Řazení na prvních dieselech

Odpovědět
Uživatelský avatar
Grossraum
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 314
Registrován: 27 bře 2004
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Řazení na prvních dieselech

Příspěvek od Grossraum »

Jak známo, první diesely se v T3 objevili už v r. 1981. Benzínové motory v té době (vzducháče) měly tenkrát výhradně 4st. převodovky s tzv. dvoukuličkovým řazením (viz foto páky řazení na převodovce). Zajímalo by mě, jestli některý z těch úplně prvních dieselů měl také ještě tento starší typ převodovky. Z ETKY to bohužel už zjistit nejde a v praxi jsem se s tím ještě nesetkal.

Obrázek
Nic než VW Bus!

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 291
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: Řazení na prvních dieselech

Příspěvek od mhepp »

Ahoj,

tak v materiálech jsem našel to, že žádná 4q převodovka na diesel, která se vyráběla v roce 81, se nevyráběla v (modelovém) roce 83 (kdy začaly vodníci a jednokuličkové řazení a taky 5q). Jedná se o převodovky s kódem DM a DS (ta měla samosvor). Převodové poměry stejné (1: 3.78, 2: 2.06, 3: 1.26, 4: 0.852, R: 3.28, Diff: 38/7).

Z toho vyplývá, že je možné, že existují dvoukuličkové převodovky pro diesel. Ještě zkusím ověřit, protože kamarád má jednu dvoukuličkovou převodovku, o které její původní majitel tvrdí, že byla původně dieselová.
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
Grossraum
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 314
Registrován: 27 bře 2004
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení na prvních dieselech

Příspěvek od Grossraum »

Já už jsem si to ověřil v praxi. Skutečně první diesely měly převodovku s dvoukuličkovým řazením. Převodovka je kratší (rozuměj fyzicky) a celý agregát je zavěšený víc vepředu. Motor je sice ve stejných silentblocích, ty jsou ale v hnátách (trubkový nosník) pootočené o 45° a více vpředu - hnáty jsou jiné. Kdo chce montovat tuto fyzicky kratší převodovku do pozdějších modelů (benzínová DK má totiž suveréně nejdelší převod), musí držák převodovky nastavit. Kdo by chtěl naopak tuto převodovku vyměnit např. za 5kv. musí vyměnit i hnáty zavěšení motoru a celý agregát posunout vzad...
Nic než VW Bus!

Odpovědět