môj prvý busík
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: môj prvý busík
Tyč stabilizátoru leží na prodejně ve Zlíně a nestojí moc.
Jinak mám celou přední nápravu, ale tak zaházenou, že pro stabilizátor bych tam nelezl.
Jinak mám celou přední nápravu, ale tak zaházenou, že pro stabilizátor bych tam nelezl.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
Re: môj prvý busík
gratulujem vidime sa na zraze busika som očumoval tušim na bazosi , pekny
Re: môj prvý busík
Ďakujem, je to možné, bol aj na Bazoši.Dnes som zhodil zadný nárazník že ho troška zrovnám.Odtrhol som dva šroby na konzolách. Zajtra mi príde manžeta,nemáte niekto skúsenosť s výmenou?
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 291
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: môj prvý busík
Výměna manžety na poloose není nic těžkého. Jen to chce pečlivou přípravu.
Doporučil bych ti vyměnit obě manžety a když už budeš mít takto otevřený kloub, tak vyměň i tuk. To je stejně důležité jako ta manžeta. Tuk je speciální, v každých autodílech je k mání, pokud není v sadě s manžetou. Předpokládám, že na T2b je to podobně jako na T3, takže v tom není žádná záludnost:
Povolíš 6 šroubů v rameni, 6 šroubů na převodovce, sundáš celou poloosu. Poloosa drží pohromadě s kloubama díky závlačkám na koncích, kde nejsou vidět pod vrstvou tuku. Potom stáhneš dolů kloub i s manžetou, poklepáváním na hranu sundáš starou manžetu.
Jediná záludnost, která Tě čeká, je, že máš staré klouby, které se snadno rozloží na prvočinitele. Takže než sundáš kloub z poloosy, tak si pořádně zkontroluj, jak vypadá -- konkrétně pozici vnějšího prstence vůči vnitřnímu -- má to být úzké proti širokému (pochopíš, až se Ti rozsype ).
Při montáži důsledně doporučuji použít nové šrouby a podložky, používám zásadně pevnost 12.9 (na T3 délka 45mm). Menší pevnost mi vždy praskala a/nebo se natahovala. Také bys neměl ztratit takové půlmésíčky pod šrouby (na T3 jsou...), které přitahují manžety. Vládneš-li momentovým klíčem, můžeš dotáhnout šrouby na 45Nm, jinak DOST FEST.
Doporučil bych ti vyměnit obě manžety a když už budeš mít takto otevřený kloub, tak vyměň i tuk. To je stejně důležité jako ta manžeta. Tuk je speciální, v každých autodílech je k mání, pokud není v sadě s manžetou. Předpokládám, že na T2b je to podobně jako na T3, takže v tom není žádná záludnost:
Povolíš 6 šroubů v rameni, 6 šroubů na převodovce, sundáš celou poloosu. Poloosa drží pohromadě s kloubama díky závlačkám na koncích, kde nejsou vidět pod vrstvou tuku. Potom stáhneš dolů kloub i s manžetou, poklepáváním na hranu sundáš starou manžetu.
Jediná záludnost, která Tě čeká, je, že máš staré klouby, které se snadno rozloží na prvočinitele. Takže než sundáš kloub z poloosy, tak si pořádně zkontroluj, jak vypadá -- konkrétně pozici vnějšího prstence vůči vnitřnímu -- má to být úzké proti širokému (pochopíš, až se Ti rozsype ).
Při montáži důsledně doporučuji použít nové šrouby a podložky, používám zásadně pevnost 12.9 (na T3 délka 45mm). Menší pevnost mi vždy praskala a/nebo se natahovala. Také bys neměl ztratit takové půlmésíčky pod šrouby (na T3 jsou...), které přitahují manžety. Vládneš-li momentovým klíčem, můžeš dotáhnout šrouby na 45Nm, jinak DOST FEST.
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 291
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: môj prvý busík
Zde je nákres poloosy z ETKY...
A zde obrázek od sukyho:----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: môj prvý busík
ten vin na motoru je nějakej divnej
Re: môj prvý busík
je to tam prerážané,ja som sa na to tiež kukal,ale má to urobenú kontrolu originality tak dúfam že s tým nebudú problémy v budúcnosti
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: môj prvý busík
busík startovaný šňůrou, paráda
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: môj prvý busík
Ahojte
poslednú dobu hľadám kde všade a za čo najlepšiu cenu kúpiť diely.U nás som našiel obchod s dielmy http://www.orakor.sk" onclick="window.open(this.href);return false; a majú tam celkom dobré ceny a predávajú plecharinu od Belgickej firmy Van Wezel.máte niekto skúsenosti s touto značkou?
poslednú dobu hľadám kde všade a za čo najlepšiu cenu kúpiť diely.U nás som našiel obchod s dielmy http://www.orakor.sk" onclick="window.open(this.href);return false; a majú tam celkom dobré ceny a predávajú plecharinu od Belgickej firmy Van Wezel.máte niekto skúsenosti s touto značkou?
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: môj prvý busík
Jsou dva druhy dílů. Levné, kde můžeš zapomenout na kvalitu a drahé, které jsou jakž takž, ale ne dokonalé.
Každý celek se skládá z detailů.
- zeleny
- Příspěvky: 198
- Registrován: 13 led 2008
- Bydliště: bratislava ,prieVWoz
- Kontaktovat uživatele:
Re: môj prvý busík
vacsinu spotrebneho matrosu zozenies aj vo firmach ako autokelly, autoprima, elit a podobne...
ratlook rider
Re: môj prvý busík
van wezel je kanadský žert. pokud jsem to ještě všechno nevyhodil,tak ti můžu něco poslat.vyhoď si to sám.zkus sehnat italský embo nebo veng.s těma dělat šlo krásně.
Re: môj prvý busík
ďakujem za radu:)Neviete mi prosím vás poradiť niekto aky klinovy remen na alternator 905 alebo 900mm?900ku píšu pre dynamo ale neviem teda ja mam 905ku a je velky a uz sa neda viac napnut:(
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: môj prvý busík
Rozdíl v délkách je minimální, že ani nejde poznat. Chyba bude jinde. Bez všech podložek v řemenici to určitě snese i delší.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: môj prvý busík
Problem hledej v sirce remene a pripadne osazeni nekorektnich remenic. Behem doby se nekolikrat menila sirka a delka remene a byly tedy logicky i ruzne remenice (spodni i vrchni)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: môj prvý busík
používal se řemen 9,5x900, šíře 9,5 se už nedělá proto je nahrazen 10x905La
Re: môj prvý busík
Dnes som nahodil poloos lebo som vymenil obidve manzety.Zlozil som to vsetko v poriadku a ked som si isiel posunut auto abo som dotiahol sroby na ktore som dobre nedociahol tak som zistil ze tie sroby co mi dali k manzetam su dlhe a dolamali mi ten plast co je pod vyvodom s prevodovky.Neviem aku tam ma funkciu ci kryje lozisko v prevodovke.Neviem ako sa zhodi vyvod s prevodovky nenasiel som ziadny srob.Mate s tym niekto skusenost?Dakujem
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: môj prvý busík
Je to krycí plast a do jistý míry asi i "sicher aretace", pod ním je gufero... a bývá celkem dost bordelu...
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: môj prvý busík
ou dakujem velmi pekne:) takze to musim docista vytret maziivo z tej misky na ktoru sa srobuje poloos a tu kritku vylupnut?Kde sa da ten plast kupit maju ho v Zline?
Re: môj prvý busík
Plast som zatial nikde nezohnal:( takze budme musiet zohnať stary.Ked som auto kupil svietila mi kontrolka mazania tak jak mala.Ked som prisiel domov uz nesvietila:( pozrel som ziarovku ci neni zla ale ta jo ok.Ako je to zapojene od snimaca lebo co som sa bavil tak b yto malo byt napriamo od snimaca ale to mi pride divne lebo ked som prepipal kabel od cidla do kontaktu ziarovky tak nic.Skusal som najst problem aj tu na fore ale nic tomu podobne som nenasiel.Vsimol som si ze kontrolka mazania je na rovnakom plechu uchytena s kontrolkou dialkovych svetiel(ta funguje) a na ten plech je privedena kostra,tak kvoli tomu sa mi to nezda lebo od cidla by malo ist signal minusovy,ale zozadu na palubke jak sa tam ta kontrolka uchytava sa kontakt opiera o kostru takze ovladanie musi byt plusom.