Kit - T2b Bus 1979 1.6
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
Moc hezkej bus!!!
Nad tou gumou jsem taky uvažoval... páč sehnat origo na DC je nadlidskej úkol
Pak sem hned sázej fotky, jasan!
Nad tou gumou jsem taky uvažoval... páč sehnat origo na DC je nadlidskej úkol
Pak sem hned sázej fotky, jasan!
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
Na Velikonoce se Kit podívá do Amsterdamu, tak sem potom naláduju nějaké fotky
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
btw asi spíš pro ostatní...mám tam tohleto : http://www.gumex.cz/prumyslove-podlahov ... 24653.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A je to ta označená 0568067 chtějí za ni 181kč/m2
A je to ta označená 0568067 chtějí za ni 181kč/m2
Kdo umí ten umí,kdo neumí...ten platí.
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
Já jsem zvolil kombinaci zátěžového koerce a klasických černých gumových rohožek a přijde mi to takový teplejší a útulnější. Rohožky se dají posunout podle potřeby, kde kdo sedí a koberec se buď vysaje nebo ojede rejžákem.
Hele, nestojí tohle auto občas v Brně - Komárově? Onehdá jsem na ně čuměl. Dojeď to ukázat do Podmitrova a vem tu bandu.
Jirka
Hele, nestojí tohle auto občas v Brně - Komárově? Onehdá jsem na ně čuměl. Dojeď to ukázat do Podmitrova a vem tu bandu.
Jirka
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
Jak jsem slíbil, tak i píšu, krátký fotoreport o cestě do Holandska.
Vše proběhlo relativně bez problémů, bohužel po výměně předního prasklého okna guma lehce sákne, takže menší povodeň v autě způsobila zatečení vody do pojistkovky a natečení vody do přerušovače blinkrů a jejich poruchu. Vodu jsem z něj vylil, pojistky vysušil a zas to funguje [smilie=smokin.gif] Počasí během cesty děs běs, ale i přes okolní teplotu kolem 0C bylo v autě docela přijatelně, topníky fungují slušně. Trvání cesty Brno - Amsterdam cca 15h. Spotřeba 11l/100km
Příjezd do Holandska
Sýrový trh Alkmaar
Camping Amsterdam
Někde v Amstru
Projížďka Amstrem na kolech
Keukenhof
Cube houses Rotterdam
Vše proběhlo relativně bez problémů, bohužel po výměně předního prasklého okna guma lehce sákne, takže menší povodeň v autě způsobila zatečení vody do pojistkovky a natečení vody do přerušovače blinkrů a jejich poruchu. Vodu jsem z něj vylil, pojistky vysušil a zas to funguje [smilie=smokin.gif] Počasí během cesty děs běs, ale i přes okolní teplotu kolem 0C bylo v autě docela přijatelně, topníky fungují slušně. Trvání cesty Brno - Amsterdam cca 15h. Spotřeba 11l/100km
Příjezd do Holandska
Sýrový trh Alkmaar
Camping Amsterdam
Někde v Amstru
Projížďka Amstrem na kolech
Keukenhof
Cube houses Rotterdam
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
Velice pekne palec hore takymto cestam.kam sa chystas s busom v najblizsej dobe?
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
V létě je v plánu nějaká bláznovina typu Gruzie, Armenie, zatím jsou plány v plenkách. Pravděbodobně ale pojedem T3.jaro21 píše:Velice pekne palec hore takymto cestam.kam sa chystas s busom v najblizsej dobe?
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
s bráchou?
Jak jsem s ním mluvil, trefilo vás to celou rodinu:-D
Jak jsem s ním mluvil, trefilo vás to celou rodinu:-D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
Pravdu díš, proti bráchovi jsem já cestovatel žabařPětišroub píše:s bráchou?
Jak jsem s ním mluvil, trefilo vás to celou rodinu:-D
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
pěkny
se toho nebojite, v tolika lidech
se toho nebojite, v tolika lidech
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
Z T3 tady pana bratra mám v autě motor... Když řeknu, že dojel několikrát k hranicím Číny a Mongolska, tak mi nikdo nechce věřit. Ale ku podivu je to ten nejspolehlivější motor, co jsem zatím měl...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
"Poučení pro dnešní den".
Asi před týdnem jsem se rozhodl, že bych mohl Kita odzimovat. Už když jsem na podzim odjížděl do garáže, tak auto velice špatně startovalo - což jsem neměl čas řešit. Před týdnem jsem přišel do garáže a začal jsem startovat - neobvykle začal smrdět benzín. Tak jsem se šel podívat, co že se to děje. Hadičky skoro všechny prolínaly! a to nebyly ani 2,5 roku na autě. Byly to tyhle:
http://shop.i-ekonom.cz/beetle/katalog. ... paliva-6mm
se zeleným opletem - bacha na ně - ať neshoříte! Koupil jsem nové jiné a komplet jsem je vyměnil + palivový filtr. Ověřil jsem funkci pumpy. Myslel jsem si, že je problém vyřešený. Ale ne. Protože jsem byl v garáži sám, tak jsem neměl jak zjistit, jestli svíčky hází jiskru. Zkusmo jsem vyměnil zapalovací cívku za jinou funčkní. Voila auto nastartovalo.
Odjel jsem natankovat benzín na pumpu. Těsně před pumpou se ozvala rána a motor přestal táhnout. Naštěstí to bylo trochu
z kopce, tak jsem setrvačností dojel až na pumpu. Natankoval jsem nový benzín. Zkusmo start. Ani ťuk. Odtlačil jsem to na parkoviště - kde jsem opět hledal závadu. Zkontroloval jsem jestli jsou v pořádku ventily, jestli se hýbají při točení motorem. Rozdělovač vypadal v pořádku. Zap. cívka, kterou jsem tam dal předtím už měla něco za sebou. Měl jsem ještě jednu fungl novou. Zkusil jsem jí znovu prohodit - voila! a znovu jsem odjel....Takže dnešní bilance: 1x cívka modrý Bosch + 1x cívka černý bosch a zteřelé hadičky...
Přeji všem hezké odzimovávání
Asi před týdnem jsem se rozhodl, že bych mohl Kita odzimovat. Už když jsem na podzim odjížděl do garáže, tak auto velice špatně startovalo - což jsem neměl čas řešit. Před týdnem jsem přišel do garáže a začal jsem startovat - neobvykle začal smrdět benzín. Tak jsem se šel podívat, co že se to děje. Hadičky skoro všechny prolínaly! a to nebyly ani 2,5 roku na autě. Byly to tyhle:
http://shop.i-ekonom.cz/beetle/katalog. ... paliva-6mm
se zeleným opletem - bacha na ně - ať neshoříte! Koupil jsem nové jiné a komplet jsem je vyměnil + palivový filtr. Ověřil jsem funkci pumpy. Myslel jsem si, že je problém vyřešený. Ale ne. Protože jsem byl v garáži sám, tak jsem neměl jak zjistit, jestli svíčky hází jiskru. Zkusmo jsem vyměnil zapalovací cívku za jinou funčkní. Voila auto nastartovalo.
Odjel jsem natankovat benzín na pumpu. Těsně před pumpou se ozvala rána a motor přestal táhnout. Naštěstí to bylo trochu
z kopce, tak jsem setrvačností dojel až na pumpu. Natankoval jsem nový benzín. Zkusmo start. Ani ťuk. Odtlačil jsem to na parkoviště - kde jsem opět hledal závadu. Zkontroloval jsem jestli jsou v pořádku ventily, jestli se hýbají při točení motorem. Rozdělovač vypadal v pořádku. Zap. cívka, kterou jsem tam dal předtím už měla něco za sebou. Měl jsem ještě jednu fungl novou. Zkusil jsem jí znovu prohodit - voila! a znovu jsem odjel....Takže dnešní bilance: 1x cívka modrý Bosch + 1x cívka černý bosch a zteřelé hadičky...
Přeji všem hezké odzimovávání
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
Jak tě znám tak toto tě nezastaví
Nechám se překvapit kam letos pojedete...
Nechám se překvapit kam letos pojedete...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kit - T2b Bus 1979 1.6
Po zvážení všech plusů i minusů lpg jsem se i já rozhodl pro úpravu svého busu na LPG.
(+) Zhruba 55% přímé náklady oproti provozu na benzin; Ekologičtější provoz; Vyšši oktanové číslo plynu - menší detonace motoru; legislativně - zachování 9 míst v autě
(-) Zmenšení prostoru ve voze (kufr...); předehřívání plynu a) vodou b)přímé; nutnost revizí plynu každý rok; teoretické vyšší nebezpečí utržení bomby z místa upevnění a vyletění z vozu při kolizi; nutnost zachování originálního či podobného tlumiče výfuku; nutné mít absolutně v pořádku zapalování - i malá pecka vadí; nutné častější výměny oleje cca 3/4 interval - olej je kyselý, ale není černý; nutné častější čištění filtru vzduchu.
Protože se mi cesta předehřevu plynu přes vodu zdála příliš složítá - nutnost elektrického čerpadla na vodu, expanzky a vyměníku voda-trubka-výfuk, připadně ještě termostatu a chladiče...při delším provozu na benzín, jsem se rozhodl pro variantu přímeho předehřevu plynu výfukovou sondou. Je relativně složité tuto sondu získat - ale nakonec se mi to podařilo. Je to cca 70 cm dlouhá; 2-3kg těžká tyč vyrobená z nerezu, sloužící pro příme předehřívání kapalné fáze plynu. Je to asi teoreticky nejporuchovější část systému společně s reduktorem, proto bude potřebné její pravidelná kontrola při revizích plynu.
Sonda
Sonda na místě ve výfuku, přivod a odvod plynu tvořený spirálou, aby se to neuklepalo při vibracích motoru
Umístění nádrže v 9 místném miníbusu (typ 23) se nabizí do třech míst - 1) do kufru válcová velká 2) pod zadní sedačku cca 30l (25l) plynu což je příliš málo 3) Toroidní 56l nádrž pod přední 2 sedák - dá se plnit na cca 48-50l plynu
Já jsem zvolil var.č.3, která mi připadá nejpraktičtější - rezerva se dá elegantné dát na čumák (zatím neprovedeno)
Reduktor je umístěn nalevo od motoru - byl zvolen Tomasetto achille do výkonu 70kw, s elektronickým obohacovačem plynu podle otáček motoru. Je to výhodné pro případnou instalaci většího motoru (1776...) protože se dá na plynu ještě dost přidat; vodní předehřev je zaslepený
Mix je daný nad karburátorem, na přívodní hadici je škrtící šroub.
Víčko plnění je umístěno zde, bez nutnosti zásahu do plechařiny. Jediné otvory co jsou potřeba vyvrtat byly - pod toroidní nádrží pro výstup trubky plynu, a pod reduktorem v přepážce vedle motoru.
Přepínač plynu - 3 polohy plyn 0 benzin je umístěný pod palubní deskou
A jak jsem s celou instalací spokojený? Instalace je provedená velice profesionálně - firma Čadek autoplyn Brno. Na všem se s ním dá domluvit podle obrazu svého, a montáž trvala pouhé 2dny. Normálně už karburátory vůbec nedělají, ale tohle bylo tak atypické, že se jim to líbilo V úterý jsem auto dovezl a v pátek už jsem měl v TP zápis o provozu na LPG.
S autem jsem od té doby najezdil cca 3000km, Ze začátku byla ale velmi vysoká spotřeba plynu (20l/100km) auto bylo seřízeno podle emisí na analyzátoru. Přesto byla směs byla příliš bohatá. Základní předstih jsem zvedl na cca 12-14 stupňů (ze 7,5), jinak křivka předstihu nedoznala změn. Další provedená změna je na vzduchovém filtru - zaslepil jsem trubku co přivadí teplý vzduch od motoru a vyvedl papírový chobot sání vzduchu směrem k baterce, studený vzduch v sání je prý pro lpg vhodnější. Prošel jsem mnohé návody na seřízení plynu na favoritech, škodách 120..a metodou víceméně pokus omyl se mi při zachování stejné jízdní dynamiky podařilo dostat na spotřebu 13-15l plynu podle jízdního stylu. Při držení cca 100km/h po rovině na dálnici spotřeba cca 13,5l plynu.
Co se týká chování motoru na plyn - V nízkých otáčkách (+/- 2000) zmizela drobná díra v plynu kterou se mi nikdy nepodařilo na karburaci uplně vyladit, celkově sametovější chod motoru, větší ochota rozbíhání motoru do otáček, ale o něco menší síla v kopcích - je nutné dříve řadit.
Obvykle startuju studený motor na benzín, ale je možné i na plyn. Poloteplý motor chytá trochu hůř, ale po chvíli chytí, teplý motor chytá na plyn dobře.
Co se týká většího tepelného namáhaní motoru - nemám měřák teploty oleje, tak nedokážu říct.
Jak seřizuju plyn.
0) Auto jezdí bezproblému na benzin, nové svíčky, čistý filtr vzduchu
1) Seškrtim šroub na velké hadici do mixu na minimum kdy ještě motor běží.
2) Upravim volnoběžné otáčky malým plastovým šroubem na reduktoru
3) Sednu ujedu 1-2 km kopec, jeli to špatné, povolím šroub na hadici o půl otáčky, doladím volnoběh na reduktoru...opakovat dokud se motor nezačne chovat ke spokojenosti majitele
4) Při dalším povolení velkého šroubu o1/4- 1/2 otáčky již nenastává žádná změna v nárůstu výkonu, necháme tedy povolené o cca 1/4 otáčky nad subjektivní maximum výkonu motoru
5) Doladíme volnoběh (reduktor), připadně lehce na dorazu klapky karbecu
6) Dlouhodobý test spotřeby, která by měla být cca o 10-15% vyšši než při jízdě na benzin
7) dílčí doladění
(+) Zhruba 55% přímé náklady oproti provozu na benzin; Ekologičtější provoz; Vyšši oktanové číslo plynu - menší detonace motoru; legislativně - zachování 9 míst v autě
(-) Zmenšení prostoru ve voze (kufr...); předehřívání plynu a) vodou b)přímé; nutnost revizí plynu každý rok; teoretické vyšší nebezpečí utržení bomby z místa upevnění a vyletění z vozu při kolizi; nutnost zachování originálního či podobného tlumiče výfuku; nutné mít absolutně v pořádku zapalování - i malá pecka vadí; nutné častější výměny oleje cca 3/4 interval - olej je kyselý, ale není černý; nutné častější čištění filtru vzduchu.
Protože se mi cesta předehřevu plynu přes vodu zdála příliš složítá - nutnost elektrického čerpadla na vodu, expanzky a vyměníku voda-trubka-výfuk, připadně ještě termostatu a chladiče...při delším provozu na benzín, jsem se rozhodl pro variantu přímeho předehřevu plynu výfukovou sondou. Je relativně složité tuto sondu získat - ale nakonec se mi to podařilo. Je to cca 70 cm dlouhá; 2-3kg těžká tyč vyrobená z nerezu, sloužící pro příme předehřívání kapalné fáze plynu. Je to asi teoreticky nejporuchovější část systému společně s reduktorem, proto bude potřebné její pravidelná kontrola při revizích plynu.
Sonda
Sonda na místě ve výfuku, přivod a odvod plynu tvořený spirálou, aby se to neuklepalo při vibracích motoru
Umístění nádrže v 9 místném miníbusu (typ 23) se nabizí do třech míst - 1) do kufru válcová velká 2) pod zadní sedačku cca 30l (25l) plynu což je příliš málo 3) Toroidní 56l nádrž pod přední 2 sedák - dá se plnit na cca 48-50l plynu
Já jsem zvolil var.č.3, která mi připadá nejpraktičtější - rezerva se dá elegantné dát na čumák (zatím neprovedeno)
Reduktor je umístěn nalevo od motoru - byl zvolen Tomasetto achille do výkonu 70kw, s elektronickým obohacovačem plynu podle otáček motoru. Je to výhodné pro případnou instalaci většího motoru (1776...) protože se dá na plynu ještě dost přidat; vodní předehřev je zaslepený
Mix je daný nad karburátorem, na přívodní hadici je škrtící šroub.
Víčko plnění je umístěno zde, bez nutnosti zásahu do plechařiny. Jediné otvory co jsou potřeba vyvrtat byly - pod toroidní nádrží pro výstup trubky plynu, a pod reduktorem v přepážce vedle motoru.
Přepínač plynu - 3 polohy plyn 0 benzin je umístěný pod palubní deskou
A jak jsem s celou instalací spokojený? Instalace je provedená velice profesionálně - firma Čadek autoplyn Brno. Na všem se s ním dá domluvit podle obrazu svého, a montáž trvala pouhé 2dny. Normálně už karburátory vůbec nedělají, ale tohle bylo tak atypické, že se jim to líbilo V úterý jsem auto dovezl a v pátek už jsem měl v TP zápis o provozu na LPG.
S autem jsem od té doby najezdil cca 3000km, Ze začátku byla ale velmi vysoká spotřeba plynu (20l/100km) auto bylo seřízeno podle emisí na analyzátoru. Přesto byla směs byla příliš bohatá. Základní předstih jsem zvedl na cca 12-14 stupňů (ze 7,5), jinak křivka předstihu nedoznala změn. Další provedená změna je na vzduchovém filtru - zaslepil jsem trubku co přivadí teplý vzduch od motoru a vyvedl papírový chobot sání vzduchu směrem k baterce, studený vzduch v sání je prý pro lpg vhodnější. Prošel jsem mnohé návody na seřízení plynu na favoritech, škodách 120..a metodou víceméně pokus omyl se mi při zachování stejné jízdní dynamiky podařilo dostat na spotřebu 13-15l plynu podle jízdního stylu. Při držení cca 100km/h po rovině na dálnici spotřeba cca 13,5l plynu.
Co se týká chování motoru na plyn - V nízkých otáčkách (+/- 2000) zmizela drobná díra v plynu kterou se mi nikdy nepodařilo na karburaci uplně vyladit, celkově sametovější chod motoru, větší ochota rozbíhání motoru do otáček, ale o něco menší síla v kopcích - je nutné dříve řadit.
Obvykle startuju studený motor na benzín, ale je možné i na plyn. Poloteplý motor chytá trochu hůř, ale po chvíli chytí, teplý motor chytá na plyn dobře.
Co se týká většího tepelného namáhaní motoru - nemám měřák teploty oleje, tak nedokážu říct.
Jak seřizuju plyn.
0) Auto jezdí bezproblému na benzin, nové svíčky, čistý filtr vzduchu
1) Seškrtim šroub na velké hadici do mixu na minimum kdy ještě motor běží.
2) Upravim volnoběžné otáčky malým plastovým šroubem na reduktoru
3) Sednu ujedu 1-2 km kopec, jeli to špatné, povolím šroub na hadici o půl otáčky, doladím volnoběh na reduktoru...opakovat dokud se motor nezačne chovat ke spokojenosti majitele
4) Při dalším povolení velkého šroubu o1/4- 1/2 otáčky již nenastává žádná změna v nárůstu výkonu, necháme tedy povolené o cca 1/4 otáčky nad subjektivní maximum výkonu motoru
5) Doladíme volnoběh (reduktor), připadně lehce na dorazu klapky karbecu
6) Dlouhodobý test spotřeby, která by měla být cca o 10-15% vyšši než při jízdě na benzin
7) dílčí doladění