Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Petr914 »

...vem to z Žebětína po starý trati...vrchem na legendární Ostrovačickej úsek...a někde se tam potkáme...rád tě uvidim...stejně jako kohokoli z dalších users flatu...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Želvák Bob »

... tady není co řešit - blíž už asi nikdy nepřijedou - takže hurá do depa, foťáky sebou a fotit, fotit, fotit :mrgreen:
Pokud bude jen trochu šance, zkusil bych i ze střechy depa udělat video té zastávky v boxech ...
:mrgreen:

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Želvák Bob »

... jináč - že by Milošákovi došel dech?
Chybí tu článeček:
"Button vyhrál i prestižní Monako!"
Titul už je na dosah! Dnes poprvé i ve stáji Brawn GP připustili, že je tu reálná šance na zisk titulu.
V Monaku se očekával zlom ve složení stupňů vítězů - ale jezdecké duo teamu Rosse Brawna (Button - Barrichello) získalo další double!


GP Monaka 2009: Neporazitelný Button a Brawn GP opět vítězí

Dosavadní působení týmu Brawn GP v letošní sezóně F1 je neuvěřitelně úspěšné. Jenson Button vyhrál v pátém závodě ze šesti absolvovaných a společně s Rubensem Barrichellem dosáhl již třetího dvojitého vítězství.

zveřejněno 24. 05. 2009
GP Monaka bývá často nudným závodem, kde o pořadí je rozhodnuto předem podle toho, jak se jezdci seřadí na startovním roštu. V minulém roce se tato tradice nenaplnila. Díky rozmarům počasí se bylo od začátku do konce na co dívat. O vítězi rozhodovala odvaha, strategie a také notná dávka štěstí. Letos se vše vrátilo k normálu. Nad Azurovým pobřežím vládlo příjemné slunečné počasí s teplotami vysoko nad 20 °C a minimálními poryvy větru.

Před závodem

Monacké knížectví se připravilo na letošní mistrovský závod formule 1 s tradiční pečlivostí. Technici namontovali do ulic desítky kilometrů svodidel, v pohotovosti bylo množství perfektně připravených traťových komisařů, záchranářů a hasičů, kteří měli k dispozici tu nejlepší dostupnou techniku. Okruh dlouhý 3,340 km díky nízkým průměrným rychlostem obkroužili jezdci sice 78krát, ale dohromady ujeli pouze 260,520, což je přibližně o 45 km méně, než kolik předepisují pravidla pro ostatní velké ceny. Protože se závod jede po městských komunikacích, je asfaltový povrch dost nerovný a s ohledem na potřebu velké přilnavosti vyžaduje měkké pneumatiky. Bridgestone proto vyvinul super měkkou směs, jíž museli jezdci v závodě při zastávkách v boxech prostřídat s běžnou měkkou směsí.

Vraťme se ještě ke kvalifikaci. Do ní vstupovali jako favorité jezdci týmu Brawn GP a svou úlohy beze zbytku splnili. Jenson Button si zajistil čtvrté letošní pole-position a Rubens Barrichello mu kryl záda z druhé řady díky třetímu nejlepšímu času ze závěrečné části kvalifikace. Určitým překvapením byla výkonnost stáje Ferrari, protože po nevalných výkonech z předchozích pěti velkých cen se tentokrát do první řady po boku vedoucího muže průběžného pořadí postavil Kimi Räikkönenu a pátým místem úspěšný vstup do letošní GP Monaka potvrdil Felipe Massa. Přesto byl stále před startem za druhou sílu startovního pole považován tým Red Bull Racing, jehož jezdec Sebastian Vettel zakončil kvalifikaci čtvrtým místem. Více se očekávalo od McLarenu, ale vše pokazil loňský vítěz závodu Lewis Hamilton, který havaroval v úvodní části kvalifikace a dále nepostoupil. Po výměně převodovky byl nakonec odsunut na úplný konec startovního roštu. Totální propadák zažily týmy BMW Sauber a Toyota, jejichž jezdci se kvalifikovali až do posledních dvou řad a to nikdo nečekal. Zato malé vítězství slavili po postupu obou monopostů do top 15 u Force India.

Start

Krátce před startem došlo k další změně v postavení na startovním roštu. Timo Glock místo 19. pozice zvolil start z boxové uličky, aby jeho mechanici získali prostor na poslední úpravy na Toyotě TF109, která se v Monte Carlu od prvních volných tréninků jen trápí. Do čela šel z pole-position Jenson Button, za ním skvěle odstartoval Rubens Barrichello, který se dokázal před první zatáčkou protáhnout před Kimiho Räikkönena a zařadil se na druhou pozici za týmového kolegu. To znamenalo od počátku dvojité vedení pro dominantní stáj letošního ročníku Brawn GP. Po dvou kolech bylo pořadí na bodovaných pozicích následující: Jenson Button, Rubens Barrichello (ztráta 1,1 s), Kimi Räikkönen (3,0), Sebastian Vettel (4,2), Felipe Massa (5,0), Nico Rosberg (6,0), Heikki Kovalainen (7,3) a Mark Webber (8,1).

Prvním jezdcem, který zamířil do boxů, byl na konci druhého kola Robert Kubica. Nejednalo se o regulérní zastávku, mechanici museli provést drobnou opravu na jeho BMW Sauberu. Kimi Räikkönen zpočátku ztrácel na Brawny GP před sebou, ale jakmile přivedl své pneumatiky s tvrdší směsí na správnou pracovní teplotu, zahájil stíhací jízdu. V sedmém kole to potvrdil průběžně nejrychlejším kolem 1:17,2 min. Pro Ferrari přineslo toto kolo ale také problém, když si Felipe Massa zkrátil při pokusu o předjetí Sebastiana Vettela průjezd šikanou a musel jezdce Red Bullu pustit před sebe. Tohoto zaváhání brazilského jezdce dokonale využil do té doby šestý Nico Rosberg a předjel ho.

První skutečně dramatické chvíle nastaly v desátém kole. To se náhle začal propadat dozadu Sebastian Vettel a hned nato zamířil do boxů, ale po dotankování pokračoval dále. V témže kole došlo ke kolizi mezi Sébastienem Buemim a Nelsonem Piquetem jr., což pro oba piloty znamenalo definitivní konec. Současně další jezdci zahájili první sérii pit-stopů a pořadí se začalo míchat. Pro Sébastiena Vettela neměla GP Monaka dlouhé trvání. V 16. kole v Sainte Devote nezvládl vůz a narazil bokem do bariéry. Stal se tak třetím odstupujícím jezdcem z monacké velké ceny.

Jeden z nejdelších prvních stintů zvolili Felipe Massa, Heikki Kovalainen a Mark Webber. Pozdní zastávka ve 22. kole nejvíce pomohla posledně jmenovanému, když poskočil z osmé startovní pozice na průběžně šesté místo a to měl před sebou ještě Fernanda Alonsa, který zatím u mechaniků nebyl. Ve 30. kole se jezdci seřadili takto: Jenson Button, Rubens Barrichello (ztráta 15 s), Kimi Räikkönen (19), Felipe Massa (23), Mark Webber (26), Nico Rosberg (31), Heikki Kovalainen (34), Kazuki Nakajima (36) ... V tomto kole zamířil do boxů Robert Kubica, mechanici zběžně prohlédli jeho monopost a poté ho zatlačili do garáže. V GP Monaka tak pokračovalo 16 jezdců.

Druhý stint nejlépe sedl Felipemu Massovi, který byl v této části závodu nejrychlejší. Ve 32. kole zajel brazilský jezdec zatím nejlepší čas 1:15,908 min, který hned v následujícím kole zlepšil na 1:15,7 a stáhl tak náskok před ním jedoucího Kimiho Räikkönena na necelé tři sekundy. Ve 39. kole přidal další zlepšení na 1:15,609 min a jeho útok na pódium bylo třeba brát vážně. Ani po polovině závodu z celkového počtu 78 kol nebyli v boxech ještě Sébastien Bourdais, Giancarlo Fisichella, Nick Heidfeld, Jarno Trulli a Timo Glock. V jejich podání měla strategie s velkou pravděpodobností podobu jediné zastávky u mechaniků.

Neudržitelný Button

Do druhé poloviny závodu vstoupil Jenson Button na vedoucí pozici s pohodlným náskokem 16 sekund na Rubense Barrichella. Druhý jezdec Brawn GP se ale musel obávat dotírajících jezdců Ferrari, kteří vytrvale kroužili se zanedbatelnou ztrátou dvou sekund za jeho zády. Jistou naději na uklidnění před koncem závodu mu dávala strategie Ferrari, podle níž museli Kimi Räikkönen a Felipe Massa pro závěrečný stint použít super měkkou směs, která sice poskytuje prostor pro několik velmi rychlých kol, ale mnohem dříve se opotřebuje a pak se náhle sníží přilnavost vozu.

U plaveckého bazénu v 53. kole havaroval Heikki Kovalainen a musel závod jako šestý jezdec v řadě vzdát. V té době už také zahájily týmy druhou sérii zastávek v boxech. Lewis Hamilton během pit-stopu ze 13. pozice měnil přední spoiler, ale závod i tak byl pro něj dávno ztracený. Nic se nezměnilo ani mezi čtveřicí nejrychlejších, a tak 20 kol před koncem závodu nadále vedl Jenson Button o 13,2 sekund před Rubensem Barrichellem, o dalších 16,3 s před Kimim Räikkönenem a 20,2 s před Felipem Massou.

Závěr GP Monaka nepřinesl dramatické změny. Na bodovaných místech zůstalo pořadí ustálené, a tak to jen občas zajiskřilo v soubojích o další pozice. Polepšil si Timo Glock, který poskočil na 11. místo, a na výjezdu z tunelu předjel Jarna Trulliho úřadující mistr světa Lewis Hamilton. V předposledním kole ještě stačil havarovat v zatáčce Mirabeau Kazuki Nakajima a ztratil tak slušnou desátou pozici.

Závod v Monte Carlu potvrdil přetrvávající dominanci týmu Brawn GP. Další letošní dvojité vítězství této britské stáje prohloubilo propast mezi jejími jezdci Jensonem Buttonem a Rubensem Barrichellem a zbytkem startovního pole. Ferrari splnilo, co slibovalo před dvěma týdny, a skutečně se výkonnostně vrací. Poněkud více se v monackém závodě naopak očekávalo od jezdců Red Bullu a McLarenu.

1. Jenson Button Brawn BGP 001 - Mercedes 1:40:44,282
2. Rubens Barrichello Brawn BGP 001 - Mercedes +0:07,666
3. Kimi Räikkönen Ferrari F60 +0:13,442
4. Felipe Massa Ferrari F60 +0:15,110
5. Mark Webber Red Bull RB5 - Renault +0:15,730
6. Nico Rosberg Williams FW31 - Toyota +0:33,586
7. Fernando Alonso Renault R29 +0:37,839
8. Sébastien Bourdais Toro Rosso STR04 - Ferrari +1:03,100
9. Giancarlo Fisichella Force India VJM02 – Mercedes +1:05,000
10. Timo Glock Toyota TF109 - 1 kolo
11. Nick Heidfeld BMW Sauber F1.09 - 1 kolo
12. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes MP4-24 - 1 kolo
13. Jarno Trulli Toyota TF109 - 1 kolo
14. Adrian Sutil Force India VJM02 – Mercedes - 1 kolo
15. Kazuki Nakajima Williams FW31 - Toyota - 2 kola

Uživatelský avatar
marena1989
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 268
Registrován: 04 led 2009
Bydliště: Nový Bor - (Liberec)

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od marena1989 »

F1 ... nějak moc neřešim, teď je to spíš o penězích. Jezdím s Broukem a jsem rád je to taky taková Formule. :-)
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ... :wink:

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Želvák Bob »

marena1989 píše:F1 ... nějak moc neřešim, teď je to spíš o penězích. Jezdím s Broukem a jsem rád je to taky taková Formule. :-)
j,j - a tos asi ještě nejel buggynou - dnes jsem jel natankovat a byl to zážitek (jen si budu asi muset koupit špunty do uší) - ale to už jsme OT :twisted:

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Petr914 »

...a propó...pro všechny co sledujou...ten nádhernej Wolf WR 1...co sem dal o kousek vejš...to je právě ten historickej milník z roku 1977,o kterym se teď často žvaní v souvislosti s Brawn GP...jenže ve hře byl tenkrát ještě Niki Lauda...a na toho Jody Scheckter S WR1 nestačil...a Wolf s Jodym na palubě skončil na druhým místě v MS 1977...v debutový sezoně...

...to Bob...s tebou počítam čoveče...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3605
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Milosak_1 »

Želvák Bob píše:... jináč - že by Milošákovi došel dech?
Bobe, nedosel mi dech, jen jsem na to zapomnel, dekuji za suplovani. Dle meho, nejlepsi byl Massa, ukazal, ze je obrovsky srdcar, a neboji se jit do souboju.

Jinak co se tyce meho nazoru na snizovani resp. omezovani rozpoctu -> proc neurci vsem armadam sveta, aby na vyvoj zbrani meli omezeny rozpocet? Dle meho, je to prirozeny rozvoj a nic bych neomezoval.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Petr914 »

...co sem řikal?...řikal si,že se dohodnou vole...ano...to sem řikal...

http://moto.sport.cz/moto/formule/formu ... odalo.html

...ad Milošák...

...podivej co se stropů týče...jde o konkurenceschopnost a taky o to,aby tam jezdilo víc stájí než Ferrari a Ferrari...

...Ferrari má občas pocit,že díky stabilní účasti od roku 1950 má právo v F1 rozhodovat...ale to si bohužel pletou hrušky s jabkama,protože je to šampionát,kterej vyhlašuje FIA...

...pokud stropy v nějaký rozumný formě nezavedou...tak buď automobilky odstoupí a bude tam jezdit Ferrari...a Ferrari...a Ferrari...(těm co namítaj McLaren...tak na to zapomeňte,protože představenstvo Mercedesu už má prakticky rozhodnuto o tom,že z F1 odstoupí,protože jí záleží na fabrice Mercedes a nehodlá kvůli F1 zbankrotovat...stejnou cestou se zdá že půjde i Renault)...nebo bude jezdit Ferrari s desetinásobným rozpočtem,oproti ostatním stájím...což ten zbytek logicky deklasuje do role diváků...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3605
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Milosak_1 »

No comment, zaslouzene vyhral....auto mu jede jak z praku =D>
Button vypálil rybník zbytku světa i v Turecku

Nadvláda Jensona Buttona v mistrovství světa formule 1 pokračovala i v neděli v Turecku. Britský pilot stáje Brawn GP v Istanbulu vyhrál šestý ze sedmi letošních závodů. Další medailová umístění vybojovali jezdci týmu Red Bull Mark Webber z Austrálie před vítězem kvalifikace Sebastianem Vettelem z Německa.
7. 6. 2009 16:16 ISTANBUL

"Dnes jsem měl jednoduše neuvěřitelné auto, které jelo asi nejlépe za celý rok. Musím poděkovat celému týmu, všichni by měli být se mnou na stupních vítězů," pochvaloval si po závodu spokojený Button.

Britský jezdec vyhrál čtvrtý závod po sobě, jeho suverenitu předtím narušil jen Vettel při Velké ceně Číny v Šanghaji. V Istanbulu se stal teprve třetím vítězem v historii, protože šampióny dosud byli Kimi Räikkönen a pak třikrát za sebou Felipe Massa, současní piloti Ferrari. Oba pokaždé využili k triumfu pole position, pátý ročník tuto statistiku zlomil.
Vedení jako na talíři

Vettel přitom měl všechny předpoklady k tomu, aby v tradici pokračoval, protože i jeho dvě dosavadní vítězství v kariéře přišla po startu z pole position. A v prvních metrech to tak také vypadalo, protože snadno udržel první místo před Buttonem, jenže ještě v prvním kole udělal německý mladík jezdeckou chybu. Mohl být rád, že jeho krátký výjezd mimo trať neskončil hodinami, a Buttonovi to stačilo, aby se kolem něj přehnal do čela závodu.

Průběh GP Turecka minutu po minutě najdete zde.

"V deváté zatáčce jsem málem ztratil kontrolu nad vozem. Ale Jenson jel stejně strašně rychle a nejspíš bych vedoucí pozici tak jako tak neudržel," podotkl Vettel po skončení závodu.
Strategie na tři zastávky stačila jen na třetí místo

Německý pilot pak sice Buttona nadějně dotahoval, ale to především proto, že prakticky neustále jezdil s lehčím vozem, jelikož se rozhodl pro strategii tří zastávek v boxech. Ta jej ale nakonec stála i druhé místo, protože z posledního pitstopu se nestihl vrátit před Webberem, který stejně jako většina startovního pole stavěl dvakrát. "Když jsem přišel o vedení, zvažovali jsme přejít na dvouzastávkovou strategii. Nakonec jsme to neudělali a nebyla to dobrá volba. S třetím místem jsem ale každopádně moc spokojený," dodal Vettel.

Button má v čele klasifikace už náskok 26 bodů před týmovým kolegou Rubensem Barrichellem, který se jako jeden z mála staral především díky nepovedenému výkonu o vzruch v Grand Prix. Třetí muž kvalifikace nejprve velmi pomalu rozpohyboval svoji formuli a ihned se propadl do druhé desítky, později v souboji s Heikkim Kovalainenem dostal hodiny, po další drobné kolizi s Adrianem Sutilem musel předčasně na zastávku v boxech vyměnit přední křídlo a nakonec stejně do cíle nedojel.

Bez bodů skončil McLaren s mistrem světa Lewisem Hamiltonem, který po startu z 16. místa skončil třináctý, po nadějném výkonu v Monaku nedošlo ani na očekávané zmrtvýchvstání Ferrari. Räikkonen skončil devátý, Massa při třetí obhajobě tureckého primátu získal alespoň tři body za šesté místo.

Velká cena Turecka vozů formule 1
1. Button (Brit./Brawn GP) 1:26:24,848 (prům. rychlost: 214,823 km/h)
2. Webber (Austr./Red Bull) -6,714
3. Vettel (Něm./Red Bull) -7,461
4. Trulli (It./Toyota) -27,843
5. Rosberg (Něm./Williams) -31,539
6. Massa (Braz./Ferrari) -39,996
7. Kubica (Pol./BMW) -46,247
8. Glock (Něm./Toyota) -46,959
9. Räikkönen (Fin./Ferrari) -50,246
10. Alonso (Fr./Renault) -1:02,420

Průběžné pořadí (po 7 ze 17 závodů)
1. Button 61 b.
2. Barrichello (Braz./Brawn GP) 35
3. Vettel 29
4. Webber 27,5
5. Trulli 19,5
6. Glock 13
7. Rosberg 11,5
8. Massa 11
9. Alonso 11
10. Räikkönen 9

Pohár konstruktérů
1. Brawn GP 96
2. Red Bull 56,5
3. Toyota 32,5
4. Ferrari 20
5. McLaren-Mercedes 13
6. Williams 11,5
7. Renault 11
8. BMW-Sauber 8
9. Toro Rosso 5
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3605
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Milosak_1 »

F1 příští rok rozšíří Campos, Manor a USF1. McLaren a spol. mají podmínku
Mezinárodní automobilová federace FIA v pátek v poledne zveřejnila startovní listinu pro příští ročník mistrovství světa vozů formule 1. Na seznamu jsou všechny současné stáje a tři nové týmy - Campos, Manor a US F1. Pozice stájí McLaren, BMW, Renault, Toyota a Brawn je provizorní a podle FIA musí být vyřešena do 19. června.

12. 6. 2009 12:16 - 12. 6. 2009 14:49 Aktualizováno PRAHA/PAŘÍŽ
Pětice týmů podala přihlášky s podmínkami, které ještě stále nebyly vyřešeny. Snahou FIA je co největší snížení nákladů na formuli 1, stáje ale s navrhovanými regulemi pro příští rok nesouhlasí. Bezpodmínečně byly na seznam zařazeny týmy Ferrari, Red Bull a Toro Rosso, které však také do poslední chvíle bojovaly proti pravidlům navrhovaným FIA. Podle zahraničních médií mají ale uzavřené s FIA dlouhodbé smlouvy.

Tým Ferrari však záhy po zveřejnění startovní listiny prohlásil, že jeho účast v příští sezóně není jednoznačná. "Ferrari podalo 29. května přihlášku do světového šampionátu, který podléhá určitým regulím. Ty však nebyly do dnešního dne nastaveny a FIA i přes písemné upozornění zařadila Ferrari mezi týmy, které se přihlásily bezpodmínečně. Abychom předešli jakýmkoliv pochybnostem, znovu potvrzujeme, že se MS 2010 nezúčastníme v případě, že pravidla navrhovaná FIA nebudou upravena,“ zveřejnila italská stáj na svém webu.

Protestuje i FOTA
Proti zveřejněnému seznamu se postavila i Asociace stájí formule 1 (FOTA), podle které na něm jsou týmy proti své vůli. "Žádáme, aby zasáhla Světová rada motosportu a vyřešila stávající situaci. Se zástupci FIA jsme už mnohokrát jednali a nebyli jsme schopni se dohodnout," napsala v prohlášení. "Na seznamu je pět stájí umístěno podmínečně, Ferrari, Red Bull a Toro Rosso pak byly zapsány proti jejich vůli jako jistí účastníci. Všechny tyto stáje jsou přitom zajedno a mají z krize ve formuli velké obavy," dodala.

Stáje Williams, jejíž šéf Frank Williams se chystá na 42. sezónu F1 v řadě, a Force India hlásily nepodmíněný vstup do sezóny dopředu, za což byly vyloučeny z asociace FOTA, která stáje formule 1 zastřešuje.

Poslední jednání mezi FIA a zástupci týmů proběhlo ve čtvrtek, ani po 11 hodinách ale nepřineslo shodu. Podle prezidenta FIA Maxe Mosleyho musejí McLaren a spol. vyřešit svůj postoj do týdne. Stáje kvůli plánovanému zavedení stropu ve výši 40 miliónů liber hrozily odchodem ze šampionátu a založením konkurenčního seriálu.

Neuspěly Lola ani Prodrive
Snižováním nákladů chtěla FIA přilákat do formule 1 nové tváře a nakonec vybírala z početného zástupu zájemců. Týmy Campos Grand Prix, Manor Grand Prix a US F1 uspěly na úkor stájí Lotus, Lola, Prodrive, Superfund, March, Brabham a Litespeed.

Španělský tým Campos Grand Prix, za kterým údajně stojí mexický miliardář Carlos Slim Helú, založil v roce 1998 bývalý jezdec formule 1 Adrián Campos (v letech 1987-1988 jel v 21 závodech za stáj Minardi) zprvu jako Adrian Campos Motorsport, později se společnost přejmenovala.

Britský Manor Grand Prix řídí vlastník motoristické stáje Manor Motorsport John Booth a bývalý šéf stáje Simtek Nick Wirth. Tým Manor Motorsport se účastní závodů formule 3.

Americký tým US F1 byl založen letos v Charlotte v Severní Karolíně. Za týmem stojí technický ředitel americké stáje Stewart Haas Racing (dříve známá jako Haas CNC Racing), která jezdí americkou sérii Nascar, a britský novinář Peter Windsor.

Startovní listina MS formule 1 pro sezónu 2010
Ferrari, Toro Rosso, Red Bull, Williams, Force India, Campos, Manor, US F1, McLaren-Mercedes*, BMW-Sauber*, Renault*, Toyota*, Brawn GP*.

*) Podmínečný vstup; stáje musejí vyjasnit svůj postoj do 19. června
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3605
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

VC V.Britanie 2009

Příspěvek od Milosak_1 »

Citace z http://moto.sport.cz/moto/formule/formu ... berem.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Stáj Red Bull ovládla GP Velké Británie F1, vyhrál Vettel před Webberem

Německý pilot Sebastian Vettel z týmu Red Bull vyhrál nedělní Grand Prix Velké Británie formule 1 se suverénním náskokem více než patnáct sekund. Na druhém místě dojel v Silverstonu jeho stájový kolega Mark Webber z Austrálie, třetí se umístil Brazilec Rubens Barrichello s brawnem. Lídr šampionátu Jenson Button letos poprvé chyběl na stupních vítězů.
21. 6. 2009 15:39 - 21. 6. 2009 17:00 Aktualizováno SILVERSTONE

Button přišel před více než 100 000 diváků o sérii čtyř vítězství, nadále ale bezpečně vede pořadí. Před Barrichellem má náskok 23 bodů, Vettel je po třetím prvenství v kariéře o další dva body zpět.

GP Velké Británie minutu po minutě zde.

Vettel necelé dva týdny před 22. narozeninami zcela opanoval víkend v Silverstonu. V pátek vyhrál oba volné tréninky, v sobotu kvalifikaci a nejrychlejší vůz řídil i v závodě. Šedesát kol absolvoval průměrnou rychlostí přes 223 km/h a zvládl Grand Prix v rekordním čase pod hodinu a 23 minut, čímž vylepšil dosud nejlepší výkon Juana Pabla Montoyi z roku 2005. Oproti soupeři z první řady roštu Barrichellovi zajížděl pravidelně o více než sekundu lepší časy.

"Auto bylo neuvěřitelné, fantastické. Tím, že jsem tu vyhrál, se mi splnil sen," řekl pilot po triumfu na tradičním okruhu, na němž se kdysi jela vůbec první Velká cena MS a který má od příští sezony nahradit Donington Park. "Byli tu fantastičtí diváci, všichni vstali a tleskali mi. Sice jsem britským jezdcům trochu pokazil show, ale to mi nevadí. Hlavní je, že jsem vyhrál," dodal Vettel.

Vítěz GP Velké Británie F1 Sebastian Vettel z NěmeckaVítěz GP Velké Británie F1 Sebastian Vettel z Německafoto: Reuters /Nigel Roddis

Start zamíchal pořadím až od čtvrté pozice, ze které se propadl Jarno Trulli s toyotou. Původně šestý Button na nejhorší kvalifikační výsledek v sezoně navázal propadem na konec první desítky a musel se propracovávat zpět. "Bylo to frustrující. Bylo tu chladno a za takových podmínek naše pneumatiky prostě nepracují tak, jak by měly," pokusil se Button najít příčiny nevydařeného víkendu.

Naopak Kimi Räikkönen poskočil po startu z devátého místa na páté, finský exmistr světa se ale zase postupně propadal a větší roli v závodě sehrál jeho kolega Felipe Massa. Nakonec z 11. startovní pozice skončil vicemistr světa těsně pod stupni vítězů a vyrovnal své letošní maximum.

Vítěz GP Velké Británie F1 Sebastian Vettel z Německa s vozem Red BullVítěz GP Velké Británie F1 Sebastian Vettel z Německa s vozem Red

Barrichella připravil o druhou pozici Webber při prvních zastávkách v boxech. Brazilec si pak musel za sebou hlídat williams Nika Rosberga, na kterého zase dorážel Massa. Při druhém pit stopu si oba pronásledovatelé pořadí prohodili, naproti tomu Barrichello si o chvíli později bleskovou zastávkou u mechaniků třetí pozici upevnil.

Button se v závěru přece jen ještě "přilepil" na Rosberga, ale na předjetí už neměl čas. "Na konci jsem přece jen byl rychlejší, ale Nika jsem nepředjel. Nedostal jsem k tomu ani jednu příležitost," řekl vítěz šesti z dosavadních osmi závodů. "Vettel dnes stejně nebyl k poražení," přidal šéf dosud dominantní stáje Ross Brawn.

Mistr světa Hamilton skončil šestnáctý
Vedle Buttona neudělal domácím divákům radost ani obhájce prvenství a mistr světa Lewis Hamilton. Po nejhorším kvalifikačním výsledku v kariéře (19.) skončil jezdec McLarenu šestnáctý, už po polovině závodu byl o kolo zpět. Předvedl sice několik zajímavých soubojů, ale také "výlet" mimo trať po hodinách. Jeho týmový kolega Heikki Kovalainen po kolizi závod nedokončil a McLaren už počtvrté za sebou nebodoval. Tak dlouho stáj čekala na body naposledy před 28 lety.

Mistrovství světa bude pokračovat 12. července Velkou cenou Německa na Nürburgringu.

GP Velké Británie, osmý závod MS vozů formule 1 v Silverstonu:
1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:22:49,328 (prům. rychlost: 223,385 km/h)
2. Webber (Austr./Red Bull) -15,188
3. Barrichello (Braz./Brawn) -41,175
4. Massa (Braz./Ferrari) -45,043
5. Rosberg (Něm./Williams) -45,915
6. Button (Brit./Brawn) -46,285
7. Trulli (It./Toyota) -1:08,307
8. Räikkönen (Fin./Ferrari) -1:09,622
9. Glock (Něm./Toyota) -1:09,823
10. Fisichella (It./Force India) -1:11,522

Pořadí MS (po 8 ze 17 závodů):
1. Button 64 b.
2. Barrichello 41
3. Vettel 39
4. Webber 35,5
5. Trulli 21,5
6. Massa 16
7. Rosberg 15,5
8. Glock 13
9. Alonso 11
10. Räikkönen 10

Pohár konstruktérů:
1. Brawn GP 105
2. Red Bull 74,5
3. Toyota 34,5
4. Ferrari 26
5. Williams 15,5
6. McLaren-Mercedes 13
7. Renault 11
8. BMW-Sauber 8
9. Toro Rosso 5

Konec citace

Vsimli jste si jak se Button nemohl vyporadat s autem a jak to Barrichelo bravurne zvadnul ? Stara skola.... :D
Massa zajel perfektne, ale to se nemuze rict o Kimimu, ktery se po vynikajicim startu propadl z 5 na 8. misto
Nechapal jsem jak ty Red Bully dobre pracovali, o 1 vterinu lepsi casy mel Vettel nez Barrichelo. Adrian Newey si zaslouzene sel na podium, a pokud nekomu preji, tak je to presne on, soucasny nejlepsi a nejsimpatistejsi sefkontrukter F1. Kdekoliv byl, tak jeho auta vzdy vyhravala. Klobouk dolu =D>
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3703
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od john »

:D :D :D :D :D

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Želvák Bob »

To jsem si myslel, Johne, že budeš mít radost :wink:
Tak jak nejsem Markův fanda, líbilo se mi moc, jak to prožíval ... jak pustili teamradio po projetí cílem ...
130 pokusů nevyšlo ... a teď je to tady! (Podobně to měl, tuším, i Button)
Gratulace Markovi i Red Bullu. Odvádějí dobrou práci.
(Rubens měl opět smůlu - to je neuvěřitelný. Teda - taky jsem mu nikdy nefandil, ale tohle už si snad ani nezaslouží .... )

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Žanek »

Konečně Mark Weber s absencí smůly, špatné strategie atd.
Z mého pohledu momentálně Red Bully ujíždějí skoro o parník jako na začátku sezóny Browny, Massa s nekonkurencechopným Ferrari koncentrovaným výkonem skvělé třetí místo :-)
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Želvák Bob »

jj, Felipe zaslouží palec vzhůru. Zato se mi zdá, že Jenson podává teď velice matné výkony a snad se o svoji šanci na titul nakonec připraví. Bohužel - mám pocit, (jako do letošní sezóny i kdykoli dříve), že ještě nedorostl formátu opravdového mistra. Barrik je věčně druhý ... (jinými slovy "Nosič vody"), takže je tu šance právě pro jezdce Red Bullu. Otázka ovšem je - budou-li mít takovou formu i nadále. Maďarsko je zcela odlišná trať a může dojít k tomu, že tam budou bodovat Brawny a Renault ... Jsem na to zvědav. Taky je třeba říci, že Red Bull profitoval díky nejlepší práci v nižších teplotách trati a vzduchu ... a takových podmínek už moc nebude.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3703
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od john »

Želvák Bob píše:jj, Felipe zaslouží palec vzhůru.
ja by som povedal, ze nie palec, ale prostrednik... :D

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3605
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Velkou cenu Maďarska vyhrál Lewis Hamilton

Příspěvek od Milosak_1 »

Citace z http://moto.sport.cz/moto/formule/formu ... ilton.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Velkou cenu Maďarska, desátý závod MS formule 1, vyhrál Brit Lewis Hamilton z McLarenu. Loňský mistr světa si tak v letošní sezóně připsal první vítězství. Druhý v závodě dojel Fin Kimi Räikkönen z Ferrari, třetí skončil Australan Mark Webber z Red Bullu. V průběžném pořadí je na první příčce stále Jenson Button.

"Měl jsem pocit, že to trvalo strašně dlouho. Bylo to frustrující, prošli jsme zoufalým obdobím," vrátil se Hamilton k nevydařené první polovině sezony. Na Hungaroringu už ale ambice naznačil triumfy v trénincích. "Teď jsem hrdý na všechny, kteří tvrdě pracovali a nevzdali úsilí. Popravdě, nečekali jsme, že tento víkend vyhrajeme, ale s autem se jelo výborně a já jsem moc rád," prohlásil po přerušení série deseti závodů bez medailového umístění.

Po dramatickém startu, při němž dělily monoposty při vjezdu do první šikany jen milimetry, si první pozici uhlídal vítěz kvalifikace Fernando Alonso s renaultem. Úvod se naopak nepovedl Sebastianu Vettelovi, jehož red bull se propadl z druhého místa až na sedmé. Jeho týmový kolega Mark Webber odolal útoku obhájce titulu Hamiltona, který zůstal třetí.
Alonso musel ze závodu odstoupit

Zlepšení vozů mclaren v posledních závodech ale prokázal Hamilton o chvíli později a ve čtvrtém kole se před Webbera šikovným manévrem dostal. Ve dvanáctém okruhu už vedl, neboť Alonso jako první zajel do boxů. Jeho brzká zastávka se mu však stala osudnou, neboť mechanici zřejmě špatně zajistili osazení pravého předního kola, jež se mu po chvíli začalo uvolňovat, až upadlo. Alonsovi ani další zastávka nepomohla a závod pro něj skončil.

Letící pneumatika z jeho vozu připomněla tragickou nehodu Henryho Surteese z minulé neděle, jehož v závodě seriálu F2 trefilo utržené kolo z cizího auta do hlavy. Mladý Brit tehdy v bezvědomí havaroval a později zemřel v nemocnici. Znovu vyvstaly otázky na téma bezpečnosti, které naplno otevřela už sobotní nehoda Felipeho Massy v kvalifikaci. Pilota Ferrari trefila do hlavy uvolněná pružina z vozu jeho krajana Rubense Barichella a vážně jej zranila. Jeho místo na startu zůstalo volné.

"Myslím, že budu mluvit za všechny, když mu popřeji hodně štěstí. Chybí nám tady," vzkázal Hamilton Massovi, který závod strávil v nemocnici v umělém spánku.

Velká cena Maďarska minutu po minutě

Klikatý a nepříliš rychlý okruh neseděl donedávna dominantnímu týmu Brawn. Vůbec se mu nepovedla kvalifikace a vedoucí muž pořadí Button se z osmé pozice kupředu dostal jen po zastávkách v boxech soupeřů. Ty se zase nepovedly Red Bullu; Webber málem při výjezdu narazil do Räikönena, navíc Vettel tankoval a přezouval pneumatiky více než deset sekund a po třicet kolech kvůli mechanickým problémům úplně skončil.

Hamilton si během prvních dvaceti kol dokázal vytvořit tak velký náskok, že se i po návratu od mechaniků ocitl na prvním místě. Na druhé pozici se za ním usadil Räikkönen a odstup mezi oběma jezdci kolísal mezi šesti a osmi sekundami. Zatímco Fin při poslední zastávce 24 kol před cílem zaváhal a trvalo mu několik sekund, než se rozjel, Hamilton přezutí zvládl rychle a jeho náskok se zvýšil. Oba si pozice bez problémů udrželi a zaznamenali nejlepší výsledky pro své týmy v sezóně.
Nováček Alguersuari dojel patnáctý

Räikkönen si pochvaloval povedený start a zastávky v boxech. "Jednu chvíli jsem si dokonce myslel, že bych mohl pomýšlet i na předjetí Lewise, ale on zrychlil," řekl předloňský mistr světa. "Nám se ale ten závod povedl, možná je ten výsledek lepší, než jsem čekali," připustil.

Španěl Jaime Alguersuari se stal v Maďarsku nejmladším jezdcem historie F1. Jezdec týmu Toro Rosso závodil ve věku devatenáct let a 125 dní. Dosud tento primát patřil Novozélanďanovi Miku Thackwellovi, který byl v roce 1980 při Velké ceně Kanady o 58 dní starší. Alguersuari dojel patnáctý a porazil dokonce svého stájového kolegu Sébastiena Buemiho ze Švýcarska.

Velká cena Maďarska, desátý závod MS vozů formule 1:
1. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) 1:38:23,876 (prům. rychlost: 186,973 km/h)
2. Räikkönen (Fin./Ferrari) -11,529
3. Webber (Austr./Red Bull) -16,886
4. Rosberg (Něm./Williams) -26,967
5. Kovalainen (Fin./McLaren) -34,392
6. Glock (Něm./Toyota) -35,237
7. Button (Brit./Brawn GP) -55,088
8. Trulli (It./Toyota) -1:08,172
9. Nakažima (Jap./Williams) -1:08,774
10. Barrichello (Braz./Brawn GP) -1:09,256.

Pořadí MS (po 10 ze 17 závodů):
1. Button 70 b.
2. Webber 51,5
3. Vettel (Něm./Red Bull) 47
4. Barrichello 44
5. Rosberg 25,5
6. Trulli 22,5
7. Massa (Braz./Ferrari) 22
8. Hamilton 19
9. Räikkönen 18
10. Glock 16.

Pohár konstruktérů:
1. Brawn GP 114
2. Red Bull 98,5
3. Ferrari 40
4. Toyota 38,5
5. McLaren-Mercedes 28
6. Williams 25,5
7. Renault 13
8. BMW-Sauber 8
9. Toro Rosso 5.

Osobne za mne -> zaslozene vitezstvi, konecne.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Želvák Bob »

Tato velká cena přinesla dva špatné momenty ...

První a děsivý - nehoda v kvalifikaci:

Z vozu Brawn pilotovaného Rubensem Barrichelem se uvolnila pružina tlumiče a upadla na trať, kde poskakovala celé 4 vteřiny, než přijelo Ferrari Felipeho Massy. Bohužel - v rychlosti kolem 200km/hod nemohl Felipe onu pružinu vidět a koupil ji přímo na přilbu. Okamžitá ztráta vědomí a následná havárie znamená konec. Felipe je v budapešťské vojenské nemocnici, má proraženou lebeční kost, zranění v blízkosti oka a těžký otřes mozku. Po operaci následovala noc v umělém spánku, tomografické vyšetření - naštěstí s dobrým výsledkem - a pak další umělý spánek. Těžko říci, kdy bude úplně OK, ale hlavně, že je mimo ohrožení života. Přeji mu brzké uzdravení!
(dle posledních zpráv bude Felipe patrně mimo po celý zbytek sezóny)

Druhý moment - nebýt nedávných událostí s haváriemi způsobenými střetem s uvolněným kolem či pružinou - by mohl býti spíše veselý ...

Vůz Renault - pilotovaný Fernandem Alonsem absolvuje svoji první zastávku v boxech (z první pozice) - a mechanikovi u pravého předního kola se nezdařilo dotáhnout upevnění kola. Tým přesto ve spěchu vypustil vůz dvojnásobného šampiona na trať - kde po pár zatáčkách nejprve odpadá kryt kola a poté i celé kolo! Fernando dojel i po třech do boxů, nechal si dát nové a pokračoval - ale nakonec zjistil, že vůz byl už dost poškozen a musí vzdát. Škoda! Team Renault je ale po konci závodu z důvodu nebezpečného počínání postižen trestem zákazu startu v příštím závodě - Velké ceně Evropy - která se má jet ve Španělsku! Domácí závod Fernanda Alonsa! Team Renault podal odvolání - takže musíme počkat, jak to dopadne. Do Velké ceny Evropy zbývají bezmála čtyři týdny ...

Dovolím si hooodně odvážnou spekulaci ...

Pokud by nastala kombinace dvou faktorů - potvrzení trestu pro Renault a trvající léčení Felipeho Massy - mohlo by si Ferrari vypůjčit Fernanda Alonsa pro tento závod. Je to jednoznačně nejlepší pilot, který by měl volný čas :mrgreen: Pro ty co si myslí, že je to úlet připomínám dobu, kdy si při zranění Michaela Schumachera vypůjčilo Ferrari jezdce Toyoty Mika Sala. Nenasadilo tehdy žádného ze svých zkušebních pilotů .....

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3605
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

VC Evropy, Valencie 2009

Příspěvek od Milosak_1 »

Brazilec Rubens Barrichello se po pěti letech dočkal vítězství v závodě formule 1. Pilot týmu Brawn GP vyhrál nedělní Velkou cenu Evropy na městském okruhu ve Valencii. Druhý skončil vítěz předchozího závodu v Maďarsku i sobotní kvalifikace Lewis Hamilton z McLarenu před Kimim Räikkönenem z Ferrari. Mistři světa z posledních dvou sezón byli po slabém úvodu sezóny podruhé za sebou na stupních vítězů.

23. 8. 2009 15:58 - 23. 8. 2009 17:05 Aktualizováno VALENCIE
Sedmatřicetiletý Barrichello naposledy triumfoval v září 2004 v tehdy premiérové Velké ceně Číny v Šanghaji. To ještě působil jako dvojka Ferrari vedle Michaela Schumachera a vítězství mu zajistilo titul vicemistra světa.

"Fantastické, na tenhle víkend nikdy nezapomenu. Přál bych si, aby ten okamžik trval věčně. Nejradši bych tady zůstal sedět do pondělka," radoval se Barrichello na tiskové konferenci. Vítězství věnoval krajanovi Felipemu Massovi, který nemohl ve Valencii obhajovat loňský triumf, protože se zotavuje z těžkého zranění, jež mu při minulém závodě v Maďarsku způsobila pružina uvolněná právě z Barrichellova vozu.

Velkou cenu Evropy jsme sledovali minutu po minutě.


Jubilejní desáté prvenství při 279. startu v kariéře brazilskému jezdci přineslo posun ze čtvrtého na druhé místo průběžné klasifikace. Na něm má ztrátu 18 bodů na vedoucího týmového kolegu Brita Jensona Buttona, který ve Valencii skončil sedmý. Předstihl oba piloty Red Bullu, protože dosud druhý Australan Mark Webber jako devátý nebodoval a Němec Sebastian Vettel podruhé za sebou nedojel do cíle kvůli poruše.

O vítězi se nerozhodlo přímo na trati, ale při zastávkách v boxech. Barrichello po startu ze třetího místa se nejprve po prvním pit stopu stihl vrátit na okruh před Finem Heikkim Kovalainenem, který od startu držel druhou pozici za týmovým kolegou Hamiltonem.

Při druhé sérii zastávek pak Brazilci pomohlo i zaváhání mechaniků McLarenu, kteří měli problémy s přezutím Hamiltonových pneumatik, protože neměli připravenou novou sadu. Barrichello vyjel z boxů s dostatečným náskokem. Navíc třetí místo při pit stopu ztratil i Kovalainen na úkor Räikkönena.

Badoer kupil chybu na chybu
Zatímco Räikkönen byl podruhé za sebou na pódiu, z druhého pilota Ferrari radost mít nemohlo. Náhradník za zraněného Massu Ital Luca Badoer kupil chybu na chybu a po startu z posledního místa skončil sedmnáctý. Za ním byl hodnocen jen Japonec Kazuki Nakadžima, který měl v průběhu závodu defekt.

Osmatřicetiletý Badoer při svém prvním závodě po deseti letech nejméně dvakrát dostal hodiny a navíc se nechal překvapivě předjet v boxové uličce úplným nováčkem Romainem Grosjeanem v renaultu. Když mu dělal prostor, přejel čáru vymezující prostor pro výjezd a byl potrestán ještě jedním průjezdem depem. Nakonec byl předjet o celé kolo a také při svém 50. startu v kariéře zůstal nadále bez bodu, což je mezi jezdci rekord.

V zázemí nad tím kroutil hlavou i Michael Schumacher, kvůli jehož indispozici nakonec volba při výběru náhradníka za Massu padla na Badoera. Italského jezdce se však zastal. "Jel, jak nejlépe mohl a zlepšil se, ale bylo to na něj až příliš složité. Mnozí si myslí, že by to uměli lépe, ale jen málokdo to pak dokáže," řekl Schumacher. Badoer se hájil, že neměl žádnou jinou volbu než prakticky bez přípravy závodit. "Kdybych si mohl vybrat, jel bych až v Monze (13. září), protože tam trať dobře znám. Valencia byla pro mě test, abych se něco naučil na příště," řekl.

Grand Prix Evropy ve Valencii, 11. závod MS vozů formule 1:
1. Barrichello (Braz./Brawn) 1:35:51,289 (prům. rychlost 193,344 km/h)
2. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) -2,358
3. Räikkönen (Fin./Ferrari) -15,994
4. Kovalainen (Fin./McLaren-Mercedes) -20,032
5. Rosberg (Něm./Williams) -20,870
6. Alonso (Šp./Renault) -27,744
7. Button (Brit./Brawn) -34,913
8. Kubica (Pol./BMW-Sauber) -36,667
9. Webber (Austr./Red Bull) -44,910
10. Sutil (Něm./Force India) -47,935

Pořadí MS (po 11 ze 17 závodů):
1. Button 72 b.
2. Barrichello 54
3. Webber 51,5
4. Vettel (Něm./Red Bull) 47
5. Rosberg 29,5
6. Hamilton 27
7. Räikkönen 24
8. Trulli (It./Toyota) 22,5
9. Massa (Braz./Ferrari) 22
10. Glock (Něm./Toyota) 16.

Pohár konstruktérů:
1. Brawn GP 126
2. Red Bull 98,5
3. Ferrari 46
4. McLaren-Mercedes 41
5. Toyota 38,5
6. Williams 29,5
7. Renault 16
8. BMW-Sauber 9
9. Toro Rosso 5
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3605
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Milosak_1 »

Wow, Fisi jel jak o zivot... doopravdy byl rychlejsi nez Kimi, ktery vyuzival prednosti systemu KERS. Kdyby mi nekdo na zacatku sezony rekl, ze Force India bude konkurovat Ferrari, poslal bych ho vite i sami kam. A predpokladam, nejsem sam. Letosni F1 se mi zacina zamlouvat, fakt je na co koukat na trati. Bohuzel to se neda rict kome deni mimo trat (hnusna politika) je to cim dal horsi. Mam pocit, ze si Bernie resp F1 dela jen dalsi reklamu.
Citace :
Velkou cenu Belgie formule 1 vyhrál Kimi Räikkönen ve ferrari. Při prvním triumfu italské stáje v této sezóně skončil druhý překvapivý vítěz kvalifikace Giancarlo Fisichella z Force India a zajistil indickému týmu historicky první body v mistrovství světa. Třetí skončil po startu z osmého místa Sebastian Vettel z Red Bullu. Šampionát stále bezpečně vede Jenson Button z Brawnu, ale po havárii poprvé v sezóně nebodoval.

30. 8. 2009 16:01 - 30. 8. 2009 17:00 Aktualizováno SPA-FRANCORCHAMPS
Finský exmistr světa Räikkönen oslavil 18. triumf v kariéře, ale první od loňské dubnové GP Španělska. Po nepovedené první polovině sezony zkompletoval během tří posledních závodů medailovou sbírku. Ve Spa zvítězil už počtvrté od roku 2004. "Od mého posledního vítězství uplynulo už hodně času a vyhrát tady je prostě perfektní. Nebyli jsme sice dneska úplně nejrychlejší, ale všechny jsem dokázal udržet za sebou. A to na prvenství stačí," radoval se Räikkönen.

Buttonovo konto poprvé v sezoně zůstalo po závodě nezměněné. Krátce po startu se totiž zapletl do hromadné kolize, po níž GP skončila i pro mistra světa Lewise Hamiltona z McLarenu a dvojici letošních debutantů Jaimeho Alguersuariho z Tora Rosso a Romaina Grosjeana z Renaultu, který při svém druhém startu v životě karambol způsobil.

Button už čtrnáctou startovní pozicí zaznamenal nejhorší letošní výsledek v kvalifikaci. Sice vyhrál šest ze sedmi úvodních závodů sezony, ale v pěti následujících si připsal jen 11 bodů. "Romain do mě zezadu najel a trefil mě do kola. Stejně je to v podstatě jedno, protože jsme tu nebyli konkurenceschopní," konstatoval rezignovaně Button. Jeho pozice se opět příliš nezměnila. Posledních šest Velkých cen totiž vyhrálo šest různých jezdců, kteří se navzájem obírají o body.

První metry závodu měly důsledky i pro jeho týmového kolegu Rubense Barrichella. Týden po vítězství ve Valencii se Brazilci hrubě nepovedl start a propadl se na chvost závodního pole. Za ním v té době už zbyl jen nešťastník Badoer, neúspěšný náhradník za zraněného Felipeho Massu, který i tentokrát dojel mezi 14 hodnocenými jezdci jako poslední. A v zákulisí formule 1 se začalo živě spekulovat o tom, že jej pro další závod nahradí právě Fisichella.

Nehoda čtyř jezdců v samém úvodu měla za následek výjezd zpomalovacího vozu. Krátce poté, co ve čtvrtém kole zajel safety car do boxů, přišel o vedení Fisichella, který v sobotu zajistil pro tým Force India premiérovou pole position v historii. Ačkoli jej Räikkönen bez potíží předjel, vzdálit se dosavadnímu outsiderovi nedokázal a prakticky po celý po zbytek závodu jej měl za zády s maximálně dvousekundovým odstupem.

Fisichella byl po dojezdu bez sebe radostí, přesto nebyl úplně spokojený. "Samozřejmě je to velkolepý výsledek, ale já tu mohl vyhrát. Byl jsem rychlejší než Kimi, proto jsem dokonce trošičku smutný," řekl Fisichella, jehož soupeř měl výhodu především v používání systému KERS, díky kterému měl o něco navrch na rovinkách. A ty jsou na nejdelším okruhu v seriálu dlouhé.

Mezi odpadlíky se v průběhu závodu zařadila i jednička Renaultu Fernando Alonso kvůli poškozenému levému kolu. Brzy skončil kvůli technickým problémům i Jarno Trulli, který přitom odstartoval s toyotou z první řady.

Z Buttonových pronásledovatelů si uškodil dosud třetí Marc Webber nebezpečným výjezdem od mechaniků, při kterém ohrozil Nicka Heidfelda v BMW. Po nařízeném trestném průjezdu boxy pilot Red Bullu na devátém místě na body nedosáhl a v průběžné klasifikaci jej předstihl Vettel.

"Mistrovství je letos pořád zcela otevřené a taky trochu ztřeštěné. Když jsem byl malý, byla formule často nudná. Tenhle rok je naprosto odlišný a my jsme znovu v boji o titul," uvedl dvaadvacetiletý Vettel, který na Buttona ztrácí pět závodů před koncem 19 bodů.

Celkově druhý Barrichello byl v závěru rád, že dojel do cíle, protože v posledních třech kolech se z jeho vozu kouřilo. Díky sedmému místu snížil Buttonův náskok na 16 bodů.

GP Belgie, 12. závod MS vozů formule 1:
1. Räikkönen (Fin./Ferrari) 1:23:50,995 (prům. rychlost: 220,431 km/h)
2. Fisichella (It./Force India) -0,939
3. Vettel (Něm./Red Bull) -3,875
4. Kubica (Pol./BMW) -9,966
5. Heidfeld (Něm./BMW) -11,276
6. Kovalainen (Fin./McLaren) -32,763
7. Barrichello (Braz./Brawn) -35,461
8. Rosberg (Něm./Williams) -36,208
9. Webber (Austr./Red Bull) -36,959
10. Glock (Něm./Toyota) -41,490.

Pořadí MS (po 12 ze 17 závodů):
1. Button (Brit./Brawn) 72 b.
2. Barrichello 56
3. Vettel 53
4. Webber 51,5
5. Räikkönen 34
6. Rosberg 30,5
7. Hamilton (Brit./McLaren) 27
8. Trulli (It./Toyota) 22,5
9. Massa (Braz./Ferrari) 22
10. Kovalainen 17.

Pohár konstruktérů:
1. Brawn GP 128
2. Red Bull 104,5
3. Ferrari 56
4. McLaren-Mercedes 44
5. Toyota 38,5
6. Williams 30,5
7. BMW-Sauber 18
8. Renault 16
9. Force India 8
10. Toro Rosso 5.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Odpovědět