T3: mechanický rozdíl ve vodnících typ DF a DG

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jenda Povoda
Příspěvky: 64
Registrován: 09 lis 2008
Bydliště: Kde sem, tam sem, ted sem zrovna kol Českýho Šternberka
Kontaktovat uživatele:

T3: mechanický rozdíl ve vodnících typ DF a DG

Příspěvek od Jenda Povoda »

Ahoj,

jelikož jsou zde největší odborníci na mechaniku boxerů a já nevím, kde rozdíl je, tak se ptám na rozdíl v motorech do buse typu DF a DG. Rozdílný výkon, rozdílný karburátor...to vím. Ale kde je mechanický rozdíl? Vrtání, zdvih stejné. DF nemá hydroštel? Pokusím se ještě vložit obrázek s daty motorů...
J - Povoda

T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab

Uživatelský avatar
Jenda Povoda
Příspěvky: 64
Registrován: 09 lis 2008
Bydliště: Kde sem, tam sem, ted sem zrovna kol Českýho Šternberka
Kontaktovat uživatele:

technocké údaje motorů

Příspěvek od Jenda Povoda »

Obrázek
J - Povoda

T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 278
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Příspěvek od mhepp »

DG má větší ventily:
DF: 35.5 sací, 30 výfukový;
DG: 40 sací, 34 výfukový.

silnější karburaci (DF Solex 34PICT, DG Pierbug 2E3 nebo 2E4), s tím souvisí jiné sání. Jinak můžeš najít rozdíly ve výfukovém potrubí a vodním okruhu, ale ty se liší podle let a né motorů (dávaly se jak na DF, tak DG).

Více o rozdílech doporučuji zde: http://web.edunix.cz/cgi-bin/mhepp/fotk ... -EY-SP.pdf
Jsem jen motolama

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 278
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Příspěvek od mhepp »

Jinak, že vím, odkud jsi vzat tu tabulku? ;)
Jsem jen motolama

Uživatelský avatar
Jenda Povoda
Příspěvky: 64
Registrován: 09 lis 2008
Bydliště: Kde sem, tam sem, ted sem zrovna kol Českýho Šternberka
Kontaktovat uživatele:

tabulka

Příspěvek od Jenda Povoda »

Přišla mi poštou od jednoho busaře celá kniha v pdf. Tohle je jenom výřez. Mohu přeposlat...
J - Povoda

T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab

Uživatelský avatar
Jenda Povoda
Příspěvky: 64
Registrován: 09 lis 2008
Bydliště: Kde sem, tam sem, ted sem zrovna kol Českýho Šternberka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenda Povoda »

Je to pravdu jenom ve velikosti ventilů? Že u DG je vyplněný "bei 1mm Ventilhub" a u DF "unt ventilspiel 0 mm" ... Já německy šprecht nur ajnbisjn :-(
J - Povoda

T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab

Uživatelský avatar
Jenda Povoda
Příspěvky: 64
Registrován: 09 lis 2008
Bydliště: Kde sem, tam sem, ted sem zrovna kol Českýho Šternberka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenda Povoda »

Aha, to je stejná kniha, jako jsi sem na ní vložil odkaz :-)

To bys mohl ještě vědět, jak poznám rozdíl starého a nového DG. Protože veškerá voda mohla být přeházena, stejně tak výfuk. Ale někde přece musí být poznat, že má člověk staré, nebo nové DG... Mám dva tyhle motory a nepoznám to :-(
J - Povoda

T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 278
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Příspěvek od mhepp »

Pokud přeházíš vodu a výfuk, tak to nepoznáš, snad jen podle karburace u DG (ale i ta se dá přehodit, že)...

Pro úplnost tohoto topicu jen doplním, že nový systém chlazení má termostat u převodovky, starý zase přisedlý k pumpě.

Výfuk ten starý je podobný jako na broukovi -- tedy svody z každé strany samostatně do pláště tlumiče a nový zase svody svedené do jedné trubky, která vede do čela naproti koncovce.
Jsem jen motolama

Odpovědět