Java Green 64 - Evžen

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12757
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod Herbie » 09 srp 2019

znáš to přísloví ?
.. čím víc se hovínko maže, tím ..... :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod Pětišroub » 09 srp 2019

kdybyste všichni poslouchali půlenýho, tak nikam nejezdíte.

Otázka je jestli někde v instruction manálu není zmínka, že se to má po sezoně/10 000 najetých rozjebat po dvorku a promazat..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 929
Registrován: 08 zář 2009

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lope » 09 srp 2019

No je zvláštní, že Judsony zmizely tak rychle, na to, jaký poměr cena/ výkon měly. Myslel jsem, že odcházely motory, ale možná byl problém spíš v těch Judsonech...

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod Milosak_1 » 09 srp 2019

[smilie=offtopic.gif]
Před 10-ti lety tam byl ještě ledovec touhle dobou... :cry:
Obrázek
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lišák » 09 srp 2019

Schválně pro porovnání stejné místo srpen 2010. V obou případech je led místy i pod štěrkem a tak není na první pohled vidět.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lišák » 09 srp 2019

Máme náhradu za ztracené víčko náboje a tak jsem si na něm vyzkoušel takové to domácí černění.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Není to profi, ale já jsem spokojený. A taky jsem se s tím nijak moc necrcal. Příště to zkusím opakovaně s vyvářením ve vodě.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4381
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod SO 545 » 10 srp 2019

priste ??? planujes to zase stratit ?
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lišák » 10 srp 2019

Myslím, až budu příště něco černit, ne až budu příště černit náhradu za ztracené víčko. :D
Vzpomenul jsem si na tu reklamu. "Maminko, až to budeme natírat příště tak vy už tady nebudete!" :lol:
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lišák » 10 srp 2019

Zkontrolováno, doplněná vazelína a je tam mladá paní.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lišák » 06 říj 2019

Judsón by už brzo měl být zase komplet. Copak ložiska, to nebyl problém.
Obrázek
Zato na gufera jsme si museli počkat protože nejsou zrovna tuctová. Není to sice úplně přesně stejné provedení jako původní, ale modernější verze od SKF s pružinkou.
Obrázek
Nechci nic podcenit a náhodou je nějak dojebat a tak jsem si pro jejich osazení udělal přípraveček. Protože na každé straně má gufero jiný vnitřní průměr tak i redukční kroužek.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
To se to dělá, když to člověk nepáchá ve svěráku. Vůbec nevím proč jsem si takový ruční lis nepořídil už dávno.
Obrázek
Na drobné práce naprosto ideální pomocník. Stará poctivá výroba, ne jako ty moderní okradený chřestítka.
Obrázek
Prostor mezi guferem a ložiskem jsem vyplnil vazelínou.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lišák » 07 říj 2019

Sam píše:Ještě ukaž jak vypadala hřídel. jestli to nebyla ona kdo sežral gufera. Bývá to mrcha zlá a hladová když není dobře nabroušená a zaleštěná.

Strana hřídele kde odešlo ložisko byla v pořádku, žádné opotřebení ani ovalita. Stav druhého konce neměl viditelné poškození, ale naměřil jsem na něm drobnou ovalitu kterou bude vhodné srovnat aby to bylo v cajku.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

rišmen
Příspěvky: 151
Registrován: 13 čer 2012

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod rišmen » 08 říj 2019

takové to měření v univerzáce není směroplatný, jak říká Máňa. V podstatě nevíš jestli měříš ovalitu toho konce za kterej to je upnutý, nebo házivost čelistí. Dobrýho měření docílíš jen na prizmatických kostkách nebo v pevných hrotech. Nezdá se mi pravděpodobný, že by to někdo obrousil takhle do šišky.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lišák » 08 říj 2019

Bohužel mezi hroty to neupnu protože na straně řemenice je navrtání středu otlačené od stahováku. Ještě to pořeším, ale ono to nemusí být tím, že by to bylo obroušené do šišky, ale tím, že to není z jednoho kusu a to pouzdro bylo původně na hřídeli pouze volně navlečené a proto je rozdíl ovality mezi hřídelí a pouzdrem. Teď tam ale drží jak přibité a bez použití hrubé síly bych ho nesundal.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lišák » 10 říj 2019

Naštěstí se ukázalo, že otlačení navrtání čela hřídele nebylo nijak zásadní a v podstatě stačilo odstranit pouze drobný otřep. Po upnutí mezi hroty jsou hodnoty úchylky na pouzdře stejné jako při upnutí ve sklíčidle.
Obrázek
Obrázek
Konzultoval jsem zda to nechat přebrousit a bylo mě řečeno, že to je zbytečné a že to stačí pouze zlehka začistit. Aby měla dušička pokoj tak jsem hledal jaké jsou přípustné tolerance a v manuálech různých výrobců gufer jsem vždy našel v podstatě to samé a vzhledem k tomu, že naše pouzdro má průměr 22mm tak by to mělo být opravdu s dostatečnou rezervou.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lišák » 17 říj 2019

Říká se, že každé zlo je k něčemu dobré a já to mohu jenom potvrdit. Že nám odešlo na cestě ložisko v kompresoru bylo sice poněkud nepříjemné, ale když se na to člověk podívá v širších souvislostech tak si můžeme říci, že to bylo řízení osudu které předešlo mnohem většímu průseru. Kdybychom ten kompresor na cestě neodmontovali tak jak dlouho by asi trvalo než by se o něj propálila izolace ostrého kabelu který se dostal mezi saharu a těleso kompresoru. V tom případě bychom s největší pravděpodobností už domů dojet vůbec nemuseli.
Obrázek
Jako jediná možnost prověření stavu a opravy bylo odstranění bužírky, zaizolování a následné natažení nové bužírky až k rozvidlení svazku. A fakt to bylo o fous.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 760
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod Jozef » 18 říj 2019

Pozerám že jazdíš na diagolálkach?
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lišák » 18 říj 2019

Jozef píše:Pozerám že jazdíš na diagolálkach?

Pozeráš správně, radiálky nejsou ten správný adrenalin :D .

---

Abychom se pro příště vyhnuli stejnému problému tak jsem na saharu přismrknul příchytku.
Obrázek
Obrázek
Od víka ložiska je nyní kabel v bezpečné vzdálenosti.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 929
Registrován: 08 zář 2009

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lope » 19 říj 2019

Když vidím polohu kompresoru a nahoře fotku s nataveným kabelem, tak podle prachu na sahaře bych řekl, že to i přisávalo vzduch přes ložisko (nebo naopak?).

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lišák » 19 říj 2019

Máš pravdu, ale o tom jsem se zmiňoval už na straně 46 když jsem psal o tom jak nám z kompresoru vypadla zátka ložiska.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4441
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvekod lišák » 16 lis 2019

Tak jsme před úplným závěrem sezony kompresor vyzkoušeli a zjistili, že oproti stavu před poruchou je výrazně hlučnější. Dokonce by se dal přirovnat k plechovce do které nasypete šroubky a pak s ní třesete. Tak šel zase ven a bude co dělat za dlouhých zimních večerů.
Přeměřil jsem vůle v drážkách a fakt je tam opotřebení které bude potřeba řešit.
Obrázek
Protože před tím než odešlo ložisko jsme takovou hlučnost nepozorovali tak se zřejmě sešlo opotřebení lamel, rotoru, odstranění nečistot z drážek a možné přehození lamel mezi sebou. Jisté je, že teď je to zralé na výměnu nejen lamel, ale i rotoru.
Obrázek
Obrázek
4,6mm je správná míra.
Obrázek
Ale jsou místa, kde je méně.
Obrázek
Vzhledem k tomu, že ideální vůle mezi lamelou a rotorem má být pouhých 0,05mm tak se nemůžeme divit, že z toho máme takové chrastítko když v součtu s rozjetými konci drážek je místy vůle až 0,7mm.
Obrázek
Původně jsme si mysleli, že náhrada opotřebených dílů bude pouze otázka peněz, protože jak lamely tak rotor vyrábí a dodává Ricardo Deisernia z Argentiny od něhož kdysi lamely nakupoval i Milda. Protože neodpovídal na email tak investor hledal jeho inzeráty na Sambě a zjistil, že jsou z nabídky vyřazené. https://www.thesamba.com/vw/classifieds ... ?id=561365
Po dalším pátrání se ukázalo, že díly v dohledné době už nebudou protože Ricardo měl mimo vzduchem chlazených VW a dílů na Judsona i jiné koníčky které mu zřejmě nedovolí věnovat se jejich výrobě :( .
https://www.infobae.com/sociedad/policiales/2019/06/27/la-insolita-vida-de-el-tuerto-richard-acusado-de-ser-el-lider-del-mayor-trafico-de-armas-de-la-historia-argentina/

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=cs&u=https%3A%2F%2Fwww.infobae.com%2Fsociedad%2Fpoliciales%2F2019%2F06%2F27%2Fla-insolita-vida-de-el-tuerto-richard-acusado-de-ser-el-lider-del-mayor-trafico-de-armas-de-la-historia-argentina%2F
Každý celek se skládá z detailů.


Zpět na “Ukažte své auto!!!”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host