T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?

Max024
Příspěvky: 29
Registrován: 18 led 2008
Bydliště: kladno - prague - auto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max024 »

zlatej fiat to ma 2 valce vzduchem chlazeny a zadny blbosti okolo sebe :)))
My od Fiatu musime umet vsechno i VW

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 291
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Naftu dovnitr...?

Příspěvek od mhepp »

Ahoj, co se tyce Tveho problemu, videl bych to takhle:

Dostat dovnitr vzduchem chlazeny motor:
1) sehnat motor
2) sehnat prevodovku
3) tahla razeni
4) prestavet
5) vyresit topeni

Dostat dovnitr vodou chlazeny motor:
1) sehnat motor
a) WBX-ko -- vodou chlazeny boxer -- 1.9 s karburatorem
b) Naftak -- 1.6 D/TD nebo 1.7D nebo cokoliv s rotacnim cerpadlem od VW (aaz...)
2) sehnat chladic -- staci dodrzet rozmer a vyusteni hadic, aby to nebyl takovy problem
3a) pokud tam mas WBX prevodovku, tak mas vyreseno, ale nejspis bude upravovana hridel
3b) pokud chces naftu, tak budto sehnat celou prevodovku nebo jen fremu -- zalezi na hrideli a jejich upravach.
4) zapojit hadice

Oboji prace jak na kostele, ale radsi bych se pustil do vodou chlazeneho motoru, je podle me jistejsi vysledek.

Kdyztak si tady: web edunix cz/cgi-bin/mhepp/fotky cgi?T3/prirucky najdi prirucky k motorum a prevodovkam a nastuduj si jednotlive rozdily (misto mezer dodej tecky).
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

alebo 2.1 l WBX

Max024
Příspěvky: 29
Registrován: 18 led 2008
Bydliště: kladno - prague - auto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max024 »

vypada to ze sem sehnal motor CTcko tak se uvidi :)) podam report po dokoncene praci :)
My od Fiatu musime umet vsechno i VW

Max024
Příspěvky: 29
Registrován: 18 led 2008
Bydliště: kladno - prague - auto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max024 »

tak sem dneska privezl celeho vzduchacoveho busika :)) a hura do prace :))
My od Fiatu musime umet vsechno i VW

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

nebylo by lepší je řádně prozkoumat a možná změnit směr přesouvání dílů?....čili radějji opravit vzduchového, než cpát ten vzduchovej motor do vodní kastle....
Obrázek

Max024
Příspěvky: 29
Registrován: 18 led 2008
Bydliště: kladno - prague - auto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max024 »

vzduchacova kastle je na kasi auto pouzivala parta stavaru na material a podle toho vypada interier jinak ta vodnikova kastle uz ma brzdy s plovoucim trmenem a posilovac brzd (a jak je tu ocividne zapominano tak v te vodnikove kastli uz vzduchac byl a po zkoumani zpodku auta tak ten vzduch na topeni je veden trochu jinak (jinde je pripevnena ta hadice) ale stejnym zpusobem jedine co me vrta hlavou protoze se to nedochovalo ani u toho original vzduchace kudy a kam maj vect lanka od klapek na topikach (asi do ovladani topeni) ale pak kam vede prepinani chlazeni co je na motoru je tam nejaka packa nebo tam chybi neco jako termostat ????
My od Fiatu musime umet vsechno i VW

Uživatelský avatar
Modrak
Příspěvky: 39
Registrován: 25 kvě 2006
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Modrak »

Kterou klapku na motoru máš na mysl? u 2litru CU je termostat pod motorem .Pošli foto at se ví.

Max024
Příspěvky: 29
Registrován: 18 led 2008
Bydliště: kladno - prague - auto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max024 »

zitra nafotim :)
My od Fiatu musime umet vsechno i VW

Max024
Příspěvky: 29
Registrován: 18 led 2008
Bydliště: kladno - prague - auto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max024 »

takze transplantace se zdarila busik jezdi :)
jenom takovej postreh darce motoru ma plastove zadni mrizky a pritom je to vzduchacova kastle :))
Obrázek
jinak ta klapka o ktere sem tady psal je v horni casti motoru a prepina zpusob proudeni vzduchu chlazeni z venku je videt jen takova osicka (ovladaci paka) ktera jde od jednoho krytu chlazeni kolem rozdelovace do druheho krytu
Obrázek

jinak fota z transplantace :) http://v31.ic.cz/busik

a mam prozbu nema nekdo na prodej takovejhle starter ??????
ObrázekObrázek
My od Fiatu musime umet vsechno i VW

Max024
Příspěvky: 29
Registrován: 18 led 2008
Bydliště: kladno - prague - auto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max024 »

ted se mozna zeptam blbe jak poznam spatne futro v prevodovce na starter a popripade jak to spravit ????
My od Fiatu musime umet vsechno i VW

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

poznáš to tak, že i dobrý startér s dobrou baterkou se bude málo točit a nepůjde to nastartovat. Oprava = futro ven a nalisovat nové
Obrázek

Uživatelský avatar
Modrak
Příspěvky: 39
Registrován: 25 kvě 2006
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Modrak »

Já tam mám taky plastové mřížky a je to vzducháč taky nevím jak je to .Nikde jsem k tomu nic nenašel jak to má být .Na tu tyčku co kouká vede od spodu lanko od termostatu.Nějaký plechy kolem motoru na 2 litra mám .http://www.flat4.org/galerie/displayima ... pos=-28441

Max024
Příspěvky: 29
Registrován: 18 led 2008
Bydliště: kladno - prague - auto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Max024 »

takze busik slape jak hodinky jeste vymenit tesneni pod vikama ventilu dole pod sacim kosem a zkontrolovat cidlo oleje kolem nej vzlina olej :)) vymnenit olej a filtr a hura na silnice :)
My od Fiatu musime umet vsechno i VW

Uživatelský avatar
redbus
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2008
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

Re: T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?

Příspěvek od redbus »

a je to tady. uz jsem se do nej musel pustit ,tak doufam ze za zimu ho zase slozim dohromady :)
Přílohy
P1010028.JPG
P1010020.JPG
P1010024.JPG
P1010029.JPG
P1010031.JPG
VW TRANSPORTER 253 1.6CT, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981

Flubber
Příspěvky: 10
Registrován: 18 kvě 2009
Bydliště: Praha

Re: T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?

Příspěvek od Flubber »

Ahoj jaké máte zkušenosti s 1,6 CT.Děkuji

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Re: T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?

Příspěvek od Kvak »

1.6 CT/CZ - asi to nejhorsi, co si do busa dat.

Motor se daval do hranatejch busu v kratkem obdobi prvnich vzduchem chlazenych hranataku (1979-1982) coby levnejsi a "uspornejsi" alternativa k dvoulitru znameho z kulatych busu. Uspornost spotreby je sporna (10-11 oproti dvoulitru 11-12), za to je vyrazne uspornejsi ve vykonu. Jeho uspornost nejspis spocivala v tehdejsi porizovaci cene. Je to totiz hybrid mezi Ty3, Typ4 a WBX motory. Jinymi slovy "co Wolfsburg dal". A taky slo asi o marketing - vodou chlazeny motory este nebyly v nabidce a bylo potreba nabidnou "levnejsi" a "drazsi" alternativu, zejmena pak tu levnejsi pro uzitkove dodavky. A taky "novy motor", paac dvoulitr byl pouzivan v kulatych uz od roku 1974.

Strucne a jasne je to motor s nejhorsim pomerem vykon:spotreba a o exoticnosti dilu pro opravy nemluve.

Nekde se to tu uz resilo: Kdyz vzduch, tak kulatej. Kdyz hranatej, tak uzitnej.

Uživatelský avatar
redbus
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2008
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

Re: T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?

Příspěvek od redbus »

Kvak píše:1.6 CT/CZ - asi to nejhorsi, co si do busa dat.
to ja jsem snim docela spokojenej, sice ty kopce zadna slava ale na rovine nebo z mirneho kopecka 120 km/h. hlavne je to jednoduchej motor, ale slozitej vyfuk.
dnes uz je problem sehnat ctcko ktere by bylo v dobrem stavu . vetsinou co kazdej prodava (a to draze vzhledem ke stavu ), tak jsou to motory tak na nahradni dily nebo postavit ze 3 jeden jako to delam ja.
VW TRANSPORTER 253 1.6CT, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981

Uživatelský avatar
redbus
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2008
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

Re: T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?

Příspěvek od redbus »

nevíte někdo , proč se mi při studenym motoru dostává benzin do oleje?
VW TRANSPORTER 253 1.6CT, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981

Uživatelský avatar
biker666
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 961
Registrován: 09 říj 2007
Bydliště: Radkov Dubova

Re: T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?

Příspěvek od biker666 »

tipl bych but propouší pumpa a nebo což je pravděpodobnější k tomu že pišeš že za studena tak se tí přelíva karbec

Odpovědět