1950 Brezel aus Schweden

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Byl jsem s brezelem letos na Jarních VW sprintech a jak příjezd, tak odjezd se neobešel bez komplikací. Startováním studeného motoru bylo čím dál složitější. Pokud motor nechytl na první otáčku startéru, svíčky se ulily a nebylo pak síly které by vykouzlila jiskru a ušetřila mne potupného trápení baterie. V takovém případě pak bylo třeba třeba nechat vůz 15min ladem a zkusit start znovu. Pak povětšinou naskočil na první dobrou.

Hanba mne fackovala při odjezdu z jarních sprintů, kdy jsem musel pro start použít mírný svah k řece abych motor navrčel, že jsem si dnes přivstal a udělal kompletní rozborku a pročištění karburace, seřídil odtrh, předstih a provedl kontrolu svíček.
P1030520.JPG
Zde je vidět, že svíčky 1 a 2 jsou černé jak bota zatímco 3 a 4 krásně cihlové.
P1030521.JPG
Jezdil jsem doporučené Bosch W175 T1, ještě staré provedení bez vroubků na porcelánovém izolátoru. V manuálu jsem se dočetl, že při krátkých jízdých nebo jízdách ve městě je možné na brezela použít teplejší svíčky W145 T1
P1030522.JPG
Bohužel W145 mám ve sbírce jen dvě a tak jsem jako náhradu zkusil osadit NKG B5HS které by jim měly odpovídat.

Na první dojem se chovají dobře, uvidíme jaký bude start až se poztrácí něco benálu z plovákovky, jestli se svíčky stačí ulít než pumpa dotlačí hladinku.
Mohl jsem se tedy dnes vypravit na kukačku na Porsche sraz který se konal nedaleko Letiště Ruzyně. Krapet zima a menší vánice ale nic co by mne po VW sprintech mohlo vykolejit.

Porsche sraz byl především o modernějších vozech ale i tak se tam našlo pár zajímavých kousků z raných let. Expozice Engine Classic byla také pěkná a s juniory jsme se schodli, že za některé kousky bychom se v garáži také nestyděli.
P1030527.JPG
P1030528.JPG
P1030529.JPG
P1030532.JPG
P1030538.JPG
P1030535.JPG
P1030536.JPG
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od udeeska »

Vidim,ze El Nino (klimaticke zmeny v Pacifiku) se tento rok roztahly do celeho sveta :roll: . Tady taky porad zima a prsi na nasledujici tyden slibujou dest do pristiho patku :x ..
..no a nazpatek jsi nastartoval bez problemu,nebo Te kluci tlacili az do domu?
Ja bych si taky vybral nejaky hracky z fotek do garaze :P
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

udeeska píše:..no a nazpatek jsi nastartoval bez problemu,nebo Te kluci tlacili az do domu?
No, byl jsem pod silným tlakem mnoha zvídavých očí, tak jsem si to nastartování vymodlil. :D Ale nebral bych to jako bernou minci, zlobilo to nejvíc vždy, když bylo auto několik dní mimo provoz.

Co mi ale vrtá hlavou, jak to, že jedna hlava má svíčky cihlové a druhá černé.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od lope »

Tak může to na tý dobrý straně přisávat vzduch, ale to jsi asi vyloučil. Nakonec každá strana je chlazená jinak, vlevo to bude asi vždycky teplejší.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Navíc levá a pravá půlka má rozdílní deflektory a skulina např. na 4 válec je jen cca 1.5cm široká. Tedy dospěl jsem k podobnému závěru také.

Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od lope »

Tak dej na tu černou stranu ty 2 plonkový svíčky...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Tak svíčky jsem vyměnil za moderní, teplejší, jiskřiště suché a čisté a situace se opakuje. Začínám být bezradný. Při stiskuntí start tlačítka je slyšet, že několik zápalů proběhne ale motor se ani neroztočí a zvadne. Pak už ani výbuch i kdybych točil minuty startérem.
Hladinu v plovákovce zatím tedy vylučuji a hledám problém v elektrice. Že by slabá baterka při zatížení od startéru měla takový pokles napětí, že přestane dávat roždělovač jiskru ? Špatná cívka nebo kondík ? Připravuji se na experiment, dobíjím dvě 6Volt baterie a zkusím osadit moderní cívku a/nebo kondík. Potíž je v tom, že jakmile to jednou chytne, funguje jak švícarský hodinky a je třeba to nechat den ladem, to prodlužuje mé trápení....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od evinsen »

na některých cívkách startéru byl ještě jeden kontakt s označením 15,aby povzbudil při startu zapalování

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Zajímavé, zkusím nasimulovat napojením zapalování na druhu baterii.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od lišák »

Jsem zvědav co vykoumáš. Podobnost s trucovitostí Evžena je víc než náhodná. Už jsem zkoušel ledasco a zatím jediné co funguje je nestartovat pouze na sytič, ale při startu zlehka prošlápnout plyn. Pokud se to neudělá, tak motor pouze jednou škytne a následně se uchlastá.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od OB »

Vsechno spatne. Jsou zasrany svicky.
Mam to same na svem Brezelu.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od lišák »

To samé to udělá s novou sadou svíček.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od OB »

No jasne. Ale kdyz das nove svicky tak to nastartuje bez problemu. No ni?
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od lišák »

No právě že ne. Chová se to naprosto stejně.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Chodí mi poslední dobou velké množství emailů a tel. hovorů ohledně renovací a poptávek komerčního charakteru. Tento topik je provozován jako soukromý blog a práce na veteránech je jen mým koníčkem. Pokud to bude v mých silách, velice rád poradím ale opravovat vaše veterány ani dílčí části z časových důvodů nemohu. Děkuji za pochopení.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od lope »

Zajímavý. Mně to poslední dobou taky často startuje špatně i se uchlastává, i když jsem dal nový svíčky, seřídil zapalování. Skoro to vypadá, že ty dnešní "benzíny" už jsou poněkud mimo...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

lope píše:Zajímavý. Mně to poslední dobou taky často startuje špatně i se uchlastává, i když jsem dal nový svíčky, seřídil zapalování. Skoro to vypadá, že ty dnešní "benzíny" už jsou poněkud mimo...
Na benzin bych to nesvaloval po valce take netekl zadny premiovy benzin a fungovalo to. Dnes jsem dostal "skoleni" od Bergera, tak az uzraju, poresim karburator a verim ze se neduhu zbavim.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Tak mám s brezelem natočeno k 11tis km. Olej stále ukapává pod guferem setrváku. Budu muset se letos po sezóně vybičovat ,vyškubnout motor a vyřešit gufero a setrvačník. Také mí stále cuká spojka při rozjezdech. Z polovina to má na svědomí jistě již zamaštěná lamela. Svou vinu má jistě také to, že jezdím původní lamelu a starý packový setrvačník. Momentálně se to ve mne mele jestli bych neměl osadit moderní lamelu s pružinami a lepší přítlačák. Naštěstí je na to ještě čas. Naopak se mi osvědčilo keramické ložisko vypínání spojky. Na 48ku jej dám také.

Dnes jsem vypustil motorový olej. Pěkně černý jak bota. Šupinek minimum.Budu muset domyslet to odvětrání motoru, Nyní jde vše přes nálevku oleje a odvětrávací systém není dokonalý a tak místo aby olej kondenzoval v nálevce a padal zpět, tak projde odvětráním a v podobě mlhy se rozprašuje na výfuk a zadní čílko.

Když už jsem vypouštěl náplně, vzal jsem i rychlostní skříň. Přeci jen to byla má první skříň kterou jsem řešil opravdu od základu a tak jsem byl zvědavý co najdu uvnitř. Naštěstí vše v pořádku. Olej nebyl černý (jako když jsem v rané neznalosti naložil do ovála olej který nebyl určen pro hypoidní soukolí a po pár stovkách km byl přepálený), nijak extra nepěnil a šupinek (vzhledem k mému ne vždy ideálnímu řazení) tam bylo také minimum. Vyměním za nový a pojede se dál.
20170813_200703.jpg
20170813_202811.jpg
Přílohy
20170813_200655.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Křemílek »

Pokud jde o to cukání spojky, já bych znovu proměřil seřízení pacek. A před měřením promačkávat, jak to radí fabrika. Nasazuju na to frému z Kulaťáka s vypínací vidličkou, zdá se mi to jednoduší, než ten samorobný přípravek doporučovaný manuálem. A měřím to několikrát, je to hnusná práce s ne zcela spolehlivým výsledkem. A samozřejmě kontrola axiálního házení lamely. K moderně bych se neuchyloval, byl by to ústup z boje.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od yahoďák »

jestli je i lanko a bowden dobové původní (viz. klínový řemen), tak bych začal tam.
Obrázek

Odpovědět