Hrošík
Hrošík
To bylo tak...Jednoho krásného zimního rána jsme zjistili, že potřebujeme brouka. A tak jsme hledali a hledali, až jsme našli Hrošíka. Okouzlil nás na první pohled a jeho majitel nám o něm moc hezky vyprávěl, všechno nám ukázal a vysvětlil nám, jak se o něj dobře starat. Nejdřív se Hrošíkovi ale od původního majitele moc nechtělo..trochu zlobil a protestoval, ale nakonec se s náma zkamarádil.
Pro toho, kdo Hrošíka nezná, přidáváme několik fotek:
Historie Hrošíka na http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... it=nebrouk
Hrošík je v dobrém stavu, přesto plánujeme několik potřebných úprav. O všem budeme průběžně informovat.
Pro toho, kdo Hrošíka nezná, přidáváme několik fotek:
Historie Hrošíka na http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... it=nebrouk
Hrošík je v dobrém stavu, přesto plánujeme několik potřebných úprav. O všem budeme průběžně informovat.
Re: Hrošík
Ahoj, věnuj se tomu autu minimálně se stejnou láskou jako jeho předchozí majitel a určitě budeš spokojen:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Capario
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 632
- Registrován: 02 črc 2006
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrošík
Přisthnut, 21/4 kolem 15 té hodiny na trase MB-Praha. Užívej výletů (aj s telefonem).
Better smoke and fly then drink and drive
Re: Hrošík
Teda koukám, že s Hrošíkem se nikam neschováme. Rukou vybírám vešky, za jízdy netelefonuju.
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4768
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrošík
Dobře sis vybral
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jan
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 11 úno 2008
- Bydliště: Červené Pečky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrošík
Dobrej výběr, jedna z nejhezčích Superek u nás.
Nejkrásnější pohled na svět je od volantu VW ...
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
Re: Hrošík
Jo s Hrosikem se denne setkavam v Nuslich, nebudu rikat presne kde. Pokazde se koukam jestli ma zadni leve svetlo odemne v poradku. I dnes jsem ho videl, parkoval jsem primo za nim, je krasne cisty, je videt ze se o nej stavajici majitel hezky stara
- firestorm69
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1090
- Registrován: 21 bře 2009
- Bydliště: Bratislava
Re: Hrošík
Veru veru, táto diagnóza je nákazlivá...Andy píše:Jo s Hrosikem se denne setkavam v Nuslich, nebudu rikat presne kde. Pokazde se koukam jestli ma zadni leve svetlo odemne v poradku. I dnes jsem ho videl, parkoval jsem primo za nim, je krasne cisty, je videt ze se o nej stavajici majitel hezky stara
carpe diem
Re: Hrošík
Tak to padám, přátelé! Nejde mi do hlavy, že Hrošíka všichni všude vidí a my ještě nepotkali jediného brouka. Vyjímkou je ten, který nám po náročné honičce na dálnici Boleslav - Praha sjel na Brandýs. ..a my mu chtěli zamávat.Andy píše:Jo s Hrosikem se denne setkavam v Nuslich, nebudu rikat presne kde. Pokazde se koukam jestli ma zadni leve svetlo odemne v poradku. I dnes jsem ho videl, parkoval jsem primo za nim, je krasne cisty, je videt ze se o nej stavajici majitel hezky stara
První malé úpravy - 3.3.2012
Přebroušení a natření rezavějících míst na podlaze. Rádi bychom položili koupené koberce a nechci, aby nám pod nimi Hrošík rezatěl..
..položení koberců se nekoná. Zjistili jsme, že zakoupené koberce nesedí stoprocentně, a že bude nutné použití nůžek. Zatím budeme jezdit jen s koberečky pod nohy. Koberec na celou podlahu doladíme v létě.
Řádně vypnuté čalounění sedaček je grunt. A tak motáme a šmodrcháme, ať se u nás stopařům líbí..
..kvůli správnému dosednutí zámku při zavření opěrky a vymezení vůlí v zavřeném stavu jsme přidělali silonovou vložku k šroubu držícího tuto opěrku. Vše funguje perfektně
A teď už jen pohled do interiéru. Krásně strávený den to byl..
..položení koberců se nekoná. Zjistili jsme, že zakoupené koberce nesedí stoprocentně, a že bude nutné použití nůžek. Zatím budeme jezdit jen s koberečky pod nohy. Koberec na celou podlahu doladíme v létě.
Řádně vypnuté čalounění sedaček je grunt. A tak motáme a šmodrcháme, ať se u nás stopařům líbí..
..kvůli správnému dosednutí zámku při zavření opěrky a vymezení vůlí v zavřeném stavu jsme přidělali silonovou vložku k šroubu držícího tuto opěrku. Vše funguje perfektně
A teď už jen pohled do interiéru. Krásně strávený den to byl..
Re: Hrošík
Gratulace ke koupi...
Jen bych doporučil nalepení tlumící izolace na podlahu pod koberec , má tam být i originál a určitě to zmírní vibrace, hluk a zpříjemní cestování....
Jen bych doporučil nalepení tlumící izolace na podlahu pod koberec , má tam být i originál a určitě to zmírní vibrace, hluk a zpříjemní cestování....
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Re: Hrošík
Díky za doporučení. Vlepení tlumící izolace určitě plánuju. Nejprve ale musím odstranit malou závadičku - do Hrošíka totiž při jízdě v dešti zatéká. Myslím, že je to špatným dopasováním podvozku ke kasli. Resp., je potřeba lépe porovnat těsnění mezi plechama. Potom příjde na řadu odhlučnění interiéruLugen píše:Gratulace ke koupi...
Jen bych doporučil nalepení tlumící izolace na podlahu pod koberec , má tam být i originál a určitě to zmírní vibrace, hluk a zpříjemní cestování....
Další malé úpravy aneb jak to s námi vypadá po třech měsícíc
5.-8. května
- ošetření podvozku a podběhů - mytí, broušení, vystříkání Plastizolem
- natření, povaření a dopasování výfukového ústrojí - tlumiče a výměníků
- přetření spodních plechů - krytů motoru
- natažení nových drátů k vyměníkům
...no a výsledek?
Tak snad nám teď chvilku vydržíš
16. června
Obrovský plus minulé úpravy je odstranění smradu přicházejícího do kabiny při topení. Bohužel, lehký zápach výfukových plynů tu stále je (teď už nepřichází z topení) - hlavně pokud se mění rychlost..
Tak tedy:
- přepasování (dotěsnění) výfuku - smrad v kabině se po minulé úpravě nezlepšil.
- dotření neošetřených míst podvozku Plastizolem
- při jízdě v dešti teče do kufru. Bylo by potřeba přepasovat víko kufru nebo alespoň vylepšit jeho těsnění. Zatím jsem alespoň dotěsnil krytku pohonu stěračů - voda už necáká mřížkou shora.
14.-15. června
Už od Hrošíkovi koupě jsme si říkali, že nebrzdí nic moc. Myslel jsem ale, že je to díky bubnovým brzdám. Tedy, že tento systém prostě líp brzdit nemůže. Protože brzdový pedál zabíral skoro až u podlahy, rozhodl jsem se do nich podívat.
Po demontáži brzd jsme zjistili, že zadní brzdy brzdily zhruba ze 3/4 a přední skoro vůbec. Navíc na předních bubnech byly vyjeté zhruba 0,5mm hluboké drážky.
- demontáž brzd - příprava na repas paken a bubnů
23. června
- montáž repasovaných paken, nastavení brzd
Skutečně! Hrošík brzdí výtečně s pedálem pěkně vysoko!
No a teď něco s tím smradem v kabině. Po důkladné několikahodinové analýze odkud jako že to vlastně jde, nacházíme kanály vedoucí od motoru do kabiny - jsou to otvory dané tvarem auta a slouží předpokládám k odtoku kondenzátu ze střechy. Nevím, jestli byly originálně něčím přicpány, já v nich našel kus starého hadru a hroudu navlhlé montážní pěny. Že by některý z minulých majitelů řešil stejný problém? Z té pěny vůbec radost nemám - není možnost ji odtud dostat. Tak jen doufám, že v těchto místech nezačne auto vyhnívat.
Úpravu tohoto místa jsem se rozhodl řešit po svém - vystřižením jakési plastové krytky, kterou jsem do otvoru vlepil silikonem. Samozřejmě jsem vespod nechal malý otvor pro odtok kondenzátu.
Výsledek není zrovna výstavní, ale účel celkem splňuje.
___________________________________________________________________________________________________
...abyste si nemysleli, že s Hrošíkem vůbec nejezdíme, že ho pouze šlechtíme, přikládám pár fotek z výletů
- výlet na Ameriku
- svatba
- cesta na koncert
- výlet na Ještěd
- závody - Lužická Nisa
Tak to je zatím vše. Těším se na vaše připomínky, podněty a postřehy. Budou-li nějaké
- ošetření podvozku a podběhů - mytí, broušení, vystříkání Plastizolem
- natření, povaření a dopasování výfukového ústrojí - tlumiče a výměníků
- přetření spodních plechů - krytů motoru
- natažení nových drátů k vyměníkům
...no a výsledek?
Tak snad nám teď chvilku vydržíš
16. června
Obrovský plus minulé úpravy je odstranění smradu přicházejícího do kabiny při topení. Bohužel, lehký zápach výfukových plynů tu stále je (teď už nepřichází z topení) - hlavně pokud se mění rychlost..
Tak tedy:
- přepasování (dotěsnění) výfuku - smrad v kabině se po minulé úpravě nezlepšil.
- dotření neošetřených míst podvozku Plastizolem
- při jízdě v dešti teče do kufru. Bylo by potřeba přepasovat víko kufru nebo alespoň vylepšit jeho těsnění. Zatím jsem alespoň dotěsnil krytku pohonu stěračů - voda už necáká mřížkou shora.
14.-15. června
Už od Hrošíkovi koupě jsme si říkali, že nebrzdí nic moc. Myslel jsem ale, že je to díky bubnovým brzdám. Tedy, že tento systém prostě líp brzdit nemůže. Protože brzdový pedál zabíral skoro až u podlahy, rozhodl jsem se do nich podívat.
Po demontáži brzd jsme zjistili, že zadní brzdy brzdily zhruba ze 3/4 a přední skoro vůbec. Navíc na předních bubnech byly vyjeté zhruba 0,5mm hluboké drážky.
- demontáž brzd - příprava na repas paken a bubnů
23. června
- montáž repasovaných paken, nastavení brzd
Skutečně! Hrošík brzdí výtečně s pedálem pěkně vysoko!
No a teď něco s tím smradem v kabině. Po důkladné několikahodinové analýze odkud jako že to vlastně jde, nacházíme kanály vedoucí od motoru do kabiny - jsou to otvory dané tvarem auta a slouží předpokládám k odtoku kondenzátu ze střechy. Nevím, jestli byly originálně něčím přicpány, já v nich našel kus starého hadru a hroudu navlhlé montážní pěny. Že by některý z minulých majitelů řešil stejný problém? Z té pěny vůbec radost nemám - není možnost ji odtud dostat. Tak jen doufám, že v těchto místech nezačne auto vyhnívat.
Úpravu tohoto místa jsem se rozhodl řešit po svém - vystřižením jakési plastové krytky, kterou jsem do otvoru vlepil silikonem. Samozřejmě jsem vespod nechal malý otvor pro odtok kondenzátu.
Výsledek není zrovna výstavní, ale účel celkem splňuje.
___________________________________________________________________________________________________
...abyste si nemysleli, že s Hrošíkem vůbec nejezdíme, že ho pouze šlechtíme, přikládám pár fotek z výletů
- výlet na Ameriku
- svatba
- cesta na koncert
- výlet na Ještěd
- závody - Lužická Nisa
Tak to je zatím vše. Těším se na vaše připomínky, podněty a postřehy. Budou-li nějaké
Re: Hrošík
- ta montazni pěna je tam z výroby, ale tudy to urcitě nesmrdí
- pokud jde pedal dolu k podlaze, staci vetsinou seřídit excentry, ale udělals dobře žes to rozházel celý, alespoň víš jak a co kde je
- pokud jde pedal dolu k podlaze, staci vetsinou seřídit excentry, ale udělals dobře žes to rozházel celý, alespoň víš jak a co kde je
... a vůbec !
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrošík
Napadá mě, nemáš spíš prorezlej výměník a nežene ti to vejfuk do topnejch kanálů? Koukal jsi na ně, případně do nich fouknout...Herbie píše:- ta montazni pěna je tam z výroby, ale tudy to urcitě nesmrdí
- pokud jde pedal dolu k podlaze, staci vetsinou seřídit excentry, ale udělals dobře žes to rozházel celý, alespoň víš jak a co kde je
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Hrošík
to Herbie: Joj, ve výrobě to vystříkávali pěnou? Proboha proč!
Každopádně, když jsem tímto otvorem foukl kompresorem, prohnalo se to pěkně po celém autě. Z toho mi vyplynulo, že pokud vznikne za autem vír a zároveň jsou otevřená okénka, jde to tudy dovnitř. (Po ucpání otvorů se to o hodně zlepšilo.) V autě chybí čalounění střechy. Myslím, že až ho tam nechám udělat, proudění v kabině se změní a smrad tím ještě zmírní.
to Wally: Do výměníků jsem foukal - je stoprocentní, že tudy smrad nejde.
Každopádně, když jsem tímto otvorem foukl kompresorem, prohnalo se to pěkně po celém autě. Z toho mi vyplynulo, že pokud vznikne za autem vír a zároveň jsou otevřená okénka, jde to tudy dovnitř. (Po ucpání otvorů se to o hodně zlepšilo.) V autě chybí čalounění střechy. Myslím, že až ho tam nechám udělat, proudění v kabině se změní a smrad tím ještě zmírní.
to Wally: Do výměníků jsem foukal - je stoprocentní, že tudy smrad nejde.
Re: Hrošík
snaha o protihlukovou izolaciBrousek píše:to Herbie: Joj, ve výrobě to vystříkávali pěnou? Proboha proč!
je to jen v tech spičkách nad motorem
... a vůbec !
27.8.2012
Hrošík nám začal chcípat na volnoběh.
- vyčištění karburátoru (Zdá se, že to pomohlo.)
Když už jsme v tom, mrkli jsme, jestli je motor správně vyštelován..
- seřízení odtrhu kladívka rozdělovače, seřízení předstihu (jsem zvědav na zítřejší projížďku )
- no a abych nezapomněl - výměna motorového oleje (stav tachometru - 20820,3 km)
- vyčištění karburátoru (Zdá se, že to pomohlo.)
Když už jsme v tom, mrkli jsme, jestli je motor správně vyštelován..
- seřízení odtrhu kladívka rozdělovače, seřízení předstihu (jsem zvědav na zítřejší projížďku )
- no a abych nezapomněl - výměna motorového oleje (stav tachometru - 20820,3 km)