Stránka 2 z 4

Re: Félix

Napsal: 16 kvě 2010
od hydraulik
Tichá závist.... :)

Re: Félix

Napsal: 16 kvě 2010
od Sam
Ty dve jako by si z oka vypadli :wink:

Re: Félix

Napsal: 17 kvě 2010
od udeeska
..mlada se vyzna....a narazniky mu slusej,udelal bych to samy :wink:

Re: Félix

Napsal: 30 kvě 2011
od Krystof
V rámci predsezónnej prípravy som dal zrepasovať karburátory vrátane pretesnenia, zarovnania dosadacích plôch, prevložkovania klapky a pozinkovania všetkých príslušných súčiastok. Zajtra malo nastať ladenie u odborníkov, ale už sme sa k tomu nedostali.
Včera - karburátory nahodené, zoštelované len od oka, motor nechce naskočiť. Fajn, kontrola odtrhu, samozrejme zlý. Nastavenie odtrhu. Ramienko nové. Ešte pár bezvýsledných pokusov. Za tmy sa ťažko robí, ideme domov.
Dnes - Motor naskočil na prvý krát. Spod motora vyprskáva niečo hnedasté s vôňou benzínu. OK. Kontrola ventilov. Po zložení ventilových vík sa vyvalilo asi pol litra benzínu. Nič moc. Kontrola oleja. Neexistuje. Zmiešal sa s benzínom, ktorého je plný celý spodok motora.
Ďakujem za perfektné prečistenie a odmastenie celého vnútra motora.
Medzitým je opäť večer, takže nastal čas na dedukcie.
Pumpa je elektrická mimo motora, takže tadiaľ cesta neviedla. Mám dva tipy:
- zničené pietne krúžky alebo
- diera v pieste
Takže tak.
:(

Re: Félix

Napsal: 30 kvě 2011
od Krystof
Pre potešenie aspoň foto karburácie:
25052011593.jpg

Re: Félix

Napsal: 30 kvě 2011
od Pětišroub
ani jedno se mi nezdá -

jehlové ventily v karburátorech? Visící plovák(y) po opravě zůstaly viset a pustily benzín do motoru vrchem.. stalo se mi, že se mi proděravěl plovák na Kadronu a motor se děsivým způsobem takto hltil..

Re: Félix

Napsal: 30 kvě 2011
od Petr914
...já si taky myslim Kryštofe...že ti tam ta karburace prostě pustila hektolitr benzinu...

...kup nějakej nejlevnější minerál...nalej ho tam...a prověř karburaci...až se dopátráš příčiny...nahraď levnej olej tim,co do toho leješ běžně a bude to...

Re: Félix

Napsal: 30 kvě 2011
od Krystof
Uvidíme zajtra. Možné by to bolo. A kadiaľ by sa dostal dnu? Rozpustený olejový film na stenách valca a presiaknutie okolo krúžkov?

Re: Félix

Napsal: 31 kvě 2011
od vako
Aj ja si myslim, z e ti visi niektory ventil - ihla v plavakovej komore a cez ne tlaci elektricka pumpa benzin ako diva do motoru. Tym padom nie je spravna vyska hladiny benzinu v plavakovej komore a cez trysky sa benzin do motora priam leje.. chyba je v karbesoch..

Re: Félix

Napsal: 31 kvě 2011
od biker666
jj na obytce sem měl přelity motor benzinem taky přes karburatory,mně davala el.pumpa prostě moc a jehlove ventily prostě přetlačila tak tam šel regulator a je klid.

Re: Félix

Napsal: 31 kvě 2011
od udeeska
Krystof píše:Uvidíme zajtra. Možné by to bolo. A kadiaľ by sa dostal dnu? Rozpustený olejový film na stenách valca a presiaknutie okolo krúžkov?
Jednoduse protece pres krouzky,ktere zas az tak perfektne netesni.U vice jetych motoru pomuze odvetravani drzet ve skrini cisty vzduch.Ja takhle kdysi
utopil S100.

Re: Félix

Napsal: 31 kvě 2011
od VW181
Stalo se mi několikrát, že při použití nového ventilu v plovákové komoře docházelo k přeplavování, tak používám vždy původní a je klid.

Re: Félix

Napsal: 31 kvě 2011
od john
Suhlasim s nazormi uvedenymi predo mnou, je to preplavovanie sposobene bud ihlovym ventilom, nespravne / alebo vobec / nenastavena vyska hladiny a v neposlednom rade tlak benzinu z cerpadla...nove ihlove ventily z repas sady su na 90% na prd...ak je to mozne, pouzi orig.ventil...

Re: Félix

Napsal: 31 kvě 2011
od Krystof
OK, vyzerá to tak, že ste mali pravdu. Hold, som v podstate viac umelec ako automechanik a do remesla vám len trochu fušujem.
Takže po rozborke to vyzerá tak, že bol naozaj zaseknutý ihlový ventil. Pokiaľ ide o ostatné veci - hladina v plavákovej komore je nastavená. V pumpe to nebude, motor bežal len veľmi krátko. Benzín tam musel "nakvapkať" cez noc samospádom.
Motor som práve prvýkrát prepláchol, naštartoval, len potreboval trochu času na rozbeh. Zo začiatku to išlo ťažko. Skôr sa obávam inej veci - utesnenie trubiek zdvihátok niekto vyriešil dosť veľkým množstvom červeného silikónu, ktorý sa pôsobením benzínu slušne rozpadá. Časť som ho povyťahoval von, niečo poplávalo určite aj do motora. A to vidím len časť, čo je na hlavách. Ak to takto vyriešil aj na bloku, tak tam toho bude viac.
Takže uvidím, či to nebude tiecť.
A tiež sa mi skomplikovalo aj nastavovanie karburátorov, keďže synchrotest som mal požičaný len včera a už z predchádzajúcej skúsenosti viem, že bez neho sa to v podstate nastaviť poriadne nedá. Uvidím, čo stihnem.
Mám ešte pár otázok:
1. Predpokladám, že aj po dvojitom výplachu treba s takýmto motorom postupovať opatrne, je tak? Najmä ak chvíľu bežal aj v tomto kúpeli. Zaujímalo by ma, čo sa všetko môže udiať.
2. Viacero prameňov uvádza viacero údajov, na koľko treba nastaviť ventilovú vôľu u typ4. Vaša rada?

A ešte obrázok (za toto by som sekal ruky...):
31052011603.jpg
P.S.: Ďakujem za trpezlivosť a rady... :wink:

Re: Félix

Napsal: 31 kvě 2011
od john
El.cerpadlo nie je originalna vybava a vzhladom na to, ze zasahy kutila su vcelku mohutne, skontroluj zapojenie cerpadla, stava sa , ze ak ide cez rele, to moze ostat visiet a cerpadlo je stale pod prudom...a to prekona skoro kazdy ihlovy ventil...ak ide len cez spinaciu skrinku, skontroluj, ci je zapojenena spravny kolik... :D
Trubky zdvihacich tyciek sa daju vybrat a pretesnit bez rozobrania motora...vola ventilov / za studena / 0.15 mm

Re: Félix

Napsal: 31 kvě 2011
od Pětišroub
poté co se motor protočil se směsí oleje a benzínu a tys ho vypustil, tak po nalití nového oleje ho roztoč spíše na střední otáčky než na volnoběh - aby se promazaly i vahadla a co nejrychleji propláchl olejem nenamazaná místa. Pak pro klid duše můžeš vyměnit ještě jednou - něco levného, třeba M6AD..

Re: Félix

Napsal: 31 kvě 2011
od john
To sa riesi u nas trochu inac, nalejes olej , odpojis indukcnu cievku, vyberies sviecky a tocis starterom az kontrolka mazania zhasne...a je to..

Re: Félix

Napsal: 31 kvě 2011
od Pětišroub
jasný..u novýho motoru jsem to po nalití oleje udělal stejně..ale hned jak nastartoval, tak jsem ho poslal do otáček, protože při volnoběžných je doprava oleje zdvihátky přes trubičky k vahadlům poměrně nízká..tak aby se pořádně promazaly.

Re: Félix

Napsal: 31 kvě 2011
od Krystof
Vďaka za rady.

Jeden preplach pri stredných otáčkach som už urobil, plánujem ešte jeden a potom definitívny olej + nový filter.
Na tému čerpadlo - mám pocit, že tu by problém nemal vzniknúť, keďže ide o čerpadlo, ktoré funguje (ak som správne pochopil) na princípe vibračnom, tzn. membrána podobne ako v mechanickej AC pumpe. Čiže nízkotlakové (nie ako pri vstrekovaní). A čo sa týka zapojenia, ide rovno zo spínacej skrinky a vypína určite, tam problém nie je, to mám zmerané.
To john: bez rozobratia motora vravíš? To znie optimisticky. Priznávam, že o Type4 toho ešte veľa netuším... Vďaka za údaj na ventily. Presne to isté som vyčítal aj ja. Kdesi však uvádzali aj 0,2 pri jednom z ventilov (nepamätám presne, či išlo o sací alebo výfukový...). OK, bude 0,15.

Re: Félix

Napsal: 31 kvě 2011
od Šíša
Bez rozebrání a bez vyndání z auta. Jen se musí sundat ventily (při zpětné montáži dodržet směr "spáry" na těch "koskách" co se přezně ty ventily upevňují).
Trubičky očistit a dát těsnící kroužky ... u bloku menší, u hlav větší. Zpět půjdou hůře než ven, neb to bude řádně těsnit. Stačí to naklepnout přez odpovídající ořech goly (tak aby se vešel do rozšíření u ventilů ale neprošel zkrz trubičku) tak aby se to neoprcalo.