Java Green 64 - Evžen

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od pulenejksicht »

Ti kuci se tvarej jak když něco provedli i když nic neprovedli , nebo provedli ? Zvejkacka tam nikde nebyla ? :D
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

:D A jako druhý největší úspěch celé operace považuji to, že jsem si kupodivu nezprasil kalhoty.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od udeeska »

Tomu říkám dobrodružství =D>
Akorát mi pořád není jasné, jestli jste dojeli po svejch anebo Vás musel Sam táhnout na laně až do Chrudimi :?:
Vwase nocni sichta...

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lope »

Píše přece, že naskočil. VW motor jen tak něco nezastaví, ani emerickej vehement!

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

Popravdě mne dost překvapilo jak bylo jednoduché demontovat vintage speed kompresor a uvést vše do sériového stavu. V podstatě byl problém jen s dlouhými štefty na karburaci ale s tím si hravě poradila Lišákovic KPZetka. Zde se mám ještě moc co učit.

Bohatost se dala provizorně uškrtit na jehlovém ventilu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Michal »

Krásně sepsaný a zdokumentovaný, moc pěkně se to četlo a doufám, že brzy bude další pokračování "Dobrodružství Lišáka Sama" :)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Tak jsem ten kompresor rozpitval. Postup už jsem ukazoval kdysi tak je zbytečné to opakovat a pokud by to někoho zajímalo může pohledat. A co že jsem vykoumal? Tak to že je ložisko totál bylo vcelku jasné.
Obrázek
V podobném stavu je i gufero.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
A teď nastává otázka co a jak se vlastně stalo? Je možné, že to nebylo kvůli vypadlé zátce, ale spíš bych to viděl tak, že opotřebeným guferem se dostávala směs do ložiska, tím se z něho vypláchlo mazivo a ložisko potom udělalo pá pá.
Vnitřek tělesa má provozní opotřebení, ale nic co by souviselo se závadou.
Obrázek
Obrázek
Přední ložisko je v naprostém pořádku.
Obrázek
Podle mě je to tím, že je schované na rozdíl od zadního za dvojicí gufer. Sice taky už nejsou v nejlepší kondici, ale to vnitřní má pořád něco čemu se nechá přibližně říci "bžit" :D . U vnějšího ho už čas otupil.
Obrázek
Obrázek
Myslím, že zásadní problém nejsou parametry ložisek, ale použitá gufera. Bude potřeba sehnat originál nebo alespoň nějaká odolnější. Zatím jsem si vymáčkl do použitelného tvaru alespoň zátku.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

Hmm, je to možné. NBR gufera nevydrží vysoké teploty. Co šáhnout po mém oblíbeném Vitónu ?
Ještě ukaž ja vypadala hřídel. jestli to nebyla ona kdo sežral gufera. Bývá to mrcha zlá a hladová když není dobře nabroušená a zaleštěná.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

U těch gufer jsou dva klíčové problémy. 1/ běh v podstatě nasucho což by údajně mělo NBR snášet lépe než Viton 2/ ona tam klasická gufera vlastně vůbec nemají být a já blbec je tam dal proto, že to tak dělají i Ti co repasují Judsony na kšeft. Taky proč tam dávat něco drahého a špatně dostupného když tam může člověk fláknout prostě něco co chvíli vydrží.
Originál vypadá takto a tak se je pokusíme sehnat.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Pětišroub »

a co tam dokonstruovat mazničku, plstěný rezervoár, a občas kapat, stejně jako do rozdělovače?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od SO 545 »

podoben gufera sa dnes pouzivaju na klukach ale nie tak masivne : napr VW 1,4 TDi ...to som v piatok riesil.
Je to gufero kde sa brit v podstate cez pripravok musi natiahnut na hriadel... nieje to jeden brit ale plocha cca 5-7mm siroka ktora je zvlnena aby to drzalo olej...je pravda ze tu by to bolo na sucho ...

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-die ... 11043.html
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lope »

A co tam dát zapouzdřený ložisko?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

lope píše:A co tam dát zapouzdřený ložisko?
Vždyť tam bylo, Time :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od yahoďák »

a co "keramické ložisko"? samozřejmě to nevyřeší problém s guferem, ale mělo by déle vydržet i při ztrátě maziva
Obrázek

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lope »

Sam píše:
lope píše:A co tam dát zapouzdřený ložisko?
Vždyť tam bylo, Time :D
Aha. Tak co to zkusit naopak, otevřený ložisko poctivě namazat vazelínou? A do víčka dát maznici, jestli je tam dost prostoru.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od OB »

Ty vago, to je moc dobrej napad s tou maznicí. Uvidime co na to rekne Lisak.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Takže přátelé, asi tak. Opravdu si nemyslím, že problémem jsou ložiska i když teď tam chci dát přeci jen o něco fajnovější. Úplně původní ložisko bylo oboustranně zakryté NDH 6203.
Obrázek
Na druhé straně má ještě označení 77503.
Obrázek
Když jsme před lety hledali za něj náhradu všechny možné porovnávací tabulky nám nevyhodily nic jiného než 6203-2Z a tak jsme šli do standardního SKF. To v předním víku zůstalo naprosto v pořádku a tak soudím, že to až tak hrozná volba nebyla. Je ovšem také pravdou, že v předním víku je ložisko lépe chráněno protože je za dvojicí gufer a ještě je mezi nimi a ložiskem odvětrávací otvor na rozdíl od zadního víka kde je gufero pouze jedno a palivová směs co pronikne po hřídeli jde přímo do ložiska. A proč v předním dvě a v zadním jedno? Gufera předního víka musí být dvě protože tam vystupuje hřídel pro řemenici a jsou osazena tak, že vnitřní je břitem do tělesa kompresoru a drží přetlak a vnější je obráceně a má zabraňovat přisávání falešného vzduchu při podtlaku. V zadním víku je gufero břitem do tělesa a drží přetlak a přisávání při podtlaku brání plechové víčko. Tedy pokud někomu nevypadne.
Když jsme to rozsypané ložisko na místě probírali tak Sam navrhoval zda by nebylo lepší použít ložiska C3 a tak nám to nedalo a snažili se najít přesnou specifikaci původního ložiska. Progůglili jsme toho hodně a v podstatě nikde nic. Až na jedné stránce nějakého prodejce v Kanadě byla opravdu v parametrech poznámka C3. Proto současná naše volba budou ložiska 6203-2Z/C3GJN s teplotním rozsahem –30 až +150 °C .
Pětišroub píše:a co tam dokonstruovat mazničku, plstěný rezervoár, a občas kapat, stejně jako do rozdělovače?
To není tak špatný nápad, ale obávám se, že tam na to není prostor. Když nad tím přemýšlím tak problém s během nasucho u předního víka mělo především vnější gufero a tam by možná stačilo a mohlo by pomoci při použití správných gufer vyplnit prostor mezi nimi kvalitní vazelinou. A u toho v zadním víku zase pro sichr vyplnit prostor mezi ním a ložiskem.
Každý celek se skládá z detailů.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od evinsen »

Neměla by tam být dilatační podložka jako u dynama? Judsona neznám,ale logicky vzato jsou snad u všeho co má takto uloženou hřídel.Taky vyvážení toho rotoru si myslím že musí být na 100%

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Myslíš ocelovou pružnou podložku pod ložiskem? Ne, ta tam není a ani nebyla. Co se týká vyvážení rotoru to se přiznám, že jsem ho kontrolně nedával vyvažovat, protože jsem s ním kromě očištění a kontroly zda drážky pro lamely nemají nadměrnou vůli nic nedělal. A podle toho kolik míst na něm je odvrtáno tak vyvažovaný z výroby byl.
Obrázek
Netuším kolik mohl nebo měl natočeno před tím než jsem se v něm vrtal, ale my s ním poté odjeli nějakých 15000km a že se něco může podělat, to může. Nevidím za tím nic jiného než souběh nevhodných gufer, extrémní zátěž jízdou po kopcích a vysokých venkovních teplot. Prostě je to starý krumpl :D a Alpy odrovnaly už jinačí stroje. A kdybychom nebyli pozéři, kteří se musí předvádět tak se nám to nestalo :D.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

15tis je poměrně dost na vintage speed. Nicméně mi hlava nebere jak to, že se to stalo zrovna Lišákovi který své auto tak šlechtí zatímco jiný kdo na to kašle a neřeší žádný servis, nemění olej nalítá mnohonásobně víc a nikdy se mu vůz neporouchá. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět