356B
Re: 356B
nechcu byt hnidopich, ale před tím se mě to líbilo skoro víc.. škoda, že je proces vratnej až za času habaděj.. co ale nechápu, jak lidi ujížděj na plastovejch blivajzech lapačů spz.. trochu mě to připomíná vtípek s celulitidou užen a proč u můžu ne.. no nic, jinej kraj, jinej mrav.. ale kára je to krásná, to zas aj ju..ta ať to mydlí kudlu..
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 314
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: 356B
Ten rámeček celkem chápu. Je to prosté. Na jednom autě jsem měl RZ řádně prošroubované a byl to zdroj zábavy.
STK: Remců jak sviňa, vyřešeno zabarvení hlaviček šroubů. Ale na technická předtím i potom ten samý technik nic neřešil.
Policie: 2x pochvala za řádně připevněnou RZ, 1x nedbalá poznámka v negativním smyslu, 2x z toho byl řev, vyhrožování, nadávky. Jednou mi chtěli i odebrat ŘP.
Rámeček je proti tomu politicky čisté řešení... (...jak jednoduše ztratit značku).
Ale ať nejsem zcela mimo mísu... To rozleštění vypadá pěkně decentně, žádné psí kule, jen sjednocení povrchu, které nijak neublížilo duchu auta. Kdyby to Porsche byl obyčejnej brouk, tak tam bych to viděl naopak... Auto to je na parádu, tak ať ji dělá, celkově se mi líbí.
STK: Remců jak sviňa, vyřešeno zabarvení hlaviček šroubů. Ale na technická předtím i potom ten samý technik nic neřešil.
Policie: 2x pochvala za řádně připevněnou RZ, 1x nedbalá poznámka v negativním smyslu, 2x z toho byl řev, vyhrožování, nadávky. Jednou mi chtěli i odebrat ŘP.
Rámeček je proti tomu politicky čisté řešení... (...jak jednoduše ztratit značku).
Ale ať nejsem zcela mimo mísu... To rozleštění vypadá pěkně decentně, žádné psí kule, jen sjednocení povrchu, které nijak neublížilo duchu auta. Kdyby to Porsche byl obyčejnej brouk, tak tam bych to viděl naopak... Auto to je na parádu, tak ať ji dělá, celkově se mi líbí.
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: 356B
Jelikož RZ dávno netvoří deformační zónu auta, staré rámečky jsou na RZ s EU pruhem krátké, tak je vepředu plastový cosi. Vzadu vyšly šrouby dobře, takže žádný rámeček.
Barva je jen leštěnka s pigmentem, sice na obalu píší zázraky, ale nemyslím, že to bude mít dlouhého trvání a hlavně, alespoň na čas je lak zakonzervovaný. Střechu teprve budu dělat a mám dojem, že sundat ještě jeden "atom" barvy a už nikdo nepozná odstín co tam byl původně. A fotky hodně klamou, poškrábání laku je pořád velmi vidět, ale tak to má být, je to staré auto. Snad i díky tomu se podaří udržet auto bez nového laku navždy. Nestařil jste někdo koženku? Přední sedačky, krom zadku zad, musí dostat nový kabátec. Koženku mám, originál vzor, ale je o 60let mladší a je to poznat. V tomto odstínu se bohužel zašlá nedělá. Černou barvu na koženku, rozetřít hadříkem a pak rychle čistým setřít pryč?
Barva je jen leštěnka s pigmentem, sice na obalu píší zázraky, ale nemyslím, že to bude mít dlouhého trvání a hlavně, alespoň na čas je lak zakonzervovaný. Střechu teprve budu dělat a mám dojem, že sundat ještě jeden "atom" barvy a už nikdo nepozná odstín co tam byl původně. A fotky hodně klamou, poškrábání laku je pořád velmi vidět, ale tak to má být, je to staré auto. Snad i díky tomu se podaří udržet auto bez nového laku navždy. Nestařil jste někdo koženku? Přední sedačky, krom zadku zad, musí dostat nový kabátec. Koženku mám, originál vzor, ale je o 60let mladší a je to poznat. V tomto odstínu se bohužel zašlá nedělá. Černou barvu na koženku, rozetřít hadříkem a pak rychle čistým setřít pryč?
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 314
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: 356B
Polož tu novou koženku na starou a vyfoť... Takhle těžko radit...
Možná by pomohlo naopak nějaké důkladnější vyčištění staré koženky...
Možná by pomohlo naopak nějaké důkladnější vyčištění staré koženky...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15431
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 356B
Z té jedné fotografie mi jako nejlepší cesta vychází nechat tam původní potahy a jen opravit ty díry. Neviděl jsem novou koženku, která by nevypadala jako vytažená z Barbie autíčka.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: 356B - sedačka
Stará koženka se čistila jen jemnou chemií, je to sice PVC, ale nechceme moc riskovat.
Takto se dovezlo, nyní je vyčištěno a koberec zalátán
Bohužel sedák kolem švů je jako šutr. Kdyby byla alespoň trochu měkká, tak bych ji zalátal, ale švy jsou jako kámen, takže opravit fakt nejde, v busíku jsem zatím vše zalátal, ale toto je spíš plech, než koženka, ale jen kolem švů. Takto se dovezlo, nyní je vyčištěno a koberec zalátán
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 356B
Pohádek o problémech s přisroubovanou RZ už jsem slyšel bambilion. Odjakživa mam na všech vozidlech znacky šroubovaný či nejtovaný a nikdy se mi k tomu nikdo nikde nijak nevyjadřoval.
Ale každýho věc jak si to vyřeší.
Je fakt že tady ten plastovej krám vypadá jak pěst na oko ale co si budem.... ty novy reflexní značky starym autům stejně vůbec nesluší. A je fuk jakym způsobem na autě drží.
Ale každýho věc jak si to vyřeší.
Je fakt že tady ten plastovej krám vypadá jak pěst na oko ale co si budem.... ty novy reflexní značky starym autům stejně vůbec nesluší. A je fuk jakym způsobem na autě drží.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2614
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: 356B
Ty sedačky vypadaji luxusně! Zkus silikonovy olej a pěkně napustit, dělá se to u motorek (taky jsem to na pár dělal a opravdu změkly)
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 314
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: 356B
Pokud nemáš boky toho sedáku taky do křupava, tak mne napadlo ještě jedno řešení - ten potah podlepit nějakou látkou. Možná by ani nebylo potřeba ten potah sundávat a materiál na podlepení by se dal podsunout skrz ty praskliny. Bude to ale piplačka, protože lepidlo je obvykle potřeba nanést na oba lepené povrchy a jakmile se povrchy s lepidlem dotknou, tak se obvykle i rovnou slepí. Navíc to nechceš slepit s těmi žíněmi pod tím.
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: 356B - sedačka
co se týká sedačky, tak to vnímám úplně stejně. Moje první myšlenka byla, před koupí, jednoduše zalátat. Protože jsou nádherný. Přesně jak píše Tom. Podle fotek to i tak vypadá jako možná cesta. Po fyzickém obhlédnutí brada dolů, fakt to nejde. Řidič i spolujezdec není dobrý snad jediný šev, a z toho tak 1/3 ke vytržená. Jak ztvrdla na šutr, ale nitě držely, tak to fungovalo jak perforace. Několik pásků již nemá švy, takže látání je bohužel bezpředmětné.
Pak byla myšlenka podlepit, ale chybí i kousek pásku + ty švy. Rozdělat podlepit a vrátit, kdyby šlo o jednu díru, asi bych do toho šel, ale je to 1/3 plochy sedáku, ...., jinak je to každý pásek u řidiče i spolujezdce. Pásky drží jen za obvod, tedy za oba kraje. Tam 10cm je netknutých a to dělá dojem menšího poškození. Vrch sedáku je tvrdší, ale spoje jsou jak plech, proto je většina perforací odtržena. U řidiče je i opěradlo na odchodu, ale kdyby šlo o jednou díru, tak to bych nechal být.
Nejraději bych to nechal, ale byl to i slib, jsme v ČR bohužel a roztrhaná sedačka na V je nelegální. Prý jsou mezi námi jedinci, co nemají co na práci, tak nosí nárameníky PS VB a co vidí hlásí. Takže jsem slíbil, že bude opravená. A jsou lidé, kteří nenávidí veterány. Nechápu to, ale je to fakt.
Štve mně to, zatím vidím dvě varianty:
a) sundat a pokusit se použít stávající boky, záda.
b) sundat pro pokus o záchranu a nechat udělat nové a pokusit se zestařit - třeba nějak takto https://mountainmodernlife.com/darken-faux-leather
Věřte, že se cítím trochu v pasti, nemám rád míň špatná řešení. Třeba se stane zázrak a podaří se sehnat starý oblek, jsou lidi, co chtějí nová auta a k supercelolaku se nehodí ani koženka, natož špinavá koženka. Když Porsche tak jedině echt Leder. Zázraky se dějí.
Pak byla myšlenka podlepit, ale chybí i kousek pásku + ty švy. Rozdělat podlepit a vrátit, kdyby šlo o jednu díru, asi bych do toho šel, ale je to 1/3 plochy sedáku, ...., jinak je to každý pásek u řidiče i spolujezdce. Pásky drží jen za obvod, tedy za oba kraje. Tam 10cm je netknutých a to dělá dojem menšího poškození. Vrch sedáku je tvrdší, ale spoje jsou jak plech, proto je většina perforací odtržena. U řidiče je i opěradlo na odchodu, ale kdyby šlo o jednou díru, tak to bych nechal být.
Nejraději bych to nechal, ale byl to i slib, jsme v ČR bohužel a roztrhaná sedačka na V je nelegální. Prý jsou mezi námi jedinci, co nemají co na práci, tak nosí nárameníky PS VB a co vidí hlásí. Takže jsem slíbil, že bude opravená. A jsou lidé, kteří nenávidí veterány. Nechápu to, ale je to fakt.
Štve mně to, zatím vidím dvě varianty:
a) sundat a pokusit se použít stávající boky, záda.
b) sundat pro pokus o záchranu a nechat udělat nové a pokusit se zestařit - třeba nějak takto https://mountainmodernlife.com/darken-faux-leather
Věřte, že se cítím trochu v pasti, nemám rád míň špatná řešení. Třeba se stane zázrak a podaří se sehnat starý oblek, jsou lidi, co chtějí nová auta a k supercelolaku se nehodí ani koženka, natož špinavá koženka. Když Porsche tak jedině echt Leder. Zázraky se dějí.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 314
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: 356B
Prosímtě, nafoť to detailně. Hlavně ty švy z vnitřní strany - jestli je to jen prošití, nebo jsou to sešité pruhy... To podlepení by ti mohlo dát čas najít trvalé řešení...
Pro srovnání by mohlo pomoci mírné nahřátí, silikonový olej pro změkčení bych používal až po podlepení.
Jo, a pravé kůže bych se nebál. Můžeš mít šedou a staření je relativně snadné. Je tedy dražší...
Pro srovnání by mohlo pomoci mírné nahřátí, silikonový olej pro změkčení bych používal až po podlepení.
Jo, a pravé kůže bych se nebál. Můžeš mít šedou a staření je relativně snadné. Je tedy dražší...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: 356B sedačka
Sedačka vypadá na sešité pásky.
detail
a toto je srovnání nové, je jasné, že svítí.
ale je vidět, že zadní sedák, tapecy jsou proti předním sedačkám značně světlejší.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15431
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 356B - sedačka
Věř a víra tvá tě uzdraví.
Nevím, jaký je rozdíl mezi T1 a T5 sedadly ale je vidět, že čas od času jsou na prodej.
https://www.ebay.de/itm/294726276961?it ... R9KZ7tOBZA
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 314
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: 356B
Tak potah toho sedáku je vytvořen ze 4 kusů koženky - bok (považuji za jeden kus, může být sešit ze tří, ale u koženky to bude nejspíš jeden) a sedák je ze dvou „uší“ a středu. Uši máš cca v pořádku a popraskaný je jen střed. Pruhy jsou na něm vytvořené pro zpevnění prostě přeložením a prošitím, ale jinak je to jeden kus. To komplikuje podlepení kvůli těm záhybům.
Další možnost by byla, zvláště pokud máš opěráky pět minut před stejným stavem jako sedák, nahradit ten střed novou koženkou za zachování uší a boků - na sedáku i opěráku. bude to sice dvoubarevné, ale zase to bude tvořit určitý vzor, tak by to nemuselo být tak do očí bijící jako celý nový podsedák a opěrák.
Ale jinak tu opravu nevidím nereálně - bude to asi piplačka a spousta ručního šití, ale vidím cestu... Být to mé auto, asi bych se do toho pustil. (Ano, vím, proti Tvému autu tu šlo vo hovno.)
Další možnost by byla, zvláště pokud máš opěráky pět minut před stejným stavem jako sedák, nahradit ten střed novou koženkou za zachování uší a boků - na sedáku i opěráku. bude to sice dvoubarevné, ale zase to bude tvořit určitý vzor, tak by to nemuselo být tak do očí bijící jako celý nový podsedák a opěrák.
Ale jinak tu opravu nevidím nereálně - bude to asi piplačka a spousta ručního šití, ale vidím cestu... Být to mé auto, asi bych se do toho pustil. (Ano, vím, proti Tvému autu tu šlo vo hovno.)
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15431
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 356B
Byla i varianta, kdy koženka byla na bocích a uprostřed byla látka, aby se nepařilo pozadí. Je i cesta vyměnit ty pruhy uprostřed. Klidně opět za boženku a zbytek nechat. Různé barvy budou malé zlo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: 356B - sedačka
Dvojbarevná varianta - díky.
Taky mne napadla, že by se tak přiznala nová koženka vepředu, ale její dojem ztlumil dvojbarevný odstín. Jedna barva střed, druhá "uši".
Přemýšlím, o kombinaci šedá, šedá. Jedna světlejší, druhá tmavší.
Ale než se rozhodnu, tak koupím akrylové barvy na koženku a zkusím testovat patinu. Třeba se podaří. A udělám dvojbarevný odstín barvou.
Ale pravděpodobně sedačky nechám udělat "nové", a pokusím se staré čalounění nějak zachránit, rozhodně jej nevyhodím, ale na hraní si není teď nebude čas a auto musí jezdit, už rezavělo dlouho. Měl jsem víc vzorků, ale ty tmavší vypadaly ještě hůře. Možná v té kombinaci se světlou by to šlo.
Rozhodně je o čem přemýšlet.
Taky mne napadla, že by se tak přiznala nová koženka vepředu, ale její dojem ztlumil dvojbarevný odstín. Jedna barva střed, druhá "uši".
Přemýšlím, o kombinaci šedá, šedá. Jedna světlejší, druhá tmavší.
Ale než se rozhodnu, tak koupím akrylové barvy na koženku a zkusím testovat patinu. Třeba se podaří. A udělám dvojbarevný odstín barvou.
Ale pravděpodobně sedačky nechám udělat "nové", a pokusím se staré čalounění nějak zachránit, rozhodně jej nevyhodím, ale na hraní si není teď nebude čas a auto musí jezdit, už rezavělo dlouho. Měl jsem víc vzorků, ale ty tmavší vypadaly ještě hůře. Možná v té kombinaci se světlou by to šlo.
Rozhodně je o čem přemýšlet.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15431
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 356B
Posílám foto pro inspiraci ze dvou vozů, ne tak daleko vzdálených od tvého. Oba v kůži a středy v manšestru.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15431
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 356B
Tak jak dopadly sesle? Zjistil jsem, ze ty mé jsou ve stejném odstínu a drobné poškození také mají. Čeká mne tedy podobná práce.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912