hudriho "dedo" z 1960

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
hudri
Příspěvky: 145
Registrován: 21 říj 2012
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od hudri »

Som tu uplne nový a chrobáky sa mi páčili od mládi. Tak sme sa rozhodli s otcom si jeden zadovazit. Je dovezený z cz v stodole bol v takomto stave 15 rokov a ako stvorročného ho doviezli z nemecka. Brzdy ma este na lanka a je to spartanska verzia. Momentalne ho rozoberame.. bude to dlha cesta..
Přílohy
IMG_0237.JPG
IMG_0248.JPG
IMG_0265.JPG
Kopie - IMG_0078.JPG

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od Pětišroub »

velmi zajímavý model!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od beetle66 »

Lankové brzdy u modelu standard se používaly tuším do roku 1961, z fotek je patrné, že jestli se skutečně jedná o rok 1960, jsou na Tvém brouku použity díly ze starších modelů (volant, nádrž?..), tak aby se ušetřilo při výrobě, akorát mě překvapují díry na boční okrasné lišty, ty bych u standardu s lankovými brzdy nečekal... Cesta to bude dlouhá, ale rozhodně stojí za to ji podniknout.
1958 + 1966

Uživatelský avatar
Bluesdriver
Příspěvky: 71
Registrován: 02 říj 2012
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od Bluesdriver »

Obdivuji odhodlání a držím palce! :wink:
"Veterán je každé staré auto, které máme rádi"
Wolfsburg 1971 1302 S 1.6

Uživatelský avatar
hudri
Příspěvky: 145
Registrován: 21 říj 2012
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od hudri »

ďakujem za každú odozvu a informáciu :)
rok 1960 je na štítku
pripájam ešte pár fotiek, dnes som ho odstrojoval, teda aspoň to čo šlo..
pridám zajtra foto motora ak stihnem
mám predstavu, že ho nechám taký aký je dám mu lak aky v tej dobe bol (asi sivá) tapacíry budu v minimálnom množstve proste tak ako bol..
videl som na nete plechy na zadne okno, že sa dá velkookňák prerobiť na ovál či praclik, má to zmysel? nepokazim ho? videli ste uz takeho "brouka" ?
Přílohy
IMG_0076.JPG
IMG_0081.JPG
IMG_0251.JPG
IMG_0272.JPG
IMG_0279.JPG

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od Pětišroub »

ta původní barva je L225 Jupiter Grau a je to jedna z nej barev na dědkovi. Sociál by měl mít tříramenný volant a spoustu jiných specifických prvků. Spärmodely jsou dnes velmi žádané a asi by bylo škoda ho zkazit. Preclíka z toho vevařením zadního okna neuděláš protože na preclu je "všechno jinak", ale jak se říká, proti gustu žádný dišputát :-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4654
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od lišák »

hudri píše:.... že sa dá velkookňák prerobiť na ovál či praclik, má to zmysel? nepokazim ho?
Rozhodně bych z něj nedělal to co není. Čím bude víc v originál stavu tím bude mít větší cenu. Ještě tak lehké dobové úpravy na motoru, případně dobově korektní výbava nebo doplňky. Ale je to Tvoje auto, dělej s ním co je Ti libo.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od beetle66 »

Každého věc, co se svým autem provede, každý si musí projít určitým vývojem, přesto si dovolím na to trochu reagovat:

1. začal bych prostudováním materiálů o broukovi, historie, vývoj atd, zaměř se na období 1958-1960, to je období, které by Tě mělo nejvíce zajímat, co se týče renovace Tvého brouka, zde na flatu máš materiálů více než dost, pokud nebudou stačit ptej se, hledej...

2. po tomto nastudování už budeš vědět, že přestavba do preclíka nebo ovála není jen o tom, že dáš jiné zadní okno, těch diferencí je mrak.

Největší cenu má samozřejmě brouk původní nebo zrenovovaný do původního stavu, máš poměrně zajímavej rok, který za pár let bude pro mnohé vyhledávaným veteránem, byla by škoda ho nějak "kazit", udělej si přehled, jaké jsou možnosti a pusť se do práce, jakou cestu zvolíš je na Tobě.
1958 + 1966

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5744
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od udeeska »

Pridavam se s podporou k Tvemu projektu,zachovani originality Te myslim na konci cesty naplni satisfakci :wink:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2642
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od Kůča »

Také by jsem nic nepřevařoval,tím to akorát dokoníš,a stratí to hodnotu.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
Kosťa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 471
Registrován: 08 črc 2012
Bydliště: S wallym Praha 9 "skorovenkov"

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od Kosťa »

No cesta dlouhá, ale pokud se budeš držet dobrých rad, bude z toho peckavůz.. :wink: Okno bych nechala, páč jinak z toho bude takovej polobastl a jestli chceš jít krokem k origo stavu, ztratí to uplně svoje kouzlo a konec konců, jak se tu píše i cenu. Takže držím palce ať se všechno podaří tak, jak si představujete :D
mom little devil.... :twisted: ....vybzuk a počmáraná holčička

Uživatelský avatar
firestorm69
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1086
Registrován: 21 bře 2009
Bydliště: Bratislava

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od firestorm69 »

Ďalší zaujímavý chrobák na slovensku. Bravo! =D>

Neunáhli sa, naštuduj informácie o tomto ročníku a keď zachováš pôvodnosť bude to špičkový veterán. Tie odlišnosti (bočné lišty, volant...) sú pri rokoch, ktoré má toto auto odžité asi normálne. Sú to dobové "vylepšenia", alebo "modernizácia", ale tak to kedysi fungovalo.
Kolko majitelov si vtedy kvôli modernejšiemu vzhladu dalo vyrezať "pretzel", alebo "oval" okno a páčilo sa im to, hm?! Dnes by dostali po paprči... #-o

Želám vela šťastia a energie pri renovácii :wink:
carpe diem

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od loufes »

Hele z odstupem času by tě to překopávání na precla stejně mrzelo a hlodalo by to v tobě,protože precl z něho stejně nikdy nebude o tom žádná....ale klasa dědek malookno by z něho po čase být určitě mohl...tak se hlavně nepodělat v síni při mizení financí,který se ti v 90% stejně nevrátí,ale budeš mít v konečným efektu pěknýho veterána.
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

Uživatelský avatar
hudri
Příspěvky: 145
Registrován: 21 říj 2012
Bydliště: Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od hudri »

ahoj, ďakujem za odozvu..
chcel som vedieť názor skúsenejších a majitelov "broukov". Ovala či splita z toho teda nejdeme robiť.. asi by to bola kopa snahy, ale zbytočne..
Pridávam fotky motora, číslo motora + výrobný štítok, vraj motor je 1100, ale motor je dosť vybehaný, preto by som chcel vedieť či by do neho pasoval 1200, ktorý je asi najrozširenejší. Viem nebude to zase ten originál, ale...
Přílohy
IMG_0285.JPG
IMG_0290.JPG
IMG_0291.JPG
IMG_0284.JPG
IMG_0292.JPG

Uživatelský avatar
venouš
Příspěvky: 209
Registrován: 23 bře 2011
Bydliště: Kopřivnice

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od venouš »

tak gratuluju k zajímavému modelu! bude to fešák :wink: Ale motor 1100 to určitě není.. 1200 zní pravděpodobněji.

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od beetle66 »

Máš objem 1192ccm, tedy 30PS...Implementace motoru 34PS používaného od roku 1961 by nebyla náročná, ale opět jsme u toho, byla by škoda nemít tam původní motor, který se podle výrobního čísla tak tváří.
1958 + 1966

Uživatelský avatar
firestorm69
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1086
Registrován: 21 bře 2009
Bydliště: Bratislava

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od firestorm69 »

Motor bude určo 1200 ccm a podla čísla to je apríl 1960.
VIN by malo byť v rozmedzí 601918615192.
Ak to sedí tak to máš všetko pôvodné.
carpe diem

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4654
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od lišák »

hudri píše: preto by som chcel vedieť či by do neho pasoval 1200, ktorý je asi najrozširenejší. Viem nebude to zase ten originál, ale...
Myslím, že by bylo vhodné, aby jsi Ty sám měl nejdřív představu co vlastně chceš. Pokud veterána, tak nevymejšlej pičoviny a buď rád za to co máš a renovuj. A pokud pouze "nějakého" Brouka, tak si pořiď Mexiko a bastli, jak je libo a tohodle pošli dál, protože je pro Tebe škoda. Za chvíli začneš přemešlet, zda by to nebrzdilo víc, když tam dáš hydraulický brzdy, pak tam narveš kotouče a vyvrátíš mu kola. Na jednu stranu přemejšlíš udělat fake preclíka a na druhou stranu se Ti nezdá dost dobrý původní motor.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
firestorm69
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1086
Registrován: 21 bře 2009
Bydliště: Bratislava

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od firestorm69 »

Tak si mu Lišáku poriadne naložil, [smilie=spank2.gif] ale od Teba to je na mieste.
Je fakt, že to možno zrenovovať do origo stavu, alebo z toho urobiť cirkus na kolesách. A kedže áut čo vyzerajú ako po zrážke s kindervajcom je už dosť...
carpe diem

Uživatelský avatar
gigi
Příspěvky: 221
Registrován: 04 srp 2009
Bydliště: Sekule

Re: hudriho "dedo" z 1960

Příspěvek od gigi »

V prvom rade gratulujem k splneniu snou a zmocnení sa VW =D>

PS: Veci ohladne názorou a poňatia vlastného VW sú na každom vlastníkovy osobytne. Každopádne pozitivum bude, že raz to auto bude v premávke... :wink:

Vela štastia pri slatných prácach na chrobákovi :D

Odpovědět