HASIČ VW 181

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od Pětišroub »

do reduktorů stejný olej jako do převodovky. Pokud je se samosvorem, tak použij ten olej co jsem ti posílal, nebo si ověř u Michala, zda Miller, výrobce, specifikuje jejich olej jako vhodný pro lamelové samosvory. Oleje pro samosvory v sobě proti normálním převodovým olejm mají aditiva pro bezproblémové fungování a čištění lamel.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
krtekbrno
Příspěvky: 147
Registrován: 21 zář 2011
Bydliště: Brno

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od krtekbrno »

Michal mě k oleji napsal tohle:

Vhodný typ oleje jsem zjišťoval v příručkách, které dával VW
k novým VW181. Mám jich tady několik a jsou také na internetu a
nikde tam nebylo rozlišení oleje pro převodovky klasické a ty
se samosvorným diferenciálem.

Takže vlastně to nikdo přesně neví, co dát do samosvoru, ten doporučenej olej je na hipoidní převodovky, tak by měl být ok. / olej převodový MILLERS OILS CLASSIC GEAR OIL EP 80W90 1l
[Kód:VK 000 100 009, BBT:X]

- 80W90
- GL4
- pro lehce zatěžované hypoidní převody
- minerální olej

Právě jsem na jiným fóru vznesl dotaz, kolik VW 181 je tady na fóru a zatím vím včetně mýho o 4 a asi nikdo nemá samosvor, já teda taky zatím nezkoušel když je to zvedlý zda tam opravdu je, ale říkal to předchozí majitel, který se mě jevil velmi solidně i na bolavý místa mě upozornil, tímto bych chtěl poděkovat tomu, kdo mě na něj upozornil, že to auto prodává, myslím, že to byl Milošák....

Jinak kolik toho oleje potřebuji do převodovky a reduktorů dohromady, nechám to příští týden vyměnit, ať je tam novej a případně bych pak dal časem jinej, kdybych zjistil, že tam má být na samosvor něco ještě dalšího, radši novej čistej, kdo ví co tam za ty roky vůbec je.....

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1944
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od VW181 »

Nejlepší odpověď na typ oleje převodovky by zodpověděl p.Berger (majster přes převodovky broučí a busí).
Tel. písnu přes SZ.
Jinak já svor mám, ale převodovku mám IRS bez redukcí.
Dalšího kýbla s redukcema jsem rozebral a uložil na půdě, ale svor neměl.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
krtekbrno
Příspěvky: 147
Registrován: 21 zář 2011
Bydliště: Brno

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od krtekbrno »

Supr, a jakej používáš olej do toho samosvoru, přece pak je jedno zda jsou redukce či nejsou, /jestli se pletu tak mě opravte/ řešil jsi to nějak, aby to byl ten vhodnej typ? Ten rozebranej, to je ten co byl někde na fotkách na vleku s novýma zadníma lampama bez motoru, tuším že červenej?

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1944
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od VW181 »

Právě, že zatím jsem výměnu oleje neřešil, ale chystám se na to.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od Pětišroub »

převodovka s mokrýma poloosama a se svorem se pozná podle kódu převodovky, který bude začínat písmeny AL (převodovka bez svoru má kód AK). Nebo se to dá taky odzkoušet a to tím, že zvedneš celý zadek tak, aby byla obě kola ve vzduchu, při otáčení jedním kolem se ti budou obě kola otáčet stejným směrem, pokud je samosvor a je v pořádku, nebo opačným směrem, pokud máš klasický diferenciál.

kód si ověř zde:
Obrázek

Do jakékoliv převodovky se svorem patří speciální olej pro samosvory a není potřeba nad tím dál přemýšlet. VW dokonce od srpna 1972 upozorňovalo na nutnost použít speciální olej v samosvorné převodovce upraveným nalévacím šroubem:

Obrázek

jak říkám, co bych použil já je http://www.liqui-moly.cz/detail/hypoidn ... sae-85w-90" onclick="window.open(this.href);return false;

do převodovky padne 2.5 litru
do redukcí cca 1/4 litru dna každou stranu, ale už si to nepamatuju a snad to někdo s ponorkou upřesní
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od Pětišroub »

VW181 píše:Právě, že zatím jsem výměnu oleje neřešil, ale chystám se na to.
to jako, že s tím jezdíš kolik 8-10 let bez výměny oleje?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1944
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od VW181 »

Fajn Pětišroube, ale dal jsi odkaz na ten šroub místo oleje!
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od Pětišroub »

jsem vás chtěl napínat :) opraveno
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1944
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od VW181 »

Pětišroub píše:
VW181 píše:Právě, že zatím jsem výměnu oleje neřešil, ale chystám se na to.
to jako, že s tím jezdíš kolik 8-10 let bez výměny oleje?
Jo, myslím že i dýl, ale při nájezdu 500km ročně...... :wink:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
krtekbrno
Příspěvky: 147
Registrován: 21 zář 2011
Bydliště: Brno

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od krtekbrno »

Mrknu na kód abych věděl a pak budu řešit co dál s olejem, zase druhý názor k tomu oleji, co doporučuješ je tento:

LIQUI MOLY plní specifikaci GL5 a ta se nesmí používat pro
převodovky do vzduchem chlazených VW. Olej podle GL5 obsahuje síru,
která rozpouští lehké kovy, což jsou synchrony.

A pak si vyber, su začátečník, moc do toho nevidím, ale když výrobce doporučuje GL 4, tak se mě tam nechce dávat něco jinýho, ale díky za všechny rady, však k nějakýmu závěru se doberem, stejně počítám s tím, že si ,,HASIČ´´ nějakou dobu pobyde v servise, pokud z něj teda mýho kamoša servisáka nešlahne, on spravuje úplně všechno už od mlada,ale když jsem mu řekl VW 181, tak říkal, že se musí podívat co to je :D , ale obavy nemám dělá auta už 20 let a zná i starý a má moji plnou důveru....

Uživatelský avatar
krtekbrno
Příspěvky: 147
Registrován: 21 zář 2011
Bydliště: Brno

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od krtekbrno »

Dívám, se že o olejech se živě dikutuje i na :

http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?p=168045" onclick="window.open(this.href);return false;

...,,Pravidlo je takové,že do ozubeného převodu se šikmim ozubenim olej hipoidní a s rovným ozub.normál,třeba PP90.Každopádně s hypoidním nic neskazíš,je kvalitnější než nehypoidní :wink:

minulí týden se to tu řešilo a nemám chut to hledat najdi si to ale hipoidní ti zničí bronz a ta je na sinchronech tak si ho nalej do převodovky .. ´´´´´´


tak zítra budu hledat dál, co zjistím

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12963
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od Herbie »

nikdy nekoncici debata o olejich :)
i presto ze tento problem jsme tady jednou provzdy vyresili v roce 2007

viz http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=3863" onclick="window.open(this.href);return false;
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od Pětišroub »

Já tu záležitost kolem GL-4 a GL-5 považuju za překonanou. Podle toho co jsem našel a zjištění firmy Amsoil, problémy s normou GL-5 a neželeznými kovy skutečně byly po nástupu této normy, kdy složení olejů podle normy GL-5 bylo velmi agresivní k neželezným kovům, obsaženým v synchronech převodovek nejen VW, a to při teplotách nad 120°Celsia, nicméně byla sjednána náprava nadstavbou normy API MT1. Nyní se oleje podle normy GL-5 zcela běžně dlouhodobě používají i v převodovkách VW, GL-5 není korozivní za žádných teplot a na odchodu synchronů se více podílí agresivní styl užívání nežli právě převodový olej. Jsem o tom přesvědčen dokonce natolik že GL-5 používám v nové převodovce Rancho. Rancho je firma, která generálkuje a staví VW převodovky 30 let a použití GL-5 oleje nevylučuje. Stejně tak Berg, jehož kompletní základní pětikvalt dnes vyjde v nákupu bez cla a spedice za zhruba 4000 USD, doporučuje k mazání moderní syntetické GL-5 oleje, které projevují mnohem lepší mazací vlastnosti v zátěži než oleje předchozí normy GL-4.

Bylo by naivní se domnívat, že olejářské firmy vědomě dodávají na trh oleje, které při nesprávné aplikaci do nesprávné převodovky ji začnou rozežírat jako kostku cukru. Zároveň ale, zcela pochopitelně, za výše uvedené informace žádná olejářská společnost nepřevezme odpovědnost.

Pro samosvor je podstatné použít olej přímo určený pro samosvorné diferenciály a to považuju za životně důležité pokud takový olej seženeš ve viskozitě 90 dle SAE a s normou GL-4, dobře pro tebe.

A to je poslední, co k převodovým olejům na forum píšu, protože už mě to celkově stálo víc času, než je zdrávo.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1944
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od VW181 »

A proto jsem jej ještě neměnil.
Radši starý, ale správný... :lol:

Manuál na Kýbla 73:

Obrázek
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1099
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od venca101 »

Pětišroub píše:...do převodovky padne 2.5 litru
do redukcí cca 1/4 litru dna každou stranu, ale už si to nepamatuju a snad to někdo s ponorkou upřesní...
Přesně tak, doplňoval jsem asi 3měsíce zpátky a vyšlo to 2,5l do převodovky, 2x 1/4l do reduktorů...

Uživatelský avatar
krtekbrno
Příspěvky: 147
Registrován: 21 zář 2011
Bydliště: Brno

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od krtekbrno »

Děkuji všem, především 5ti Š za vyčerpávaící informace k olejím do převodovky, pročetl jsem celou minulou diskuzi, která se tomu věnuje, takže jaký olej do ,,běžných´´ převodovek je dle té starší diskuze zřejmé, stále však zůstává otázkou jaký olej patří do té samosvorné /tuto otázku nemá plně odpovězenu ani VW 181, takže aspoň v tom nejsem sám :D /, vidím to tak, že asi není nikdo aktivní na fóru kdo má samosvor a už měnil olej, zkusím to co mě doporučoval Michal a uvidíme, jestli mě tedy ten odborník na převodovky co mě na něj pošle číslo VW 181 neporadí ještě něco lepšího.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19287
Registrován: 02 led 2003

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od Pětišroub »

a ten Miller je určený pro samosvorné lamelové diferenciály? :)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
krtekbrno
Příspěvky: 147
Registrován: 21 zář 2011
Bydliště: Brno

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od krtekbrno »

no to právě ještě není zjištěno a jak jsi psal garantovat to nikdo nebude, jnak bych to tak neřešil :D :D

Uživatelský avatar
krtekbrno
Příspěvky: 147
Registrován: 21 zář 2011
Bydliště: Brno

Re: HASIČ VW 181

Příspěvek od krtekbrno »

Závěr od p. Bergera, jak jsem mu řekl po telefonu - největšího odborníka v ČR přes tyto převodovky :D

do převodovky se samosvorným lamelovým difereciálem u VW 181 dát klidně olej GL 5, který je pro samosvorné převodovky určen /viz. doporučení 5ti š/, na dotaz ,proč dát GL 5 , když je od výrobce předepsáno GL 4, uvedl, že tyto převodovky mají syntrované synchrony v převodovce, tedy jsou synchrony nastříkané práškovou metodou a ze strany oleje i když je GL 5 nehrozí jakékoliv porušení synchronů, které by však podle něj hrozilo, pokud by nebylo syntrováno, hurá, teď jen ověřit zda tam je samosvor a může se měnit :D

Takže 5 ti šroub měl samozřejmě pravdu :D :D
Naposledy upravil(a) krtekbrno dne 20 říj 2011, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět