T3 Luft (CT): Motor klepe - CU nebo CT?
T3 Luft (CT): Motor klepe - CU nebo CT?
Ahoj, mam v T3 asi 1.7 nebo 1.6 (je to pravdepodobne motor z T2) - vzduchac. To ze nesel nastartovat jsem uz vyresil, ale jeho beh nic moc, coz je asi otazka karburace, coz budu teprve ladit, ale trapi me, ze z prostoru u prvniho nebo druheho valce (vlevo) se ozyva klepani a docela hlucne, co by to mohlo byt? Ventily? Prosim o Vase nazory, moc diky.
Naposledy upravil(a) michal#2 dne 27 dub 2009, celkem upraveno 1 x.
ex VW Bus T3, motor CT
Motor - FOTO
Kvak píše:Víc info: 1.6 a 1.7 je rozdíl v T3 asi nebudeš mít klasickou broučí šestnáctku. Takže buď CT a nebo jeden z Typ4 motorů (typoval bych dvoulitr).
Jakej je kód motoru? Můžeš sem vložit obrázek? (nemůžeš, já vim. Až budeš mít víc jak deset příspěvků. Tak nám to zatim popiš a pak sem obrázek vlepíš.)
No obrazek je tady www . vwbusforum . net / download.php?id=6077 , nicmene motor bude typ 4, to jako jo. To auto je nejaka prestavba z T2 do T3 kastle. Prave na motoru neni uveden zadny kod, jen cislo a pak existuje dobrozdani autorizovaneho servisu, ze ten motor je CA, ale jestli tomu tak je.. To se nevi. Treba spojka je hydraulicka, ale motor nevypada uplne jako posledni vzduchace - CT nebo CU, ale temer podobne (umisteni olej filtru, nebo takovej ten kuzel uprostred). Podle obrazku to temer odpovida na motor z transportera z roku 1971 - co jsem mel zatim sanci najit, jen je tam karburator 34 PICT - 4.
Zatim nevim, jestli ma hydrostely, zkusim sundat viko ventilu (az sundam plechy okolo) a snad neco uvidim, co tam mlati... A i co to je za motor.
ex VW Bus T3, motor CT
obrazek
dalo to praci obejit forum, abych sem mohl dat obrazek. Ty mezery mezi si umazte . Diky za vase rady, precijenom mam VW nove.
ex VW Bus T3, motor CT
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Žádná přestavba to není, je to klasický CTčko, 16ka, ale vypadá dost nemocně.. Hydroštely to má. První nebo druhý válec vlevo je podle mě asi ten třetí v pořadí a pokud jdou rány odsud tak je asi po něm.
Pokud je na převodovce hydraulika, tak jde asi o překopávku, 16ky měly mechanickou spojku.
A chybějící šusplechy kolem motoru nevěstí nic dobrého.
Pokud je na převodovce hydraulika, tak jde asi o překopávku, 16ky měly mechanickou spojku.
A chybějící šusplechy kolem motoru nevěstí nic dobrého.
flat4 teoretik gang member number 1
Je to CT
Mas pravdu, ted jsem porovnaval ruzne dokumentace, co mam se svou pameti a obrazkem(neb nejsem u auta), a je to CT, protoze temer jiste mam olejovy filtr zleva sikmo, coz ma prave jen ta 1.6. Sundam viko ventilu, v horsim pripade i hlavu a snad uvidim, jestli jsou skody nenapravitelne, protoze temer nekouri... Samozrejme pote, co se mi ho povedlo nahodit a zjistil jsem, jake kovove zvuky dela, tak jsem ho uz netrapil.
Jinak pokud by tedy byl KO, jsou nejake uskali vymeny 1.6 za 2.0? Myslim mechanicky, zrejme s motorem by asi mela jit i prevodovka...
Jinak pokud by tedy byl KO, jsou nejake uskali vymeny 1.6 za 2.0? Myslim mechanicky, zrejme s motorem by asi mela jit i prevodovka...
ex VW Bus T3, motor CT
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Jestli dlouho stál, tak to může opravdu bejt jen hydroštel,mně to zlobí taky, trvá mu tak 5 kiláků než nasaje
Já to mám obráceně, 2litr z T3 do T2 a spokojenost velká.
Výměna 16 ky za 2litra, to by neměl být problém...výměna mrkve...? Původně jsem měl ve Westce 16ku(motor)
Já to mám obráceně, 2litr z T3 do T2 a spokojenost velká.
Výměna 16 ky za 2litra, to by neměl být problém...výměna mrkve...? Původně jsem měl ve Westce 16ku(motor)
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
to Kvak
Prave Hydralickou spojku tam mam , ale jinak to bude asi puvodem T2 jen dokladove a VINem v karoserii. Jeste jsem se nedival na ten nosnik vpravo pod spolujezcem, kde ma byt origo VIN (u T3), neb ja mam VIN v motorovem prostoru, ale vypada celkem oficialne
Takze to zas takova prekopavka nebude, ale nema to vubec topeni, jen jsem pod autem pred motorem nasel nepripojenej ventilator... (bez rour..., taky v motoru a na vyfuku chybej topniky a jak nekdo rikal, tak i sust plechy, bohuzel jsem jinej motor nevidel, tak nemam srovnani.
Taky plete vzhledem, neb ma v predu dve plastove mrizky, ale ta spodni (vodnikova k chladici) je tam jen na okrasu, neb za ni neni dira. .
Zase v zadni casti je otvor, co by vzduch kastle mozna mit nemela (viz. obrazek) - alespon jsem to cetl na nejakem foru, kde nekdo ukazoval vodnika vs. lufta.
Foto:
http :// 80.95.108.89 / ~michal / vwbus / zpredu1 . jpg
Takze to zas takova prekopavka nebude, ale nema to vubec topeni, jen jsem pod autem pred motorem nasel nepripojenej ventilator... (bez rour..., taky v motoru a na vyfuku chybej topniky a jak nekdo rikal, tak i sust plechy, bohuzel jsem jinej motor nevidel, tak nemam srovnani.
Taky plete vzhledem, neb ma v predu dve plastove mrizky, ale ta spodni (vodnikova k chladici) je tam jen na okrasu, neb za ni neni dira. .
Zase v zadni casti je otvor, co by vzduch kastle mozna mit nemela (viz. obrazek) - alespon jsem to cetl na nejakem foru, kde nekdo ukazoval vodnika vs. lufta.
Foto:
http :// 80.95.108.89 / ~michal / vwbus / zpredu1 . jpg
ex VW Bus T3, motor CT
Prekopavka
Prekopavka to mozna je, ale kastle je v takovem temer TOP stavu, ze to za to stoji
ex VW Bus T3, motor CT
Původně to byla dodávka - plechová pixla (furgon neboli kastenwagen, jak píše bugz, prostě bez oken). To prostřední okno tam někdo dodělal podomácku. Ta horizontální mřížka (v plechu) je jak opět píše bugz odvětrání nákladového prostoru. Motor větraj ty černý plastový mřížky úplně vzadu. Jenže plastový se objevily až u vodního chlazení, raný hranaťáci - lufťáci je měli kovový a v barvě karosérie.
Každopádně se na něm někdo podepsal. Buď zrušil přední mřížku pro chladič, když tam dával vzducháč a nebo při vyřezávání okna vpáchal i plastové mřížky větrání motoru. Ale to jsou jen dohady.
Každopádně pokud dáš motor snadno do pořádku, tak to pojede, i když 37kW/50PS neni žádnej zázrak. Já mám v T2 šestnáctku broučího typu, která má stehnej výkon a jezdí to v poho, 100-110 max rychlost, spotřeba 11 (ve městě samozřejmě daleko vyšší).
Vzhledem k tomu, co je CT zač by jeho GO vyšla na dost peněz a výsledek by byl zas jen slabej CT motor, takže pokud ho nejde snadno zachránit, přemejšlej nad dvoulitrem - Typ4, kód CJ nebo CU, ale kterejkoliv Typ4 tam dáš. Ovšem sehnal bych to i s odpovídající převodovkou.
Každopádně se na něm někdo podepsal. Buď zrušil přední mřížku pro chladič, když tam dával vzducháč a nebo při vyřezávání okna vpáchal i plastové mřížky větrání motoru. Ale to jsou jen dohady.
Každopádně pokud dáš motor snadno do pořádku, tak to pojede, i když 37kW/50PS neni žádnej zázrak. Já mám v T2 šestnáctku broučího typu, která má stehnej výkon a jezdí to v poho, 100-110 max rychlost, spotřeba 11 (ve městě samozřejmě daleko vyšší).
Vzhledem k tomu, co je CT zač by jeho GO vyšla na dost peněz a výsledek by byl zas jen slabej CT motor, takže pokud ho nejde snadno zachránit, přemejšlej nad dvoulitrem - Typ4, kód CJ nebo CU, ale kterejkoliv Typ4 tam dáš. Ovšem sehnal bych to i s odpovídající převodovkou.
pokracovani
No vzhledem k tomu, ze mam v technicaku uveden typ CA a dobrozdani, ze ten muj je CA s kulatym razitkem, tak pokud bych tam mel davat jinej, tak radsi ten dvoulitr, kdyz uz bych musel resit nejake obstrukce s kodem motoru, tak at ta zmena ma vyznam.
Jinak, co se tyce toho vetrani vzadu, tak me zmatl obrazek na nekterym z busich for, kde nekdo vysvetloval rozdil mezi Vodnikem a Luftakem zrovna na furgonech a zrovna ten vzduchac tam nemel to vetrani, tak me to zmatlo.
Jinak to mate asi ve voku, protoze ja sice vim, ze to okno je delane dodatecne, ale z fotky bych to nepoznal...
Mrknu na tu hlavu a uvidim, co dal.
Jinak, co se tyce toho vetrani vzadu, tak me zmatl obrazek na nekterym z busich for, kde nekdo vysvetloval rozdil mezi Vodnikem a Luftakem zrovna na furgonech a zrovna ten vzduchac tam nemel to vetrani, tak me to zmatlo.
Jinak to mate asi ve voku, protoze ja sice vim, ze to okno je delane dodatecne, ale z fotky bych to nepoznal...
Mrknu na tu hlavu a uvidim, co dal.
ex VW Bus T3, motor CT
jestli chceš to CTčko dávat dokupy, tak vím o jednom torzu v Nymburce, který by možná bylo jako levný dárce orgánů, ale asi je fakt lepší tam nacpat CUčko nebo jinej 2 litr. Spotřeba je srovnatelná a jede to jako normální auto. Měl jsem to a kdyby nezrez, tak to mám dodnes, jen v tom byla trochu zima.
V busu jsi všude doma...
Torzo
Ozval bych se, pokud ten motor bude vypadat, ze pujde snadno(a levne) zachranit a bude potrebovat nejake dily, pokud by to znamenalo nakladne opravy, tak bych zacal shanet CU, otazka je, jak moc dobre se da sehnat...kubajzz píše:jestli chceš to CTčko dávat dokupy, tak vím o jednom torzu v Nymburce, který by možná bylo jako levný dárce orgánů, ale asi je fakt lepší tam nacpat CUčko nebo jinej 2 litr. Spotřeba je srovnatelná a jede to jako normální auto. Měl jsem to a kdyby nezrez, tak to mám dodnes, jen v tom byla trochu zima.
Chlapi, diky za rady... Uvidime, co se z toho teda vyklube
ex VW Bus T3, motor CT
(ne)pokrok
Tak zatim jsem moc nepokrocil, zacal jsem sundavat sustplechy a ten kanal, kudy proudi vzduch, nacez jsem skoncil, neb nemuzu najit nastavec na golu a zadni srouby sustplechu potrebuji sakra dlouhej. Ale to celkem zatim nevadi, neb jsem pravdepodobne nasel, kde to prisava vzduch ve velkem - SACI POTRUBI ma dva vystupy na pripojeni hadic (na kazde strane) a na leve strane byla z jednoho vypadla hadice, ale jakoby i s tim trnem - rozhodne to vypada, ze to nekdo uz podomacku nejak zbastlil.
Mohl byste mi nekdo znalej vysvetlit, jak maji byt tyto vystupy propojeny? Pro ilustraci zasilam schema http://80.95.108.89/~michal/vwt3/schemasaci.pdf
Vystupy "A" a "B" jsou propojeny hadici - jeji podstatu nechapu (a byla v "B" vypadla)
Vystup "C" mam nezapojen - zacpal jsem jej.
Vystup "D" vede do kovove roury smerujici nekam dolu k vyfuku - je orezla, vypada, ze se vyhrejva o vejfuku.
A v oblasti "A" a "B" konci podobna roura, take vede odspodu, ale je ucpana alobalem...
Fotku budu mit snad odpoledne.
Jinak mimo to, jsem si rozsteloval karbec, ze to ted nejde nahodit, nevite pocatecni nastaveni sroubu volnobehu a CO? U Solec 34PICT-4.
Diky
Mohl byste mi nekdo znalej vysvetlit, jak maji byt tyto vystupy propojeny? Pro ilustraci zasilam schema http://80.95.108.89/~michal/vwt3/schemasaci.pdf
Vystupy "A" a "B" jsou propojeny hadici - jeji podstatu nechapu (a byla v "B" vypadla)
Vystup "C" mam nezapojen - zacpal jsem jej.
Vystup "D" vede do kovove roury smerujici nekam dolu k vyfuku - je orezla, vypada, ze se vyhrejva o vejfuku.
A v oblasti "A" a "B" konci podobna roura, take vede odspodu, ale je ucpana alobalem...
Fotku budu mit snad odpoledne.
Jinak mimo to, jsem si rozsteloval karbec, ze to ted nejde nahodit, nevite pocatecni nastaveni sroubu volnobehu a CO? U Solec 34PICT-4.
Diky
Naposledy upravil(a) michal#2 dne 05 úno 2009, celkem upraveno 1 x.
ex VW Bus T3, motor CT
Ted s obrazkama
Celkovy pohled
Leva strana (u valcu 4a3)
Prava strana (u valcu 2a1)
K cemu ty vyvody jsou, nejak uplne nechapu... zejmena ty vlevo... Samozrejme mi je jasne, ze tak jak to mam nalevo, tak to urcite neni origo a spravne...
Leva strana (u valcu 4a3)
Prava strana (u valcu 2a1)
K cemu ty vyvody jsou, nejak uplne nechapu... zejmena ty vlevo... Samozrejme mi je jasne, ze tak jak to mam nalevo, tak to urcite neni origo a spravne...
ex VW Bus T3, motor CT