Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Presunu Jirko pozdeji. Jsem to v nedeli pritahnul domu a jen narychlo namazal zamek ridicovych dveri (neslo zavrit). Jsem si AC vsimnul az doma. Kompresor je na prave strane od zadu a vyparnik ve predu. Jezdim domu za tmy,tak vydrz, jeste k tomu nachcipanej jako stara kurvwa.
Tak aspon jednu rozmazanou s predehrevem
Po prvni euforii to vypada na poohlednuti na jinou karoserii...
Tak aspon jednu rozmazanou s predehrevem
Po prvni euforii to vypada na poohlednuti na jinou karoserii...
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Po osmi měsících bylo potřeba nabít baterii
Vwase nocni sichta...
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2497
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
No žes ji konečne vyvez!
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Po dvou měsících co Helga stála, nechtěla nastartovat. Pecka na kontaktech v rozdělovači. Srovnáno ukradnutym pilníčkem na nehty od mojí drahé milované, seřízení odrthu,nastavení rozdělovače a šup do Baumaxu pro sekačku na trávu.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Na nic nemám čas , ale i tak jsem se pristihnul při práci pod vwozem
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
V neděli jsem si začal hrát s Fastbackem.
Napojil novou baterii, zjistil, že nejde žádný zvuk z benzínové pumpy,kterou jsem lehce poklepal a ta se rozběhla. Je to opravdová stříkačka. Benzín stříkal ze všech hadiček , . Všechny jsem vyměnil, vyčistil a seřídil rozdělovač. Vyměnil jsem svíčky a kabely, které napůl sežrali nějaké zvířátka co bydleli v motorovém prostoru posledních deset let co auto stálo.
A světe div se nakonec motor nastartoval. Teda jsem vyměnil nejdříve ten primitivní počítač, který jsem měl náhodou extra.
Teď je ještě potřeba zapracovat na brzdach. Hlavní brzdový válec byl kompletně zarostlý. Nakonec se mi ho podařilo rozhýbat. Tak zkusím vyměnit brzdovou kapalinu a odvzdusnit trochu zkušebních jízd a pak odstavit na věky na zahradu...
Na obrázcích jak vypadá klimatizace.
Napojil novou baterii, zjistil, že nejde žádný zvuk z benzínové pumpy,kterou jsem lehce poklepal a ta se rozběhla. Je to opravdová stříkačka. Benzín stříkal ze všech hadiček , . Všechny jsem vyměnil, vyčistil a seřídil rozdělovač. Vyměnil jsem svíčky a kabely, které napůl sežrali nějaké zvířátka co bydleli v motorovém prostoru posledních deset let co auto stálo.
A světe div se nakonec motor nastartoval. Teda jsem vyměnil nejdříve ten primitivní počítač, který jsem měl náhodou extra.
Teď je ještě potřeba zapracovat na brzdach. Hlavní brzdový válec byl kompletně zarostlý. Nakonec se mi ho podařilo rozhýbat. Tak zkusím vyměnit brzdovou kapalinu a odvzdusnit trochu zkušebních jízd a pak odstavit na věky na zahradu...
Na obrázcích jak vypadá klimatizace.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
A takhle vypadá klapota a přední maska po sundání té ochranné koženky proti odlétajícím kamínkum
Vwase nocni sichta...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
A to se vyplati....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Nic moc nedělám, každý víkend se jen s něčím povozim, teda shořel mi alternátor na ponorce a to jako opravdu hořel plamenem . Nikoliv od zadrženého ložiska ale zevnitř z vynutí. Naštěstí už před domem, tak jsem nemusel užít hasičak, jen pohladil zahradní hadicí. Čínský EMPI alternátor zatím týden funguje.
Na příjezdové cestě to vypadá jak na malém autobusáku. Minulou sobotu jsem vytáhnul ze zahrady 73 busa, že jako něco dělat dál. Priheftoval jsem zatím jen příčku převodovky.
Originálně to byl automat a chci to přestavět na manuál. Převodovku jsem sehnal, motor taky, táhla řazení, pedály...cinkrlatka píčovinky.....
Nikde jsem nenašel , že by to někdo dělal a tudíž zatím nevím jak na to. Jediný co je stejný tak je trupka na vedení řazení v rámu.
Po vyhození motoru s převodovkou loni si zadek brutálně vyskočil nahoru. Není divu, tuším, že to vazilo kolem 650 kilogramů. Teď ještě musím zjistit jestli je pod vozem vedení spojky.
Na střeše je položená Westy vyklápěcka,ale mám takovou úplně jinou představu, kterou prozradím až v případě, že bude bus pojízdnej. (Akorát,že už to nebude bus )
Na příjezdové cestě to vypadá jak na malém autobusáku. Minulou sobotu jsem vytáhnul ze zahrady 73 busa, že jako něco dělat dál. Priheftoval jsem zatím jen příčku převodovky.
Originálně to byl automat a chci to přestavět na manuál. Převodovku jsem sehnal, motor taky, táhla řazení, pedály...cinkrlatka píčovinky.....
Nikde jsem nenašel , že by to někdo dělal a tudíž zatím nevím jak na to. Jediný co je stejný tak je trupka na vedení řazení v rámu.
Po vyhození motoru s převodovkou loni si zadek brutálně vyskočil nahoru. Není divu, tuším, že to vazilo kolem 650 kilogramů. Teď ještě musím zjistit jestli je pod vozem vedení spojky.
Na střeše je položená Westy vyklápěcka,ale mám takovou úplně jinou představu, kterou prozradím až v případě, že bude bus pojízdnej. (Akorát,že už to nebude bus )
Vwase nocni sichta...
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Moc pěkný, tady lidi pruděj s živým plotem, nedejbože betonovou zdí.
Ty jdeš dál a máš krásnej barevnej "busí plot"
Ty jdeš dál a máš krásnej barevnej "busí plot"
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Pustil jsem se do přestavby z automatu do manuálu na busu 73. Spíš je to pro mě výzva jestli to jde.
Vypadá, že ano, akorát jsem nikde nenašel informace jak na to. Tak jdu na to po svém.
Základem je bus 73 automat s chybějícím motorem, převodovkou, vyřezané příčky převodovky s jiné vychytávky.
Navaril jsem zpět příčku převodovky, plato nádrže, a jiné vyřezané součástí.
Po předchozím zjištění jsem zjistil, že je možné použít originální pevné vedení pro instalaci dlouhé řadící tyče, kterou jsem použil z dárce orgánů, namontoval tří žebrovou převodovku s pak přemýšlel jak dál pokračovat výměnnou z automatu na manuální řazení.
Vypadá, že ano, akorát jsem nikde nenašel informace jak na to. Tak jdu na to po svém.
Základem je bus 73 automat s chybějícím motorem, převodovkou, vyřezané příčky převodovky s jiné vychytávky.
Navaril jsem zpět příčku převodovky, plato nádrže, a jiné vyřezané součástí.
Po předchozím zjištění jsem zjistil, že je možné použít originální pevné vedení pro instalaci dlouhé řadící tyče, kterou jsem použil z dárce orgánů, namontoval tří žebrovou převodovku s pak přemýšlel jak dál pokračovat výměnnou z automatu na manuální řazení.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Ačkoliv jsem navaril příčku převodovky na slepo,tak se mi podařilo nandat převodovku bez problemu,uchytit ji na zadní osu, příčku a připojit dlouhé řazení.
Všechno jen na oko ale zatím vše sedí.
Pak jsem se posunul do předu a přemýšlel jak vyměnit vedení z automatu za manuál.
Po vymontovani auto řazení jsem zjistil, že výřez je v podlaze stejný jako pro manuál.
Problém byl ze spodu kde je vedení úplně jiné.
Dostal jsem dárce předního řazení z havarovaného busu 78 a myslel, že vyriznu podlahu se sekcí řazení a navarim novou jednotku.
Na obrázku jak vypadá unit automatu ze spodu.
Všechno jen na oko ale zatím vše sedí.
Pak jsem se posunul do předu a přemýšlel jak vyměnit vedení z automatu za manuál.
Po vymontovani auto řazení jsem zjistil, že výřez je v podlaze stejný jako pro manuál.
Problém byl ze spodu kde je vedení úplně jiné.
Dostal jsem dárce předního řazení z havarovaného busu 78 a myslel, že vyriznu podlahu se sekcí řazení a navarim novou jednotku.
Na obrázku jak vypadá unit automatu ze spodu.
- Přílohy
-
- IMG_20190606_184932523.jpg (1.29 MiB) Zobrazeno 4480 x
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
To vše znamená spoustu řezání a vaření
Od oka jsem zjistil, že řadící element je menší a že není asi potřeba vše vyřezat a že je možné pravděpodobně po "drobných úpravách" vsadit řazení do původní auto jednotky držáku.
Hrubé měření, flexa, trošku úprava na hlavní příčce...však to znáte...
Po ořezávacich úpravách jsem vehement zezhora přichytil do podlahy,pribodoval na hlavní příčku, nasadil přední tyč řazení (delší na 3-5 žeber) a namontoval řadící páku....
...na sucho zkouška řazení, vypadá, že vše řadí, doladit až s motorem....
Od oka jsem zjistil, že řadící element je menší a že není asi potřeba vše vyřezat a že je možné pravděpodobně po "drobných úpravách" vsadit řazení do původní auto jednotky držáku.
Hrubé měření, flexa, trošku úprava na hlavní příčce...však to znáte...
Po ořezávacich úpravách jsem vehement zezhora přichytil do podlahy,pribodoval na hlavní příčku, nasadil přední tyč řazení (delší na 3-5 žeber) a namontoval řadící páku....
...na sucho zkouška řazení, vypadá, že vše řadí, doladit až s motorem....
Vwase nocni sichta...
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Ty si pán čoveče!!
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
... než jsem se pustil do přestavby,tak jsem věděl, že je v předním rámu díra pro spojkový pedál i s navařenými matky pro uchycení. Říkal jsem si, že je jen potřeba vyvrtat díru v podlaze pro spojkový pedál.
Po očištění od samolepící izolace (jde do dolů těžko) jsem byl mile překvapen, že díra už tam je zakrytá plastovou zaslepkou.
Tak jsem dnes po dlouhém pracovním dni namontoval spojkový pedál. Bohužel drhne v díře, což bude asi tím, že je z havarovaného busu. To zítra dorovnám.
Poslední věc co se týče řazení je vedení spojkového kabelu. Ten na první pohled nikde nevidím, ale mám vedení opět z dárce orgánů,tak jen zajistit kudy tudy .
Po očištění od samolepící izolace (jde do dolů těžko) jsem byl mile překvapen, že díra už tam je zakrytá plastovou zaslepkou.
Tak jsem dnes po dlouhém pracovním dni namontoval spojkový pedál. Bohužel drhne v díře, což bude asi tím, že je z havarovaného busu. To zítra dorovnám.
Poslední věc co se týče řazení je vedení spojkového kabelu. Ten na první pohled nikde nevidím, ale mám vedení opět z dárce orgánů,tak jen zajistit kudy tudy .
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Vedení spojkového lanka nebylo přítomno,tak jsem nandal z dárce. Na zadní napravnici byl už navařený držák vedení akorát zaklepany na napravnici. Otázka namontování a nabodovani třiceti minut. Přidělal jsem i lanko spojky, takže manuální řazení na hrubo vyřešeno.
Dál jsem namontoval nádrž, hlavně nezapomenout na zapojení výparníku z nádrže. Od roku 72 jsou dva. Chybí mi hadice mezi nádrží a hrdlem tankování. Tedy mám ale kratší z modelu 72. Určitě bude mít kouzelnej dědeček [-o<
Dál jsem namontoval nádrž, hlavně nezapomenout na zapojení výparníku z nádrže. Od roku 72 jsou dva. Chybí mi hadice mezi nádrží a hrdlem tankování. Tedy mám ale kratší z modelu 72. Určitě bude mít kouzelnej dědeček [-o<
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Na nádrži je vidět drobná úprava zaklepání horního pravého rohu . Minulý majitel ji chtěl namontovat pod zadní kempovaci sedačku.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Stopaře zásadně neberu [-X
Jsem si minulý týden přivezl motor, který patří originálně k převodovce co jsem namontoval. Ještě nevím obsah
Jsem si minulý týden přivezl motor, který patří originálně k převodovce co jsem namontoval. Ještě nevím obsah
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Označení je CB tak se musím podívat do literatury. Tuším 1700 nebo 1800cc. Při prvním ohledání chybí jeden zub na setrvačníku (našel jsem v prirube převodovky) a benzínová pumpa je pro mě na neobvyklém místě.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bus Helga 69 a Westfalia T3 vzduchac
Další věc co jsem našel je ventilek jako na pneumatice za sedačkou řidiče a v zadním levém rohu pod číslem karoserie.
Až dnes jsem se dal k prohlídce a zjistil, že přední hadičky od ventilku vedou do předních tlumičů a zadní do zadních.
Nafoukal jsem prenosny kompresor a natlakoval přední ventilek za sedačkou.
Předek se začal zvedat,což jsem při vypouštění a napouštění udělal třikrát a při měření během půl hodiny jsem zjistil že se předek zvedne o necelých 31 milimetrů. (Asi speciální M kód pro rok 73 )
Zadek vyzkouším až s namontovaným motorem.
Až dnes jsem se dal k prohlídce a zjistil, že přední hadičky od ventilku vedou do předních tlumičů a zadní do zadních.
Nafoukal jsem prenosny kompresor a natlakoval přední ventilek za sedačkou.
Předek se začal zvedat,což jsem při vypouštění a napouštění udělal třikrát a při měření během půl hodiny jsem zjistil že se předek zvedne o necelých 31 milimetrů. (Asi speciální M kód pro rok 73 )
Zadek vyzkouším až s namontovaným motorem.
- Přílohy
-
- IMG_20190612_182229180.jpg (1.31 MiB) Zobrazeno 4251 x
-
- IMG_20190612_180407891.jpg (1.32 MiB) Zobrazeno 4251 x
-
- IMG_20190612_173416262.jpg (1.27 MiB) Zobrazeno 4248 x
Vwase nocni sichta...