Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
- Kormidelnik
- Příspěvky: 25
- Registrován: 24 srp 2012
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Přátelé, kamarádi...
Rozhodl jsem se zda založit vlastní téma mého busíku. Ve svých 22 letech jsem si splnil první sen a koupil si T4, nacestoval jsem s ním 60 000km převážně na dovolených.. Tou dobou jsem jen mlsně koukal na obraz v obýváku, který znázorňuje Sambu T1 v plné své kráse. Na Transportersrazu jsem zas pokukoval a chlubil se přátelům a známým s fotkama. V tom se ale jedna kolegyně zastavila nad fotkou T2b "čoveče takovéhle auto vlastní jeden děda u nás na vesnici a třeba by ho prodal já se zeptám" ... zajásal jsem ... a vyčkával. A skutečně auto bylo na prodej. Děda sice slíbil nějakou cenu, pak se chvíli cukal a cenu navýšil. Při osobní konzultaci se ale podařilo auto ukecat a koupit. Zkušební jízda byl velký zážitek. Auto nejdříve vůbec nešlo nastartovat, později jakmile nastartovalo hned chcípalo. Já ho nedokázal ani rozjet tak k volantu sednul děda. Skutečně již jeho řidičská kariéra byla u konce. Respektive skončila tak před 10 lety a já se hodně bál. O auto, o přítelkyni i o samotného dědu. Všechny zatáčky jsme braly protiosměrem, protože nestíhal točit volantem. Nezvládal k tomu řadit a tak se skutečně divím že motor cestou nevystoupil z auta a neutekl do Německa. V jedné zatáčce zpodtapeců tekly proudy vody. Děda si stále stál za svým, že do auta neteče, že jej pouze dcera myla hadicí a že to nesmí dělat.. Teď již vím že do auta teče hodně a pořád. Ale je moje! K 26. narozeninkám jsem si koupil hezký dárešek...
Nicméně k autu. V dokladech je trochu zmatek je tam r.v. 1965. Nicméně dle vin karoserie, motoru a všeho ostatního se jedná o rok 1975, předpokládám že se jedná o přepis nějakého úředníka. Teď již motor startuje na jedno otočení - skoro až neuvěřitelné. Na autě je mnoho a mnoho estetických závad, které je nutno co nejdříve vyřešit, aby koroze nepokračovala. Jedná se o vestavbu CAMP - rozkládací sedačky na postel, skříně + jednoduchá zasovací střecha (nefunkční). Umyvadlo s vařičem bohužel chybí. Děda jej používal jako dělníka na nějaké trubky a jiný ocelový materiál tak interiér podle toho taky vypadá. Dnes večer přidám nějaké fotky ať víte jakou past jsem si pořídil motor je již měněn a je tam 1,7 CA 66 koníků a troufám si říct že jeda báječně. Spotřeba prý kolem 10l (mě přijde výrazně větší) a oleje prý štaprdle za rok. Slovo "prý" je skutečně důležité, protože takové štamrdle je třeba dolít s tím když člověk rok nejezdí tak jako to praktikoval děda. když člověk někam vyjede štamprdle vyteče z motoru po každém zaparkování a to už vůbec netuším co vyteče cestou.. ještě se bude muset dořešit kde teče a proč..
Po odstrojení veškerého interiéru jsem zjistil několik děr v podlaze. Má představa jednoho odpoledne na dílně byla skutečně hodně uhozená. Vyrezlé nejsou jen dírky, ale celé nosníky lemy, prahy, prostě všechno. Na autě jsou stovky hodin práce. Můj problém je ten, že mám k dispozici garáž bez elektřiny a vody a ještě navíc přesně 190cm vysokou (sám zatím ještě nevím zda se tam vejdu ), takže pokud se vyvařuje tak jedině v práci, nebo nějaký servis což není úplně ideální.
Doufám že mne nebudete kamenovat za moje laické opravy, ale nejdříve to chci zakonzervovat, potom musím našetřit nějaké větší penízky a pak se do toho pustím z gruntu..
Rozhodl jsem se zda založit vlastní téma mého busíku. Ve svých 22 letech jsem si splnil první sen a koupil si T4, nacestoval jsem s ním 60 000km převážně na dovolených.. Tou dobou jsem jen mlsně koukal na obraz v obýváku, který znázorňuje Sambu T1 v plné své kráse. Na Transportersrazu jsem zas pokukoval a chlubil se přátelům a známým s fotkama. V tom se ale jedna kolegyně zastavila nad fotkou T2b "čoveče takovéhle auto vlastní jeden děda u nás na vesnici a třeba by ho prodal já se zeptám" ... zajásal jsem ... a vyčkával. A skutečně auto bylo na prodej. Děda sice slíbil nějakou cenu, pak se chvíli cukal a cenu navýšil. Při osobní konzultaci se ale podařilo auto ukecat a koupit. Zkušební jízda byl velký zážitek. Auto nejdříve vůbec nešlo nastartovat, později jakmile nastartovalo hned chcípalo. Já ho nedokázal ani rozjet tak k volantu sednul děda. Skutečně již jeho řidičská kariéra byla u konce. Respektive skončila tak před 10 lety a já se hodně bál. O auto, o přítelkyni i o samotného dědu. Všechny zatáčky jsme braly protiosměrem, protože nestíhal točit volantem. Nezvládal k tomu řadit a tak se skutečně divím že motor cestou nevystoupil z auta a neutekl do Německa. V jedné zatáčce zpodtapeců tekly proudy vody. Děda si stále stál za svým, že do auta neteče, že jej pouze dcera myla hadicí a že to nesmí dělat.. Teď již vím že do auta teče hodně a pořád. Ale je moje! K 26. narozeninkám jsem si koupil hezký dárešek...
Nicméně k autu. V dokladech je trochu zmatek je tam r.v. 1965. Nicméně dle vin karoserie, motoru a všeho ostatního se jedná o rok 1975, předpokládám že se jedná o přepis nějakého úředníka. Teď již motor startuje na jedno otočení - skoro až neuvěřitelné. Na autě je mnoho a mnoho estetických závad, které je nutno co nejdříve vyřešit, aby koroze nepokračovala. Jedná se o vestavbu CAMP - rozkládací sedačky na postel, skříně + jednoduchá zasovací střecha (nefunkční). Umyvadlo s vařičem bohužel chybí. Děda jej používal jako dělníka na nějaké trubky a jiný ocelový materiál tak interiér podle toho taky vypadá. Dnes večer přidám nějaké fotky ať víte jakou past jsem si pořídil motor je již měněn a je tam 1,7 CA 66 koníků a troufám si říct že jeda báječně. Spotřeba prý kolem 10l (mě přijde výrazně větší) a oleje prý štaprdle za rok. Slovo "prý" je skutečně důležité, protože takové štamrdle je třeba dolít s tím když člověk rok nejezdí tak jako to praktikoval děda. když člověk někam vyjede štamprdle vyteče z motoru po každém zaparkování a to už vůbec netuším co vyteče cestou.. ještě se bude muset dořešit kde teče a proč..
Po odstrojení veškerého interiéru jsem zjistil několik děr v podlaze. Má představa jednoho odpoledne na dílně byla skutečně hodně uhozená. Vyrezlé nejsou jen dírky, ale celé nosníky lemy, prahy, prostě všechno. Na autě jsou stovky hodin práce. Můj problém je ten, že mám k dispozici garáž bez elektřiny a vody a ještě navíc přesně 190cm vysokou (sám zatím ještě nevím zda se tam vejdu ), takže pokud se vyvařuje tak jedině v práci, nebo nějaký servis což není úplně ideální.
Doufám že mne nebudete kamenovat za moje laické opravy, ale nejdříve to chci zakonzervovat, potom musím našetřit nějaké větší penízky a pak se do toho pustím z gruntu..
T2b 1,7 CA + camp vestavba + T4 2,5l 81kw LPG
- Kormidelnik
- Příspěvky: 25
- Registrován: 24 srp 2012
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Tak pokusím se přidat pár fotek jak auto vypadalo když jsem si pro něj jel...
T2b 1,7 CA + camp vestavba + T4 2,5l 81kw LPG
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
a jak se k tomu dědek dostal a původ vozu znáš?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Ukaž foto těch chycených nosníku.. jak vypadají..
Postoupil jsem do vyššího levelu....
- Kormidelnik
- Příspěvky: 25
- Registrován: 24 srp 2012
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
chce se mi plakat..
T2b 1,7 CA + camp vestavba + T4 2,5l 81kw LPG
- Laco
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 870
- Registrován: 31 říj 2011
- Bydliště: Hřebeč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Nezoufej ! I když tam bude ledasco schnilé, máš ho alespoň s větší části kompletní, originál a funkční. Jak to vypadá, když si koupíš vrak se můžeš juknout u mě
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Někdo by řekl.. spíše zvracet.. ale vyměniš kus za kus..Kormidelnik píše:chce se mi plakat..
Postoupil jsem do vyššího levelu....
- Kormidelnik
- Příspěvky: 25
- Registrován: 24 srp 2012
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
no a k původu toho zas tak moc neznám. Děda ho vlastnil asi 15 let a používal jej jako dělníka pro práci. První majitel byl v chorvatsku, nějaký technik jménem Jurásek Igor odkaď je auto dovezeno. V Čechách 3 majitelé.. já jsem čtvrtý. Auto bylo několikrát vyvařovaný a poslední zásah zalepení děr tmelem a přelití asfaltem byl ten nejpovedenější.. :-/ Takže prostě bůh ví co všechno už má za sebou..
T2b 1,7 CA + camp vestavba + T4 2,5l 81kw LPG
- Laco
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 870
- Registrován: 31 říj 2011
- Bydliště: Hřebeč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Nevím jak na buse, ale obecně na brouky a na karmanny je spousta náhradních dílů dostupných ! Relativně kvalitní repaplechy, a když je nejůř, buď sežeň šikovnýho zámečníka a nebo sám, uřízni starej díl flexou a podle toho vyrob novej
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Ze mas obalene to Ypsilonko nad zadni napravou je vesmes skoro normalni, neb to nejde jednoduse vymenit.
Nicmene ty nosniky je "slusnej material", takto to nebylo ani na zelene pocmarane Westce. Budes-li to varit sam, dost se naucis, bych tak rekl...
Nicmene ty nosniky je "slusnej material", takto to nebylo ani na zelene pocmarane Westce. Budes-li to varit sam, dost se naucis, bych tak rekl...
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1605
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Tomu říkáš shnilé auto!?
To je úplně v pohodě. Před třemi lety vypadalo to moje ze spodu úplně stejně, tak nezoufej.
Když jsem ho před 16-cti rokama kupoval, tak jsem ho vyvařil a nějak jsem ho zapomněl něčím ochránit a takhle to dopadlo.
Pokud bys to nechtěl dělat sám, mám velmi šikovného klempíru.
To je úplně v pohodě. Před třemi lety vypadalo to moje ze spodu úplně stejně, tak nezoufej.
Když jsem ho před 16-cti rokama kupoval, tak jsem ho vyvařil a nějak jsem ho zapomněl něčím ochránit a takhle to dopadlo.
Pokud bys to nechtěl dělat sám, mám velmi šikovného klempíru.
OndraS
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Takto skutečně shnilé auto nevypadá. To je skoro funglovka, jak my říkáme. Buď rád a kromě nosníků (ty jsou celkem praktická věc) bych do ničeho nerýpal, pokud, jak píšeš, nemáš moc peněz. Jinak se zastavíš tak na 250.000 Kč. Do garáže 190 cm se auto vejde, ale bez zahrádky či vysoké střechy. Je to krásnej kousek, dojeď ho ukázat do Podmitrova.
Jirka Vendelín
Jirka Vendelín
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Gratuluji, a myslím, že jsi měl docela štěstí. Pokud byla cena dobrá, tak je to jeden z těch lepších základů k renovaci, co ještě zbyly Pokud nemáš moc peněz, tak ošetři nejnutnější a jezdi. Jak se do toho zahrabeš a začneš vytahovat kostlivce, tak není návratu.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
to je v pohodě
příčné nosníky jsou jednoduché a jdou vyrobit doma, prahy taky. Koupit to jde samo taky. Vcelku levná oprava.
Pokud nepojedeš zítra na technickou, klidně s tím jezdi. Pro jistotu bych ale vozil jinej hever.
příčné nosníky jsou jednoduché a jdou vyrobit doma, prahy taky. Koupit to jde samo taky. Vcelku levná oprava.
Pokud nepojedeš zítra na technickou, klidně s tím jezdi. Pro jistotu bych ale vozil jinej hever.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
No je to shnilý na sráč, ale jak píše prak ta konstrukce je tak robustní že to určitě nějaký čas vydrží. Důležitý je že v tom můžeš jezdit a zároveň se v tom babrat za pochodu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Nejlevnější varianta je se na to vybodnout a jezdit... Pokud to ale chceš řešit za pár korun, nech nosníky naohýbat nějakýho známýho zámečníka, za pravoúhlý ohýbaný věci nemá cenu vyhazovat peníze, zaoblený plechy bych koupil, tolik jich nebude...
Jinak auto vypadá slušně, to že je zespodu rezavý nic není, to jsou všecky
Jinak auto vypadá slušně, to že je zespodu rezavý nic není, to jsou všecky
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Teď o víkendu je Podzimní uzavírání silnic 2012.... Nechceš přijet? určitě ti to pár lidí rádo okoukne (třeba já:) ) . A ty chytřejší i poradí co a jak...prostě nasát info..
Busům zdar Tom
Busům zdar Tom
Kdo umí ten umí,kdo neumí...ten platí.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Moc naděláš, je to v podstatě zdravý auto, opravitelný za pár ňafů [-X
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Radek
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 770
- Registrován: 10 bře 2004
- Bydliště: mezi Libercem a Děčínem
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
Vnitřek je asi z knírače...
Rezatý je to hodně, buď zdravý realista. Hned se to nerozpadne, ale budeš pak muset vzít spodek z gruntu.
(Každej píše něco jinýho, ale to je normální, každej má jinou úroveň vlastní zručnosti/financí k dispozici/nároků jak to má po opravě vypadat. Že na tom je kopa práce je jasný a píšeš to sám).
Rezatý je to hodně, buď zdravý realista. Hned se to nerozpadne, ale budeš pak muset vzít spodek z gruntu.
(Každej píše něco jinýho, ale to je normální, každej má jinou úroveň vlastní zručnosti/financí k dispozici/nároků jak to má po opravě vypadat. Že na tom je kopa práce je jasný a píšeš to sám).
- Kormidelnik
- Příspěvky: 25
- Registrován: 24 srp 2012
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kormidelníka Busík T2B, Evžen - lovec žen
diky vsem za podporu... Ted o vikendu v sobotu jedu padlovat a na nedeli se snazim vyhandlovat dilnu. pokud se nepodari klidne nekam prijedu... Nebo to muzu nejak zkombinovat, ale ted na aute skutecne neni zadna parada.. nicmene veskery interier je uz vyndanej a sedacky v calounicky firme...sikovna maminka..
T2b 1,7 CA + camp vestavba + T4 2,5l 81kw LPG