Náš dědouš pro radost

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4656
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od lišák »

lope píše:Jen sání asi bývalo černé.
Myslím že ne Time :D . Ukázka origa u našeho kousku.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 977
Registrován: 08 zář 2009

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od lope »

Tvůj je taky podle nohy dynama trochu novější. A jakou má barvu? Hliníkovou? Já mám na motoru sání pravděpodobně z tý doby, a je černý a kde se olupuje, je pod tím nějaký lesklý kov. Na prům. motorech s černýma plechama zase byly šedivý.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4656
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od lišák »

Jestli na to třeba neflákli co měli zrovna skladem. Na jiném motoru z té doby byla šedá a na tomhle je světlá s nádechem do stříbrna.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Janek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 26 dub 2013

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od Janek »

Motor je původní, i když podle nohy dynama jsem váhal. Jsem rád, že nikdo nezbastlil za ty léta malou saharu.Je mnohem hezci než veliká :)
Co se sání týká, bylo původně v hliníkové barvě matné. Protože se to nedalo uchovat a na jednom místě se i opravovalo mačknutí, tak jsem použil barvu co tam je vidět.

A někde jsem četl právě od Lišáka, že do starého auta patří jen samé staré originální věci. No tak právě v tom duchu jsme se o to snažili. Asi se už opakuju, ale n aautě si dovolím tvrdit je 95-98% původních dílů. (Nevím jak to odhadnout přesněji :lol: )
brouk - brouk - brouk a busík :lol: :lol:

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4656
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od lišák »

Laborujeme tady nad rozdělovačem. Ne že by to bylo až tak zásadní, ale v roce 62 by asi ještě neměl být hliníkový. Ten se tuším dával až od 64.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12963
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od Herbie »

lišák píše:Laborujeme tady nad rozdělovačem. Ne že by to bylo až tak zásadní, ale v roce 62 by asi ještě neměl být hliníkový. Ten se tuším dával až od 64.
Hliníkový se dávali i dříve nez 64
každopádně na 62 byl ještě takovej ten velikej ne ?
... a vůbec !

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 977
Registrován: 08 zář 2009

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od lope »

Podle velikosti to vypadá na správný litinový pau něco. Ale, nebijte mě, asi by měl být černý...

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 441
Registrován: 11 led 2008

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od máchal »

Jestli to někomu pomůže, mrkni na můj původní motor... Noha od dynama je opravdu trochu jiná, potrubí je tuším čímsi natřený, rozdělovač by moh být původní?
Přílohy
P9050006.JPG
P9050006.JPG (59.19 KiB) Zobrazeno 6360 x

Uživatelský avatar
Janek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 26 dub 2013

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od Janek »

To Máchal:

Ahoj, prosímtě původní rozdělovač na motoru jsem měl taky černý. Přijde na auto zpět na podzim, až si s tím Miloš vyhraje. Nenapadlo mě si povšimnout doteď, že má jinou barvu :-)
A u nohy jsem myslel, že r.62 by jí měl mít ještě pevnou s blokem. Nejsem v tomhle ale odborník.

Pro mne je motor původní tím, že byl v autě. První a poslední vlastník přede mnou byl automechanik. Měl auto celý život a je mi jasné, že tak jak to dnes u současných aut neřešíme my, neřešili to ani oni tenkrát a řešili problémy výměnami. A to určitě patilo i pro motory :)

Jinak dobré oko ;)
brouk - brouk - brouk a busík :lol: :lol:

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 441
Registrován: 11 led 2008

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od máchal »

Mám pocit, že 34k motory měly již nohu šroubovací. Stejnou nohu jako máš ty jsem našel na broukovi z roku 1960, měl již automatickou převodovku, jakejsi zkušební kus. Od kdy do kdy se tyto nohy montovaly zůstává tudíž otázkou...

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 977
Registrován: 08 zář 2009

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od lope »

Všechny "nový" motory (34 PS a výš) měly nohu šroubovací. Nejstarší byly hladké, potom s žebrama. Staré rozdělovače měly kondenzátor vevnitř. Máchal má nějaký hrozný "fajfky" na svíčkách, asi z vodou chlazeného auta. Pružina nepatří na karburátor, ale na strunu plynu.

Uživatelský avatar
Bluesdriver
Příspěvky: 71
Registrován: 02 říj 2012
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od Bluesdriver »

...další dědek, který mě dostal před i po renovaci... =D> =D>
"Veterán je každé staré auto, které máme rádi"
Wolfsburg 1971 1302 S 1.6

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od Pětišroub »

61-62 má litinový rozdělovač velkého průměru, kulatou saharu, noha dynama je oddělená od bloku a vždy v přírodní barvě materiálu, topení nejsou výměníky ale jen šuplíky s klapkou vzadu. Cívka černá se žlutou samolepkou, filtr černý s obtiskem, sání bylo fosfátované, nelakované.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Janek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 26 dub 2013

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od Janek »

Bluesdriver píše:...další dědek, který mě dostal před i po renovaci... =D> =D>
Dekuju, jsem rad ze se nekomu krome nas libi.
brouk - brouk - brouk a busík :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Janek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 26 dub 2013

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od Janek »

Pětišroub píše:61-62 má litinový rozdělovač velkého průměru, kulatou saharu, noha dynama je oddělená od bloku a vždy v přírodní barvě materiálu, topení nejsou výměníky ale jen šuplíky s klapkou vzadu. Cívka černá se žlutou samolepkou, filtr černý s obtiskem, sání bylo fosfátované, nelakované.
Dekuju. Tak to mi po osazeni puvodnim motorem nebude sedet jen ta civka :-)
Jestli tedy neni v bordelu :)
brouk - brouk - brouk a busík :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Janek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 26 dub 2013

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od Janek »

Tak se rok s rokem sešel a já konečně instaluju původní motor zpět. Měl by být jako nový, ale i jako starý :D
Tak jak jsem slíbil, je tu k prohlédnutí.

Tak starý je venku :
Obrázek

A původní se chystá zpátky:
Obrázek

No a je tam:
Obrázek


Všímaví poznají, že pumpa není původní. Po montáži a prvním startu se ukázalo, že nepřežila membrána zimu a tak zatím, než se provede repase bude sloužit zapůjčená. Tímto děkuji Milošovi :)

No a už aby bylo tepleji a tepleji :-)
brouk - brouk - brouk a busík :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Janek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 26 dub 2013

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od Janek »

Tak tady je něco z dřívějška... to je když jsme ho dovezli ..
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Tak kterého byste si kdo vybral?? :D
brouk - brouk - brouk a busík :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: Náš dědouš pro radost

Příspěvek od Pětišroub »

až do března 62 byly sací potrubí fosfátovány, takže tmavý, šedo-černý vzhled. Poté bylo fosfátování nahrazeno zinkovou barvou, těžko říct jak to vypadalo ale řekl bych že opět spíše do tmavošediva.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět