T3 Luft (CT): Motor klepe - CU nebo CT?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

podle orientace a orezlosti bych tipoval předehřev sání a filtru od výfuku
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
michal#2
Příspěvky: 45
Registrován: 02 úno 2009
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

prava strana OK

Příspěvek od michal#2 »

Pětišroub píše:podle orientace a orezlosti bych tipoval předehřev sání a filtru od výfuku
Ta prava strana uz je jasna. Rezava trubka predehrav sani a podtlak k vzduchovemu filtru. Ale ta leva je nejaka divna :-)
ex VW Bus T3, motor CT

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Zakladni nastaveni 34 PICT 4 je stejny jako u PICT3

tzn malej (botatost) otevren na 2,5 otacky
velkej (vzdusnik/volnobeh) otevren na 3,5 otacky
pricemz spodni klapka ("plyn") je uzavrena¨
pak doladit podle chodu motoru (ohrateho na provozni teplotu)

dalsi si najdi v auditku o serizeni PICT 3
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

nejsu busař, ale neni treba ta zelena hadice podtlak k posilovaci brzd ?

a ten zaslepenej konec jen uriznutej zbytek predehrevu ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
michal#2
Příspěvky: 45
Registrován: 02 úno 2009
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od michal#2 »

Herbie píše:nejsu busař, ale neni treba ta zelena hadice podtlak k posilovaci brzd ?

a ten zaslepenej konec jen uriznutej zbytek predehrevu ?
Dik za nastaveni toho karbece - moc diky.

Ale ta zelena hadice vede opet do sani.. takove kolecko :-), jsem si myslel, ze vede k posilovaci, ale nevede, pote co jsem sundal kryt motoru, videl jsem, ze po 20 cm konci v sani. :-) Takze to asi jen neco ucpava.. alespon ted.
ex VW Bus T3, motor CT

Uživatelský avatar
michal#2
Příspěvky: 45
Registrován: 02 úno 2009
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

motor jede

Příspěvek od michal#2 »

Tak jsem ucpal vsechny diry do sani, co byly nezapojene(nebo do nich byly zapojene hadice, co nikam nevedly) a motor jede, jde do otacek, je hlucnejsi(klapavejsi), ale mohou to byt ty hydrostely. Jeste nemam poradne serizenej volnobeh a neni to projety, ale vypada to, ze to snad pojede . A to ze mi to ted posledni dva dny nestartovalo bylo protoze jsem si povytahnul konektor elektriky motoru, jak jsem daval pryc ty sust plechy.
Zatim vsem dekuji za pomoc, moc diky!
ex VW Bus T3, motor CT

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

Sázím na hydroštel(y). Moje auto musí ujet pěkný kus cesty, aby přestaly klepat :roll: ale taky jsem se hodně dlouho zabýval otázkou, co je to za zvuk, když se poprvé ozvaly. Mi klepe hlavně jeden, a to po dlouhé odstávce auta, vyjímečně i po kratší době, ale to je spojeno s blížící se výměnou oleje. Ten když nemá ty správné vlastnosti, můj unavený hydroštel to pozná :lol: :lol:

Uživatelský avatar
michal#2
Příspěvky: 45
Registrován: 02 úno 2009
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Tak jeste ne.

Příspěvek od michal#2 »

Motor sice naskoci, bezi, celkem jde naprazdno i tocit, ale porad jeste nema poradnou silu.. sice se s tim da jet, ale ne moc dobre a ne moc rychle - jeste jsem neporesil diru ve vyfuku, ktere vznikla tim, ze predchozi majitel mel v aute plyn a predehrev sani urizl a mel to napojeny jinak a ted tam ze sani kouka dira - neb to neni nikam pripojene, tak to musim nejak vyresit... Nejlepsi reseni je asi to propojit, jak to ma byt, coz ztezuje prevarena trubka predehravu... Myslite, ze to bude stacit jen ucpat? (jako docasne reseni)
ex VW Bus T3, motor CT

Uživatelský avatar
kubajzz
Příspěvky: 144
Registrován: 21 říj 2006
Bydliště: Plaňany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubajzz »

U tak slabého motoru a tak velkého auta jsou na rychlosti znát i otervřená okénka. Hodně dělá těsnosnot soustavy, která přivádí vzduch do karburace. Taky vzduchovej filtr dokáž hodně. Je toho mnoho, bojuj!
V busu jsi všude doma...

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

to jako vazne? :shock:
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Tak jeste ne.

Příspěvek od yahoďák »

michal#2 píše:.. Nejlepsi reseni je asi to propojit, jak to ma byt, coz ztezuje prevarena trubka predehravu... Myslite, ze to bude stacit jen ucpat? (jako docasne reseni)
Nejlepší řešení bude koupit nevej,nebo hodně zachovalej jetej výfuk bez zásahů kutila, vyměnit ho a pak pokračovat stejným postupem součástku po součástce.
Obrázek

Uživatelský avatar
michal#2
Příspěvky: 45
Registrován: 02 úno 2009
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: T3 Luft (CT): Motor klepe

Příspěvek od michal#2 »

Klepani motoru zpusobila praskla spicka zdvihatka (tycka vedouci od vacky k vahadlu) vyfukoveho ventilu valce cislo 2. Praskla spicka zapadla do zdvihatka, coz takze neni nekde v olejove lazni. Nicmene chtel bych se zeptat, jak byste tento objev resili vy? Krome teda vymeny zdvihatka - da se nekde koupit nove? Taky mohl se ten valec poskodit, kdyz nevyfukoval ventil? Jinak asi vymenit olej, filtr.
ex VW Bus T3, motor CT

Uživatelský avatar
kubajzz
Příspěvky: 144
Registrován: 21 říj 2006
Bydliště: Plaňany
Kontaktovat uživatele:

Re: T3 Luft (CT): Motor klepe

Příspěvek od kubajzz »

Jde o to, kolik toho bylo ulomenýho, jestli málo a zůstával ti ventyl zavřenej ( což by asi pak hodně klepalo, neb by ten válec vůbec nejel z přeplnění produky prvního výbuchu ). Jestli se třeba otvíral jen napůl, tak by to mohlo býj třeba jen trochu zašpiněné a jinak v pohodě....
V busu jsi všude doma...

Uživatelský avatar
michal#2
Příspěvky: 45
Registrován: 02 úno 2009
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: T3 Luft (CT): Motor klepe

Příspěvek od michal#2 »

no klepalo to hodne (kovove, pri zavrenem ventilu melo to zdvihatko vuli 2-3 mm)... a ulomene to bylo tak, ze ventil se minimalne otviral, ale rozhodne nedoslo k poradnemu vyplachu... No pokusim se sehnat to zvihatko a uvidim..
ex VW Bus T3, motor CT

Uživatelský avatar
michal#2
Příspěvky: 45
Registrován: 02 úno 2009
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Nedrzi teply volnobeh

Příspěvek od michal#2 »

Tak zdvihaci tycka vymenena, motor bezi na 4, relativne tise, ale... Kdyz ho na startuji, tak dokud je sytic, tak bezi krasne, dokonce kdyz byl sytic nastaveny malo, tak bezel studeny na volnobeh 800 ot/min a celkem klidne "dokulata", ale jakmile se natahne bimetal a klapka sytice se otevre, tak mi nejde nastavit volnobeh. Vim, ze toto tema se tunekolikrat resilo, cetl jsem to.. Nicmene at tocim srobkem volnobehu ci bohatosti smesi, tak nic...
Jeste me napadlo zkoumat i elektriku - odtrh v rozdelovaci, ale vsechno chovani nasvedcuje tomu, ze je problem v karburaci. Karburator jsem rozebral a co jsem mohl jsem procistil. Divne je, ze se takto chovaji dva karburatory... Tak jestli nebude chyba jinde.
Mam dva dotazy - nastavuje se i u CT motoru odtrh v rozdelovaci? Sundal jsem palec, plastovou krytku a je tam plech zajisteny zavlackou - mam tu zavlacku vyndat a pod ni je to ramentko rozdelovace? Nerad bych neco rozebiral zbytecne...
Kdyz to ted pisu a premyslim, tak chyba bude jinde, nez v karburaci...
Dik za rady...
ex VW Bus T3, motor CT

Uživatelský avatar
michal#2
Příspěvky: 45
Registrován: 02 úno 2009
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: T3 Luft (CT): Motor klepe - CU nebo CT?

Příspěvek od michal#2 »

Celkem jsem svoje CT zprovoznil, ale auto s nim jede max 80. (takze asi bude jeste nekde chyba, mozna si falesny vzduch nasel dalsi cestu), ale motoru chybeji nektere plechy, topniky, elektrika je tak zprasena, ze se doknes dratu a chcipne to (ale kteryho, na to jsem neprisel), cidlo oleje ma strzenej zavit, takze je zasilikonovany(ale tezko to muze udrzet tlak oleje), vyfuk je z minulosti take hodne zprasenej, tak jsem dosel k nazoru, ze bude lepsi sehnat jinej motor a ted resim dilema: mam schanet CT nebo CU?. S CU to lepe pojede, ale zase ta spotreba (a nebudu mit darce dilu), takze bych bral asi radsi CT, ale aby to jelo alespon 100, idealne tam dat dlouhou prevodovku.. Je CT schopno jet souvisle 100-105? Co byste brali vy? CT nebo CU?
ex VW Bus T3, motor CT

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Re: T3 Luft (CT): Motor klepe - CU nebo CT?

Příspěvek od Kvak »

michal#2 píše:Celkem jsem svoje CT zprovoznil, ale auto s nim jede max 80. (takze asi bude jeste nekde chyba, mozna si falesny vzduch nasel dalsi cestu), ale motoru chybeji nektere plechy, topniky, elektrika je tak zprasena, ze se doknes dratu a chcipne to (ale kteryho, na to jsem neprisel), cidlo oleje ma strzenej zavit, takze je zasilikonovany(ale tezko to muze udrzet tlak oleje), vyfuk je z minulosti take hodne zprasenej, tak jsem dosel k nazoru, ze bude lepsi sehnat jinej motor a ted resim dilema: mam schanet CT nebo CU?. S CU to lepe pojede, ale zase ta spotreba (a nebudu mit darce dilu), takze bych bral asi radsi CT, ale aby to jelo alespon 100, idealne tam dat dlouhou prevodovku.. Je CT schopno jet souvisle 100-105? Co byste brali vy? CT nebo CU?

CU. Pojede lip, spotreba muze bejt i nizsi (za kolik jezdis ted? CU papirove = 11l/100km), zalezi na motoru, ridici i benzinu. CT je exot, na CU sezenes dily ve finale snaz.

Uživatelský avatar
Grossraum
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 314
Registrován: 27 bře 2004
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od Grossraum »

Kvak píše:Motor větraj ty černý plastový mřížky úplně vzadu. Jenže plastový se objevily až u vodního chlazení, raný hranaťáci - lufťáci je měli kovový a v barvě karosérie.
S problémy Michala č.2 to nesouvisí, ale i poslední lufťáci měli už plastovou mřížku na z. sloupku...
Nic než VW Bus!

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: T3 Luft (CT): Motor klepe - CU nebo CT?

Příspěvek od maxmax »

No Vás dva už jsem tady dlouho neviděl!! :D Ahoj!
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
michal#2
Příspěvky: 45
Registrován: 02 úno 2009
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: T3 Luft (CT): Motor klepe - CU nebo CT?

Příspěvek od michal#2 »

Chlapy, měl bych na vás dotaz. Přestavěl jsem motor, ale po složení mám drobný problém, že jej asi budu muset ještě rozložit. Potom co třeba vyjedu dlouhý kopec, tak mi pak při přidání plynu nebo při opětovném požadavku na větší výkon motoru začnou chrastit ventily (možná jen jeden), na volnoběh je to ok, i na zvýšený - dělá to pouze v tahu. Elektriku jsem povyměňoval, předstih ok, bohatst směsi je také ok. Mám podezření, že to dělaj vyběhané hydroštely - je to možné? (co mám zkušenosti s těmito motory, tak si myslím, že jo.) - Hlavně mě nic jiného nenapadá - komprese OK. Nebo by mohl být zakopaný pes jinde?
Pokud bych se chtěl vykašlat na hydroštěly, mohl byste mi někdo oměřit zdvihátka z typu 4, který se dával do kuláťáka? - jestli by šly použít. Nové hydra se mi kupovat nechce. :-)
ex VW Bus T3, motor CT

Odpovědět