Turbo...
Turbo...
Zdravim vsechny priznivce. Chtel bych tu poprosit zkusenejsi a ostrileny borce o jejich nazory... mam v buggyne prestavovanou 1.6ku a premyslim nad turbem. Motor je upraveny celkem slusne,ale mym potrebam adrenalinoveho jezdce to uplne nevyhovuje. Uz jsem toto tema konzultoval s Panem Martinem Kalenskym a ten me od toho stale odrazuje. Mate nekdo poneti, jak moc spatny vliv ma turbo na motor respektive,jestli se da rict nejaka prumerna zivotnost motoru s turbem?
Re: Turbo...
Ked, tak supercharger..pardon, kompresor...
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo...
Prihovaram sa za Johnyho.. Na buggy je Supercharger ako stvoreny, pretoze spolu s karburatorom tvori ako vizualne , tak vykonovo najkrajsiu cast motora a dava motoru tzv. MUSCLE.. Buggy samotna pritahuje oci vsetkiich okolo a takyto otvoreny muscle motor je este vacsia siilenost.. takze SUPERCHARGER, nie turbo alebo "BLOWER FOREVER"
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: Turbo...
sežeň si kompresor Eaton z Golfa rallye 1,6,vejde se tam akorát a máš velkou šanci že odjezdíš alespoň sezonu.a k té životnosti,už jste někdo viděl na srazu broučí motor s turbem co přijel po vlastní ose,pokud teda nebydlel za rohem? a fakt že mu to turbo opravdu tlačilo těch 2900 milibarů?
http://www.youtube.com/watch?v=jlN1f0yUDPI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=jlN1f0yUDPI" onclick="window.open(this.href);return false;
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo...
copa životnost motoru ... spíš bych řešil životnost jezdce
Re: Turbo...
Hele Pan Kalenský nedoproučuje turbo, protože by ti to jezdilo líp než Panu Kalenskému (nazdar Kaldo) . Přeplňování je fajn věc ale obávám se že tě překvapí celková výše investice do motoru, aby to vydržel. Nejdříve je potřeba na to připravit spodek motoru, kliku, ojnice, písty, rozvody, chlazení, mazání a pak není důvod proč by ten motor neměl držet. Všechno se dá koupit zesílené, kované, vyvážené - tak aby vydrželo vysoké namáhání v tlaku a v otáčkách. Pak už jen převodovku a brzdy:-) Pokud turbo loupneš na sériovou 16ku tak žádné zázraky co se výkonu i výdrže týče nečekej.
Ale abychom neplácali - na trhu je několik firem které nabízejí kompletní na míru postavenou instalační sadu. pokud nechceš stavět turbo systémem pokus-omyl, a zásadním způsobem se babrat v přípravě směsi a zapalování, což jsou další dvě věci na kterých to může pohořet, jdi do toho.
Ale abychom neplácali - na trhu je několik firem které nabízejí kompletní na míru postavenou instalační sadu. pokud nechceš stavět turbo systémem pokus-omyl, a zásadním způsobem se babrat v přípravě směsi a zapalování, což jsou další dvě věci na kterých to může pohořet, jdi do toho.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- kalda
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1164
- Registrován: 16 dub 2005
- Bydliště: Vrchlabi, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo...
a ja vul to delal ze samaritanstvi a nezistnosti, vzdyt me znate.....ja bych se rozdal!!
.........a hned jsem osocen ze strachu, ze by me pojezdil. Petisroube, ty kurvo
.........a hned jsem osocen ze strachu, ze by me pojezdil. Petisroube, ty kurvo
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo...
Turbo je lacnejsia verzia preplnovanych motorov.. ak chces look a dlhu vydrz - Jedine SUPERCHARGER
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: Turbo...
Dekuju za tvuj nazor. Jinak Motor uz vystuzen tak nejak vicemene je. KOvany pisty, ojnice. co presne dal vsechno si nepamatuju. Ale do motoru spadlo par desitek tis. Ted teda co bude lepsi. Zda-li dat jen to turbo,nebo kompresor?Pětišroub píše:Hele Pan Kalenský nedoproučuje turbo, protože by ti to jezdilo líp než Panu Kalenskému (nazdar Kaldo) . Přeplňování je fajn věc ale obávám se že tě překvapí celková výše investice do motoru, aby to vydržel. Nejdříve je potřeba na to připravit spodek motoru, kliku, ojnice, písty, rozvody, chlazení, mazání a pak není důvod proč by ten motor neměl držet. Všechno se dá koupit zesílené, kované, vyvážené - tak aby vydrželo vysoké namáhání v tlaku a v otáčkách. Pak už jen převodovku a brzdy:-) Pokud turbo loupneš na sériovou 16ku tak žádné zázraky co se výkonu i výdrže týče nečekej.
Ale abychom neplácali - na trhu je několik firem které nabízejí kompletní na míru postavenou instalační sadu. pokud nechceš stavět turbo systémem pokus-omyl, a zásadním způsobem se babrat v přípravě směsi a zapalování, což jsou další dvě věci na kterých to může pohořet, jdi do toho.
Re: Turbo...
to ýe do něj spadlo několik desítek tisíc neznamená, že je připravený...zjisti si maximum informací od toho kdo to stavěl. Pružiny ventilů jednoduché/dvojité, materiál zdvihacích tyček, použitá vačka, ojnice...setrvačník na čtyřech kolících nebo osmi, přítlačný talíř a lamela je tam jaká...v tom všem musíš mít jasno. Podle toho že motor je oblepený spoustou chromovaných serepetiček, které kvalitou zrovna nevynikají usuzuju, že se motor dělal hlavně na vzhled ale rád bych se mýlil.
Asi takhle..turbo sadu koupíš relativně komplet...kompresor sadu si budeš muset vyrobit.
Asi takhle..turbo sadu koupíš relativně komplet...kompresor sadu si budeš muset vyrobit.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Turbo...
hele nasaj si pár informací o tom co to turbo je a hlavně jaké klade nároky na motor a materiály,koukni trochu do fyziky na tlaky plynů a co dělá téměř trojnásobné množství kyslíku s motorem a nebo třeba jenom se pokus zjistit proč jsou písty pro turbomotor téměř 3x dražší.jestli máš pocit že motor za pár desítek tisíc je vytuněn tak se pleteš.za pár desítek tisíc můžeš mít poctivý standart že se nemontovaly levné hnoje alá thajwan. kované písty se dodávaly normálně. přesněji řečeno žíhané.
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo...
ako napisal 5s, Turbo kupis na bug uz ako hotovy nastaveny kit, Supercharger si budes musiet postavit cele plenum sam.. a na vacke teda fest zalezi, lepsia pre Turbo, alebo Supercharger je stock s kratsim trvanim, ako ostre vacky..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: Turbo...
Rozhodnuti padne po konzultaci s mechanikem... zalezi vicemene na tom, jaky jsou jeho schopnosti a cas. Ja po vasich prispevcich se asi budu muset priklonit k turbu, jelikoz preci jenom se nepocitalo s kompresorem pri stavbe motoru. takze turbo a az motor rekne sbohem, tak se necha postavit novy s kompresorem. Snad jsem Vas nezklamal svym rozhodnutim...
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo...
Vubec! Nas zklames, kdyz nam o tom nebudes vypravet. Vybral sis ze dvou cest obe a jestli to vyjde, tak ziskas spoustu zkusenosti a bude s tim kopec srandy. Jen se nestyd poreferovat.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...