Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Odpovědět
Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2548
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od threeseven »

Ferrari mě zklamali na celé čáře... Alonso je normální hysterická plačka, vůbec nemám pocit, že je dobrej řidič. Celkově mám pocit, že Ferrari zaměstnává dvě luxusní teamové dvojky. A když ani auto není na špici... letošní sezóna je pro mě odepsaná.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od john »

Neboj, vsetko je patricne zapite... :D :D

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od Petr914 »

...Mark si jede zcela evidentně pro titul...a moc bych se divil...kdyby to dopadlo jinak...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od Milosak_1 »

Jsem fanda McLarenu, ale to co vcera predvedl Webber, byl prototip jizdy (budouciho) mistra sveta. Ten kluk neudelal ani jednu chybu. Pripomel mi Schumiho v dobe jeho nejvetsi slavy, ktery po startu poodjel, pak si naskok drzel az do zaverecnych kol, kde zas ubral aby setril palivo, motor a pneu. Z jeho hlediska vyslo vse co melo vyjit. Jenze ma mnohem silnejsiho soupere nez jakehokoliv jezdce - vedeni samotne staje a to politikareni ma obrovskou moc a jednoduse mu nedovoli aby byl lespi nez uplnakany germansky mazlicek. Jde o nemale penize z TV prenosu -> Nemcu je cca 70 mio a Australanu cca 23 mio obyvatel... s tim ale nic nenadelame, tak to proste dneska je. Rozhoduji penize a ne umeni jezdce.

Mini soutez :
Kolik nejrychlejsich kol zajel Webber pri VC Anglie 2010 ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od Petr914 »

...ty čoveče odpověď na kvíz neznam...

...ale Mark na mě působí tak vyzrálym dojmem...že si myslim...že Vettela si dá k snídani i s týmem...

...bejvávaly doby...kdy "starej pán" taky tlačil Regazzoniho před Laudu...a Lauda...ten studenej kalkulátor a fenomenální pilot si z nich dělal vesměs prdel...

...Mark Webber je na nejvyšším stupni svý kariery...rychlej...minimálně chybující...zkoncentrovanej a nad věcí...navíc sem přesvědčenej,že Mark je ten,kdo udává tempo při vývoji vozu...tvoje příměra s Schumacherem je zcela opodstatněná...od doby Schumacherovo největší slávy nikdo takhle nevynikal...jako vyniká Mark v týdle sezoně...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od Milosak_1 »

Jen pár týdnů od kontroverzní srážky Sebastiana Vettela s Markem Webberem při Velké ceně Turecka připomíná atmosféra v týmu Red Bull opět papiňák před výbuchem. Vedení stáje při víkendové Velké ceně Británie v Silverstonu jasně naznačilo výhodnější pozici Vettela, když sebralo z Webberova vozu vylepšený nos monopostu, který německý pilot poškodil. A Webber dal jasně najevo, co si o jednání týmu myslí.

Rozbouřenou hladinu emocí nesrovnalo ani Australanovo vítězství, pro které si v Silverstonu dojel po startu z druhé pozice. Jeho stájovému kolegovi nepomohla ani aerodynamická novinka, ani pole position. Záhy po startu totiž musel po defektu do boxů a nakonec byl rád za sedmé místo. „Kdybych tušil, jakým směrem se všechno vydá, nikdy bych neprodloužil smlouvu,“ nebral si servítky třiatřicetiletý matador. „Na týmovou dvojku to nebylo špatné,“ utrousil Webber do rádia po projetí cílem.

Oba jezdci si sice záhy po skončení závodu podali ruce za rachotu spouští fotoaparátů, Webberův kamenný obličej ale dával tušit, že gentlemanské gesto napětí mezi oběma kohouty nezmírní. „Byl jsem hodně zklamaný. Uvidíme, jak to bude dál. Budu se dál koncentrovat na svou práci, snad to bude stačit. Už jsem v životě překonal řadu překážek a myslím, že se umím vyhrabat z nepřízně osudu. Může to fungovat, ale ustupovat nelze donekonečna,“ poznamenal australský závodník.

ObrázekMarkuv vyraz hovori za vse, proste no comment zas... politice

Vedení Red Bullu tak v pondělí čekala další nepříjemná schůzka, velice podobná té po závodu v Turecku. Tehdy se po kontroverzním Vettelově manévru oba jezdci srazili, když si pohodlně mířili pro double. „Čeká nás několik posezení, to je jasné. Musíme o celé věci hovořit. Pokud je třeba vyčistit vzduch, vyčistíme ho,“ podotkl ještě v Silverstonu šéf stáje Christian Horner.

A podobně jako před pár týdny Horner jedním dechem ubezpečil, že stáj nemá určenou jedničku a dvojku. „Pokud máte dva jezdce, kteří bojují o titul mistra světa, bude mezi nimi vždy nějaké napětí. Tenhle fakt neskrýváme. Ale rozdělení na číslo jedna a dva u nás neplatí. Takový postup bychom volili jen v závěru šampionátu, pokud by byla pozice jednoho z jezdců v boji o titul výrazně lepší. Aktuálně jsou ale Mark i Sebastian týmoví parťáci,“ dodal šéf Red Bullu.

„A mimochodem: vyhráli jsme zasr.... Grand prix Británie,“ prohodil frustrovaný Horner nad nekončícími dotazy k atmosféře v týmu.

V dostizích za světovým titulem dvojice z Red Bullu šlape na paty jezdcům stáje McLaren. Lewis Hamilton nedosáhl v Silverstonu na vysněné domácí vítězství, ale druhým místem upevnil svou pozici v čele šampionátu. Druhý Jenson Button ztrácí 12 bodů, Webber je pozadu o dalších 5 bodů a Vettel má na Hamiltona manko 24 bodů.

Obrázek
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
REDH0T
hlavwa motorovwa
Příspěvky: 2792
Registrován: 03 lis 2005
Bydliště: brno t1

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od REDH0T »

Aj tak sme stále ferrari...
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind

Uživatelský avatar
clayd
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 356
Registrován: 06 led 2007
Bydliště: Struhařov

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od clayd »

Chudák Massa a zku...ný Ferrari =D> =D> =D>
Já vím Bohumile ,já vím

Uživatelský avatar
ovalisimus panornik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1841
Registrován: 12 led 2007
Bydliště: Nebušice

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od ovalisimus panornik »

...i smutné věci se dějí... ono to do sportu má dost daleko !

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od Milosak_1 »

clayd píše:Chudák Massa a zku...ný Ferrari =D> =D> =D>
Nekoukal jsem na to, vracel jsem se z Mikulova, co se stalo ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
REDH0T
hlavwa motorovwa
Příspěvky: 2792
Registrován: 03 lis 2005
Bydliště: brno t1

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od REDH0T »

prostě to do toho vjel jako kunda...
Naposledy upravil(a) REDH0T dne 26 črc 2010, celkem upraveno 1 x.
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind

Uživatelský avatar
clayd
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 356
Registrován: 06 led 2007
Bydliště: Struhařov

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od clayd »

Milosak_1 píše:
clayd píše:Chudák Massa a zku...ný Ferrari =D> =D> =D>
Nekoukal jsem na to, vracel jsem se z Mikulova, co se stalo ?
Massa musel pustit Alonsa před sebe ,prostě teamová strategie jako v minulosti,a Alonso se z toho ještě radoval, chudáček .Bylo na spadnutí, kdy Massa ten pohár po někom mrskne a jedině škoda ,že to neudělal.Být to obráceně,tak by se Alonso zvencnul.Sice za to Alonso nemohl ale na druhou stranu se radovat nemusel.
Já vím Bohumile ,já vím

Uživatelský avatar
Milosak
Příspěvky: 25
Registrován: 07 zář 2007
Bydliště: Praha 9

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od Milosak »

Pristi zavod je rada na McLarenech, aby se ukazalo kdo je jednickou v tymu, i kdyz to v Turecku kasne prezentovali.

A co to , ze Ferrari meli tak dobry trenink i zavod ? S cim prisli ?

Uživatelský avatar
Milosak
Příspěvky: 25
Registrován: 07 zář 2007
Bydliště: Praha 9

Alonso byl rychlejší, tvrdil po GP Německa Massa

Příspěvek od Milosak »

Španěl Fernando Alonso vyhrál nedělní GP Německa vozů formule 1 na okruhu Hockenheimring. Letos zvítězil podruhé, ale jen díky týmové režii, která přibrzdila vedoucího kolegu Felipe Massu, ač to Ferrari důsledně popřelo. Alonso vyhrál svůj třiadvacátý závod kariéry. Vedení v šampionátu si udržel Lewis Hamilton s mclarenem.

V sobotu vybojoval Sebastian Vettel s Red Bullem svoje šesté letošní pole position a nikdo nepochyboval o tom, že na Hockenheimringu, který je vzdálen jen 35 kilometrů od jeho rodného Heppenheimu, zvítězí stylem start - cíl. Omyl!

Už před první zatáčkou ho zprava sevřel Alonso, startující rovněž z první řady, a zleva ho předjel Massa, startující z druhé řady, a v první zatáčce byla vpředu obě Ferrari. Startovní propadák Red Bullu pak dokončil Hamilton s mclarenem, startující ze třetí řady, který už na prvním kilometru předjel Webbera. Šestou pozici si držel úřadující mistr světa Button s druhým mclarenem.

Na konci startovního pole došlo k několika kolizím. Do boxů musely oba vozy Force India a Toro Rosso. Pro Itala Trulliho s Lotusem závod skončil. Přišel o zadní část vozu. Návrat na trať byl neúspěšný. Záhy skončili i Buemi s monopostem Toro Rosso, Jamamoto s HRT-Cosworth a di Grassi s Virginem.

Ve 13. kole poprvé zastavil v boxech Vettel, aby obul měkčí a tudíž rychlejší pneumatiky. Během dvou kol udělali totéž i další jezdci z první šestky kromě Buttona. Ten se držel na vedoucí pozici až do 23. kola, kdy zajel do boxů. Do vedení se dostala obě Ferrari v pořadí Massa - Alonso, třetí jezdil Vettel před Hamiltonem, Buttonem a Webberem. Německý národní tým, jak je nazývána stáj Mercedes, se pohyboval na konci první desítky. V boji o jeden bod Schumacher marně útočil na Rosberga.

Obě Ferrari si v polovině závodu bezpečně držela vedení a jezdci v červených vozech se střídali v zajíždění nejrychlejších kol. Massa si vypracoval postupně sekundový náskok. Alonso však výrazně zrychlil a ve 49. kole bez problémů předjel Massu na příkaz vedení Ferrari, což nepřímo potvrdilo týmové rádio. Týmová režie je přitom zakázána... Kde ale není žalobce, není ani soudce. Vzhledem k tomu, že Ferrari je přísně chráněná značka F1, nelze očekávat nějaký trest.

Alonso projel cílem jako první. záda mu kryl týmový kolega Massa, třetí skončil Vettel. Závod dokončilo osmnáct jezdců.

GP Německa formule 1 v Hockenheimu:
1. Alonso (Šp./Ferrari) 1:27:38,864 (prům. rychlost: 209,788 km/h)
2. Massa (Braz./Ferrari) -4,196
3. Vettel (Něm./Red Bull) -5,121
4. Hamilton (Brit./McLaren) -26,896
5. Button (Brit./McLaren) -29,482
6. Webber (Austr./Red Bull) -43,606
7. Kubica (Pol./Renault)
8. Rosberg (Něm./Mercedes)
9. M. Schumacher (Něm./Mercedes)
10. Petrov (Rus./Renault) všichni -1 kolo

Průběžné pořadí MS (po 11 z 19 závodů):
1. Hamilton 157
2. Button 143
3. Webber 136
4. Vettel 136
5. Alonso 123
6. Rosberg 94
7. Kubica 89
8. Massa 85
9. Schumacher 38
10. Sutil (Něm./Force India) 35

Pohár konstruktérů:
1. McLaren 300
2. Red Bull 272
3. Ferrari 208
4. Mercedes 132
5. Renault 96
6. Force India 47
7. Williams 31
8. Sauber 15
9. Toro Rosso 10.
Naposledy upravil(a) Milosak dne 25 črc 2010, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Milosak
Příspěvky: 25
Registrován: 07 zář 2007
Bydliště: Praha 9

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od Milosak »

Skandální režijní tah stáje Ferrari, jejíž vedení rozhodlo o tom, že Felipe Massa musí pustit na první pozici v celkovém hodnocení lépe postaveného Fernanda Alonsa vyvolala ostrou reakci ostatních týmů. A i samotné FIA, jejíž vedení jinak Ferrari chrání. Předjížděcí manévr ze 49. kola nezůstal bez odezvy - po závodě komisaři udělili italské stáji pokutu 100 000 dolarů (1,94 milionu korun). Výsledky zatím zůstaly v platnosti, ale případ bude ještě řešit Světová rada FIA.

„Je to ostuda, závod byl zmanipulován. Velmi pečlivě budu sledovat, co s tímto jasným případem týmové režie udělají sportovní komisaři,“ prohlásil hned po závodě šéf stáje Red Bull Christian Horner.

"Bylo to stejné, jako podobný manévr v roce 2002 v Rakousku, který zákaz týmové režie vlastně vyvolal. Tehdy musel vedoucí Barrichello před sebe pustit Michaela Schumachera, jenž si pojistil titul. U Ferrari vědí, co dělají... Pravidla hovoří jasně - týmová režie je zakázána - a tohle jako týmová režie rozhodně vypadalo. My necháváme naše jezdce mezi sebou závodit, proč to neudělalo i Ferrari?" ptá se Horner.

"Massa má stále šanci na celkové vítězství, ale možná má ve smlouvě uvedeno, že je jezdec číslo dvě. V tom případě je to ale špatné pro tento sport. Jezdci by měli mít možnost spolu soupeřit. Massa odvedl lepší práci, vedl závod. My jsme byli kritizování, když Vettel dostal Webberovo přední křídlo, a to šlo o úplně jinou situaci. Když se v Turecku Vettel s Webberem střetli, byli jsme zase terčem jizlivých poznámek,“ uvedl Horner.

„Jasná týmová režie, navíc totálně zpackaná,“ přidal se na webu deníku Bild bývalý rakouský pilot F1 Alexander Wurz.

„Na výjezdu ze zatáčky byl Felipe pomalejší, tak jsem zkusil zaútočit a vyšlo to,“ popisoval situaci ze 49. kola GP Německa Fernando Alonso. „Je absurdní nás z něčeho podezírat. Vyhrál jsem zaslouženě,“ dodal.

„Fernando byl viditelně rychlejší, což mi potvrdila i informace v týmovém rádiu. Nešel jsem proto do riskantního souboje. Nemyslím, že je třeba k tomu něco dál říkat. Vyhrál zaslouženě. Mně vyšel start na měkkých pneumatikách, na tvrdších už to bylo horší,“ podpořil kolegu stejně trapným tvrzením Felipe Massa.

„Vždycky chceme divákům nabídnout to nejlepší. Pracujeme pro tým, pro firmu. Letos už jsme viděli kolizi dvou jezdců z jednoho týmu, která je připravila o dvaačtyřicet bodů. My je po dnešku máme na kontě,“ hledal pro svůj krok logické zdůvodnění.

„Promiň. Hodně štěstí,“ zahlásil po manévru do týmového rádia Massovi závodní inženýr Ferrari Rob Smedley.

Velmi zklamaný byl v pořadí třetí Sebastian Vettel, který přišel o vedení už v první zatáčce. „Starty mívám dobré, ale dnes se mi totálně nepovedl. Auto mělo dobrou přilnavost, ale první desítky metrů jako by se mu nechtělo dopředu. Nakonec jsem byl vůbec rád, že mi nezhasl motor. Postupně jsem se rozjel s vědomím, že dostat se přes Ferrari bude hodně těžké. Nepovedlo se to. Ale jsem rád i za třetí místo, před domácími fanoušky je to vždycky zvláštní. Určitě jsme chtěli víc, věřím, že se to povede příště. Nechtěli jsme se jen zúčastnit. Chtěli jsme získat maximum,“ pravil s tím, že tah Ferrari nebude hodnotit.

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od Želvák Bob »

... závod jsem neviděl - ale aspoň o tom "skandálu" z jiného serveru:

(http://formule1.auto.cz" onclick="window.open(this.href);return false;)
Start závodu nevyšel na pole position stojícímu Vettelovi, který se snažil zablokovat Alonsa, ale nakonec před něj přešly obě Ferrari.
Zatímco se může polemizovat nad tím, zda u Ferrari použili týmovou režii či nikoliv, faktem zůstává, že Alonso byl rychlejším jezdcem v trénincích i kvalifikaci a nebýt vytlačením Vettelem po startu, u italského týmu by nemuseli tuto situaci ani řešit.

(http://www.f1sports.cz" onclick="window.open(this.href);return false;)
Start zcela prokoučoval nejrychlejší muž kvalifikace Sebastian Vettel, který se zaměřil na eliminování Fernanda Alonsa, ale tím zcela uvolnil prostor Felipemu Massovi. Ten se tak ze třetího místa posunul do čela závodu. Vettel navíc neudržel za sebou ani Alonsa a klesl až na třetí místo.


Po předjetí Massy měl v cíli Fernando Alonso náskok 4 vteřiny, kdežto Felipe Massa měl už 1vteřinu za sebou Sebastiena Vettela

Názor Michaela Schumachera (opět cit. z F1sports.cz)
Michael Schumacher se postavil za svůj bývalý tým Ferrari. Pro týmovou režii, kterou Scuderia předvedla na Hockenheimringu, má pochopení.

Ferrari ve Velké ceně Německa požádalo Felipeho Massu, aby pustil na první místo Fernanda Alonsa, protože má Španěl lepší pozici v šampionátu. Od většiny osazenstva padoku si za to vysloužilo odsouzení. Ne tak od Schumachera, se kterým kdysi získalo pět mistrovských titulů.

„Já si o tom myslím své. Ale je potřeba říct si to upřímně. Tohle není sport pro slečinky,“ řekl Schumacher německé RTL. „Tady jde o šampionát a o body. Až bude (Alonsovi) na konci roku chybět pět bodů, každý si řekne: Na co ti blbci v Hockenheimu mysleli? Proto je do určité míry chápu.“

Sám Schumacher byl u Ferrari předmětem týmové režie několikrát. V roce 2002 se ale s Rubensem Barrichellem v Rakousku vyměnili v čele závodu tak nestydatě, že FIA veškerou týmovou režii zakázala a Ferrari pokutovala milionem dolarů.

Schumacherův aktuální tým, Mercedes, si dnes na domácí půdě moc oslnivě nevedl. Sedminásobný mistr světa dojel devátý, Nico Rosberg osmý. Tým se soustředil na minimalizaci škod po špatné kvalifikaci.


... a nakonec dodám to, že ačkoli sám tento krok neschvaluju - (a tak nemám radost z toho, že FA vyhrál) ...
Musím se jich zastat, protože různým způsobem má týmovou režiji většina předních týmů. Jen ne tak okatě spáchanou.
Ať už se jedná o "šetření paliva" či nové křídlo (Red Bull), či podivné zdržovačky při zastávkách - aby najednou zastávka kolegy proběhla v rekordním čase atd ... Mimochodem - kolik z posledních deseti mistrů světa nezabodovalo ve vítězné sezóně alespoň jednou či dvakrát díky TR? Dokonce i loni, kdy měl Button po prvních deseti závodech drtivou převahu ho Barik párkrát pustil ...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od SO 545 »

Nemam nic proti akejkolvek rezii ... nesledujem uz par rokov.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od Milosak_1 »

Cituji :

To byla největší hloupost, jakou jsem od Ferrari kdy viděl, tak zkritizoval legendární jezdec Niki Lauda akci, která se výrazně zapsala do nedělního průběhu závodu F1. Dvojitý triumf při jedenáctém závodu mistrovství světa formule 1 v Hockenheimu totiž poskvrnil týmový zásah vedení stáje Ferrari - po příkazu z vysílačky uvolnil v 49. kole od startu vedoucí Felipe Massa první pozici Fernandu Alonsovi, který měl v průběžném pořadí více a bodů a tím pádem větší šanci zapojit se do boje o titul.

Největší skandál dosavadního průběhu letošního šampionátu „ocenili“ komisaři FIA pokutou sto tisíc dolarů. Týmová režie je zakázána, další sankce pro slavnou italskou stáj mohou přijít po zasedání Světové rady FIA. Zástupci Ferrari se však tváří, že pravidla neporušili a že se vlastně nic tak strašného nestalo.

Zpráva popisovala situaci za Massovými zády
Šéf týmu Stefano Domenicali je skálopevně přesvědčen v Hockenheimu, že nepochybili, vše vyplynulo z průběhu závodu šlo a z rozhodnutí pilotů. „Fernando je rychlejší. Můžeš potvrdit, že rozumíš zprávě?“ pronesl do týmového rádia Massův závodní inženýr Rob Smedley a Brazilec se krátce po té při výjezdu z vlásenky nechal předjet. „Je mi to líto, chlapče. Teď stačí, aby jsi se ho udržel,“ zaznělo po chvíli jako výsměch duchu závodění.

„Zpráva popisovala Felipemu situaci za jeho zády. Byla to informace, po níž necháváme rozhodnutí na jezdcích, aby s ní naložili ve prospěch týmu,“ vysvětloval Domenicali pro http://www.planetf1.com" onclick="window.open(this.href);return false;. „Bude mít příležitost dokázat svou rychlost v dalších závodech. Nemám určenou jedničku nebo dvojku, to bych to klidně řekl.“

Zásah do sportovního zápolení zkritizoval legendární pilot Niki Lauda. „Proč to dělají? Vždyť do konce mistrovství světa zbývá ještě osm závodů a ve hře je spousta bodů,“ láteřil Rakušan a pozastavil se nad Massovým údělem, který se zkraje sezóny vrátil do Grand Prix po nebezpečném zranění oka. „Nechápu, proč by Massa neměl dostat šanci na vítězství. Ta nehoda ho před rokem klidně mohla stát život,“ kroutil hlavou trojnásobný mistr světa.

Před osmi lety došlo při rakouské Grand Prix a ve stejné stáji k podobně zinscenovanému předjetí. Tehdy musel Rubens Barrichello nechat vyhrát Michaela Schumachera. Bylo to však ještě okatější. Němec se totiž dostal do vedení až v posledním kole. Vyhlášení vítězů bylo doprovázené pískotem jindy loajálních tifosi, Schumacher udělal omluvné gesto, když se postavil na druhé místo a vítěznou trofej daroval frustrovanému Brazilci. Ferrari bylo tenkrát pokutováno částkou 500 tisíc dolarů.

Existují hezčí „příklady“ týmové režie
Účastník tehdejšího incidentu Schumacher v souvislosti s nedělní situací připustil, že existují „hezčí“ způsoby, jak zrealizovat týmovou režii. „Ve formuli 1 existuje jen jeden cíl, a tím je zisk titulu. Jezdcům v podstatě nezbývá nic jiného než týmové příkazy akceptovat,“ přiznal sedminásobný šampión, který se letos do F1 vrátil po tříleté přestávce.

Massa se nějakému srovnávání bránil, i když v obou případech byl tím druhým Brazilec. „V Ferrari nepěstujeme stájovou režii, cílem je pokaždé jenom vítězství. Pokud se ale vyskytnou nějaké pochybnosti, je třeba vždycky myslet na zájem týmu. To je nejdůležitější a profesionální,“ uvedl ne právě přesvědčivě Massa.


„Je mi to líto, chlapče. Teď stačí, aby jsi se ho udržel,“
Kurnik, tohle mi nekdo rict, tak mu s tim navzdy prastim.... je mi z toho na nic a nedovedu si predstavit jak se citi Massa, holt je to chlap a nechova se jako ten ubreceny Spanel. Nedokazu si predstavit jak by Alonso plival po staji i Massovi, kdyby to bylo obracene.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od Želvák Bob »

(f1sports)

Zloděj křičí: "Chyťte zloděje!"


"Red Bull přitom prováděl naprosto stejný manévr, jen jej trestuhodně nezvládl."

Na to člověk musí mít žaludek. Jako by si Christian Horner lebedil, že se pozornost médií konečně přesunula z jeho týmu na jiný a zapomněl na pokoru. Podobně jako Alonso o Valencii, tady také Horner prohlásil, že výsledky Velké ceny Německa byly "zmanipulovány".

Vzájemná kolize jezdců Red Bullu při Velké ceně Turecka zanechává dojem, že vznikla v situaci, kdy závodníci téhož týmu bojovali mezi sebou o pozici. Skutečnost byla ale taková, že v Turecku mělo dojít k naprosto stejnému manévru jako v Německu: po několika technických selháních měl v Turecku na pokyn Helmuta Marka vyhrát Sebastian Vettel.

"Je to velká škoda pro formuli 1, výsledky byly zmanipulovány," řekl Horner v Německu.

Red Bull přitom prováděl naprosto stejný manévr, jen jej trestuhodně nezvládl. Ani se neobtěžoval informovat o daném úmyslu Marka Webbera (protože ani nechtěl - Red Bull doufal, že Vettelovo nastavení motoru bude na předjetí Webbera stačit i bez jeho varování).

Zloděj křičí: "Chyťte zloděje."

To v neděli se u Ferrari nejdříve alespoň přesvědčili o tom, že Felipe Massa "porozuměl", co se od něj žádá.

Krok Ferrari se dá přeci jen pochopit. Cítí, že jde výkonostně nahoru. McLaren v Německu (minimálně na moment) ztratil půdu pod nohama a Red Bull nebyl v závodě rychlejší než Ferrari. Alonso před Německem ztrácel na lídra šampionátu Hamiltona 47 bodů (ve starém bodování necelá dvacítka bodů). Massa 78 bodů. Alonso/Ferrari ve snaze dotáhnout se na špičku průběžného pořadí potřebuje každý bodík a rozdíl mezi prvním a druhým znamená 7 bodů. To není málo.

Argumentace Ferrari by byla bývala stejná jako v roce 2002, kdy na A1-Ringu pustil Barrichello před sebe Schumachera na pokyn dnešního prezidenta FIA Jeana Todta, avšak demonstrativně pár metrů před cílovou čarou. Tenkrát měl Jean Todt validní argument: Nadávali byste nám do pitomců, kdyby Michael šampionát prohrál například o jeden bod.

Co naplat, že v té sezoně bylo Ferrari dominantní a bez soupeřů a že Rakousko bylo teprve šestým závodem sezony o 17 velkých cenách? Todt jako správný manažer zkrátka neakceptoval žádná rizika. V boji o titul není místo pro náhradníky.

Reakce veřejnosti tenkrát překonala všechny meze. Zda je to pravda, těžko říci, ale tehdejší prezident FIA Max Mosley tenkrát prohlásil, že reakce byly větší než po smrti Ayrtona Senny. Vše umocněné o nepovedené divadélko na stupních vítězů, za které dostalo Ferrari velkou pokutu půl milionu dolarů a roční podmínku.

Týmové rozkazy mající vliv na výsledek závodu byly zakázány, bez ohledu na nemožnost stoprocentní kontroly dodržování zákazu. Týmová režie zůstala, jen se přesunula do méně nápadných vod. Uvědomuje si dneska někdo, že ten stejný Felipe Massa přinesl Ferrari a Kimimu Räikkönenovi titul v roce 2007 využitím naprosto stejného manévru jako v Německu 2010, jen schovaného do posledního pitstopu? A zdaleka to nebylo jen Ferrari. McLaren na stejném okruhu před dvěma lety provedl to samé. Na stejném místě!

Týmy mají dneska smůlu v tom, že se zákazem tankování 'vymřely' zastávky v boxech. Týmovou režii není dnes kam schovat. Pokud potřebovalo Ferrari pro Alonsa 7 extra bodů, muselo dojít k výměně na dráze.

Než hrát divadla a lá Red Bull v Turecku (a dopadnout případně stejně), Ferrari se rozhodlo tak učinit transparentně, byť použitím kódované hlášky. Spoléhalo na to, že absence jakéhokoli týmového příkazu sebere komisařům vítr z plachet. Ale se zlou se potázalo.

FIA musela jednat, jinak by ztratila důvěru a s ní novopečený prezident FIA Jean Todt, tedy přesně ten muž, který vydával v Rakousku stejné příkazy. Ferrari možná spoléhalo na to, že zákaz týmové režie je do pravidel zanesen alibisticky a případné prohřešky stejně nikdo řešit nebude. Ouha! Sto tisíc dolarů pokuty a alou na kobereček před Světovou radu.

Body (= peníze) je to, co se na konci roku počítá. Ale současná reakce nejen laické, ale i odborné veřejnosti si s tou v roce 2002 nijak nezadá. I letos zkolaboval web FIA, i letos se fanoušci cítí podvedeni. Ferrari místo toho, aby oslavovalo senzační sportovní příběh v podobě triumfálního comebacku, zahodilo veškerou jeho hodnotu drobným manévrem, u kterého možná nevyhodnotilo veškeré jeho důsledky.

Tím spíš, když s ohledem na zákaz týmové režie nemůže Stefano Domenicali argumentovat stejně jako v roce 2002 Jean Todt a místo toho se snaží lidi přesvědčit, že se Massa rozhodl sám na základě vyhodnocení informace o tom, že je Fernando rychlejší. Čímž z lidí dělá totální pitomce a jen přilévá oleje do ohně.

Přitom důvody jsou stejné. Ferrari by bylo po závodě v Abú Zabí za stejného pitomce, kdyby Alonso přišel o titul o méně než 7 bodů. A emoce nakonec opadnou, lidé zapomenou, bude se oslavovat.

Jenomže Massa, který před sebe Alonsa pustil na den rok po svém zranění v Maďarsku, ještě stále může získat titul. To by teprve bylo, kdyby těch 7 bodů chybělo naopak jemu.

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Příspěvek od Želvák Bob »

(formule1.cz) zveřejněno 27. 07. 2010

Vettel: Zase se píše o něčem jiném

Německý pilot se vyjádřil k současnému rozruchu kolem Ferrari. Red Bullu by to mělo v přípravách na Hungaroring pomoci.

„Je to docela komedie, lidé zas mají o čem mluvit a psát,“ vyjádřil se právě
Vettel k posledním
událostem. „Bude to pro nás klidný týden
až do Hungaroringu, což je dobrá
zpráva.“

Po GP Británie na Silverstonu muselo vedení RBR čelit kritice ohledně jednostranného zvýhodňování Vettela před
Markem Webberem. Po Hockenheimu je už ale na pořadu jiné téma – týmová režie v podání Ferrari
. A samotný jezdec Red Bullu je za ochabnutí zájmu
médií o jeho stáj rád.

„Můžeme se soustředit na další víkend. Máme silný vůz
, ukázali jsme to už v Německu
, přestože Ferrari udělalo velký krok dopředu. Byli jsme schopni s nimi bojovat a byli jsme lepší
než zbytek pole.“

„Co se týká Německa, nejdůležitější je, že jsme dojeli před McLarenem, bohužel ale znovu měli víc bodů jako tým,“ dodal Němec.


Malá zajímavost:
V minulém závodě vyhrál Mark Webber a pustil si hubu na špacír do rádia: "na týmovou dvojku to není špatné, že?"
A najednou mu teď auto moc nejelo ...
Potíže s motorem ...
Christian Horner ovšem řekl rovnou, že motor musí vydržet i další závod - že Markovi novej motor nedají ...
Zajímavý způsob jak obejít týmovou režiji a ještě říkat, že jejich jezdci spolu můžou závodit - a přitom jednomu z nich nechat přehřívající se motor s problémy s mazáním ... No - co jim taky zbývá, když si ověřili, že rádiové výzvy Markovi: "Marku - šetři palivo!" nemají správný efekt, že? Místo aby poslušně uhnul a dojel druhý tak došlo k nehodě a double měl McL ...

Závěrem postřeh jednoho fanouška v poněkud žhavé diskusi na F1sports:


"Pokud si někdo myslí, že Horner či Witmarsh manévr Ferrari kritizují kvůli sportovnímu duchu a fair-play, tak je naivka. Hlavní důvod jejich reakcí je, že by se jim Massovo vítězství víc hodilo, protože Massovy šance na titul jsou opravdu již jen teoreticky-matematické, kdežto Alonso je ten, kdo je stále ještě ohrožuje."

Odpovědět