Stránka 5 z 5

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 27 čer 2013
od lišák
lope píše:Jen sání asi bývalo černé.
Myslím že ne Time :D . Ukázka origa u našeho kousku.
Obrázek

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 27 čer 2013
od lope
Tvůj je taky podle nohy dynama trochu novější. A jakou má barvu? Hliníkovou? Já mám na motoru sání pravděpodobně z tý doby, a je černý a kde se olupuje, je pod tím nějaký lesklý kov. Na prům. motorech s černýma plechama zase byly šedivý.

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 27 čer 2013
od lišák
Jestli na to třeba neflákli co měli zrovna skladem. Na jiném motoru z té doby byla šedá a na tomhle je světlá s nádechem do stříbrna.

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 27 čer 2013
od Janek
Motor je původní, i když podle nohy dynama jsem váhal. Jsem rád, že nikdo nezbastlil za ty léta malou saharu.Je mnohem hezci než veliká :)
Co se sání týká, bylo původně v hliníkové barvě matné. Protože se to nedalo uchovat a na jednom místě se i opravovalo mačknutí, tak jsem použil barvu co tam je vidět.

A někde jsem četl právě od Lišáka, že do starého auta patří jen samé staré originální věci. No tak právě v tom duchu jsme se o to snažili. Asi se už opakuju, ale n aautě si dovolím tvrdit je 95-98% původních dílů. (Nevím jak to odhadnout přesněji :lol: )

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 27 čer 2013
od lišák
Laborujeme tady nad rozdělovačem. Ne že by to bylo až tak zásadní, ale v roce 62 by asi ještě neměl být hliníkový. Ten se tuším dával až od 64.

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 27 čer 2013
od Herbie
lišák píše:Laborujeme tady nad rozdělovačem. Ne že by to bylo až tak zásadní, ale v roce 62 by asi ještě neměl být hliníkový. Ten se tuším dával až od 64.
Hliníkový se dávali i dříve nez 64
každopádně na 62 byl ještě takovej ten velikej ne ?

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 27 čer 2013
od lope
Podle velikosti to vypadá na správný litinový pau něco. Ale, nebijte mě, asi by měl být černý...

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 28 čer 2013
od máchal
Jestli to někomu pomůže, mrkni na můj původní motor... Noha od dynama je opravdu trochu jiná, potrubí je tuším čímsi natřený, rozdělovač by moh být původní?

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 01 črc 2013
od Janek
To Máchal:

Ahoj, prosímtě původní rozdělovač na motoru jsem měl taky černý. Přijde na auto zpět na podzim, až si s tím Miloš vyhraje. Nenapadlo mě si povšimnout doteď, že má jinou barvu :-)
A u nohy jsem myslel, že r.62 by jí měl mít ještě pevnou s blokem. Nejsem v tomhle ale odborník.

Pro mne je motor původní tím, že byl v autě. První a poslední vlastník přede mnou byl automechanik. Měl auto celý život a je mi jasné, že tak jak to dnes u současných aut neřešíme my, neřešili to ani oni tenkrát a řešili problémy výměnami. A to určitě patilo i pro motory :)

Jinak dobré oko ;)

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 01 črc 2013
od máchal
Mám pocit, že 34k motory měly již nohu šroubovací. Stejnou nohu jako máš ty jsem našel na broukovi z roku 1960, měl již automatickou převodovku, jakejsi zkušební kus. Od kdy do kdy se tyto nohy montovaly zůstává tudíž otázkou...

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 01 črc 2013
od lope
Všechny "nový" motory (34 PS a výš) měly nohu šroubovací. Nejstarší byly hladké, potom s žebrama. Staré rozdělovače měly kondenzátor vevnitř. Máchal má nějaký hrozný "fajfky" na svíčkách, asi z vodou chlazeného auta. Pružina nepatří na karburátor, ale na strunu plynu.

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 24 zář 2013
od Bluesdriver
...další dědek, který mě dostal před i po renovaci... =D> =D>

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 24 zář 2013
od Pětišroub
61-62 má litinový rozdělovač velkého průměru, kulatou saharu, noha dynama je oddělená od bloku a vždy v přírodní barvě materiálu, topení nejsou výměníky ale jen šuplíky s klapkou vzadu. Cívka černá se žlutou samolepkou, filtr černý s obtiskem, sání bylo fosfátované, nelakované.

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 24 zář 2013
od Janek
Bluesdriver píše:...další dědek, který mě dostal před i po renovaci... =D> =D>
Dekuju, jsem rad ze se nekomu krome nas libi.

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 24 zář 2013
od Janek
Pětišroub píše:61-62 má litinový rozdělovač velkého průměru, kulatou saharu, noha dynama je oddělená od bloku a vždy v přírodní barvě materiálu, topení nejsou výměníky ale jen šuplíky s klapkou vzadu. Cívka černá se žlutou samolepkou, filtr černý s obtiskem, sání bylo fosfátované, nelakované.
Dekuju. Tak to mi po osazeni puvodnim motorem nebude sedet jen ta civka :-)
Jestli tedy neni v bordelu :)

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 01 bře 2014
od Janek
Tak se rok s rokem sešel a já konečně instaluju původní motor zpět. Měl by být jako nový, ale i jako starý :D
Tak jak jsem slíbil, je tu k prohlédnutí.

Tak starý je venku :
Obrázek

A původní se chystá zpátky:
Obrázek

No a je tam:
Obrázek


Všímaví poznají, že pumpa není původní. Po montáži a prvním startu se ukázalo, že nepřežila membrána zimu a tak zatím, než se provede repase bude sloužit zapůjčená. Tímto děkuji Milošovi :)

No a už aby bylo tepleji a tepleji :-)

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 11 bře 2014
od Janek
Tak tady je něco z dřívějška... to je když jsme ho dovezli ..
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Tak kterého byste si kdo vybral?? :D

Re: Náš dědouš pro radost

Napsal: 11 bře 2014
od Pětišroub
až do března 62 byly sací potrubí fosfátovány, takže tmavý, šedo-černý vzhled. Poté bylo fosfátování nahrazeno zinkovou barvou, těžko říct jak to vypadalo ale řekl bych že opět spíše do tmavošediva.