Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Odpovědět
SefBistra
Příspěvky: 3
Registrován: 26 kvě 2020

Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Příspěvek od SefBistra »

Zdravím téčkaře! Chtěl jsem se Vás zeptat na radu a názor. U mé T3 1600 CT mám problém, že chcípá na volnoběh. Většinou až po zahřátí, někdy i za studena - diagnostika poukazuje na vadný karburátor - vůle u klapky, kudy si nasává vzuduch. Od různých zdrojů slýchávám ať kašlu na nákup jiného použitého Solexu 34 kašlu, že je to častý problém zpsůobený opotřebením a musím jím dát za pravdu. Sehnal jsem další dva stejné karburátory a mají stejnou vadu.
Jak byste postupovali? Čínská druhovýroba? Weber? Oprava?

Moc děkuju za názory!

Ivo

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13680
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Příspěvek od Herbie »

k tomu můžu říct jen to, že vúle na ose klapky není nikdy tak velká (notabene u tří použitých kusů) aby kvůli tomu motor nedržel volnoběh.
osobně se domnívám, že chybu máš někde jinde (možná jen v chybném nastavení karburátoru, nebo přisávání vzduchu někde na sacím potrubí)

a ano, zakoupení činské repliky Solexu 34PICT3 je také možnost, ovšem nemyslím si, že by to bylo řešení tvého problému
... a vůbec !

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 205
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Příspěvek od kubi »

Ako píše Herbie skontroluj sacie potrubie hlavne na miestach kde sa napája na hlavy valcov (zober niečo ako wdčko alebo štart spray/ niečo horľavé a strekni to na tie miesta pokiaľ sa ti zvýšia otáčky nasáva ti to falošný vzduch).. potom vieš že treba pozrieť sacie potrubie či dobre prilieha

Podľa toho čo si písal ti to skapína na voľnobeh ale až pri zohriatom motore? Ako máš nastavený sytič? Môže to byť všeličo, ale za a mňa odporúčam držať sa origo karburátorov čo to pôjde

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 14332
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Příspěvek od Sam »

kubi píše:
19 dub 2021
Ako píše Herbie skontroluj sacie potrubie hlavne na miestach kde sa napája na hlavy valcov (zober niečo ako wdčko alebo štart spray/ niečo horľavé a strekni to na tie miesta pokiaľ sa ti zvýšia otáčky nasáva ti to falošný vzduch)..
Tak a toto mne zajímá. Všude čtu, stříknout WD-40 na sací potrubí a otáčky se zvýší. Fungovalo to skutečně někomu z vás ? Nebo je to jen zaklínadlo jako dvoumetrová tyč ?
Buď jsem levý, nebo mé WD spraye jsou nehořlavé a spíš motor zadusí než že by pomohly se zvýšením otáček.
Samozřejmě nevylučuji oba výše uvedené jevy současně.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13680
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Příspěvek od Herbie »

S WDčkem jsem to nikdy nezkoušel
ale máš pravdu, že moje osobní zkušenost s "postřikem" startovacím sprayem nebo čističem brzd jsou také přesně opačné ... motor se mi vzdy přidusil

nikdy se nejednalo o zvysení otáček
... a vůbec !

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1375
Registrován: 01 pro 2010

Re: Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Příspěvek od evinsen »

Čistič brzd funguje když přisává vzduch,obsahuje éter. WD nevím jestli by hořelo,spíš ten plyn co ho vytlačuje snad.

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 205
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Příspěvek od kubi »

Mne to fungovalo na 1300vke single port keď zle doliehalo sacie potrubie na ľavej strane(šrob bližšie dozadu bol nahovno dotiahnutý + neprebehla výmena toho medeneného krúžku pri repase) aj s WDčkom otáčky šli nahor.. ale kľudne možno použiť aj nejaký štart spray alebo čistič skrtiacej klapky (throttle body cleaner). - niečo ether based Fachalo to :D

Prikladám aj externý link
You can pin down the location of the air inleakage using the "starter spray" test. You can use ether-based starter spray (probably the best) WD40 or even LPGas from an unlit propane torch. The idea is to use something that is very volatile and very flammable that can be eaily sucked into the intake manifold at the leak point. With the engine idling (whatever it takes), alternately spray both ends of the carburetor throttle shaft, the carburetor/intake manifold flange, the outer ends of the manifold, and various points along the intake manifold. Listen for any increase in engine speed as the extra "fuel" is sucked into the system. (Alternatively, use a dwell-tachometer to see the momentary increase in engine speed.)
Zdroj: http://www.vw-resource.com/air_inleakage.html

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 197
Registrován: 31 bře 2011

Re: Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

SefBistra píše:
19 dub 2021
Zdravím téčkaře! Chtěl jsem se Vás zeptat na radu a názor. U mé T3 1600 CT mám problém, že chcípá na volnoběh. Většinou až po zahřátí, někdy i za studena - diagnostika poukazuje na vadný karburátor - vůle u klapky, kudy si nasává vzuduch. Od různých zdrojů slýchávám ať kašlu na nákup jiného použitého Solexu 34 kašlu, že je to častý problém zpsůobený opotřebením a musím jím dát za pravdu. Sehnal jsem další dva stejné karburátory a mají stejnou vadu.
Jak byste postupovali? Čínská druhovýroba? Weber? Oprava?

Moc děkuju za názory!

Ivo
Pokud máš motor CT - nemůžeš použít solex PICT - 3 , ale PICT -4 ! Motor CT má jinak ovládání a několik detailů ( větší membránu akcelerační pumpy , podtlakem ovládané omezení množství obohacení směsi při studeném motoru atd) Rozumným řešením je oprava uložení škrtící klapky a výměnou všech membrán a jehlového ventilu a přetěsnění.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 14332
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Příspěvek od Sam »

Ale ano, já to nerozporuji, startovací sprej funguje jak se všude popisuje, ale to WDčko mi zkrátka nehoří a nikdy nehořelo.
Je to jen rýpanec na převzaté informace, nic jiného. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 5531
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Příspěvek od Samba »

..velbloudí snad
a co takhle přisávání přes posilovač brzd.. to byt taky unterdruckflushnus.. v tom se často chybuje..

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1375
Registrován: 01 pro 2010

Re: Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Příspěvek od evinsen »

Mirek Wenclovice píše:
19 dub 2021
SefBistra píše:
19 dub 2021
Zdravím téčkaře! Chtěl jsem se Vás zeptat na radu a názor. U mé T3 1600 CT mám problém, že chcípá na volnoběh. Většinou až po zahřátí, někdy i za studena - diagnostika poukazuje na vadný karburátor - vůle u klapky, kudy si nasává vzuduch. Od různých zdrojů slýchávám ať kašlu na nákup jiného použitého Solexu 34 kašlu, že je to častý problém zpsůobený opotřebením a musím jím dát za pravdu. Sehnal jsem další dva stejné karburátory a mají stejnou vadu.
Jak byste postupovali? Čínská druhovýroba? Weber? Oprava?

Moc děkuju za názory!

Ivo
Pokud máš motor CT - nemůžeš použít solex PICT - 3 , ale PICT -4 ! Motor CT má jinak ovládání a několik detailů ( větší membránu akcelerační pumpy , podtlakem ovládané omezení množství obohacení směsi při studeném motoru atd) Rozumným řešením je oprava uložení škrtící klapky a výměnou všech membrán a jehlového ventilu a přetěsnění.
Já myslím že tam je 34 PICT 5 a má i aktivní membránu sytiče čtvercovou,AC pumpa je taky přes podtlak a prostě je to hodně jiné.Mirek má pravdu.
https://www.njuskalo.hr/motor-pogonski- ... s-20600240

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 5531
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Solex 34 PICT 3 po smrti. Jakou náhradu mám zvolit?

Příspěvek od Samba »

těbuch.. mám tu jeden zazrak z plizidla vpred zvany Céétéé.. Solex 34Pict4, muzu Te ho zapujcit a hrej si..775 181 779

Odpovědět