môj prvý busík

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1944
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: môj prvý busík

Příspěvek od VW181 »

Tyč stabilizátoru leží na prodejně ve Zlíně a nestojí moc.

Jinak mám celou přední nápravu, ale tak zaházenou, že pro stabilizátor bych tam nelezl. :lol:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
mahoni
Příspěvky: 102
Registrován: 14 črc 2011

Re: môj prvý busík

Příspěvek od mahoni »

=D> gratulujem =D> vidime sa na zraze :) busika som očumoval tušim na bazosi , pekny

jaro21
Příspěvky: 156
Registrován: 29 pro 2011
Bydliště: Trenčín

Re: môj prvý busík

Příspěvek od jaro21 »

Ďakujem, je to možné, bol aj na Bazoši.Dnes som zhodil zadný nárazník že ho troška zrovnám.Odtrhol som dva šroby na konzolách. Zajtra mi príde manžeta,nemáte niekto skúsenosť s výmenou?
Přílohy
taakže tu je motor :)
taakže tu je motor :)

Uživatelský avatar
mhepp
Příspěvky: 233
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: môj prvý busík

Příspěvek od mhepp »

Výměna manžety na poloose není nic těžkého. Jen to chce pečlivou přípravu.

Doporučil bych ti vyměnit obě manžety a když už budeš mít takto otevřený kloub, tak vyměň i tuk. To je stejně důležité jako ta manžeta. Tuk je speciální, v každých autodílech je k mání, pokud není v sadě s manžetou. Předpokládám, že na T2b je to podobně jako na T3, takže v tom není žádná záludnost:

Povolíš 6 šroubů v rameni, 6 šroubů na převodovce, sundáš celou poloosu. Poloosa drží pohromadě s kloubama díky závlačkám na koncích, kde nejsou vidět pod vrstvou tuku. Potom stáhneš dolů kloub i s manžetou, poklepáváním na hranu sundáš starou manžetu.

Jediná záludnost, která Tě čeká, je, že máš staré klouby, které se snadno rozloží na prvočinitele. Takže než sundáš kloub z poloosy, tak si pořádně zkontroluj, jak vypadá -- konkrétně pozici vnějšího prstence vůči vnitřnímu -- má to být úzké proti širokému (pochopíš, až se Ti rozsype ;) ).

Při montáži důsledně doporučuji použít nové šrouby a podložky, používám zásadně pevnost 12.9 (na T3 délka 45mm). Menší pevnost mi vždy praskala a/nebo se natahovala. Také bys neměl ztratit takové půlmésíčky pod šrouby (na T3 jsou...), které přitahují manžety. Vládneš-li momentovým klíčem, můžeš dotáhnout šrouby na 45Nm, jinak DOST FEST.
Jsem jen motolama

Uživatelský avatar
mhepp
Příspěvky: 233
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: môj prvý busík

Příspěvek od mhepp »

Zde je nákres poloosy z ETKY...
poloosa1.png
A zde obrázek od sukyho:
Obrázek
Jsem jen motolama

Uživatelský avatar
biker666
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 953
Registrován: 09 říj 2007
Bydliště: Radkov Dubova

Re: môj prvý busík

Příspěvek od biker666 »

ten vin na motoru je nějakej divnej #-o

jaro21
Příspěvky: 156
Registrován: 29 pro 2011
Bydliště: Trenčín

Re: môj prvý busík

Příspěvek od jaro21 »

je to tam prerážané,ja som sa na to tiež kukal,ale má to urobenú kontrolu originality tak dúfam že s tým nebudú problémy v budúcnosti

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4495
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: môj prvý busík

Příspěvek od prak »

busík startovaný šňůrou, paráda
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

jaro21
Příspěvky: 156
Registrován: 29 pro 2011
Bydliště: Trenčín

Re: môj prvý busík

Příspěvek od jaro21 »

Ahojte
poslednú dobu hľadám kde všade a za čo najlepšiu cenu kúpiť diely.U nás som našiel obchod s dielmy http://www.orakor.sk" onclick="window.open(this.href);return false; a majú tam celkom dobré ceny a predávajú plecharinu od Belgickej firmy Van Wezel.máte niekto skúsenosti s touto značkou?

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4656
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: môj prvý busík

Příspěvek od lišák »

Jsou dva druhy dílů. Levné, kde můžeš zapomenout na kvalitu a drahé, které jsou jakž takž, ale ne dokonalé.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
zeleny
Příspěvky: 197
Registrován: 13 led 2008
Bydliště: bratislava ,prieVWoz
Kontaktovat uživatele:

Re: môj prvý busík

Příspěvek od zeleny »

vacsinu spotrebneho matrosu zozenies aj vo firmach ako autokelly, autoprima, elit a podobne...
ratlook rider

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 980
Registrován: 01 pro 2010

Re: môj prvý busík

Příspěvek od evinsen »

van wezel je kanadský žert. pokud jsem to ještě všechno nevyhodil,tak ti můžu něco poslat.vyhoď si to sám.zkus sehnat italský embo nebo veng.s těma dělat šlo krásně.

jaro21
Příspěvky: 156
Registrován: 29 pro 2011
Bydliště: Trenčín

Re: môj prvý busík

Příspěvek od jaro21 »

ďakujem za radu:)Neviete mi prosím vás poradiť niekto aky klinovy remen na alternator 905 alebo 900mm?900ku píšu pre dynamo ale neviem teda ja mam 905ku a je velky a uz sa neda viac napnut:(

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4495
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: môj prvý busík

Příspěvek od prak »

Rozdíl v délkách je minimální, že ani nejde poznat. Chyba bude jinde. Bez všech podložek v řemenici to určitě snese i delší.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12532
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: môj prvý busík

Příspěvek od Sam »

Problem hledej v sirce remene a pripadne osazeni nekorektnich remenic. Behem doby se nekolikrat menila sirka a delka remene a byly tedy logicky i ruzne remenice (spodni i vrchni)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 980
Registrován: 01 pro 2010

Re: môj prvý busík

Příspěvek od evinsen »

používal se řemen 9,5x900, šíře 9,5 se už nedělá proto je nahrazen 10x905La

jaro21
Příspěvky: 156
Registrován: 29 pro 2011
Bydliště: Trenčín

Re: môj prvý busík

Příspěvek od jaro21 »

Dnes som nahodil poloos lebo som vymenil obidve manzety.Zlozil som to vsetko v poriadku a ked som si isiel posunut auto abo som dotiahol sroby na ktore som dobre nedociahol tak som zistil ze tie sroby co mi dali k manzetam su dlhe a dolamali mi ten plast co je pod vyvodom s prevodovky.Neviem aku tam ma funkciu ci kryje lozisko v prevodovke.Neviem ako sa zhodi vyvod s prevodovky nenasiel som ziadny srob.Mate s tym niekto skusenost?Dakujem

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2146
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: môj prvý busík

Příspěvek od wally »

Je to krycí plast a do jistý míry asi i "sicher aretace", pod ním je gufero... a bývá celkem dost bordelu...

Obrázek
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

jaro21
Příspěvky: 156
Registrován: 29 pro 2011
Bydliště: Trenčín

Re: môj prvý busík

Příspěvek od jaro21 »

ou dakujem velmi pekne:) takze to musim docista vytret maziivo z tej misky na ktoru sa srobuje poloos a tu kritku vylupnut?Kde sa da ten plast kupit maju ho v Zline?

jaro21
Příspěvky: 156
Registrován: 29 pro 2011
Bydliště: Trenčín

Re: môj prvý busík

Příspěvek od jaro21 »

Plast som zatial nikde nezohnal:( takze budme musiet zohnať stary.Ked som auto kupil svietila mi kontrolka mazania tak jak mala.Ked som prisiel domov uz nesvietila:( pozrel som ziarovku ci neni zla ale ta jo ok.Ako je to zapojene od snimaca lebo co som sa bavil tak b yto malo byt napriamo od snimaca ale to mi pride divne lebo ked som prepipal kabel od cidla do kontaktu ziarovky tak nic.Skusal som najst problem aj tu na fore ale nic tomu podobne som nenasiel.Vsimol som si ze kontrolka mazania je na rovnakom plechu uchytena s kontrolkou dialkovych svetiel(ta funguje) a na ten plech je privedena kostra,tak kvoli tomu sa mi to nezda lebo od cidla by malo ist signal minusovy,ale zozadu na palubke jak sa tam ta kontrolka uchytava sa kontakt opiera o kostru takze ovladanie musi byt plusom.

Odpovědět