Félix
Re: Félix
Jo jako na brzdy u busa? Mě to právě zajímalo jelikož na těch cos mi poslal je to taky...... A na co je prosimtě ta krabička s tim hliníkovym víčkem? (levý karbec, 4 šroubky)
Dík za odpověď
Dík za odpověď
Re: Félix
Áha....děkuju..... a na co mi je bohatší směs při volnoběhu? To snad řeší sytič při nízkých teplotách ne?Šíša píše:Ta krabička je "idle mixture enrichment" takže na obohacení směsi při volnoběhu
A co ty 2 tlustý trubky? Můžu je teda v klidu ucpat když to přijde do brouka?
Re: Félix
Nemůžeš ani když to přijde do brouka. Ony to ve skutečnosti nejsou dva karburátory, ale jeden rozdvojenej (né doslova, ale nějak tak to je) Ten levej dělá volnoběh a ještě nějaké věci pro oba dva, ten pravej je podstatně očesanej. Je nutné je mít propojené tou trubkou "s třema koncema" - dva konce jdou po jednom do karbece a po druhém do sání, třetí jde do sání pravého.
Když už jiné karbece do brouka, tak něco "standart" (2x klasika Solex, Weber, Dells a pod) ... ty PDSIT z busa bych nechal do busa
Když už jiné karbece do brouka, tak něco "standart" (2x klasika Solex, Weber, Dells a pod) ... ty PDSIT z busa bych nechal do busa
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: Félix
Tá vrchná ide naspäť do sania a je to (pokiaľ viem) niečo ako predchodca recyklátora benzínových výparov u súčasných motorov (ale možno sa mýlim). Tá bočná je výstup zmesi voľnobehu, vedie do distribútora, ktorý rozdeľuje zmes voľnobehu do oboch polovíc motora (vstupuje priamo do sacích potrubí na oboch stranách). Prípravu zmesi pri vyšších otáčkach už obstarávajú oba karbutároy samostatne.coltan píše:Prosimtě na co jsou na tom levym karburátoru ty 2 tlustý "trubky" co vedou jakoby do plovákový komory??
Za zmienku ešte stojí tá plochá vecička, na ktorú si sa pýtal. Ako niekto správne spomenul, je to obohacovač zmesi voľnobehu pri studenom motore. Funguje podobne ako sytič s bimetalom. Aj tu je špirála, ktorá sa začne nahrievať po zapnutí zapaľovania a ovláda guličkový ventil, ktorý mení pomer benzínu a vzduchu v zmesi, ktorá ide do voľnobežného okruhu. Dôvod použitia tejto veci spolu s klasickým sytičom je, myslím, ten, že voľnobežný okruh čiastočne obchádza difuzor karburátorov a ústi priamo do sacieho potrubia. Preto je klapkou klasického sytiča ovlyvňovaný len čiastočne a potrebuje ešte "doregulovať". Je to len moja úvaha, ale dáva mi to zmysel. Zaujímavé je skôr to, že nie na všetkých PDSIT karburátoroch je táto vec prítomná. Ak o tom viete niekto viac, doplňte.
Použitie tohto karburátora do chrobáka je nezmysel. Jedine, že by si chcel použiť oba, ale na to máš podstatne jednoduchšie a účelnejšie alternatívy od iných výrobcov.
A ešte pár slov k Félixovi...
Motor dvakrát prepláchnutý, karburátor vyzerá, že je už OK. V každom prípade budem to sledovať, ak to bude potrebné, vrátim naspäť pôvodný ventil.
Ako ste si možno všimli, Attack som nakoniec nestihol. Bolo na to málo času a objavilo sa pár ďalších vecí, ktoré ma zdržali. Pôsobením benzínu sa rozpadli už aj tak nie bohvieaké tesnenia pod víkom ventilov. Nové došli až v piatok. Zapožičaný synchrotest sa ukázal ako nefunkčný, tak hľadám ďalej. Asi sa naštvem a kúpim si ho sám.
Skrátka príliš veľa malých problémov a málo času.
Postupne to doriešim a stretneme sa na inom zraze.
Ďakujem všetkým za rady.
...možno sa mýlim.
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: Félix
Aj keď to tak nevyzerá, žijem a žijú aj moje projekty. Ako dôkaz pár spomienok na uplynulú sezónu:
1. Po anabáze s karburátormi som sa zameral na pár vecí v motore. Ako prvý prišiel na rad rozdeľovač. Vyčistený nie len zvonka ale aj zvnútra. 2. Podarilo sa mi zohnať NOS termostat originál na Typ4 (párkrát sme ste sa tu už o tom bavili). Skrátka bez termostatu ani na krok! 3. S opravami to netreba preháňať, tak rýchlo na cesty. Najprv pravidelný letný festival na Orave... ...samozrejme v dobrej spoločnosti. 4. A potom dovolenka na Neusiedler See... ...a kempovanie tiež v dobrej spoločnosti. 5. Ešte pár jesenných jázd, výlet do Olomouca, nastavenie motora u p. Dudíka (mimochodom klobúk dole, ale viac v referenciách) a šup do garáže samozrejme s pekným výhľadom na zimu. Aby som to zhrnul - za rok 2011 som najazdil necelých 4000 km. Plán na budúci rok - nové gumy, opraviť šúpačky a viac do toho podľa možností nešúpať. Len jazdiť a spať. Finančné toky musím momentálne presmerovať na projekt Kryštof.
Félixovi prajem peknú zimu.
1. Po anabáze s karburátormi som sa zameral na pár vecí v motore. Ako prvý prišiel na rad rozdeľovač. Vyčistený nie len zvonka ale aj zvnútra. 2. Podarilo sa mi zohnať NOS termostat originál na Typ4 (párkrát sme ste sa tu už o tom bavili). Skrátka bez termostatu ani na krok! 3. S opravami to netreba preháňať, tak rýchlo na cesty. Najprv pravidelný letný festival na Orave... ...samozrejme v dobrej spoločnosti. 4. A potom dovolenka na Neusiedler See... ...a kempovanie tiež v dobrej spoločnosti. 5. Ešte pár jesenných jázd, výlet do Olomouca, nastavenie motora u p. Dudíka (mimochodom klobúk dole, ale viac v referenciách) a šup do garáže samozrejme s pekným výhľadom na zimu. Aby som to zhrnul - za rok 2011 som najazdil necelých 4000 km. Plán na budúci rok - nové gumy, opraviť šúpačky a viac do toho podľa možností nešúpať. Len jazdiť a spať. Finančné toky musím momentálne presmerovať na projekt Kryštof.
Félixovi prajem peknú zimu.
...možno sa mýlim.
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: Félix
Pozerám, že som si tu už dosť dlho nič nepoznačil.
Pred sezónou sme stihli:
- nové pneu + boky Atlas (o prípadných negatívach viem, netreba upozorňovať )
- mierne rozobratie a vyčistenie Trumatic-a (schytal zospodu nástrek podvozku a to bolo pri kúrení dosť výrazne cítiť) Teleso nedotknuté, len mechanicky zvonka vyčistené, spaľovacia komora vyčistená, okolité lechy a hovadinky pozikované + nové termotesnenie naspodku
Do konca sezóny ešte plánujeme:
- výmenu oleja
- opravu šúpačiek (spodok je na tom dosť zle...)
- no a nakoniec sa už konečne pustiť do elektriky, precvakať fastony, vyčistiť všetky spoje... Rozdiel medzi napätím vzadu na baterke a vpredu na poistkách je cca 1,5 V, čo je dosť.
A ešte krátka spomienka na uplynulý víkend, keď som si Félixa zobral do práce ako support car na trojdňový prenos. Kolegovia mi boli veľmi vďační za čerstvý prísun kávy a lôžka nadosah.
Pred sezónou sme stihli:
- nové pneu + boky Atlas (o prípadných negatívach viem, netreba upozorňovať )
- mierne rozobratie a vyčistenie Trumatic-a (schytal zospodu nástrek podvozku a to bolo pri kúrení dosť výrazne cítiť) Teleso nedotknuté, len mechanicky zvonka vyčistené, spaľovacia komora vyčistená, okolité lechy a hovadinky pozikované + nové termotesnenie naspodku
Do konca sezóny ešte plánujeme:
- výmenu oleja
- opravu šúpačiek (spodok je na tom dosť zle...)
- no a nakoniec sa už konečne pustiť do elektriky, precvakať fastony, vyčistiť všetky spoje... Rozdiel medzi napätím vzadu na baterke a vpredu na poistkách je cca 1,5 V, čo je dosť.
A ešte krátka spomienka na uplynulý víkend, keď som si Félixa zobral do práce ako support car na trojdňový prenos. Kolegovia mi boli veľmi vďační za čerstvý prísun kávy a lôžka nadosah.
...možno sa mýlim.
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: Félix
Ani nie. V podstate ide o bežný jav za tie roky. Fastony pomaly oxidujú, žltnú, prechodové odpory sa zvyšujú a kým to príde dopredu, je tých Voltov o trochu menej. A potom - viacej sa to všetko zohrieva a menej svieti. A to ja nemám rád [-X
Myslím, že mnohí sú na tom podobne, akurát to málokto rieši. Ak nebudú zoxidované aj vodiče v kábloch, tak výmena komplet koncoviek by mohla urobiť svoje. A pri tej príležitosti to tam aj trochu upracem.
A k tomu pinzovi - veď preto sme sa ukempovali hneď vedľa. Veľmi pekný.
Myslím, že mnohí sú na tom podobne, akurát to málokto rieši. Ak nebudú zoxidované aj vodiče v kábloch, tak výmena komplet koncoviek by mohla urobiť svoje. A pri tej príležitosti to tam aj trochu upracem.
A k tomu pinzovi - veď preto sme sa ukempovali hneď vedľa. Veľmi pekný.
...možno sa mýlim.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Félix
Má pravdu předsedo. Pokud to je na 12V instalaci, tak pokles o 1 - 2V ještě nemusí být až tak znát, ale u 6V dědků pak světla svítí jak bludičky.Krystof píše: Fastony pomaly oxidujú, žltnú, prechodové odpory sa zvyšujú a kým to príde dopredu, je tých Voltov o trochu menej. A potom - viacej sa to všetko zohrieva a menej svieti.
Každý celek se skládá z detailů.
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Félix
Tak kdepak jsi letos jezdil?
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: Félix
No, niet sa cim chvalit tento rok. Zacal som opat investovat do Krystofa, nakupene repaplechy, momentalne sa robi na karoserii, takze na vylety neostali peniazky...
Ale aby som mu nekrivdil, tak uspesne absolvoval nas zraz na Orave a tyzden pred tym dovolenku tiez na brehu Oravskej priehrady. Posluzil aj ako backstage pre oldies vecery: A zacal som riesit elektriku, ako som si predsavzal. Zatial som len rozkabloval poistkovnicu, vycistil vsetky kontakty, pooznacoval kable, niektore fastony vymenil... a ulozil Felixa na zimny spanok. Na jar pokracujem a dufam, ze sa niekam s Felixom vyberieme. Aj ked aby som to vsetko nezvalil len na financie, v prvy den dovolenky som si vyvrtol clenok, tak by sme sa aj tak nikam nedostali...
Krasne sviatky vam vsetkym prajem.
M.
Ale aby som mu nekrivdil, tak uspesne absolvoval nas zraz na Orave a tyzden pred tym dovolenku tiez na brehu Oravskej priehrady. Posluzil aj ako backstage pre oldies vecery: A zacal som riesit elektriku, ako som si predsavzal. Zatial som len rozkabloval poistkovnicu, vycistil vsetky kontakty, pooznacoval kable, niektore fastony vymenil... a ulozil Felixa na zimny spanok. Na jar pokracujem a dufam, ze sa niekam s Felixom vyberieme. Aj ked aby som to vsetko nezvalil len na financie, v prvy den dovolenky som si vyvrtol clenok, tak by sme sa aj tak nikam nedostali...
Krasne sviatky vam vsetkym prajem.
M.
...možno sa mýlim.
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: Félix
S frekvenciou príspevkov raz za tri a pol roka sa opäť ozývam.
Busík už potreboval trochu drobných opráv. Tak sme mu ich pred letom dopriali. Najhoršie boli na tom šúpačky, tam bol spodok v podstate úplne KO. Navyše kvôli predchádzajúcej trochu neštandardnej oprave prahu predchádzajúcim majiteľom boli o cca 1,5 cm kratšie. Celý prah bol vyriešený veľmi nešťastne a aj keď bol v podstate zdravý, musel von. Aj s kusom naplátanej rovnej podlahy. Voilá... Auto je síce dosť poplátané a s obrovským množstvom gytu, ale je v podstate zdravé. Preto sa žiadna ďalšia veľká akcia nekoná.
Opravilo sa pár najboľavejších miest, trochu sa zbrúsilo, kde sa dalo a budúci týždeň lakujeme. Aby som bol presný, striekať sa bude iba modrá časť. Leto je blízko a jazdiť treba. A ešte jedna zmena. Namiesto súčasnej nedefinovateľnej obláčikovo modrej použijeme originálny odtieň VW L50K Neptunblau, ktorý bol pôvodne na celom aute. Zvyšok ostáva. Zatiaľ.
A na záver ešte jedna otázka, neváľa sa Vám niekomu doma úchyt nárazníka T2a aj s okom na ťahanie?
Busík už potreboval trochu drobných opráv. Tak sme mu ich pred letom dopriali. Najhoršie boli na tom šúpačky, tam bol spodok v podstate úplne KO. Navyše kvôli predchádzajúcej trochu neštandardnej oprave prahu predchádzajúcim majiteľom boli o cca 1,5 cm kratšie. Celý prah bol vyriešený veľmi nešťastne a aj keď bol v podstate zdravý, musel von. Aj s kusom naplátanej rovnej podlahy. Voilá... Auto je síce dosť poplátané a s obrovským množstvom gytu, ale je v podstate zdravé. Preto sa žiadna ďalšia veľká akcia nekoná.
Opravilo sa pár najboľavejších miest, trochu sa zbrúsilo, kde sa dalo a budúci týždeň lakujeme. Aby som bol presný, striekať sa bude iba modrá časť. Leto je blízko a jazdiť treba. A ešte jedna zmena. Namiesto súčasnej nedefinovateľnej obláčikovo modrej použijeme originálny odtieň VW L50K Neptunblau, ktorý bol pôvodne na celom aute. Zvyšok ostáva. Zatiaľ.
A na záver ešte jedna otázka, neváľa sa Vám niekomu doma úchyt nárazníka T2a aj s okom na ťahanie?
...možno sa mýlim.
Re: Félix
moc hezké, ale chtělo by to vepředu trošku přeskládat a auto šoupnout více dovnitř. Vzhledem k tomu, jak rády hnijou vrata od motorového a zavazadlového prostoru ... a nebo parkovat obráceně.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige