Mišobus

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Mišobus

Příspěvek od udeeska »

misak13 píše:
udeeska píše:V tomhle pripade se odpousti i zadrenemu motoru.Jestli je to za dobrej peniz,tak do nej skoc a nic nekontroluj
a pouze jed a jed...na tom pivu si pochutnas az nekde prespis :D
Nu cena je 50K. coz teda nevim jak moc je dobre...
...to je zadarmo,uvnitr jak novej,vohnipanej taky moc neni a ceny tady a tohohle rocniku v dobry
kondici mezi $4-8 tisic,takze to mas opravdu gratis!! :wink:
Vwase nocni sichta...

misak13
Příspěvky: 52
Registrován: 20 kvě 2010
Bydliště: Brün

Re: Mišobus

Příspěvek od misak13 »

Miso bus. doma. sice dosti pekelnych 300 KM na jeden zatah. ale je to doma. jen teda pri jedne zastavce a pokusu nastartovat bus ani nevotocil starterem. :-( tak se mallinko bojim neceho v elektrice.
Pak sme si tu teda (az sem dorazil) jeste precet ze startovat teplej motor je dobre na seslaplej plyn. Ale este teda netusim jak je to s tou aktivcaci sitice pr studenem motoru.
Nu nicmene je to doma. a ted zacit zjistovat co tam je fakt posranyho.

poznatky:
-prekryv 2 a 3 je vazne na p..u. na dvojku to toci 4000K a to masmysl radit na 3 ktery pomalu zdecha :-(
- 4 je tam snad vylozene kosmeticka pro snizeni otacek protoze to jede jen na rovine a z kopce. do kopce automaticky radit na 3
+ 3 je luxusni pac to relativne bere od 40-85km/h.
- furt to na me funi teplej vzduch at hejbu jak chcu pakamu topeni a dalsi veca ze tam smrdi jakoby odparujici se olej. ale to muze bet tim jak je ten motor zasranej a hreje se.
+ rucni brzda je suprove vyvazena. snad prvni auto kde sem sedel a udrzi to zabrzdeny i maly decko.
- nejaky divny klepani pripominajici nevyvazenej kardan (vim ze tam zadnej neni ) frekvence se meni dle rychlosti auta. tak doufam ze to neni nejakej pruser.
- a tlumice zdaj se bejt v prdeli. at najedu kanal nebo nejakou nerovnocs je to rana jak prase. prvni prejezd co sem potkal (nove udelanej a hladkej) me malem prorazil hlavu strechou. pak sem na dalsi najizdel skoro krokem...
- posilovace na vsechno by se fakt hodily ....
interier budu zkoumat zejtra ale pocitam ze lednicka fakt nepojede.
siknul by se nekdo kdo se vyzna ve westfalkach pac tam mam benzin bufana ale nevim jak s nim. a pak tam je jakasi nabijecka pod sedadlem vzadu ktera nemam tucha jak funguje ...

Help
Poradte me jak se leze k baterkam pod sedadlama ...

PS: fakt by me zajimalo co to je za mutanta pac luft diry vzadu maj plastovou mrizku. na westce je nejakej stitek kde je datum a je tam rok 92... nekdo uz tu rikal ze cumak taky nejni origo. tak fakt nevim. asi bych to poteboval prolezt s nekym kdo vi vo co go .

M

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Mišobus

Příspěvek od udeeska »

Urcite bude nejaka vetsi prace na motoru,nezapomen odkud Vanagon prisel,tzn. ze nalital urcite 150-200 tis.mil,pardon v Kanade kilometru,
takze smrdi a je utahanej :D .Tak jako tak ho budes muset zkontrolovat,kompresni tlaky a hned Ti bude jasny proc 4ka netahne.Topeni
nema cenu v Kanade vypinat na to jejich kratky leto,takze mozna zakously lanovody,nebo odpojeny,na to pomalu prijdes,dulezity je,ze ho mas
doma a kluci co maj Westfalky se Te pomalu ujmou,hlavne nikam nespechej a delej vweci pomalu jednu po druhy :wink: Si ho pekne uzivej.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
mhepp
Příspěvky: 233
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: Mišobus

Příspěvek od mhepp »

Co se týče neoriginálností, tak bych se tím netrápil. Přední maska s velkým znakem je jednoduše vyměnitelná za masku s malým znakem (ale to je natolik kosmetická prkotina, že to přeci nestojí za řeč, žejo)... No a nádechy na sloupku vzadu... Může to být jeden z posledních lufťáků a tedy již přechoďák, že má už novější nádechy... Jaký je to ročník?

K baterce se dostaneš jednoduše: posuneš sedačku dopředu, a pak můžeš zvednout víko od toho kastlíku...

Co se týče té ledničky, problém může být v pojistkách -- ono to přeci jen trochu víc žere, že... A co se týče plynu, může být ucpaná tryska když to nepoužívali...

No a motor... Nemůžeš od něj čekat žádné hvězdné výkony -- pár utahaných koní, kterých ani z výroby nebylo moc, má tahat auto, které váží skoro 2 tuny. I když zase na tu čtyřku by to jet mělo...
Jsem jen motolama

misak13
Příspěvky: 52
Registrován: 20 kvě 2010
Bydliště: Brün

Re: Mišobus

Příspěvek od misak13 »

Tak se v tom ted trochu hrabu. jak je to s michanim oleju. chlapek tam lil polosyntetiku Mogul GX-FE. Ja do druhe kary leju Mogul extrem. je mozny tyhl dva smichat? pak bych to stejnak asi nejradsi predelal na idealne 10w50. pac me ta 50 byla doporucena aj na zduchovou masinu a prej to obecne vhodny pro vyssi vzduchovy obemy.

Tak olejovy problem vyresen a par forech sem se docet ze extrem je nastupce GX-FE. takze doleju extrema.
M

misak13
Příspěvky: 52
Registrován: 20 kvě 2010
Bydliště: Brün

Re: Mišobus

Příspěvek od misak13 »

mhepp píše:Co se týče neoriginálností, tak bych se tím netrápil. Přední maska s velkým znakem je jednoduše vyměnitelná za masku s malým znakem (ale to je natolik kosmetická prkotina, že to přeci nestojí za řeč, žejo)... No a nádechy na sloupku vzadu... Může to být jeden z posledních lufťáků a tedy již přechoďák, že má už novější nádechy... Jaký je to ročník?

K baterce se dostaneš jednoduše: posuneš sedačku dopředu, a pak můžeš zvednout víko od toho kastlíku...
Je to rv.81

A teda k baterce sem se furt nedostal. mam tam ty otocny sedacky a i kdyz to vysunu dopredu furt tam nejde nic otevrit.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4993
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Mišobus

Příspěvek od maxmax »

Ta ,,nabíječka,, je pulzní zdroj, dobíjí pokud je auto připojené k 220 V, ale dobíjí jen když je nějaký odbět, to znamaná,že ti nepřebije baterky!!! Pokud je nějaký odběr, zdroj vyšle pulz,pokud oběr přestane,přestanou i pulzy :shock: Geniální!!!! Nevím jakýho bufa máš, montovala se buď želva,nebo typ co nevím jakej je, s prostorovým termostatem v obytném prostoru. Vypadá trochu jako od akumulaček,ale hnědej! A musíš posunout točnu i se sedačkou, pokud není šroubovaná! Ale většinou byla zasunutá v kolejích sedačky, a sedačka do točny....Good Luck :D
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

misak13
Příspěvky: 52
Registrován: 20 kvě 2010
Bydliště: Brün

Re: Mišobus

Příspěvek od misak13 »

maxmax píše:Ta ,,nabíječka,, je pulzní zdroj, dobíjí pokud je auto připojené k 220 V, ale dobíjí jen když je nějaký odbět, to znamaná,že ti nepřebije baterky!!! Pokud je nějaký odběr, zdroj vyšle pulz,pokud oběr přestane,přestanou i pulzy :shock: Geniální!!!! Nevím jakýho bufa máš, montovala se buď želva,nebo typ co nevím jakej je, s prostorovým termostatem v obytném prostoru. Vypadá trochu jako od akumulaček,ale hnědej! A musíš posunout točnu i se sedačkou, pokud není šroubovaná! Ale většinou byla zasunutá v kolejích sedačky, a sedačka do točny....Good Luck :D
Bufyk ma termostat jak rikas podobnej jako u akumulacek vedle sedla. no zejtra na to hupnu a vse nafotim a zkusim pogooglit.
BTW koukal sem tu po nejakem manuale ale vse je prekvapive v nemcine. nemate nekdo nejaky manual k westfalce v anglictine?

Uživatelský avatar
mhepp
Příspěvky: 233
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: Mišobus

Příspěvek od mhepp »

Tak jsem Mišobus viděl a musím říct, že je v pěkným stavu. Tachometr ukazuje 265tis. km, stav tomu odpovídá, auto není moc okyslé až na pár drobných míst klasických pro T3.

Když to shrnu, tak to vidím takhle:

+ krásný interiér, originál, nedobastlený, málo opoužívaný
+ motor zní jak ševel jarního vánku (i když krapet klapou hydroštely), jde dobře za plynem a má i přiměřený tah (víc nemůžu říct, neznám tyto motory)
+ dobře řadí

+/- zatím jen lehká koroze ve spárách

- rozhadrovaná přední náprava, řízení jde ztuha, vůle na čepech a ložiskách -- nutno co nejdříve opravit
- stan na zvedačce zteřelý (ale co bych chtěl po třiceti letech, že)
- spojka zabírá příliš vysoko a vzhledem k tomu, že je hydraulická, tak nebude stačit správné dotažení lanka ;)

Bufík... V tom se nevyznám, ale má jako ovládání hnědou krabičku kde je přepínač studeno-vypnuto-teplo, kolečko na volbu teploty s čísly 1 až 7 a dvě diody -- zelenou a červenou. Po zapnutí na studeno větrák funí, po zapnutí na teplo taky, navíc bufík chvíli cvaká (asi el. jiskra dle zvuku) a vrní (jako el. pumpa) a zelená dioda svítí, ale moc tepla se člověk nedočká. Při né moc zevrubné kontrole jsem zjistil vzduchové bublinky v palivové hadičce k bufíku, takže kdo ví jak to je?

Když to shrnu, tak vyplyne jediné -- auto tu hodnotu má, sezónu nejspíš odjezdí, hlavně bych co nejdřív pořešil tu přední nápravu a geometrii celkově. Vzadu je to strašný Ačko. No a Mišák počítá s tím, že se přes zimu podívá na bolístky a pořeší je...
Jsem jen motolama

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Mišobus

Příspěvek od sSATYRr »

ad bufik - cvaka prave krmeni benzinem. U nekterych kousku se ceka i minutu, nez to blafne.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4993
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Mišobus

Příspěvek od maxmax »

Plachtu umíme ušít novou(podle staré,mám střihy jen na T2Béééééé) :D
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

misak13
Příspěvky: 52
Registrován: 20 kvě 2010
Bydliště: Brün

Re: Mišobus

Příspěvek od misak13 »

sSATYRr píše:ad bufik - cvaka prave krmeni benzinem. U nekterych kousku se ceka i minutu, nez to blafne.
No bohuzel po chvilce to prestane a prdlas se stane. navic se ms s tim nece laborovat abych neyvlit bufan neni zatim na poradu dne ale casem urco.
ted me spis asi malinko vadi ty tlumice a pera. a ten divnej zcuk predpokladam v naprave...
Naposledy upravil(a) misak13 dne 08 čer 2010, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
mhepp
Příspěvky: 233
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: Mišobus

Příspěvek od mhepp »

S tou nápravou jsi viděl sám jak je na tom špatně... Vůle na kolech a volné čepy...

Jinak, tady máš slíbené příručky: http://mysicka.ics.muni.cz/Bus/materialy/ a tady máš tu americkou, kterou jsem Ti ukazoval http://mysicka.ics.muni.cz/Bus/material ... Manual.pdf
Jsem jen motolama

misak13
Příspěvky: 52
Registrován: 20 kvě 2010
Bydliště: Brün

Re: Mišobus

Příspěvek od misak13 »

Tak a mame tu prvni divnost.
uz se me to stalo po druhe.
nekam sem dojel. zastavim vypnu motor ale uz nenahodim. elektryka jde ale starter roztoci ale nenaskoci morot pak uz ase starter ani nepohne. necham asi tak hodinu stat pak naskoci ale po chvilce to zhebne. a opakuje se to co predtim.

Je mozny ze ten motor ma nejakou tepelnou pojistku?
(vzduchac CU 2.0)

misak13
Příspěvky: 52
Registrován: 20 kvě 2010
Bydliště: Brün

Re: Mišobus

Příspěvek od misak13 »

takze updete. je to vystydli. starter toci ale motor se nechyta.
napadlo me ze mohl dojit benal. tak sem pro jistotu dolil. ale zadna zmena.
takze budu asi volat help. co s tim :-(

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Mišobus

Příspěvek od udeeska »

Kluku Ty by jsi to mel dat nekam na dilnu nekomu kdo to zna.Starer je asi vybehanej a teplej netoci,protoze ma asi vule a vzprici se.
Ale nezoufej,s tim jsi musel pocitat,to je vsechno normalni,usetri nejakej peniz a nech opravit motor a vse co k nemu patri od
odbornika a pak uz jen drobna udrzba...
Vwase nocni sichta...

misak13
Příspěvky: 52
Registrován: 20 kvě 2010
Bydliště: Brün

Re: Mišobus

Příspěvek od misak13 »

udeeska píše:Kluku Ty by jsi to mel dat nekam na dilnu nekomu kdo to zna.Starer je asi vybehanej a teplej netoci,protoze ma asi vule a vzprici se.
Ale nezoufej,s tim jsi musel pocitat,to je vsechno normalni,usetri nejakej peniz a nech opravit motor a vse co k nemu patri od
odbornika a pak uz jen drobna udrzba...
No sem kluk zvidava. a rad bych se o tom neco dovedel. ale tyhle vysirky hned ze zacatku nemam rad. hlavne kdyz sem se s tim motorem nestihl seznamit a netusim moc kde co je :-(
Ale jo chcu to dat nekomu at se na to podiva co a jak. rad bych se ucil na necem co je nejak sestelovany.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5756
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Mišobus

Příspěvek od udeeska »

Jed k nekomu kdo Ti zaroven vweci vysvetli,sou dneska vymozenosti,natoc si treba na video a poohlidni se po technicke
literature.Je kniha v angline:How to keep Your Volkswagen alive,je to sice pro broukare a typy 1,2,3,4+vstrikovani,ale princip je ten samej a vyslovene pisou
jeste v titulu:A manual step by step procedures for the Compleat Idiot :D Takze tady by jsi hodne pochytil taky.
Vwase nocni sichta...

misak13
Příspěvky: 52
Registrován: 20 kvě 2010
Bydliště: Brün

Re: Mišobus

Příspěvek od misak13 »

udeeska píše:Jed k nekomu kdo Ti zaroven vweci vysvetli,sou dneska vymozenosti,natoc si treba na video a poohlidni se po technicke
literature.Je kniha v angline:How to keep Your Volkswagen alive,je to sice pro broukare a typy 1,2,3,4+vstrikovani,ale princip je ten samej a vyslovene pisou
jeste v titulu:A manual step by step procedures for the Compleat Idiot :D Takze tady by jsi hodne pochytil taky.
o motorech neco malo vim.
pravda asi si nezvladam udelat vybrus a takovyfikundace. jen me spis zajimalo jestli to neni standardni chovani.
pokud davam treba masine fakt na prdel. neco jako jizda v 30 vedru v kolone 10km/h tak vim ze kdyz zastavim a vypnu motor nejakou dobu ho nenatocim. pac meto elktronika nepusti kvuli teplote. tak jestli takova vyfikundace neni i tadyk. a nez cist bychlu kde se stejnak prd dozvim k tomuto problemu tak se radsi aktualne zeptat a cist bychlu v prubehu. cerpani informaci z knizek je v dnesni dobe prime komunikace bohuzel prezitek. nerikam ze si to neprectu ale kdyz jeproblem je jednodusi se zeptat nez precist kniku a pak se stejne muset zeptat. navic knizka me nikdy neda to co uvidim v praxi.

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Mišobus

Příspěvek od sSATYRr »

jedina (a ucinna) tepelna pojistka na vzduchacich je kontrolka mazani. Jinak stock dvoulitr neni mozni prakticky zlikvidovat (teda pokud se v tom nejakej idiot nehrabal).
...traduje se historka, ze na 3 valce dojel kulatak s dvoulitrem ze Svedska do Olomouce...

mrkni na ten motor - turbina na klice - i se selskym rozumem cloveku dojde, ze to musi chladit i kdyz to 12 hodin stoji na volnobeh v tropickym vedru.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Odpovědět