Stránka 2 z 2

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 19 zář 2012
od wally
Rychnak píše:Tak jsem včera z dědka tahal poprvé motor :-)
Obrázek
Jeee to mi něco připomíná :lol:
Práci zdar dědku! :lol: :lol: :lol:

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 19 zář 2012
od hydraulik
Šikovný hevírek.. =D>

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 26 zář 2012
od Rychnak
A jak to vše dopadlo?
V úterý jsme s tátou vytáhli motor, objednal jsem díly u Jaška - komplet spojku LUK, všechny silentbloky převodovky a obě gufera.
Ve čtvrtek došel balík a v pátek jsem se do toho dal. Šrouby co drží spodní držák převodovky nakonec s 2m tyčí povolily, stejně tak se poddal i centrální šroub setrvačníku. Samotná výměna spojky nečinila problémy, šrouby dotaženy na 25Nm momenťákem, centrální přes 3m tyč. Gufero pod setrvákem šlo ven a dovnitř naklepnout dobře.

Kámen úrazu nastal s guferem převodovky, co těsní mrkev - když jsem ho vytahoval, tak se celý rozdrolilo na 2 půlky (bylo asi původní a už netěsnilo) vnější kroužek zůstal viset uvnitř uložení! Co teď? 2-3 mm široké mezikruží plné gumy, co se nedá roztavit.
Obrázek
Naštěstí je brácha "skorozubař-student", tak to pro něj bylo s dremlem a jehlovou pinzetou výborné cvičení cca na 4 hodiny \:D/ (já jsem myslel že je to v kopru) Naklepnuto nové, přes přípravek - vše se zdá OK.

V sobotu jsem chtěl zkontrolovat, jak fungujou klapky termostatu - naštěstí zůstaly nějaký ten pátek zarezlé v poloze otevřeno [smilie=smoke.gif] takže dobrý, posléze rozhýbano. Tohle na mě vykouklo
Obrázek
Jak to mohlo chladit nevím, ale po cca 2-3h čištění to bylo čisté. Nastavil jsem ještě ventily na vůli 0.15mm.
Obrázek
Work in progress - fest zarezlý šrouby na pleších, pomohl až penetrační olej a největší šroubovák co máme doma.
Obrázek
Mytí bordelu na hrubo tlakovou vodou.

Obrázek
Vyčištěný motor a pracovní zatíší, v pozadí "přípravek" na setrvačník

Nandali jsme zpět motor, ale po mytí nateklo trochu vody do sání netěsným špuntem. Připojili jsme všechny kabely a benzín a začali startovat. Po asi 5 pokusu pořád ani ťuk - střelba do karbecu. Při prohození kabelů do kříže začal jít z výfuku černý kouř - ale furt nic.
Asi po půl hodině nás po pokusech o roztažení atd...napadlo, že by mohl být pootočený rozdělovač a tím pádem i víčko o jednu pozici jinam a bingo na první otočení! Ta pára a černej dým z nahromaděnýho benzínu co z toho šlo - mno ehm.

Auto jede, spojka spojkuje jak má, topí fest (opravené ovládání topníků) , motor běží plynuleji, prostě happy end :P
Obrázek

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 26 zář 2012
od hydraulik
Obrázek

Se nakupovalo v Lidlu.. že ? :lol:

..jak to funguje ta "vapka" ?

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 17 říj 2012
od Rychnak
Za ty prachy supr, chce to vyšší tlak vzduchu aspoň 5 atm a lepší by to bylo na mastnotu připojit na teplou vodu, ale i tak paráda za 169, srovnatelný s vapkou.

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 01 říj 2013
od Rychnak
Svatba 14.9.13 Brno

Myslím, že se svatba povedla k radosti všech zúčastněných. Ženich chtěl jen minimalistickou ozdobu auta. Přes ne úplně ideální počasí nakonec vše klaplo na 1 na zámečku Belcredi v Líšni.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 05 úno 2015
od Rychnak
Aby to nevypadalo, že se s dědkem nic neděje, tak zde přidávám něco málo z historie letošních oprav:
- na konci léta se brácha chystal jet s broukem na svoji svatbu, abychom se nenudili, tak mu cca dva týdny před svatbou začal hodně klepat motor. Sehnali jsme motor jiný - ze střikačky magirus, který jsem v průběhu posledního týdne před svatbou kompletně přestrojil a přehodil do auta. Fotky dodám později. Všechno dobře dopadlo, svatba se povedla, auto jelo výborně, ostuda se nekonala =D>
Tady je pár fotek, jak brouk vypadal na svatbě
Obrázek
Obrázek
Obrázek


- na konci léta došlo ke sjednocení interiéru do červené barvy - podařilo se mi sehnat originální zadní sedák z brouka ve stejném dekoru jako přední sedačky a původní originál jsem vyčistil a zakonzervoval pro případ dalšího využití
- na konci podzimu jsem započal práci na brzdovém systému - kompletně jsem rozebral celý brzdový systém a rozhodl jsem se, že brouka předělám z bezpečnostních důvodů na dvouokruhové brzdy - stejně jako to mají pozdější brouci. Chtěl jsem to ale udělat co nejméně destruktivně a hlavně vratně.
Kámen úrazu nastal při vymýšlení, kam umístit nádobku na brzdovku pro dvouokruhové brzdy. Novější umístění v kufru je pro auto z roku 63 nevhodné.
Řešení s použítím nádobky, přímo nad hl. brzdovým válcem se mi příliš nelíbí, protože při každém dolití brzdovky člověk musí vlézt pod auto.

Namyslel jsem tedy systém, kdy zůstane zachovaná původní nádržka na brzdovku vedle nádržky na ostřikovače a okruhy se budou dělit až nad hlavním brzdovým válcem za použití pomocné nádržky z busu T2b. Nádržky jsou propojeny hadicí k tomu určenou. Mensí problém při tomto řešení je při shánění atypických gumiček do hl. brzdového válce. Nakonec se mi podařilo sehnat z nějakého moderního vozu Audi. Snad to bude v praxi funkční.
Obrázek
Obrázek

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 06 úno 2015
od gilles
Ahoj,moc pěknej brouček.Co je to za typ barvy?Je moc hezká. =D>

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 06 úno 2015
od venca101
Á svadbovalo se na Podmitrově, že?? Kdo další to ještě poznal?? :D

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 06 úno 2015
od Rychnak
gilles píše:Ahoj,moc pěknej brouček.Co je to za typ barvy?Je moc hezká. =D>
Barva je L 360 (12) sea blue - sedí to i podle thesamba.net - podle čísla karoserie, brouk byl vyroben cca v druhé polovině září 1963.

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 06 úno 2015
od Andy
To se mi jen zda nebo opravdu ma jen jednu pistalu??

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 07 úno 2015
od udeeska
Cim jsi umyl dlazbu a jak jsi zrekurtivoval travnik po tej ekologickej katastrofje? :D

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 01 bře 2015
od Rychnak
Repas brzdového systému je hotový. Omlouvám se za horší fotky z mobilu - v garáži je velice málo místa a zima. Zde přidávám fotky použitých nových dílů- brzdové válečky jsou Ate, hadice jsou BBT, brzdový válec je BRAX, trubičky jsou z Německa.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Trubičky jsou koupené jako kit na jednookruhového brouka 1958-66, ale dají se bez většich problémů, s lehkou mírou kreativity napasovat na 2 okruh. Největší problém je asi s instalací centrální trubky brzd na autě a s instalací průchodek co tuto trubku drží v napoleonu. Zvláště u hl. brzdového válce, pokud se nedemontujete nádrž, je to celkem lahůdka:-D Trubky jsem ohýbal rukama, s citem to jde bez problému - za použití Lišákovy měřící drátové metody - viz
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... &start=500
Díky Lišáku, tvoje fotky mi hodně pomohly, abych věděl jak trubičky mají tvarově vypadat :wink:

Pakny jsou repasované od firmy - Milan Škoda nemám žádné výhrady - perfektní práce (zde 4ks na ukázku)
Obrázek

Lanovody jsou brazilské Fania, ale k těm nemám kvalitativních výhrad. Dodělal jsem pouze zářez na šroubovák na konci šroubení.
Obrázek
Horší je to s opravnou sadou těsnění zadní poloosy - gufero mi přišlo bezproblémové, ale gumičky jsou mizerné - s přetoky gumy, vymezovací podložka je z velmi tenkého plechu s otřepy. Doporučuju použít původní podložku a na gumičkách buď velmi ostrým nožem ořezat otřepy nebo si sehnat jiné lepší.

Nejméně kvalitní mi přijde set s pružinami pro montáž paken na brzdové štíty. Pružiny mezi paknami jsou stejné jako původní, pružinky na přichycení paken jsou příliš dlouhé a čepy jsou o dost užší než původní. Z tohotu důvodu jsem ze sady použil vždy jen pružiny mezi pakny.
Obrázek
Obrázek

Přední bubny jsem použil původní a nechal je stočit - vnitřní průměr je 231mm což ještě není hraniční.
Zadní bubny jsem měl pod limit, ale podařilo se mi sehnat jiné pěkné od Sama - také díky :-)
Obrázek

Trubku mezi pomocnou nádrží hlavního brzdového válce a nádržky brzdové kapaliny jsem vyrobil z měděné trubky 6x1mm podle trubky původní a tvar náležitě upravil.

Brzdy mám tedy hotové, ozvdušněné, funkčnost dvounádržkového systému se zdá být dobrá, v praxi se uvidí více. Jediné mínus použití originální nádobky na brzdovku vidím v pomalejším plnění pomocné nádržky nad hl. brzdovým válcem díky malému výpustnému otvoru nádobky. Při prvním nalití systému trvá naplnění systému celkem dlouho. Hadice mezi nádržkami a trubičkou je speciální brzdovceodolná - modrá opletená.

Malý poznatek na konec - jak brzdový válec tak i brzdové válečky je před instalací vhodné kompletně demontovat a namazat montáží pastou od ATE k tomu účelu určenou. Byl jsem dosti nemile překvapen jak suché byly brzdové válečky, když jsem vybalil z obalu - ideální aby začaly reznout na pracovní ploše.

Obrázek

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 01 bře 2015
od lišák
Nechci Ti do toho kecat, ale máš obráceně víčko zadního ložiska.

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 01 bře 2015
od Rychnak
lišák píše:Nechci Ti do toho kecat, ale máš obráceně víčko zadního ložiska.
Ano o tom vím, nechtěl jsem to rozdělavat zbytečně - když neměním ložisko - na funkci to vliv příliš nemá?

Re: Odříkaného největší kus - Dědek 1963

Napsal: 01 bře 2015
od lišák
Pokud neproteče olej guferem tak ne. Když ano, tak ho budeš mít uvnitř bubnu.