Félix

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: Félix

Příspěvek od hydraulik »

Tichá závist.... :)
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Félix

Příspěvek od Sam »

Ty dve jako by si z oka vypadli :wink:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Félix

Příspěvek od udeeska »

..mlada se vyzna....a narazniky mu slusej,udelal bych to samy :wink:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Re: Félix

Příspěvek od Krystof »

V rámci predsezónnej prípravy som dal zrepasovať karburátory vrátane pretesnenia, zarovnania dosadacích plôch, prevložkovania klapky a pozinkovania všetkých príslušných súčiastok. Zajtra malo nastať ladenie u odborníkov, ale už sme sa k tomu nedostali.
Včera - karburátory nahodené, zoštelované len od oka, motor nechce naskočiť. Fajn, kontrola odtrhu, samozrejme zlý. Nastavenie odtrhu. Ramienko nové. Ešte pár bezvýsledných pokusov. Za tmy sa ťažko robí, ideme domov.
Dnes - Motor naskočil na prvý krát. Spod motora vyprskáva niečo hnedasté s vôňou benzínu. OK. Kontrola ventilov. Po zložení ventilových vík sa vyvalilo asi pol litra benzínu. Nič moc. Kontrola oleja. Neexistuje. Zmiešal sa s benzínom, ktorého je plný celý spodok motora.
Ďakujem za perfektné prečistenie a odmastenie celého vnútra motora.
Medzitým je opäť večer, takže nastal čas na dedukcie.
Pumpa je elektrická mimo motora, takže tadiaľ cesta neviedla. Mám dva tipy:
- zničené pietne krúžky alebo
- diera v pieste
Takže tak.
:(
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Re: Félix

Příspěvek od Krystof »

Pre potešenie aspoň foto karburácie:
25052011593.jpg
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Félix

Příspěvek od Pětišroub »

ani jedno se mi nezdá -

jehlové ventily v karburátorech? Visící plovák(y) po opravě zůstaly viset a pustily benzín do motoru vrchem.. stalo se mi, že se mi proděravěl plovák na Kadronu a motor se děsivým způsobem takto hltil..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Félix

Příspěvek od Petr914 »

...já si taky myslim Kryštofe...že ti tam ta karburace prostě pustila hektolitr benzinu...

...kup nějakej nejlevnější minerál...nalej ho tam...a prověř karburaci...až se dopátráš příčiny...nahraď levnej olej tim,co do toho leješ běžně a bude to...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Re: Félix

Příspěvek od Krystof »

Uvidíme zajtra. Možné by to bolo. A kadiaľ by sa dostal dnu? Rozpustený olejový film na stenách valca a presiaknutie okolo krúžkov?
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Félix

Příspěvek od vako »

Aj ja si myslim, z e ti visi niektory ventil - ihla v plavakovej komore a cez ne tlaci elektricka pumpa benzin ako diva do motoru. Tym padom nie je spravna vyska hladiny benzinu v plavakovej komore a cez trysky sa benzin do motora priam leje.. chyba je v karbesoch..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
biker666
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 961
Registrován: 09 říj 2007
Bydliště: Radkov Dubova

Re: Félix

Příspěvek od biker666 »

jj na obytce sem měl přelity motor benzinem taky přes karburatory,mně davala el.pumpa prostě moc a jehlove ventily prostě přetlačila tak tam šel regulator a je klid.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Félix

Příspěvek od udeeska »

Krystof píše:Uvidíme zajtra. Možné by to bolo. A kadiaľ by sa dostal dnu? Rozpustený olejový film na stenách valca a presiaknutie okolo krúžkov?
Jednoduse protece pres krouzky,ktere zas az tak perfektne netesni.U vice jetych motoru pomuze odvetravani drzet ve skrini cisty vzduch.Ja takhle kdysi
utopil S100.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Félix

Příspěvek od VW181 »

Stalo se mi několikrát, že při použití nového ventilu v plovákové komoře docházelo k přeplavování, tak používám vždy původní a je klid.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Félix

Příspěvek od john »

Suhlasim s nazormi uvedenymi predo mnou, je to preplavovanie sposobene bud ihlovym ventilom, nespravne / alebo vobec / nenastavena vyska hladiny a v neposlednom rade tlak benzinu z cerpadla...nove ihlove ventily z repas sady su na 90% na prd...ak je to mozne, pouzi orig.ventil...

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Re: Félix

Příspěvek od Krystof »

OK, vyzerá to tak, že ste mali pravdu. Hold, som v podstate viac umelec ako automechanik a do remesla vám len trochu fušujem.
Takže po rozborke to vyzerá tak, že bol naozaj zaseknutý ihlový ventil. Pokiaľ ide o ostatné veci - hladina v plavákovej komore je nastavená. V pumpe to nebude, motor bežal len veľmi krátko. Benzín tam musel "nakvapkať" cez noc samospádom.
Motor som práve prvýkrát prepláchol, naštartoval, len potreboval trochu času na rozbeh. Zo začiatku to išlo ťažko. Skôr sa obávam inej veci - utesnenie trubiek zdvihátok niekto vyriešil dosť veľkým množstvom červeného silikónu, ktorý sa pôsobením benzínu slušne rozpadá. Časť som ho povyťahoval von, niečo poplávalo určite aj do motora. A to vidím len časť, čo je na hlavách. Ak to takto vyriešil aj na bloku, tak tam toho bude viac.
Takže uvidím, či to nebude tiecť.
A tiež sa mi skomplikovalo aj nastavovanie karburátorov, keďže synchrotest som mal požičaný len včera a už z predchádzajúcej skúsenosti viem, že bez neho sa to v podstate nastaviť poriadne nedá. Uvidím, čo stihnem.
Mám ešte pár otázok:
1. Predpokladám, že aj po dvojitom výplachu treba s takýmto motorom postupovať opatrne, je tak? Najmä ak chvíľu bežal aj v tomto kúpeli. Zaujímalo by ma, čo sa všetko môže udiať.
2. Viacero prameňov uvádza viacero údajov, na koľko treba nastaviť ventilovú vôľu u typ4. Vaša rada?

A ešte obrázok (za toto by som sekal ruky...):
31052011603.jpg
P.S.: Ďakujem za trpezlivosť a rady... :wink:
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Félix

Příspěvek od john »

El.cerpadlo nie je originalna vybava a vzhladom na to, ze zasahy kutila su vcelku mohutne, skontroluj zapojenie cerpadla, stava sa , ze ak ide cez rele, to moze ostat visiet a cerpadlo je stale pod prudom...a to prekona skoro kazdy ihlovy ventil...ak ide len cez spinaciu skrinku, skontroluj, ci je zapojenena spravny kolik... :D
Trubky zdvihacich tyciek sa daju vybrat a pretesnit bez rozobrania motora...vola ventilov / za studena / 0.15 mm

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Félix

Příspěvek od Pětišroub »

poté co se motor protočil se směsí oleje a benzínu a tys ho vypustil, tak po nalití nového oleje ho roztoč spíše na střední otáčky než na volnoběh - aby se promazaly i vahadla a co nejrychleji propláchl olejem nenamazaná místa. Pak pro klid duše můžeš vyměnit ještě jednou - něco levného, třeba M6AD..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Félix

Příspěvek od john »

To sa riesi u nas trochu inac, nalejes olej , odpojis indukcnu cievku, vyberies sviecky a tocis starterom az kontrolka mazania zhasne...a je to..

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Félix

Příspěvek od Pětišroub »

jasný..u novýho motoru jsem to po nalití oleje udělal stejně..ale hned jak nastartoval, tak jsem ho poslal do otáček, protože při volnoběžných je doprava oleje zdvihátky přes trubičky k vahadlům poměrně nízká..tak aby se pořádně promazaly.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Re: Félix

Příspěvek od Krystof »

Vďaka za rady.

Jeden preplach pri stredných otáčkach som už urobil, plánujem ešte jeden a potom definitívny olej + nový filter.
Na tému čerpadlo - mám pocit, že tu by problém nemal vzniknúť, keďže ide o čerpadlo, ktoré funguje (ak som správne pochopil) na princípe vibračnom, tzn. membrána podobne ako v mechanickej AC pumpe. Čiže nízkotlakové (nie ako pri vstrekovaní). A čo sa týka zapojenia, ide rovno zo spínacej skrinky a vypína určite, tam problém nie je, to mám zmerané.
To john: bez rozobratia motora vravíš? To znie optimisticky. Priznávam, že o Type4 toho ešte veľa netuším... Vďaka za údaj na ventily. Presne to isté som vyčítal aj ja. Kdesi však uvádzali aj 0,2 pri jednom z ventilov (nepamätám presne, či išlo o sací alebo výfukový...). OK, bude 0,15.
...možno sa mýlim. :wink:

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Félix

Příspěvek od Šíša »

Bez rozebrání a bez vyndání z auta. Jen se musí sundat ventily (při zpětné montáži dodržet směr "spáry" na těch "koskách" co se přezně ty ventily upevňují).
Trubičky očistit a dát těsnící kroužky ... u bloku menší, u hlav větší. Zpět půjdou hůře než ven, neb to bude řádně těsnit. Stačí to naklepnout přez odpovídající ořech goly (tak aby se vešel do rozšíření u ventilů ale neprošel zkrz trubičku) tak aby se to neoprcalo.

Odpovědět