskno...
Trochu se divím, že jsi Lišáku použil pro čištění oldschool mechanickou brusku, čekal jsem louhování v okurkovém láku nebo jiné pokrokové metody :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Lák tentokrát nechám na okurky, on už to někdo musel z nejhoršího odrbat a pak to fouknul slabou vrstvou barvy aby to vypadalo. Pár záhybů ještě otryskám a bude to v pohodě připravené na lakování. Máš pravdu v tom, že peněžence je velmi teskno :D . Ono se ale není čemu divit, za ty prachy co ta sranda už stála by možná byl nějaký kompletní drandivý hnusofus od Sambiče :lol: .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Pětišroub »

jsou fakt v pěkným stavu, asi spíš velký štěstí. Na druhou stranu se v tom nemusíš rýt jako obvykle - nebude ti smutno?:-D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Pětišroub píše:jsou fakt v pěkným stavu, asi spíš velký štěstí. Na druhou stranu se v tom nemusíš rýt jako obvykle - nebude ti smutno?:-D
Nebude a on už se investor postará aby se mě nezkrátili žíly :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

To jsem si dělal včera srandu a dnes mě to nechal sežrat #-o . Po tryskání mě byl dvakrát štít vrácen se slovy "ještě tady" a až napotřetí prošel výstupní kontrolou s hodnocením "no, dejme tomu" :D .
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Buď se člověku nějaký díl nedostává a nebo se mu jich sejde víc. Ale pořád lépe když je na výběr.
Obrázek
Ono to není tak jednoduchý složit sadu stejných čelistí na nápravu natož na celý auto protože existují celkem čtyři varianty. Jako celek se nechají zaměnit, ale při použití krátkých i dlouhých na jednom autě je potřeba je nekombinovat na nápravě. Já dám krátký dozadu a delší na předek.
Obrázek
Mimo délky obložení je rozdíl i ve tvaru železa, ale to už na funkci rostlináře nemá vliv.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

V sobotu odpoledne jsme se zajeli podívat na otočku na Attack do HK. Jelo nás víc a tak jsem se vezl jak ředitel na zadním sedadle :D .
Obrázek
Obrázek
Po návratu na základnu jsem začal pracovat na osazení nalakovaných předních štítů válečky.
Obrázek
Obrázek
Už se mě osvědčilo udělat si nejdříve z drátu maketu brzdové trubičky.
Obrázek
A podle ní následně vyrobit trubičku jako takovou.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

To jsou Ačkový nebo Béčkový štíty ? Mám hluboko v podvědomí zafixováno, že Bčkový štíty je třema nějak lehce upravovat, aby pasovaly na broučí těhlice.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Ne že by jsme byli béčka, ale nejen štíty, ale celé brzdy jsou Béčkové. Podle dostupných informací co máme by neměl být rozdíl ve štítech ale v bubnech a to konkrétně v ložiskách a to jsme už řešili.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Máme nalepené nové obložení na čelisti.
Obrázek
Protože jsem náročný spotřebitel a nikdo se s tím nebude nikdy tak srát jako já, dal jsem se do odstranění drobných neladů jako například přetoků lepidla.
Obrázek
Také každou čelist kontroluji aby seděla pěkně celou plochou v bubnu.
Obrázek
U některých to nebylo až tak na 100%. Třeba tady je vidět mírné vyboulení které asi vzniklo ne úplně dokonalým stažením při lepení.
Obrázek
Je několik možností jak to řešit. Nechat je to předělat, nevšímat si toho a počkat až si to jízdou sedne a nebo nalepit oboustrannou páskou do bubnu smirek a srovnat to.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Dnes mě truhlář poradil že se mě ty čelisti budou snadněji zabrušovat když použiju takovéhle prkýnko.
Obrázek
A měl pravdu, jde to tím lépe.
Obrázek
Zdálo by se, že už to můžeme dokompletovat.
Obrázek
Bohužel nám chybí ještě několik kolíčků a pružinek s miskama pro upevnění čelistí a ty co máme nejsou zatím nazinkované. Chce to sehnat originál protože repliky jsou jako u všeho ostatního tak nějak naprd. Pro porovnání vlevo původní a vpravo nové.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

O brzdách už toho tady je nad hlavu a tak trošku přeložím. Investor se už někdy před rokem zasnil a povídal, že by bylo hezké pořídit do Evžena otáčkoměr. Snadno se řekne, hůř provede. Koupit 6V dobově korektní kousek není tak snadné pokud se člověk nerozhodne k finanční sebevraždě a protože ani s Ježiškem nebyla kloudná řeč tak to dlouho vypadalo, že zůstane pouze u zbožného přání. Pohrávali jsme si sice s myšlenkou zda by nebylo možné předělat nějaký 12V na 6V, ale protože naše znalosti ohledně elektroniky končí zapojením žárovky tak ani tato cesta se nezdála dost průchodná pokud by se nepodařilo sehnat někoho fundovaného. Ale zázraky se dějí a po přečtení topicu "Lálisův bus" jsme zjistili, že jsou mezi námi tací. Zbývalo už jen sehnat vhodný otáčkoměr. Na srazu v Eggenburgu se v jednom stánku vyloupl tento kousek vhodný na případné pokusy.
Obrázek
Při trošce snahy by se možná nechal upravit tak aby vypadal starší než je. Třeba nějak tak jako ten velký, který je bohužel nepoužitelný, protože je moc velký, s malým rozsahem a není pro 4taktní motor.
Obrázek
Na Sambě jsem zjistil, že VDO dělalo tento model i v 6V, ale takové štěstí my určitě mít nebudeme. V každém případě je potřeba se mu podívat na střeva.
Obrázek
Obrázek
Žárovička je 12V a tak víme na čem jsme.
Obrázek
Sláva, alespoň že je funkční.
Obrázek
Můžeme přemýšlet kde bude nejvhodnější místo kam ho umístit.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Asi to vyhraje střed palubky, ale nepředbíhejme.
Obrázek
Zatím co Romulus pracoval na konverzi, podařilo se mě sehnat ještě tento otáčkoměr.
Obrázek
Je to na první pohled takovej plasťák z 80.let, ale zaujalo mě na něm, že má fungovat na 6 i 12V. Takže kdyby bylo nejhůř a přestavba se nedařila.
Obrázek
Přepínač 4 nebo 6 válců jsem našel.
Obrázek
Ale přepínač 6 - 12V nikde.
Obrázek
Zkusil jsem ho na MBX a dobrý.
Obrázek
Připojil jsem ho na Evžena a funguje taky.
Obrázek
Romulus je ale šikovný a ten VDO už máme upravený. Poděkování patří především jemu, ale nesmím zapomenout ani na strýčka Sama a jeho divokého Ovála, který sloužil jako testovací stolice :D .
Obrázek
Obrázek
Zapojil jsem oba otáčkoměry vedle sebe.
Obrázek
A tady je výsledek. Je vidět, že fungují oba, dosahují plus mínus podobných hodnot, ale při prudkém přidání plynu ten 6-12V reaguje výrazně pomaleji. Sázel bych na to, že se ta univerzální elektronika se hůř vyrovnává s nižším napájecím napětím. Při pomalejším vytáčení už rozdíl není tak markantní.
Můžu pracovat na vizuálu a začal jsem tím, že jsem krycí rámeček hodil do ředidla.
Obrázek
Barva je dole.
Obrázek
Nahrazena chromem.
Obrázek
Vypadá to výrazně lépe.
Obrázek
Ale není to úplně ono. Rámeček sklíčka musí pryč.
Obrázek
Obrázek
Stačí trocha barvy a hned je takový decentnější.
Obrázek
Než vyrobíme nové sklíčko bez chromovaného čudlíku můžeme zapracovat na držáčku, kterým ho přiděláme někam sem.
Obrázek
Zatím mám jenom narychlo spíchnutý prototyp na zkoušení.
Obrázek
Obrázek
Pokračování příště.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od liba »

Což ho sladit barevně s Evženem :?: :?:

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

liba píše:Což ho sladit barevně s Evženem :?: :?:
Naše vize se ubírá jiným směrem.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Romulus
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 297
Registrován: 15 zář 2006
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Romulus »

Vzhledem k povaze Lišáka a jeho excelentnímu popisu jsem konverzi otáčkoměru patřičně zdokumentoval. V zásadě se nejedná o složitou záležitost. Na počátku byly 2 varianty přestavby. První z nich byla obměna stávajících součástek a trvalá přestavba na 6V. Druhá varianta byla "krmit" otáčkoměr 12V pomocí nějakého měniče. Z důvodu možné jednoduché (stačí přepojit 2 dráty zpět přímo na plošný spoj otáčkoměru) zpětné konverze na 12V jsem se vydal druhou cestou, tedy použitím DC/DC měniče. Pro určení správného měniče, bylo potřeba změřit proud, který otáčkoměrem protéká. Při 4tis otáček to bylo 50mA. Zvolil jsem tedy DC/DC měnič o výkonu 1W (84mA bude tam nějaká rezerva) 5VTo12V. Od teorie pryč, jde se k praxi.

Když jsem otáčkoměr po doručení od Lišáka otevřel, ihned jsem si všiml termistoru na pokraji životnosti. Takto jsem to nemohl nechat. Pocit, že Lišákovi dodám otáčkoměr na 6V, který bude funkční 14 dní díky vadné součástce, kterou jsem neměl v popisu práce mě nenechal chladným. Nejprve jsem tedy vyměnil vadný termistor. Vzhledem k tomu, že nebyl úplně špatný, bylo to o trochu jednodušší a mohl jsem změřit odpor. Šlo se tedy rozebírat a měřit.
Obrázek
Obrázek

Trocha pájení.
Obrázek

První část byla za námi. (Doufám, že nebude vadit použití moderního termistoru, který není dobově korektní s otáčkoměrem a je o polovinu menší :oops: ) Nyní jsem se mohl pustit do samotné konverze. Pro testy na Samovo ovále jsem použil dočasný universální plošný spoj.
Obrázek

Po odladění much jsem vyleptal oboustraný plošný spoj. Z jedné strany měděné plošky posloužili k upevnění, z druhé strany byl samotný spoj pro DC/DC měnič. Jak jste si mohli všimnout výše, DC/DC měnič je 5Vto12V. Díky rozdílu 1V bylo možné přidat před měnič stabilizátor napětí v podobě odporu a zenerovi diody. To prospěje především při změně otáček motoru, kdy při vyšších otáčkách dává dynamo větší napětí. Takto jsem měl pojištěné, že do měniče půjde přesně 5V i při vyšších otáčkách. (Výše odporu je 5Ohm o výkonu 1W a zenerova dioda 5V0 o výkonu 1,3W.) Pro samotné upevnění plošného spoje jsem vyrobil držáky do písmene L ze samečků Faston konektorů.
Obrázek

Aby se mi nově přidaný plošný spoj vešel do obalu, musel jsem ještě trochu srazit hrany.
Obrázek
Obrázek

Spoj není nijak složitý. Nutné je propojit zem vstupu se zemí výstupu. DC/DC měnič je galvanicky oddělený a pokud by nebyla zem propojena, signál z cívky by nebyl v uzavřeném obvodu. Otáčkoměr by tedy byl napájen správným napětím, ale signál z cívky, jako by nebyl. Sám jsem se nechal nachytat a když jsem byl u Sama na testu, tak se vše tvářilo OK, ale otáčkoměr neukazoval. Měl jsem však podezření na galvanické oddělení spojů a další zkouška už byla úspěšná.
Obrázek
Obrázek

Tady už je otáčkoměr v obalu i s měničem.
Obrázek
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá :-D
romand.cz

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Je skvělé, že nám Roman svým reportem osvětlil provedenou konverzi a zatímco na ní pracoval, tak já se pral s protažením vodiče od motoru pod palubku. Tomu kdo dělá nebo bude dělat nový svazek elektroinstalace dám drobnou radu. Neudělejte takovou blbost jako já a přidejte si do svazku alespoň o jeden vodič navíc i když si teď myslíte, že je to tak nějak zbytečné. Když si po čase vzpomenete že by se hodil otáčkoměr, teploměr nebo tlakoměr tak jak když to najdete a nebudete muset vymejšlet jako já kudyma by to šlo natáhnout. Nejdřív jsem musel demontovat lahev na Marvel.
Obrázek
Aby to mělo nějakou štábní kultůru tak jsem uvažoval, že by bylo dobré dostat drát do bužírky stávajícího svazku alespoň v motorovém prostoru. V místě kde se dostává za izolaci už může jít souběžně. Pomohl jsem si ocelovou strunou a zadařilo se.
Obrázek
Obrázek
Nebyla to sranda, drbal jsem se s tím hodinu, ale podařilo se mě nakonec prostrčit strunu z boku motorového prostoru až pod boční okno. A pak bylo potřeba ještě dostat drát za boční izolaci.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Natažení podél prahu už bylo celkem v pohodě, jen jsem se trochu zadrhl při průchodu prahem u předního sloupku. U motoru ani není znát, že je to dodělávané dodatečně.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

Jsem jediný, kdo nepozná na fotkách výše starý a nový termistor ? :D
Ale jinak pěkná práce.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Sam píše:Jsem jediný, kdo nepozná na fotkách výše starý a nový termistor ? :D
Ale jinak pěkná práce.
Asi po půl hodině pátrání jsem nalezl :D . Hledej označení 4K7.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Vyzkoušel jsem prototyp držáčku zatím pomocí oboustranné lepicí pásky. Při finální výrobě udělám ještě drobné rozměrové korekce, ale jinak bych to uznal.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět