T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 291
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Naftu dovnitr...?
Ahoj, co se tyce Tveho problemu, videl bych to takhle:
Dostat dovnitr vzduchem chlazeny motor:
1) sehnat motor
2) sehnat prevodovku
3) tahla razeni
4) prestavet
5) vyresit topeni
Dostat dovnitr vodou chlazeny motor:
1) sehnat motor
a) WBX-ko -- vodou chlazeny boxer -- 1.9 s karburatorem
b) Naftak -- 1.6 D/TD nebo 1.7D nebo cokoliv s rotacnim cerpadlem od VW (aaz...)
2) sehnat chladic -- staci dodrzet rozmer a vyusteni hadic, aby to nebyl takovy problem
3a) pokud tam mas WBX prevodovku, tak mas vyreseno, ale nejspis bude upravovana hridel
3b) pokud chces naftu, tak budto sehnat celou prevodovku nebo jen fremu -- zalezi na hrideli a jejich upravach.
4) zapojit hadice
Oboji prace jak na kostele, ale radsi bych se pustil do vodou chlazeneho motoru, je podle me jistejsi vysledek.
Kdyztak si tady: web edunix cz/cgi-bin/mhepp/fotky cgi?T3/prirucky najdi prirucky k motorum a prevodovkam a nastuduj si jednotlive rozdily (misto mezer dodej tecky).
Dostat dovnitr vzduchem chlazeny motor:
1) sehnat motor
2) sehnat prevodovku
3) tahla razeni
4) prestavet
5) vyresit topeni
Dostat dovnitr vodou chlazeny motor:
1) sehnat motor
a) WBX-ko -- vodou chlazeny boxer -- 1.9 s karburatorem
b) Naftak -- 1.6 D/TD nebo 1.7D nebo cokoliv s rotacnim cerpadlem od VW (aaz...)
2) sehnat chladic -- staci dodrzet rozmer a vyusteni hadic, aby to nebyl takovy problem
3a) pokud tam mas WBX prevodovku, tak mas vyreseno, ale nejspis bude upravovana hridel
3b) pokud chces naftu, tak budto sehnat celou prevodovku nebo jen fremu -- zalezi na hrideli a jejich upravach.
4) zapojit hadice
Oboji prace jak na kostele, ale radsi bych se pustil do vodou chlazeneho motoru, je podle me jistejsi vysledek.
Kdyztak si tady: web edunix cz/cgi-bin/mhepp/fotky cgi?T3/prirucky najdi prirucky k motorum a prevodovkam a nastuduj si jednotlive rozdily (misto mezer dodej tecky).
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 led 2008
- Bydliště: kladno - prague - auto
- Kontaktovat uživatele:
vzduchacova kastle je na kasi auto pouzivala parta stavaru na material a podle toho vypada interier jinak ta vodnikova kastle uz ma brzdy s plovoucim trmenem a posilovac brzd (a jak je tu ocividne zapominano tak v te vodnikove kastli uz vzduchac byl a po zkoumani zpodku auta tak ten vzduch na topeni je veden trochu jinak (jinde je pripevnena ta hadice) ale stejnym zpusobem jedine co me vrta hlavou protoze se to nedochovalo ani u toho original vzduchace kudy a kam maj vect lanka od klapek na topikach (asi do ovladani topeni) ale pak kam vede prepinani chlazeni co je na motoru je tam nejaka packa nebo tam chybi neco jako termostat ????
My od Fiatu musime umet vsechno i VW
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 led 2008
- Bydliště: kladno - prague - auto
- Kontaktovat uživatele:
takze transplantace se zdarila busik jezdi
jenom takovej postreh darce motoru ma plastove zadni mrizky a pritom je to vzduchacova kastle )
jinak ta klapka o ktere sem tady psal je v horni casti motoru a prepina zpusob proudeni vzduchu chlazeni z venku je videt jen takova osicka (ovladaci paka) ktera jde od jednoho krytu chlazeni kolem rozdelovace do druheho krytu
jinak fota z transplantace http://v31.ic.cz/busik
a mam prozbu nema nekdo na prodej takovejhle starter ??????
jenom takovej postreh darce motoru ma plastove zadni mrizky a pritom je to vzduchacova kastle )
jinak ta klapka o ktere sem tady psal je v horni casti motoru a prepina zpusob proudeni vzduchu chlazeni z venku je videt jen takova osicka (ovladaci paka) ktera jde od jednoho krytu chlazeni kolem rozdelovace do druheho krytu
jinak fota z transplantace http://v31.ic.cz/busik
a mam prozbu nema nekdo na prodej takovejhle starter ??????
My od Fiatu musime umet vsechno i VW
Já tam mám taky plastové mřížky a je to vzducháč taky nevím jak je to .Nikde jsem k tomu nic nenašel jak to má být .Na tu tyčku co kouká vede od spodu lanko od termostatu.Nějaký plechy kolem motoru na 2 litra mám .http://www.flat4.org/galerie/displayima ... pos=-28441
Re: T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?
a je to tady. uz jsem se do nej musel pustit ,tak doufam ze za zimu ho zase slozim dohromady
VW TRANSPORTER 253 1.6CT, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981
Re: T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?
Ahoj jaké máte zkušenosti s 1,6 CT.Děkuji
Re: T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?
1.6 CT/CZ - asi to nejhorsi, co si do busa dat.
Motor se daval do hranatejch busu v kratkem obdobi prvnich vzduchem chlazenych hranataku (1979-1982) coby levnejsi a "uspornejsi" alternativa k dvoulitru znameho z kulatych busu. Uspornost spotreby je sporna (10-11 oproti dvoulitru 11-12), za to je vyrazne uspornejsi ve vykonu. Jeho uspornost nejspis spocivala v tehdejsi porizovaci cene. Je to totiz hybrid mezi Ty3, Typ4 a WBX motory. Jinymi slovy "co Wolfsburg dal". A taky slo asi o marketing - vodou chlazeny motory este nebyly v nabidce a bylo potreba nabidnou "levnejsi" a "drazsi" alternativu, zejmena pak tu levnejsi pro uzitkove dodavky. A taky "novy motor", paac dvoulitr byl pouzivan v kulatych uz od roku 1974.
Strucne a jasne je to motor s nejhorsim pomerem vykon:spotreba a o exoticnosti dilu pro opravy nemluve.
Nekde se to tu uz resilo: Kdyz vzduch, tak kulatej. Kdyz hranatej, tak uzitnej.
Motor se daval do hranatejch busu v kratkem obdobi prvnich vzduchem chlazenych hranataku (1979-1982) coby levnejsi a "uspornejsi" alternativa k dvoulitru znameho z kulatych busu. Uspornost spotreby je sporna (10-11 oproti dvoulitru 11-12), za to je vyrazne uspornejsi ve vykonu. Jeho uspornost nejspis spocivala v tehdejsi porizovaci cene. Je to totiz hybrid mezi Ty3, Typ4 a WBX motory. Jinymi slovy "co Wolfsburg dal". A taky slo asi o marketing - vodou chlazeny motory este nebyly v nabidce a bylo potreba nabidnou "levnejsi" a "drazsi" alternativu, zejmena pak tu levnejsi pro uzitkove dodavky. A taky "novy motor", paac dvoulitr byl pouzivan v kulatych uz od roku 1974.
Strucne a jasne je to motor s nejhorsim pomerem vykon:spotreba a o exoticnosti dilu pro opravy nemluve.
Nekde se to tu uz resilo: Kdyz vzduch, tak kulatej. Kdyz hranatej, tak uzitnej.
Re: T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?
to ja jsem snim docela spokojenej, sice ty kopce zadna slava ale na rovine nebo z mirneho kopecka 120 km/h. hlavne je to jednoduchej motor, ale slozitej vyfuk.Kvak píše:1.6 CT/CZ - asi to nejhorsi, co si do busa dat.
dnes uz je problem sehnat ctcko ktere by bylo v dobrem stavu . vetsinou co kazdej prodava (a to draze vzhledem ke stavu ), tak jsou to motory tak na nahradni dily nebo postavit ze 3 jeden jako to delam ja.
VW TRANSPORTER 253 1.6CT, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981
Re: T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?
nevíte někdo , proč se mi při studenym motoru dostává benzin do oleje?
VW TRANSPORTER 253 1.6CT, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981
Re: T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?
tipl bych but propouší pumpa a nebo což je pravděpodobnější k tomu že pišeš že za studena tak se tí přelíva karbec