Ano, když jsem vzpomínal na zlatou MBX tak jsem mimo přístupu k manžetě myslel i na pás který brání prověšení polonápravy.wally píše:Ještě to řeší kus pásu/řetězu aby se nevyvěsilo kolo úplně.. limiterPětišroub píše:klid...kdo neprocvakl maanžetu o rozvidlení, jako by nebyl. Camber compensator to do jisté míry eliminuje.
Java Green 64 - Evžen
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Zkusíme co vydrží pro změnu značka Febi.
Na první pohled nevypadá zle, ale takovejch už bylo a jak to nakonec dopadlo.
Je tam, ale chvílemi jsem uvažoval zda by pro mě nebylo lepší vrátit investorovi kousek kachny a nechat ho ať si to udělá sám .
Na první pohled nevypadá zle, ale takovejch už bylo a jak to nakonec dopadlo.
Je tam, ale chvílemi jsem uvažoval zda by pro mě nebylo lepší vrátit investorovi kousek kachny a nechat ho ať si to udělá sám .
Každý celek se skládá z detailů.
- Knofel
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13 bře 2011
- Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Febičko by mělo už něco vydržet a pasovat jak má! Přece jen je to jeden z kvalitnějších dílů a taky většina servisů bere jen jejich výrobky...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Máš s tím nějaké konkrétní zkušenosti ? Tedy s manžetami Febi a jejich kvalitou, nebo usuzuješ a děláš závěry jen podle jména výrobce a případně zkušeností diametrálně odlišných dílů na zcela jiný vůz než je VW brouk ? Neber to osobně, jen se ptám a zajímá mne to.Knofel píše:Febičko by mělo už něco vydržet a pasovat jak má! Přece jen je to jeden z kvalitnějších dílů a taky většina servisů bere jen jejich výrobky...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- loufes
- Internetový troll fauwer,loufes..
- Příspěvky: 958
- Registrován: 25 čer 2010
- Bydliště: Hlinsko v čechách.
Re: Java Green 64 - Evžen
S manžetami febi mám docela dobrou zkušenost.Nejsou sice ůplně TOP super jak by si někdo myslel,ale jsou použitelné a kvalita gumy je jakž takž solidní....ale asi už stejně nejsou takové,jako dřív...ale co je vlastně dneska stejné jako dřív.....Sam píše:Máš s tím nějaké konkrétní zkušenosti ? Tedy s manžetami Febi a jejich kvalitou, nebo usuzuješ a děláš závěry jen podle jména výrobce a případně zkušeností diametrálně odlišných dílů na zcela jiný vůz než je VW brouk ? Neber to osobně, jen se ptám a zajímá mne to.Knofel píše:Febičko by mělo už něco vydržet a pasovat jak má! Přece jen je to jeden z kvalitnějších dílů a taky většina servisů bere jen jejich výrobky...
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde
Re: Java Green 64 - Evžen
To je odpoved typicky politicka...
Re: Java Green 64 - Evžen
Loufesi, prosim:loufes píše: S manžetami febi mám docela dobrou zkušenost. Nejsou sice ůplně TOP super jak by si někdo myslel,ale jsou použitelné a kvalita gumy je jakž takž solidní....ale asi už stejně nejsou takové,jako dřív...ale co je vlastně dneska stejné jako dřív.....
- Na kolika broucich (pripadne jinych autech) tyto manzety jezdis?
- Kolik km mas na nich najeto a jak dlouho je mas na autech namontovane?
- V cem konkretne nejsou uplne TOP super? Co konkretne jim ty vycitas? Mas srovnani s manzetami od jinych vyrobcu co se tyce trvanlivosti a kvality zpracovani?
Dekuji.
Bug 1966 crossover PastellWeiss L90D
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt
Re: Java Green 64 - Evžen
...ale dejte pokoj chlapi...
...FeBi neni nic jinýho než Ferdinand Bilstein GmbH...
...já osobně sem na Brouka od FeBi nekupoval nic...zato na Golf I/II/III sem kupoval desítky dílů...ramena...čepy horní i dolní(prachovky drží i po nájezdu 50 TKM a víc)...horní uložení...příruby vodního systému...čidla...víka expanzních nádob a další hovadiny...
...pokud je tovární díl barevně rozlišenej...FeBi vyrábí díl ve shodným barevným provedení...tady se nám nabízí čidla a víčka expanzních nádob(barevně se liší podle hodnoty přetlaku,kterej přepouští)...
...podle mýho názoru se jedná o evropskou...spíš východoevropskou produkci...která má ale výborný zpracování...její trvanlivost se příliš neliší od originálu...krabičky sou opatřený certifikacema a často se mi dostal do ruky díl...kterej byl Made in Germany...zároveň sou všechny díly číslovaný přímo na výrobku...
...cenově je FeBi zhruba na střední až mírně vyšší střední hladině...
...s jejich výrobkama sem na výsost spokojenej a krom specifickejch dílů(ložiska,brzdy) kupuju pouze výrobky FeBi...
...FeBi neni nic jinýho než Ferdinand Bilstein GmbH...
...já osobně sem na Brouka od FeBi nekupoval nic...zato na Golf I/II/III sem kupoval desítky dílů...ramena...čepy horní i dolní(prachovky drží i po nájezdu 50 TKM a víc)...horní uložení...příruby vodního systému...čidla...víka expanzních nádob a další hovadiny...
...pokud je tovární díl barevně rozlišenej...FeBi vyrábí díl ve shodným barevným provedení...tady se nám nabízí čidla a víčka expanzních nádob(barevně se liší podle hodnoty přetlaku,kterej přepouští)...
...podle mýho názoru se jedná o evropskou...spíš východoevropskou produkci...která má ale výborný zpracování...její trvanlivost se příliš neliší od originálu...krabičky sou opatřený certifikacema a často se mi dostal do ruky díl...kterej byl Made in Germany...zároveň sou všechny díly číslovaný přímo na výrobku...
...cenově je FeBi zhruba na střední až mírně vyšší střední hladině...
...s jejich výrobkama sem na výsost spokojenej a krom specifickejch dílů(ložiska,brzdy) kupuju pouze výrobky FeBi...
You can't win 'em all...
Re: Java Green 64 - Evžen
Provozoval jsem léta nápravové manžety febi ač na stejnoběžnejch kloubech na superce a byly v pohodě
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Tyto FeBi manzety jezdim a mam je na broukovi asi uz 10 000 km a na druhem prezili dve zimy a cca. 15 000 km. Za me spokojenost a mam zkusenost jen s nejakejma polskejma aususama.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
- loufes
- Internetový troll fauwer,loufes..
- Příspěvky: 958
- Registrován: 25 čer 2010
- Bydliště: Hlinsko v čechách.
Re: Java Green 64 - Evžen
No na broucích zrovna ne,ale na golfících,který provozuju a který taky rádoby servisuju...TOP super myslím manžety origo od výrobce,prostě z prvovýroby.Taky si myslím,že v dnešní době není FEBI jako FEBI...ale že skopčáci nechaj ty manžety naflákat bůhví kde a pak prodávaj horší kvalitu,ale pod značkou febi a každej si myslí,že koupil kvalitu,ale ve skutečnosti ta kvalita dost pokulhává....Hrošík píše:Loufesi, prosim:loufes píše: S manžetami febi mám docela dobrou zkušenost. Nejsou sice ůplně TOP super jak by si někdo myslel,ale jsou použitelné a kvalita gumy je jakž takž solidní....ale asi už stejně nejsou takové,jako dřív...ale co je vlastně dneska stejné jako dřív.....
- Na kolika broucich (pripadne jinych autech) tyto manzety jezdis?
- Kolik km mas na nich najeto a jak dlouho je mas na autech namontovane?
- V cem konkretne nejsou uplne TOP super? Co konkretne jim ty vycitas? Mas srovnani s manzetami od jinych vyrobcu co se tyce trvanlivosti a kvality zpracovani?
Dekuji.
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde
Re: Java Green 64 - Evžen
ještě chvilku to takhle půjde dál a budeme si šít manžety vlastní, z krokodýlí kůže, protože jedině ty budou ty pravé...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
No vy jste se teda rozepsali. Původně jsem se k tomu nechtěl nijak vyjadřovat, ale nakonec mě Petr914 svým příspěvkem přesvědčil . Tak si dáme důkaz místo slibů.
Pohled na spoj manžety z jedné strany.
Z druhé strany.
Spoj po uzavření.
Celkový dojem, manžeta ve velice čistě lisovaná, spoj do sebe přesně zapadá a materiál subjektivně na omak vypadá bytelně. A máme tady Febíčko, které je na první šáhnutí z velice měkké a tenké gumy a proto taky ji bylo možno do sáčku takto zmuchlat vyloženě do placata.
Spoj je trošku jinak řešený, ale to by nemělo mít zásadní vliv na funkci rostlináře.
Zda ty manžety vyrábí Petr nebo Pavel, v obou případech k nim v současnosti dávají ošizené úzké spony. Prostě šetřit se musí.
Jinak co se týká čistoty výlisku tak tedy žádná sláva a pod to se klidně podepíšu.
V případě že budu ještě někdy kupovat manžetu tak za mě jasná volba a Febíčko to nebude.
---
Vyhrožoval jsem, že vyměním svíčky a že na třetí hrnek dám zase o jeden stupínek studenější než na ostatní. Vypadá to, že to funguje jak jsem si představoval. N15C má tu správnou mírně nažloutlou barvu jako N17C na ostatních válcích.
Jo to se nám to jezdí, když máme v okolí silnice jak v Alpách.
Já tě z toho optimismu vyléčím . Nebudu posuzovat životnost, s tou zatím žádnou zkušenost nemám, ale porovnám kvalitu zpracování dvou manžet. Ta první je od firmy TeGuFa Germany, vymontovaná z důvodu mechanického poškození.Petr914 píše:...s jejich výrobkama sem na výsost spokojenej a krom specifickejch dílů(ložiska,brzdy) kupuju pouze výrobky FeBi...
Pohled na spoj manžety z jedné strany.
Z druhé strany.
Spoj po uzavření.
Celkový dojem, manžeta ve velice čistě lisovaná, spoj do sebe přesně zapadá a materiál subjektivně na omak vypadá bytelně. A máme tady Febíčko, které je na první šáhnutí z velice měkké a tenké gumy a proto taky ji bylo možno do sáčku takto zmuchlat vyloženě do placata.
Spoj je trošku jinak řešený, ale to by nemělo mít zásadní vliv na funkci rostlináře.
Zda ty manžety vyrábí Petr nebo Pavel, v obou případech k nim v současnosti dávají ošizené úzké spony. Prostě šetřit se musí.
Jinak co se týká čistoty výlisku tak tedy žádná sláva a pod to se klidně podepíšu.
V případě že budu ještě někdy kupovat manžetu tak za mě jasná volba a Febíčko to nebude.
---
Vyhrožoval jsem, že vyměním svíčky a že na třetí hrnek dám zase o jeden stupínek studenější než na ostatní. Vypadá to, že to funguje jak jsem si představoval. N15C má tu správnou mírně nažloutlou barvu jako N17C na ostatních válcích.
Jo to se nám to jezdí, když máme v okolí silnice jak v Alpách.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
...tak já dám irelevantní vodpověď...mě prodávaj takovýdle vwěci...febi Germany...
...asi maj Brouka trochu jinde než ten zbytek...zřejmě ho zcela chybně považujou za auto čínský...
...asi maj Brouka trochu jinde než ten zbytek...zřejmě ho zcela chybně považujou za auto čínský...
You can't win 'em all...
Re: Java Green 64 - Evžen
Vzhledem k tomu že jsem si s manžetama užil svoje, a na svém voze mám během 10-ti let již asi 4-tou sadu od různých OEM výrobců
(Febi jsem tedy nepoužil ani jednou, možná příště)
Ale mohu říct že déle vydržely právě ty měkčí a tenší.
ale nakonec praskly všechny
Takže ve finále je fakt úplně jedno co tam dáte, dřív nebo později je budete měnit
P.S. v tom spoji netekla nikdy zádná
P.S.2. ted mám čerstve namontovány manžety z náhodného výprodeje v Autokelly asi za 50 kč kus
a byl jsem velmi mile překvapen jak pěkně jsou provedeny
(Febi jsem tedy nepoužil ani jednou, možná příště)
Ale mohu říct že déle vydržely právě ty měkčí a tenší.
ale nakonec praskly všechny
Takže ve finále je fakt úplně jedno co tam dáte, dřív nebo později je budete měnit
P.S. v tom spoji netekla nikdy zádná
P.S.2. ted mám čerstve namontovány manžety z náhodného výprodeje v Autokelly asi za 50 kč kus
a byl jsem velmi mile překvapen jak pěkně jsou provedeny
... a vůbec !
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Zjistil jsem, že počůrávání z trubky odvodu kondenzátu je větší než na tomto obrázku. Jsem docela tolerantní, vím že si teritorium nějak označit musí, ale vocancať, pocamčať, všeho moc škodí. Zvlášť, když ta trubka je primárně dělaná na vodní kondenzát a ne na olej.
Přemýšlím čím by to mohlo být a co s tím dělat. Domnívám se, že příčinou by mohl být vstup olejové hadice od bypass filtru do komínku a absence deflektoru pod komínkem dynama, protože v roce 64 se ještě nemontoval. Olej který do komínku vtéká je pak pravděpodobně hnaný v množství víc než obvyklém do nalévacího hrdla.
Asi budu muset buď namontovat pod komínek modernější deflektor a nebo vyrobit podle návodu z manuálu dobově korektní.
Ale ani do jednoho se mě nechce, protože to znamená minimálně povolení sahary, demontáž dynama a komínku. Ale taky je možné, že bez odmontování kompresoru si ani necvrknu a to už není práce po které zrovna toužím. Tak mě tak napadlo ještě jedno řešení ala Š1000MBX. Tam je odvětrání bloku řešeno přes duté rameno ventilátoru a aby se zamezilo vnikání oleje do hadice odvětrání je do vnitřku ramena nacpána drátěnka. Vzduch projde, ale strhávaný olej se na ní zastaví a vrací se do vany. Ale to bude chtít ještě zkoušku mimo motor zda by šla drátěnka do komínku nacpat nalévacím hrdlem tak aby nehrozilo, že skončí v bloku. A také jak hodně by bránila nalévání oleje do motoru.
Přemýšlím čím by to mohlo být a co s tím dělat. Domnívám se, že příčinou by mohl být vstup olejové hadice od bypass filtru do komínku a absence deflektoru pod komínkem dynama, protože v roce 64 se ještě nemontoval. Olej který do komínku vtéká je pak pravděpodobně hnaný v množství víc než obvyklém do nalévacího hrdla.
Asi budu muset buď namontovat pod komínek modernější deflektor a nebo vyrobit podle návodu z manuálu dobově korektní.
Ale ani do jednoho se mě nechce, protože to znamená minimálně povolení sahary, demontáž dynama a komínku. Ale taky je možné, že bez odmontování kompresoru si ani necvrknu a to už není práce po které zrovna toužím. Tak mě tak napadlo ještě jedno řešení ala Š1000MBX. Tam je odvětrání bloku řešeno přes duté rameno ventilátoru a aby se zamezilo vnikání oleje do hadice odvětrání je do vnitřku ramena nacpána drátěnka. Vzduch projde, ale strhávaný olej se na ní zastaví a vrací se do vany. Ale to bude chtít ještě zkoušku mimo motor zda by šla drátěnka do komínku nacpat nalévacím hrdlem tak aby nehrozilo, že skončí v bloku. A také jak hodně by bránila nalévání oleje do motoru.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
díra na bloku je jiná (kulatá) než na provedení s deflektorem (díra ve tvaru D) takže ti nezbyde než vyrobit uvedenou clonku.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
My tam máme ve tvaru D.Pětišroub píše:díra na bloku je jiná (kulatá) než na provedení s deflektorem (díra ve tvaru D) takže ti nezbyde než vyrobit uvedenou clonku.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
a odkdy se dával ten deflektor?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Java Green 64 - Evžen
taky mám olejovou zpátečku vyvedenou do nohy dynama a když sundám víčko, olej prská ven. Do tý kondenzační trubky mi to nestejká protože jsem ji uříznul a díru zavařil.