Java Green 64 - Evžen
Java Green 64 - Evžen
Tak jsem se konečně dočkal. Včera mě byl Evžen předán, tak jsem si říkal že by jsem ho mohl o prodlouženém víkendu trochu provětrat, ovšem můj dvorní renovátor mi při předávání tak trochu zamlčel že poněkud sákne kvůli prasklé manžetě olej z převodovky. Takhle by se mi to teda nelíbilo [-X , asi si nechám vrátit kousek kachny na kterou jsem ho za odměnu pozval.
Vzhledem k tomu že renovace ( http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 672&start= )byla dokončena (já vím nikdy není hotovo, pořád je co dělat), bude další etapa Evženova života pokračovat v tomto topicu.
Základní poznávací znamení
Rok výroby : 1964
Motor: 1200ccm s kompresorem Judson
Barva: JavaGreen L518
Kola: Porsche 356
Stav tachometru po absolvované STK : 21773 km
Vzhledem k tomu že renovace ( http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 672&start= )byla dokončena (já vím nikdy není hotovo, pořád je co dělat), bude další etapa Evženova života pokračovat v tomto topicu.
Základní poznávací znamení
Rok výroby : 1964
Motor: 1200ccm s kompresorem Judson
Barva: JavaGreen L518
Kola: Porsche 356
Stav tachometru po absolvované STK : 21773 km
Re: Java Green 64 - Evžen
poradne uzivej, tohle auto si to zaslouzi víc jak jine!
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: Java Green 64 - Evžen
veliký kus poctivý práce a před lišákem fakt smekám .
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Ani sáknoucí manžeta nás neodradila od první projížďky. Zjistil jsem totiž, že je v ní sice malá prasklina, ale pokud auto stojí na kolech tak je manžeta pouze mastná. K výraznému úniku došlo při montáži podložky pod disk, když byla polonáprava vyvěšená a manžeta se zmáčkla o nosník. Vyjedeme a uvidíme. Když bude nejhůř, vrátíme se třeba od čerpačky zpět.
A ukrajujeme první stovky metrů. Raději bych seděl za volantem, ale nakonec můžu být rád, že mě vůbec vzal s sebou.
Ale na druhou stranu zase nemusím tankovat a platit benzín.
Manžeta drží a tak se podíváme do Slatiňan na koníčky.
Další kontrola po 20km a dobrý.
Pachatelé se vrací na místo činu. Kam jinam by měla vést první cesta než za panem Kratochvílem, který má tak velký podíl na renovaci Evžena.
A také si musí zkusit jak jezdí.
Co by to bylo za první výlet kdyby se prosluněná obloha nezatáhla a nezačalo pršet.
A už je po dešti.
Druhá zastávka je u dalšího pachatele. Na lakýrníka přeci také nemůžeme zapomenout.
Pokračujeme malebným okolím Nových Hradů.
Za volant mě za celé odpoledne nepustil, ale v Luži mě koupil zmrzlinu .
Najeto prvních 122 km. No není to moc, ale výlet to byl krásnej. A říká se dobrého pomálu.
A ukrajujeme první stovky metrů. Raději bych seděl za volantem, ale nakonec můžu být rád, že mě vůbec vzal s sebou.
Ale na druhou stranu zase nemusím tankovat a platit benzín.
Manžeta drží a tak se podíváme do Slatiňan na koníčky.
Další kontrola po 20km a dobrý.
Pachatelé se vrací na místo činu. Kam jinam by měla vést první cesta než za panem Kratochvílem, který má tak velký podíl na renovaci Evžena.
A také si musí zkusit jak jezdí.
Co by to bylo za první výlet kdyby se prosluněná obloha nezatáhla a nezačalo pršet.
A už je po dešti.
Druhá zastávka je u dalšího pachatele. Na lakýrníka přeci také nemůžeme zapomenout.
Pokračujeme malebným okolím Nových Hradů.
Za volant mě za celé odpoledne nepustil, ale v Luži mě koupil zmrzlinu .
Najeto prvních 122 km. No není to moc, ale výlet to byl krásnej. A říká se dobrého pomálu.
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Java Green 64 - Evžen
Asi Lukas videl,ze se mu prehriva mechanik,musi Te chladit pivkem
Vwase nocni sichta...
Re: Java Green 64 - Evžen
Jo, já ho budu krmit pivem a pak to s ním v autě nevydržím
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Počasí proměnlivé a tak jsme si dnes dali servisní den. Málo platný, auto je syrový a tak je potřeba sledovat jak se chová za jízdy, kontrolovat po jízdě a vychytávat mouchy. Malou muškou byla loužička oleje pod motorem. Domníval jsem se, že jsem asi blbě přetěsnil šroub nad olejovým čerpadlem, ale skutečnost byla prozaičtější. Ne vždy je dobrá sázka na NOSovku a v tomto konkrétním případu to bylo těsnění víčka oleje. Korek byl už tvrdší a olej stékal po trubce odvětrání až pod auto.
Kus plastikorku jsem našel v regálu. Bohužel neměl odpovídající tloušťku a tak jsem musel vyříznout dva kousky a slepit je.
Během zajíždění je třeba postupně seřizovat bohatost a volnoběžné otáčky. U převodníku který je na kompresoru je ale drobná konstrukční vada na kterou jsem sice přišel už při sestavování motoru, ale až teď jsem se zdravě naprdnul a rozhodl se to řešit. Páka totiž překrývá šroub bohatosti a je velký problém se k němu dostat natož s ním otáčet.
A teď babo raď jak seřizovat.
Prostě bez dírky ten život stojí zaprd, ale když je na tom správném místě, to je jiná.
Takto to bude fungovat na motoru. Asi si to nechám patentovat .
Určitě teď nebudu psát o objevení Ameriky, ale někoho to může zajímat. Už při zkoušení motoru na stojanu se nám stalo, že svíčky Bosch, které jsme původně namontovali jsem poměrně brzo musel vyměnit, protože motor nechtěl chytit kvůlivá jejich zakarbonování. Tehdá jsem to přičítal hlavně bohaté směsi.
Ono to ale nebylo jenom neseřízeným karburátorem, protože stejný problém byl i po seřízení a se svíčkami Brisk, ale o tom později. Potom jsme na to tak trošku pozabúdli. Až letos při zkoušení se nám to připomnělo. Koukali jsme jako blázni, že po první zkušební jízdě po garážích a následném běhu motoru když jsem řešil drobné netěsnosti nechtěl druhý den motor naskočit ani když jsme ho prosili. Benzínu dost, jiskru to dávalo a přesto kulový. Tak jsem začal vyndávat svíčky a hned první černá jako bota. Začal jsem oprašovat svoje znalosti a zjistil, že problém bude v tom, že motor běhal většinou na volnoběh a tudíž svíčky neměli šanci dosáhnout samočistící teploty. Po vymontování svíčky na 3 válci se to potvrdilo. Tento válec je víc tepelně namáhaný a tak má svíčka správnou barvu a izolátor je krásně čistý.
Pak jsem ale začal špekulovat nad tím, že když budeme s autem během jízd na geometrii a technickou více méně popojíždět po městě a motor se až tolik neohřeje, zda by nebylo lepší dát na válce 1, 2 a 4 raději teplejší svíčky, aby se srovnal rozdíl se třetím válcem, kde předepsaná N17C pracuje jak má. Jak jsem řekl tak jsem udělal a tady je výsledek po technické a včerejší zkušební jízdě. N19C z druhého válce a izolátor je krásně čistý.
N17C z třetího hrnku.
Nevím, co na to zdejší motoráři, ale já to vidím tak, že tomu dám ještě čas a když to bude vypadat stejně i po ujetí více kilometrů, tak zůstaneme u toho, že na třetí válec budu dávat o stupínek studenější svíčku aby se vyrovnal rozdíl v tepelném namáhání.
Poslední problém který v současné době máme je, že když přijdeme do garáže a motor je studený tak stačí cvrknout /ne do trenek/ a on okamžitě naprosto lehounce naskočí. Zastavíme u pumpy, natankujeme a při startu to vypadá jako když startér nemá sílu, ale přeci jen nastartujeme. To samé při každé zastávce která trvá 5-10minut. Po návratu z první jízdy do garáže jsme motor zdechli a okamžitý pokus o nové nastartování skončil neúspěchem. Vypadalo to jak když je vybitá baterka, motor se jen velice líně otáčel. Dnes ale zase chytil na první cuknutí a startér točil normálně. Domnívám se, že motor je natolik čerstvý a nezaběhnutý, že po zhasnutí se teplem zatáhne. Pokud je můj předpoklad správný, tak by se to mělo asi tak po 1000 - 1500km srovnat.
Kus plastikorku jsem našel v regálu. Bohužel neměl odpovídající tloušťku a tak jsem musel vyříznout dva kousky a slepit je.
Během zajíždění je třeba postupně seřizovat bohatost a volnoběžné otáčky. U převodníku který je na kompresoru je ale drobná konstrukční vada na kterou jsem sice přišel už při sestavování motoru, ale až teď jsem se zdravě naprdnul a rozhodl se to řešit. Páka totiž překrývá šroub bohatosti a je velký problém se k němu dostat natož s ním otáčet.
A teď babo raď jak seřizovat.
Prostě bez dírky ten život stojí zaprd, ale když je na tom správném místě, to je jiná.
Takto to bude fungovat na motoru. Asi si to nechám patentovat .
Určitě teď nebudu psát o objevení Ameriky, ale někoho to může zajímat. Už při zkoušení motoru na stojanu se nám stalo, že svíčky Bosch, které jsme původně namontovali jsem poměrně brzo musel vyměnit, protože motor nechtěl chytit kvůlivá jejich zakarbonování. Tehdá jsem to přičítal hlavně bohaté směsi.
Ono to ale nebylo jenom neseřízeným karburátorem, protože stejný problém byl i po seřízení a se svíčkami Brisk, ale o tom později. Potom jsme na to tak trošku pozabúdli. Až letos při zkoušení se nám to připomnělo. Koukali jsme jako blázni, že po první zkušební jízdě po garážích a následném běhu motoru když jsem řešil drobné netěsnosti nechtěl druhý den motor naskočit ani když jsme ho prosili. Benzínu dost, jiskru to dávalo a přesto kulový. Tak jsem začal vyndávat svíčky a hned první černá jako bota. Začal jsem oprašovat svoje znalosti a zjistil, že problém bude v tom, že motor běhal většinou na volnoběh a tudíž svíčky neměli šanci dosáhnout samočistící teploty. Po vymontování svíčky na 3 válci se to potvrdilo. Tento válec je víc tepelně namáhaný a tak má svíčka správnou barvu a izolátor je krásně čistý.
Pak jsem ale začal špekulovat nad tím, že když budeme s autem během jízd na geometrii a technickou více méně popojíždět po městě a motor se až tolik neohřeje, zda by nebylo lepší dát na válce 1, 2 a 4 raději teplejší svíčky, aby se srovnal rozdíl se třetím válcem, kde předepsaná N17C pracuje jak má. Jak jsem řekl tak jsem udělal a tady je výsledek po technické a včerejší zkušební jízdě. N19C z druhého válce a izolátor je krásně čistý.
N17C z třetího hrnku.
Nevím, co na to zdejší motoráři, ale já to vidím tak, že tomu dám ještě čas a když to bude vypadat stejně i po ujetí více kilometrů, tak zůstaneme u toho, že na třetí válec budu dávat o stupínek studenější svíčku aby se vyrovnal rozdíl v tepelném namáhání.
Poslední problém který v současné době máme je, že když přijdeme do garáže a motor je studený tak stačí cvrknout /ne do trenek/ a on okamžitě naprosto lehounce naskočí. Zastavíme u pumpy, natankujeme a při startu to vypadá jako když startér nemá sílu, ale přeci jen nastartujeme. To samé při každé zastávce která trvá 5-10minut. Po návratu z první jízdy do garáže jsme motor zdechli a okamžitý pokus o nové nastartování skončil neúspěchem. Vypadalo to jak když je vybitá baterka, motor se jen velice líně otáčel. Dnes ale zase chytil na první cuknutí a startér točil normálně. Domnívám se, že motor je natolik čerstvý a nezaběhnutý, že po zhasnutí se teplem zatáhne. Pokud je můj předpoklad správný, tak by se to mělo asi tak po 1000 - 1500km srovnat.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
mám zkušenost lepšího startování na neutrál a bez vymáčklý spojky..
Re: Java Green 64 - Evžen
to je něco špatně,takhle se třeba chová baterka co má zkroucený mřížky,má napětí ale ne kapacitu.a nebo spínací skříňka,cívka starteru,nevím,něco.s teplým motorem když si pootočíš tak to poznáš přeci rozdíl hned.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
To se tak odpoledne rozhodneme vyrazit na další zkušební jízdu a v momentu když jsme dotankovali zazvonil telefon. Volal sám předseda správní rady kde prý jsme, že má naplánovanou inspekci. No nedá se nic dělat z toho se nevykroutíme . Taková STK to je brnkačka, ale obávaná Samova hadí perspektiva tak před tou se třesou i v Prototyp muzeu. Začátek samý úsměv.
A už je to tady, já věděl, že se z toho nevykroutíme.
Kdyby si chtěl ty kolena odřít . Neodřel, on už to má namakaný.
A už je to tady, já věděl, že se z toho nevykroutíme.
Kdyby si chtěl ty kolena odřít . Neodřel, on už to má namakaný.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
No hezký. Já se k Nim táhnu přes 120km a oni z inspekce udělaj grotesku. Jako Charlie Chaplin,..... nebo Lupino Lane !!
Mají dobře nakročeno, drobné chybky vyladí a po sezóně tu budě pěkný vůz.
PS: Číslo na dveřích mne příjemně překvapilo. Na fotkách je jednolité, ale naživo jsou vidět tahy štětcem a prosvítání podkladového laku.
Mají dobře nakročeno, drobné chybky vyladí a po sezóně tu budě pěkný vůz.
PS: Číslo na dveřích mne příjemně překvapilo. Na fotkách je jednolité, ale naživo jsou vidět tahy štětcem a prosvítání podkladového laku.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Java Green 64 - Evžen
Ahoj, se starterem jsem mel stejny problem. Nejdriv jsem myslel, ze to je baterka. Nakonec jsem mel po ruce jiny a ten toci uplne jinak. Jak se ukazalo, problemy zpusobuje zadni pouzdro ulozeni rotoru starteru. Take to muze byt pouzdro v bloku prevodovky. Coz u me nebylo. Snad Ti tahle moje zkusenost pomuze
brouk - brouk - brouk a busík
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Problém je úměrný teplotě motoru. Vzhledem k tomu, že pouzdro je nové, startér zrenovován stejně jako spínačka a vůbec všechno okolo a baterka v pořádku, tak jsem víc a víc přesvědčen, že to je v nezaběhnutém motoru. Dáme tomu čas a uvidíme.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
zatím je to tady takové veteránisticko-kytičkové a proto to klidně řeknu: snížit, fuchsy:-D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Java Green 64 - Evžen
Sam ma kolena betonovy od kleceni v kostele(jako mlady delal ministranta) ,ten samy problem ze starterem jsem mel taky,
jak se zahral,tak nechodil a byl take repasovany.Nakonec mi shorel I tak.Ted mam pres rok jiny malo jety a zacina mit ty same priznaky,
tak musim jet zase koupit nejaky do foroty,protoze jsem liny az smrdim nez bych ho opravil
jak se zahral,tak nechodil a byl take repasovany.Nakonec mi shorel I tak.Ted mam pres rok jiny malo jety a zacina mit ty same priznaky,
tak musim jet zase koupit nejaky do foroty,protoze jsem liny az smrdim nez bych ho opravil
Vwase nocni sichta...
- Gynekolog
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 250
- Registrován: 14 dub 2012
- Bydliště: Lužnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Mě u Sama zaujala opatrnost s jakou nenechal lahvičku americkýho jedu bez dozoru a raději provedl inspekci s ní. Že by zkušenosti?
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Přišel jsem do garáže a koukám, že Evžen se zase počůral. On už si tedy včera Sam všiml loužičky pod autem, ale to jsem ještě ukecal, že to na tom asfaltu už určitě bylo, ale tohle už na nikoho nesvedu.
Vlezl jsem pod auto a ono to kape z trubky odvětrání. Jinak všude všechno suchý jak troud. Budu to brát tak, že Evžen si značkuje území.
Svíčky které jsem použil na režim popojíždění a zkoušení při běhu převážně na volnoběh splnily svůj účel, ale pro běžný provoz jsou moc teplé. Při jízdě s ohřátým motorem proti táhlému kopci už motor začínal klepat. Samozřejmě jsme ho zbytečně netrápili a raději podřadili. Nahradím je o stupínek studenějšími. Protože je vidět, že všechny izolátory mají stejně bílou barvu jak když jsou vyprané v Arielu, dám na třetí hrnek zase o stupeň studenější než na ostatní.
Vymontoval jsem poškozenou manžetu polonápravy. Musím říct, na mojí MBX krásná práce, ale tady to dělat je za trest. A to jsem ji zatím jenom vyndával.
Je pravda, že moc dlouho nevydržela, ale v tomto případě si myslím, že to není manžetou jako takovou, ale tím, že poměrně často se auto opakovaně zvedalo a polonáprava byla hodně dlouho vyvěšená a tím dochází ke kontaktu s nosníkem.
Vlezl jsem pod auto a ono to kape z trubky odvětrání. Jinak všude všechno suchý jak troud. Budu to brát tak, že Evžen si značkuje území.
Svíčky které jsem použil na režim popojíždění a zkoušení při běhu převážně na volnoběh splnily svůj účel, ale pro běžný provoz jsou moc teplé. Při jízdě s ohřátým motorem proti táhlému kopci už motor začínal klepat. Samozřejmě jsme ho zbytečně netrápili a raději podřadili. Nahradím je o stupínek studenějšími. Protože je vidět, že všechny izolátory mají stejně bílou barvu jak když jsou vyprané v Arielu, dám na třetí hrnek zase o stupeň studenější než na ostatní.
Vymontoval jsem poškozenou manžetu polonápravy. Musím říct, na mojí MBX krásná práce, ale tady to dělat je za trest. A to jsem ji zatím jenom vyndával.
Je pravda, že moc dlouho nevydržela, ale v tomto případě si myslím, že to není manžetou jako takovou, ale tím, že poměrně často se auto opakovaně zvedalo a polonáprava byla hodně dlouho vyvěšená a tím dochází ke kontaktu s nosníkem.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
klid...kdo neprocvakl maanžetu o rozvidlení, jako by nebyl. Camber compensator to do jisté míry eliminuje.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Java Green 64 - Evžen
jsem někde slyšel že brouk neztrácí olej,ale že si značkuje teritorium.....
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Ještě to řeší kus pásu/řetězu aby se nevyvěsilo kolo úplně.. limiterPětišroub píše:klid...kdo neprocvakl maanžetu o rozvidlení, jako by nebyl. Camber compensator to do jisté míry eliminuje.
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------