OB zelená 1302
Re: OB zelená 1302
Do dnešního dne se toho moc kupředu nehlo, protože jsem měl o víkendu jinou práci, kterou zveřejním až po souhlasu majitele.
Nicméně se podařilo zkompletovat brzdy zadní nápravy. Zítra předpokládám, že bych mohl složit brzdy přední nápravy a ovzdušnit brzdy. No uvidíme.
Mrkněte se jak to vypadá. Mě se to docela líbí.
Nicméně se podařilo zkompletovat brzdy zadní nápravy. Zítra předpokládám, že bych mohl složit brzdy přední nápravy a ovzdušnit brzdy. No uvidíme.
Mrkněte se jak to vypadá. Mě se to docela líbí.
Co přijde dál???
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: OB zelená 1302
Mrkám a musím říct, že mě taky.OB píše:Mrkněte se jak to vypadá. Mě se to docela líbí.
Každý celek se skládá z detailů.
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1606
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: OB zelená 1302
Chlapci mě tak nějak připadá, že vám s tím pak musí být líto jezdit, ne?
Ale vymazlený je to fakt hezky!
Ale vymazlený je to fakt hezky!
OndraS
Re: OB zelená 1302
Je to prostě "cajkař".BUTCH bus píše:Chlapci mě tak nějak připadá, že vám s tím pak musí být líto jezdit, ne?
Ale vymazlený je to fakt hezky!
- Capario
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 632
- Registrován: 02 črc 2006
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: OB zelená 1302
pěkné to máš. chci se zeptat, pokud už jsi někdy řešil geometrii předku /odklon kol/ , je třeba sundat stabilizátor i mc phersny z těhlice (2 x M12 x 50 x 1,5) ?aby se mohlo hýbat s excentrickým šroubem ramene u kladiva?děkuji.
Better smoke and fly then drink and drive
Re: OB zelená 1302
Náprava přeci na jakékoliv seřizování musí být složená. To znamená, že odklony, sbíhavost se dělá na složené nápravě. Přeci, když tato auta byla nová a někdo si dojel do servisu seřídit geometrii přední nápravy, tak mu v servisu nerozebrali celou nápravu.Capario píše:pěkné to máš. chci se zeptat, pokud už jsi někdy řešil geometrii předku /odklon kol/ , je třeba sundat stabilizátor i mc phersny z těhlice (2 x M12 x 50 x 1,5) ?aby se mohlo hýbat s excentrickým šroubem ramene u kladiva?děkuji.
PS Je důležité také seřídit zadní nápravu a ještě lepší seřídit souosost obou náprav. To však v našich polních podmínkách je velmi těžce realizovatelné. Je lepší za nějaký peníz dojet na moderní seřizovací přístroj, který bude mít hodnoty v tvém případě kabrio 1303, a nechat si to tam udělat.
Co přijde dál???
Re: OB zelená 1302
Musím se s Vámi podělit o špatnou zkušenost, kterou jsem udělal.
Jak jste jistě postřehli, zakoupil jsem v USA NOS hlavní brzdový válec. Byl jsem skutečně první od výroby, který pumpu vyndal ze zavařeného igelitového pytlíku. Pumpu jsem namontoval. V tu chvíli mi Ťupajs povídá "a rozebral jsi ji? Nedávno jsem takovou NOS pumpu montoval a byla špatná! Uvnitř byla vyrezlá a gumičky úplně tvrdé!" Nechtělo se mi pumpu demontovat, tak jsem mu odpověděl, že to zkusím a eventuelně potom ji demontuji, kdyby se projevil problém.
Jak to dopadlo? No samozřejmě špatně. Po odvzdušnění brzd, byl brzdový pedál příliš měkký a při podržení brzdového pedálu se pomalounku propadal. Co naplat, pumpu jsem za pomoci Ťupajse demontoval a rozebral. Výsledek? Velmi špatný. Gumové manžety naprosto tvrdé a vnitřek pumpy u jedné gumové manžety vyrezlý. To znamená, že výměnou starých gumových manžet za nové se pumpa nedá opravit.
Nicméně jsem měl nový hlavní brzdový válec Varga. Ten jsme pro jistotu také rozebrali abychom neměli úplně stejný problém. Tato pumpa byla bez problémů, takže jsme ji dostatečně promazali a namontovali zpět. Pak došlo k odvzdušnění systému bez problémů a všechno je tak jak má být.
Moje doporučení:
Nekupovat NOS díly na brzdy, s největší pravděpodobností dopadnete jako já. Před instalací do vozu rozebrat, zkontrolovat a namazat vezelínou od ATE.
Fotografie NOS pumpy Rozebraná NOS pumpa, povšiměte si prasklé gumové manžety. Nově instalovaná pumpa Varga: A pár fotografií dokompletovaných brzd:
Jak jste jistě postřehli, zakoupil jsem v USA NOS hlavní brzdový válec. Byl jsem skutečně první od výroby, který pumpu vyndal ze zavařeného igelitového pytlíku. Pumpu jsem namontoval. V tu chvíli mi Ťupajs povídá "a rozebral jsi ji? Nedávno jsem takovou NOS pumpu montoval a byla špatná! Uvnitř byla vyrezlá a gumičky úplně tvrdé!" Nechtělo se mi pumpu demontovat, tak jsem mu odpověděl, že to zkusím a eventuelně potom ji demontuji, kdyby se projevil problém.
Jak to dopadlo? No samozřejmě špatně. Po odvzdušnění brzd, byl brzdový pedál příliš měkký a při podržení brzdového pedálu se pomalounku propadal. Co naplat, pumpu jsem za pomoci Ťupajse demontoval a rozebral. Výsledek? Velmi špatný. Gumové manžety naprosto tvrdé a vnitřek pumpy u jedné gumové manžety vyrezlý. To znamená, že výměnou starých gumových manžet za nové se pumpa nedá opravit.
Nicméně jsem měl nový hlavní brzdový válec Varga. Ten jsme pro jistotu také rozebrali abychom neměli úplně stejný problém. Tato pumpa byla bez problémů, takže jsme ji dostatečně promazali a namontovali zpět. Pak došlo k odvzdušnění systému bez problémů a všechno je tak jak má být.
Moje doporučení:
Nekupovat NOS díly na brzdy, s největší pravděpodobností dopadnete jako já. Před instalací do vozu rozebrat, zkontrolovat a namazat vezelínou od ATE.
Fotografie NOS pumpy Rozebraná NOS pumpa, povšiměte si prasklé gumové manžety. Nově instalovaná pumpa Varga: A pár fotografií dokompletovaných brzd:
Co přijde dál???
Re: OB zelená 1302
to je krásný pane OB, jako v muzeu!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: OB zelená 1302
... prvni jizda by mela byti po poli
Re: OB zelená 1302
A nebo by neměla být vůbec!Šíša píše:... prvni jizda by mela byti po poli
Co přijde dál???
Re: OB zelená 1302
Tak to v Tvem pripade nehrozi, predpokladam. Zelenej toho jeste hodne nadrandi.
Re: OB zelená 1302
Jasně, to taky doufám a už se na to těším.Šíša píše:Tak to v Tvem pripade nehrozi, predpokladam. Zelenej toho jeste hodne nadrandi.
Co přijde dál???
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: OB zelená 1302
Já bych to tak černě neviděl. Očistíš ho od kapaliny, složíš a i s krabičkou si ho dáš do vitríny za sklo. Sice trošku drahá dekorace, ale v životě ještě přijdeš o víc peněz. A nebo ho dáš zrenovovat jako Sam válečky a může být v rezervě.OB píše:Moje doporučení:
Nekupovat NOS díly na brzdy, s největší pravděpodobností dopadnete jako já. Před instalací do vozu rozebrat, zkontrolovat a namazat vezelínou od ATE.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: OB zelená 1302
Vánoce máme za sebou, ale ani o vánocích se nesmí lelkovat. Pomalinku začínám finišovat.
Mám za sebou tu nejhorší práci, kterou znám. Celé auto vyvoskovat. Všechno lepí, všechno je zapatlané. Jedna prima příhoda se mi stala, když jsem se chystal voskovat tunel zevnitř. Udělal jsem si z Festa hadice takový nástroj na voskování tunelu. Vytočil jsem si na konec hadice trysku se 3 dírami po 120 st. Chybou však bylo, že díry jsem udělal o průměru 1mm. Pěkně jsem si rozředil vosk technickým benzínem, přidal jsem olej. No prostě takovou řídkou kejdu. Ještě než jsem přistoupil k voskování tunelu jsem celou voskovací sestavu chtěl vyzkoušet. Trysku na konci hadice jsem dal do kýblu se špinavými hadry. Tak a teď to přišlo. Zmáčknul jsem kohoutek na pistoli a co se nestalo. Místo toho aby vosk šel ven z koncovky, milá plechovka se nafoukla tlakem a vystřelila. Před opuštěním pistole však z dírky na hrdle pistole vyrazil obrovský gejzír srágor z plechovky. No zkrátka, byl jsem celý navoskován a současně se mnou strop a zdi dílny a veškerý vercajk co byl na ponku. No u nářadí mne to až tak nemrzí, alespoň nebude reznout ale zdi se stropem asi vymalovat už nikdy nepůjdou. Jedině otlouct a znovu nahodit.
Po této zkušenosti jsem do koncovky vyvrtal díry větší a voskovou kaši více naředil a už to fungovalo skvěle. Dále mám víceméně vnitřek vozu připravený k montáži sedaček. Na původní místo jsem vrátil poličku na vršek tunelu. Do kufru byl vrácen Ebersprecher. Namontována byla také deformační zóna. Voskem ošetřeny podběhy, celý spodek vozu z venku a přední blatníky. Namontovány stěrače. A to je prozatím konec reportu. Další bude následovat až příští rok
Mám za sebou tu nejhorší práci, kterou znám. Celé auto vyvoskovat. Všechno lepí, všechno je zapatlané. Jedna prima příhoda se mi stala, když jsem se chystal voskovat tunel zevnitř. Udělal jsem si z Festa hadice takový nástroj na voskování tunelu. Vytočil jsem si na konec hadice trysku se 3 dírami po 120 st. Chybou však bylo, že díry jsem udělal o průměru 1mm. Pěkně jsem si rozředil vosk technickým benzínem, přidal jsem olej. No prostě takovou řídkou kejdu. Ještě než jsem přistoupil k voskování tunelu jsem celou voskovací sestavu chtěl vyzkoušet. Trysku na konci hadice jsem dal do kýblu se špinavými hadry. Tak a teď to přišlo. Zmáčknul jsem kohoutek na pistoli a co se nestalo. Místo toho aby vosk šel ven z koncovky, milá plechovka se nafoukla tlakem a vystřelila. Před opuštěním pistole však z dírky na hrdle pistole vyrazil obrovský gejzír srágor z plechovky. No zkrátka, byl jsem celý navoskován a současně se mnou strop a zdi dílny a veškerý vercajk co byl na ponku. No u nářadí mne to až tak nemrzí, alespoň nebude reznout ale zdi se stropem asi vymalovat už nikdy nepůjdou. Jedině otlouct a znovu nahodit.
Po této zkušenosti jsem do koncovky vyvrtal díry větší a voskovou kaši více naředil a už to fungovalo skvěle. Dále mám víceméně vnitřek vozu připravený k montáži sedaček. Na původní místo jsem vrátil poličku na vršek tunelu. Do kufru byl vrácen Ebersprecher. Namontována byla také deformační zóna. Voskem ošetřeny podběhy, celý spodek vozu z venku a přední blatníky. Namontovány stěrače. A to je prozatím konec reportu. Další bude následovat až příští rok
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: OB zelená 1302
To mi připomělo, že jsem slíbil foto mé milenky. Plnotlaká SATA, nádobka je pod vysokým tlakem (až 8bar) a z ústí se dere jen vosková mlha.OB píše:....Tak a teď to přišlo. Zmáčknul jsem kohoutek na pistoli a co se nestalo. Místo toho aby vosk šel ven z koncovky, milá plechovka se nafoukla tlakem a vystřelila. Před opuštěním pistole však z dírky na hrdle pistole vyrazil obrovský gejzír srágor z plechovky. No zkrátka, byl jsem celý navoskován a současně se mnou strop a zdi dílny a veškerý vercajk co byl na ponku. No u nářadí mne to až tak nemrzí, alespoň nebude reznout ale zdi se stropem asi vymalovat už nikdy nepůjdou. Jedině otlouct a znovu nahodit.
Dodávají k ní krom hadic i kovovou teleskopickou sondu (není na fotce), s tou se bez problémů dostaneš až na konec tunelu. Dělám s ní i moderní auta a nemohu si ji i přes vyšší cenu vynachválit.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: OB zelená 1302
zkus ohřát vosk v horký vodě. nemusíš ředit.
Re: OB zelená 1302
Dobrý nápad, zkusím to.evinsen píše:zkus ohřát vosk v horký vodě. nemusíš ředit.
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: OB zelená 1302
Nedalo mi to a rozebral jsem svoji NOS pumpu, kterou jsem měl připravenou v záloze na brezela. Šlo o jednookruhovou pumpu se znakem VW na odlitku ale již obrandovanou FAG. Byla již rozbalena a cestovala od majitele k majiteli, až skončila u mne.OB píše:Musím se s Vámi podělit o špatnou zkušenost, kterou jsem udělal.
Moje doporučení:
Nekupovat NOS díly na brzdy, s největší pravděpodobností dopadnete jako já. Před instalací do vozu rozebrat, zkontrolovat a namazat vezelínou od ATE.
Po rozebrání jsem uvnitř našel naprosto netknuté gumičky a povrch válce byl také po očištění bezchybný.
Buď jsi měl smůlu, nebo ztvrdlé mazivo v pumě roztrhalo gumičky na hadry.
Já tedy budu i nadále na burzách vyzobávat NOS brzdové komponenty a i nadále jsou pro mne na předních příčkách co do kvality a vhodnosti použití.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912