Kdo vyhraje F1 pro rok 20xx ?

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Milosak_1 »

Pratele, nadsenci F1, sezona 2009 za chvilku vypukne.... a tady je to spravne misto pro komentare, plkani atd, tykajici se teto show.

Mistr sveta pro rok 2009 dle me bude :
1) Massa
2) Hamilton
3) Alonso (Zelvaku.... uvidime)

4) Raikonnen
5) Kubica
6) Vettel (Red Bull -> maji uzasne casy z treninku, jsou pekelne rychli)
Naposledy upravil(a) Milosak_1 dne 02 bře 2009, celkem upraveno 1 x.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Jerez: Další sérii testů nejlépe zahájil Vettel

Příspěvek od Milosak_1 »

Poněkud netradičně v neděli zahájilo osm týmů další sérii předsezónních testů na jihu Španělska v Jerezu. Podle plánu by měly na Circuit de Jerez vyjíždět monoposty F1 po následujících pět dnů, tedy až do čtvrtka. Nové měřítko pro tento týden představuje čas Sebastiana Vettela, který na úvod s Red Bullem RB5 posunul rekord vozů pro sezónu 2009 na čas 1:19,055 min. Překonal tak o šest desetin sekundy dosavadní nejlepší výkon Lewise Hamiltona s novým McLaren-Mercedesem MP4-24, který navíc tehdy použil loňské účinnější zadní křídlo (1:19,632 min).

Počasí nebylo pro testy zcela ideální. Již dopoledne se krátká dešťová přeháňka postarala o výrazné zpomalení dosahovaných rychlostí. Nic to ovšem nezměnilo na tom, že Red Bull potvrdil výrazný výkonnostní skok poté, co soukromě v uplynulém týdnu testoval na jiném španělském okruhu ve Valencii a kde se mu podařilo zlepšit rychlost nového RB5. Provoz na trati byl poměrně velký, protože se v Jerezu kromě Scuderie Toro Rosso a bývalého týmu Hondy sešly všechny ostatní aktivní týmy současné formule 1. Navíc se dnes končilo poměrně brzy, již ve 14:30 hodin.


Více jak jednu sekundu ztratil na Sebastiana Vettela druhý nejrychlejší muž nedělního testování, jezdec Ferrari Felipe Massa. Brazilský pilot způsobil po výletu mimo trať v desáté zatáčce jedno ze dvou přerušení testů. O další se postaral Nico Rosberg, kterého zaskočil déšť. Na Ferrari F60 se během dne objevilo několik různě tvarovaných krytování motorového prostoru a přepracované bylo také vyústění výfuků. Také Rosbergův Williams FW31 doznal změn. Jednak se představil v novém, již bojovém zbarvení v královské modři, jednak konstruktéři z Grove připravili nově tvarované bočnice. Ty si uchovaly svou původní délku, ale padají rychleji směrem k podlaze. A také dříve diskutovaný difuzor se dočkal přepracování.


Dobrou rychlost z předchozích testů v Bahrajnu si uchovala Toyota. Její zkušební jezdec Kamui Kobayashi zajel třetí nejlepší čas dne. Také Toyota TF109 doznala drobných aerodynamických úprav a podobné pokusy si na úvod připravil tým BMW Sauber, když Robert Kubica vyjel na okruh s mírně upraveným zadním křídlem. Polský jezdec kromě toho dále pracoval na KERSu a testoval pneumatiky. Překvapením byl jen malý počet kol, který Kubica absolvoval.


Na sezónu 2009 s definitivní platností dozbrojil McLaren-Mercedes. Testovací jezdec Pedro de la Rosa konečně odjezdil celý den s novým zadním křídlem. Jeho tvar ovšem neměl nic společného s tím křídlem, které bylo k vidění při lednové prezentaci McLarenu MP4-24. Jeho poslední verze má ve střední části prohnutí, jaké žádný z jiných týmů dosud nepředstavil. K viditelnému zrychlení mu to ale zatím nepomohlo a byl kupodivu pomalejší než Giancarlo Fisichella se zcela novým monopostem Force India VJM02, poháněným stejným motorem Mercedes V8. V posledních minutách potkal de la Rosu defekt, který byl nakonec identifikován jako závada senzoru teploty v olejovém filtru. S mnohem složitějšími problémy se potýkal tým Renault. Nelson Piquet jr. musel s R29 několikrát nuceně do boxů, což technikům francouzské stáje mnoho úsměvů na tváři nevykouzlilo.

Jerez – testy, neděle 1. března 2009

Jezdec tým/vůz čas
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault RB5 1:19,055
2. Felipe Massa Ferrari F60 1:20,330
3. Kamui Kobayashi Toyota TF109 1:20,699
4. Nico Rosberg Williams-Toyota FW31 1:21,171
5. Robert Kubica BMW Sauber F1.09 1:21,292
6. Gianc. Fisichella Force India-Mercedes VJM02 1:21,584
7. Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes MP4-24 1:21,831
8. Nelson Piquet jr. Renault R29 1:22,011
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Milosak_1 »

A tady jsou nejzasadnejsi zmeny o proti lonskym pravidlum.

Zadni kridlo:
Obrázek

Slike pneu
Obrázek

A neco o pneumatikach
Formule 1 se po jedenácti letech vrací k obutí bez drážek. Změna znamená, že dodavatel pneumatik, společnost Bridgestone, musel změnit metodu značení měkkého obutí.

Namísto bílé drážky uvidíme zelený pás na boku pneumatiky. Toto značení neznamená pro diváka jenom to, že pilot používá měkčí směs, ale také fakt, že Bridgestone pokračuje v kampani „Make Cars Green“.

Dochází také ke změnám v použitých směsích. V minulých dvou letech jsme měli na výběr ze čtyř směsí a Bridgestone přivezl pro Grand Prix dvě nejvhodnější (dvě po sobě jdoucí). Pro rok 2009 nebude možné využít dvě „sousední“ směsi. Také dojde i ke změnám ve složení jednotlivých směsí, tím se ovlivní i pracovní teploty mezi jednotlivým obutím při závodě.

„Vyzkoušeli jsme jedny pneumatiky, které se rychleji zahřály a přinesly rychlejší čas na kolo. A další pneumatiky, které měly vyšší pracovní teplotu, nedosáhly tak rychle nejlepších časů, ale přinesly vyrovnanější výsledky co se týče udržení operativní teploty,“ vysvětlil Hirohide Hamashima, šéf vývoje pneumatik Bridgestone.

„Samozřejmě víme o tom, že tu máme mnoho různých vozů a pilotů, pochopitelně i počasí, což byl důležitý faktor v roce 2008. Doufáme, že změny ve vybraných pneumatikách pomůže týmům a fanouškům užít si závodění.“

Směsi jsou samy o sobě nové díky odlišným charakteristikám slicků oproti drážkovanému obutí. Nicméně ponesou stejné pojmenování: tvrdé, střední, měkké a super měkké. Nejsou tu žádné změny ohledně mokrých a extrémně mokrých pneumatik, které budou přivezeny na všechny závody kvůli možnému nepříznivému počasí. Stejně jako dříve budou mít extrémně mokré pneumatiky proužek v centrální části.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Žanek »

Milosak_1 píše: Mistr sveta za rok 2009 dle me bude :
1) Massa
na tom se shodneme
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Pětišroub »

počítačový hry nesleduju :)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Whitmarsh převzal vedení týmu McLaren-Mercedes

Příspěvek od Milosak_1 »

A sakra... zmena, ktera muze rapidne ovlivnit letosni vysledek

Citace z http://www.formule1.auto.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 27 letech končí éra Rona Dennise jako šéfa týmu McLaren. Stalo se tak přesně k 1. březnu 2009. Tak jak již před několika týdny při lednové prezentaci nového McLarenu MP4-24 oznámil dnes 61letý Dennis. Prohlášení to bylo očekávané a přesto překvapivé.

„Pokoušel jsem se více jak 20 let vyhrávat závody a získávat tituly,“ řekl na rozloučenou Ron Dennis, který se stal spolumajitelem a šéfem týmu v roce 1981. V roce 1995 přivedl do Wokingu stuttgartskou automobilku Mercedes a zajistil tím budoucnost impéria, jehož další rozvoj bude nadále ovlivňovat z pozice předsedy správní rady.

Martin Whitmarsh se k týmu McLaren připojil v roce 1989 a spolupracoval tehdy s mistry světa Ayrtonem Sennou a Alainem Prostem. Nyní má opět na starosti mistra světa Lewise Hamiltona. „Ron a já máme společné vize, nejsem ale jeho věrným obrazem. Jen oba víme, jak to v motoristickém sportu chodí. Lewis pracoval tvrdě, více než jakýkoliv jiný jezdec. Potřeboval se přesvědčit, že je schopný stát se mistrem světa. Teď už se tohoto tlaku zbavil,“ naznačil Whitmarsh, že je v nové roli připraven společně s Hamiltonem titul obhájit.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15200
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Sam »

Opravdu je třeba pro OffTopic témata mít toliko audítek ? Se opravdu nevejdete do jednoho ?
Neprudím, nedávám žádné rezolutní nařízení, jen se ptám.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Želvák Bob »

Sam píše:Opravdu je třeba pro OffTopic témata mít toliko audítek ? Se opravdu nevejdete do jednoho ?
Neprudím, nedávám žádné rezolutní nařízení, jen se ptám.
Že by se to aplikovalo metodou nadávání na zimu?
Kdo bude mistrem světa F1 2OO8/upgrade 2009/2010/2011/2012 atd?
Mě by to nevadilo - bo by nebyly plky mezi sezónama rozděleny částečně do starýho a částečně do novýho auditka ... Co na to Milošák?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15200
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Sam »

Topiky o zimě jsou hnůj a jsou naprosto k ničemu. Kdybych byl MOD, tak je zaříznu všechny a rovnou.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Želvák Bob »

Sam píše:Topiky o zimě jsou hnůj a jsou naprosto k ničemu. Kdybych byl MOD, tak je zaříznu všechny a rovnou.
... v tom se shodnem - po těch letech - maximálně do zašívárny :wink:

Po vyřešení prosím poslední 3 plky smazat - pro F1 je to taky OT

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Bývalá Honda je zpět. Jmenuje se však Brawn GP

Příspěvek od Milosak_1 »

Londýn - Stáj Honda ze světa formule 1 nezmizí a bude závodit i v další sezoně. Tým bude oficiálně jezdit pod jménem Brawn GP, podle nového majitele Rosse Brawna.

Ten jej koupil od japonské automobilky Honda, která se loni v prosinci rozhodla stáj kvůli celosvětové ekonomické krizi prodat. Informovala o tom agentura Reuters, finanční detaily transakce ovšem nebyly zveřejněny.
„Jsme rádi, že můžeme potvrdit, že budoucnost týmu je zajištěna," uvedlo v prohlášení vedení týmu, jehož změnu názvu ještě musí schválit Mezinárodní automobilová federace FIA.
"Posledních pár měsíců bylo velmi náročných, ale dnešní oznámení je příjemným výsledkem tvrdé práce," přidal Brawn, někdejší šéf stáje Honda a nyní i nový majitel.
Brawn GP bude díky spolupráci s McLarenem závodit s motory Mercedes. Nový vůz má být představen v pátek v Silverstonu a poté odletět k prvním testům do Barcelony.
Poslední testování před začátkem sezony, která odstartuje 29. března v Austrálii, by se pak mělo uskutečnit v Jerezu.
Za tým budou závodit Brazilec Rubens Barrichello a Brit Jenson Button, kteří podle médií k zachránění stáje přispěli výrazným snížením platů. Brawn navíc chce ušetřit i na provozu a chystá propuštění většiny ze stávajících 700 zaměstnanců.
Ve vedení by však měl zůstat druhý dosavadní šéf Hondy Nick Fry.

Po několika měsících všeobecného nic nevědní je teď vše jasné: Ex tým Hondy převzal Ross Brawn a v sezoně 2009 pojede s motory
Mercedes. To, že budou BGP 001 pohánět motory Mercedes však nebylo jasné hned od začátku, uvažovalo se i o Ferrari.
Nakonec spojení s továrnou v Maranellu by bylo logickým krokem. S prezidentem Ferrari Lucou di Montezemolem a šéfem týmu Stefanem Domenicalim se zná Brawn dobře. U Mercedesu se najednou musejí postarat o tři týmy (McLaren, Force India a Brawn GP)! Ferrari Brawna ani neodmítlo, ale motory Mercedesu byly jednoduší na instalaci do vozů nové stáje.
S přestavbou šasi z motoru Honda na motor Mercedes se začalo kolem Vánoc. Zhruba v té době také padla volba na zkušeného Rubense Barrichella namísto mladíka Bruna Senny. Senna se prý sice dobře uvedl během svých testů v listopadu, ale: „Nemá potřebné zkušenosti. Bylo by na něj moc nových věcí,“ hodnotí Brawn.

„Když jsem opouštěl Ferrari, tak jsem ani v nejlepším snu nepomyslel na to, že bych mohl mít vlastní tým. Byla by to ale škoda
, nechat tak skvělý tým s takovými zkušenými pracovníky zavřít,“ říká Ross.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Milosak_1 dne 09 bře 2009, celkem upraveno 2 x.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Milosak_1 »

Želvák Bob píše:
Sam píše:Opravdu je třeba pro OffTopic témata mít toliko audítek ? Se opravdu nevejdete do jednoho ?
Neprudím, nedávám žádné rezolutní nařízení, jen se ptám.
Že by se to aplikovalo metodou nadávání na zimu?
Kdo bude mistrem světa F1 2OO8/upgrade 2009/2010/2011/2012 atd?
Mě by to nevadilo - bo by nebyly plky mezi sezónama rozděleny částečně do starýho a částečně do novýho auditka ... Co na to Milošák?
Ja proti tomu nic nemam, klidne at to moderator slouci, akorat se v tom bude hure hledat, jina pravidla, jiny jezdci, jine barvy aut a prileb, atd... atd.... Nabizi se mi otazka proc tedy nemame napr. Attack, vsech 20 rocniku v jednom auditku ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15200
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Sam »

Milosak_1 píše:
Želvák Bob píše:
Sam píše:Opravdu je třeba pro OffTopic témata mít toliko audítek ? Se opravdu nevejdete do jednoho ?
Neprudím, nedávám žádné rezolutní nařízení, jen se ptám.
Že by se to aplikovalo metodou nadávání na zimu?
Kdo bude mistrem světa F1 2OO8/upgrade 2009/2010/2011/2012 atd?
Mě by to nevadilo - bo by nebyly plky mezi sezónama rozděleny částečně do starýho a částečně do novýho auditka ... Co na to Milošák?
Ja proti tomu nic nemam, klidne at to moderator slouci, akorat se v tom bude hure hledat, jina pravidla, jiny jezdci, jine barvy aut a prileb, atd... atd.... Nabizi se mi otazka proc tedy nemame napr. Attack, vsech 20 rocniku v jednom auditku ?
Jednoduše proto, že Attack souvisi s životem vzduchem chlazených.
F1 nemá se vzducháčema společného vůůůůbec nic. Je to zkrátka off-topic
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od john »

Kdezto formula Vee... :D

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Milosak_1 »

Sam píše: Jednoduše proto, že Attack souvisi s životem vzduchem chlazených.
F1 nemá se vzducháčema společného vůůůůbec nic. Je to zkrátka off-topic
Dekuji Same konstruktivni odpoved, jsem ted o stupen znalejsi, clovek se uci cely zivot. Jak jsem rekl, nemam nic proti tomu, pozvu moderatora.

S tim off-topicem nemohu souhlasit, je to ulozene v Pokec o všem možném...i nemožném...Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených Rozhodne je to Off topic se vzduchacema.... a to neni v te sekci.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Pětišroub »

F4 je odjakživa moderován tak, že se slučují příbuzná témata, aby byla pro větší přehlednost sobě nablízku.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Milosak_1 »

Beru, poslal jsem pozadavek moderatorovi at to slouci.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

V úvodním tréninku na GP Austrálie byl nejrychlejší Rosberg

Příspěvek od Milosak_1 »

Slouceno porad neni, tak tedy pokracujeme...

Citace z motosport.cz
Německý pilot formule jedna Nico Rosberg ovládl oba úvodní měřené tréninky na první závod mistrovství světa Velkou cenu Austrálie. Na okruhu v Melbourne se dařilo i druhému williamsu, s kterým Japonec Kazuki Nakadžima v první části zaostal za svým kolegou jen o 49 tisícin sekundy a skončil druhý.
První trénink:
1. Rosberg (Něm./Williams) 1:26,687,
2. Nakadžima (Jap./Williams) 1:26,736,
3. Räikkönen (Fin./Ferrari) 1:26,750,
4. Barrichello (Braz./Brawn GP) 1:27,226,
5. Kovalainen (Fin./McLaren) 1:27,453,
6. Button (Brit./Brawn GP) 1:27,467.

Druhý trénink:
1. Rosberg 1:26,053,
2. Barrichello 1:26,157,
3. Trulli (It./Toyota) 1:26,350,
4. Webber (Austr./Red Bull) 1:26,370,
5. Button 1:26,374,
6. Glock (Něm./Toyota) 1:26,443.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Velkou cenu Austrálie ovládl tým Brawn GP, zvítězil Button

Příspěvek od Milosak_1 »

Wow, bylo to pekne. Konecne nejake rozptyleni v F1.Akorat nevim, jestli ty 3 inkrimovane staje obhaji zadni difuzor pred komisari FIA. Jinak smekam pred Brown GP ! Na to, ze jeste pred 2 mesici ani neexistovali, a vcera vyprasili kozich vsem, tak je to obrovsky uspech, ktery se zapise do dejin motorsportu. Ale ovsem mistr sveta odvedl bezvadnou praci. Z 18 na 3 misto auto, ktere nedrzelo v zatackach, povazuji za mega uspech. Spousta lidi ho nemusi, ale vcera doopravdy dokazal ze je to fakt PAN zavodnik

Cituji :
Jenson Button vyhrál Velkou cenu Austrálie, první závod mistrovství světa vozů formule 1. Britský vítěz kvalifikace vyhrál způsobem start - cíl a získal plný počet bodů pro novou stáj Brawn GP. Double pro nástupce týmu Honda vybojoval druhý Rubens Barrichello z Brazílie, který profitoval ze vzájemné kolize dvou jezdců před ním tři kola před koncem.

Podobný triumf formule dlouho nezažila. Vůz debutující stáje dokázal naposledy vyhrát před 32 lety, kdy triumfoval Jihoafričan Jody Scheckter s wolfem, double se naposledy hned v první sezóně fungování povedlo v roce 1954 Mercedesu. "Je to jako pohádka," nechal se slyšet Button, který dosud jediné vítězství slavil v roce 2006 v Maďarsku. V australském závodě získal více bodů než v barvách Hondy v posledních dvou sezonách.

O pořadí na dalších místech se nakonec rozhodovalo u zeleného stolu. Dodatečně totiž přišel o třetí místo Ital Jarno Trulli s toyotou, kterého komisaři penalizovali za předjíždění v době, kdy byl na trati zpomalovací vůz. Trest 25 sekund jej odsunul až na 12. místo, zatímco z medailové pozice se radoval britský obhájce titulu Lewis Hamilton z McLarenu.

Ten přitom vyrážel do závodu po výměně převodovky až z 18. místa. Čtvrtý skončil Timo Glock z Německa, který pro změnu startoval stejně jako jeho týmový kolega Trulli z boxů po vyloučení ze sobotní kvalifikace.

VC Austrálie jsme sledovali minutu po minutě.

S výjimkou Buttona těžili jezdci i z nehody red bullu Sebastiana Vettela a BMW Roberta Kubicy. Ti po vzájemném souboji o druhé místo havarovali, sami přišli o šance na body a zároveň v podstatě závod ukončili. Na trať totiž musel zpomalovací vůz, který pole jezdců přivedl až do cíle. Vinu na sebe vzal Vettel, který souboj s evidentně rychlejším Kubicou nechtěl vzdát, ale auto neudržel ve stopě a strhl i soupeře. "Jsem idiot. Strašně, strašně mě to mrzí," řekl jednadvacetiletý pilot.

Na double brawnů to přitom v Melbourne nevypadalo už od začátku. Zatímco Button z pole position všem okamžitě ujel, Barrichellovi se start absolutně nepovedl. Propadl se z druhého místa až na šestou pozici a připletl se i do kolize několika jezdců. "Vůbec se mi start nepodařil, pak jsem dostal ránu zezadu a myslel jsem, že mám po závodě," prohlásil Barrichello. Prý si pak vůbec nedokázal představit, že by ještě mohl skončit na stupních vítězů. "Protože pak jsem dostal ještě ránu zepředu, přední přítlačné křídlo se rozpadalo. Auto ale vydrželo, a i když jsem měl na trati smíšené pocity, nakonec to dopadlo skvěle," prohlásil Brazilec.

Na druhé místo se při jeho potížích posunul Vettel, ale nejvíce z dramatického začátku vytěžil Felipe Massa s ferrari, jenž postoupil z šesté na třetí pozici. Naopak Mark Webber (Red Bull) a Nick Heidfeld (BMW) museli do boxů na opravu. Do střetu se s nimi dostal také Heikki Kovalainen, kterého si mechanici McLarenu v garáži už nechali. Dobře jezdily williamsy a dopředu postupoval i Hamilton. Po deseti kolech byl už na bodované pozici.

Ferrari na úvod propadlo
V osmnáctém kole vyjel na trať poprvé safety car, neboť na vozovce zbyly trosky williamsu Japonce Kazukiho Nakadžimy, který rozbil svůj vůz po smyku o zeď z pátého místa. K mechanikům později musel na opravu ferrari bývalý mistr světa Kimi Räikkönen z Finska, který po smyku také trefil zeď a do závodu se vrátil až v druhé desítce. Tragický vstup do sezóny pro italskou stáj dokonaly technické potíže vicemistra světa Massy, který nedojel.

Buttonovu pozici nikdo neohrozil. "Vždy to vypadá snadnější, než to je," uvedl. Po prvním přerušení měl totiž problémy udržet zahřáté pneumatiky. "Jednou jsem málem probrzdil, vůbec to nebylo snadné. Ale byl to úžasný den," řekl.

Výsledky jsou prozatím neoficiální
Drama se nakonec odehrálo za ním. Vettel vzdal souboj o vítězství a soustředil se na udržení druhého místa. Kubica však bojoval a při vjezdu do pravotočivé zatáčky se dostal na Němcovu úroveň. Po kontaktu se oba dostali mimo trať a poškodili své vozy natolik, že závod pro ně skončil a uvolnili cestu Barrichellovi a spol. Jak se později ukázalo, ani závěrečná zpomalovací fáze se neobešla bez potíží a Trulliho předjížděcí manévr ve chvíli, kdy je to zakázané, ještě zamíchal pořadím.

Dvojnásobný triumf nováčkovského týmu je však stejně jako výsledky celé úvodní Grand Prix zatím pouze provizorní, neboť vozy stájí Brawn GP, Williams a Toyota čelí protestu soupeřů kvůli používání údajně většího zadního difuzoru, než povolují pravidla. Případem se bude zabývat Mezinárodní automobilová federace FIA až 14. dubna. Neoficiální tak budou i výsledky Velké ceny Malajsie, která se koná za týden.

Velká cena Austrálie formule 1:
1. Button (Brit./Brawn GP) 1:34:15,784 (průměrná rychlost: 195,775 km/h)
2. Barrichello (Braz./Brawn GP) -0,807
3. Hamilton (Brit./McLaren) -2,914
4. Glock (Něm./Toyota) - 4,435
5. Alonso (Šp./Renault) -4,879
6. Rosberg (Něm./Williams) -5,722
7. Buemi (Švýc./Toro Rosso) -6,004
8. Bourdais (Fr./Toro Rosso) -6,298
9. Sutil (Něm./Force India) -6,335
10. Heidfeld (Něm./BMW) -7,085.

Průběžné pořadí MS (po 1 z 18 závodů)
1. Button 10 bodů,
2. Barrichello 8,
3. Hamilton 6,
4. Glock 5,
5. Alonso 4,
6. Rosberg 3,
7. Buemi 2,
8. Bourdais 1.

Pohár konstruktérů:
1. Brawn-Mercedes 18,
2. McLaren-Mercedes 6,
3. Toyota 5,
4. Renault 4,
5. Williams-Toyota a Toro-Rosso-Ferrari po 3.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: Kdo vyhraje F1 pro rok 2009 ?

Příspěvek od Želvák Bob »

Závod byl opravdu pěkný - bylo na co koukat. Spousta předjíždění a napětí až do konce ...

Jen bych se zastavil u pár sporných momentů ...
1) Milošáku - "PAN ZÁVODNÍK" LH sice jel dobře, ale uvážíme-li, že z osmi odpadnuvších jich bylo 7 před ním a k tomu navíc jednoho penalizovali - sám se nedostal dopředu o 15 míst, ale jen o 7 (ale i tak je to slušnej výkon)
2) kolize Kubica - Vettel - to byla teda rána, kterou jsem čekal už od okamžiku, kdy Horák vyslovil "Druhé a třetí místo v cíli obsadí Vettel a Kubica - jen zatím nevíme v jakém pořadí" :evil: Mám pocit, že Kubica je trošku horká hlava a mohl si vteřinku počkat - bylo evidentní, že Vettel má problémy s gumama a že mu nemůže klást velkej odpor - takže předjíždět vnějškem v prudké zatáčce je kravina, protože to může tomu před ním uklouznout - což se stalo. Ale korunu tomu nasadili komisaři, když Vettelovi kvůli způsobení nehody nadělili penalizaci -10 míst na startu příštího závodu.
3) Vettel - stále nemůžu pochopit, že když už pokračoval i s urvaným předním kolem dál - že nezahnul následně do boxů, ale pokusil si odjet další kolo závodu na třech :evil: Tam je následná pokuta zcela namístě :twisted:
4) Penalizace Jarna Trulliho - uvidíme - je tady odvolání týmu Toyota proti penalizaci - a bohužel nedokázala televize pustit ten spornej moment ... Jde o to, že Trulli byl penalizován na základě toho, že předjel Lewise Hamiltona při SC, ale těsně před tím se to událo v opačném pořadí. Jen Lewis prý předjížděl v souladu s pravidly, protože Jarno byl zrovna mimo dráhu. Jenže podle Toyoty byl mimo dráhu kvůli tomu, že Lewis mu najížděl na zadku v čisté části trati a Jarno se musel vyhnout karbonovým odštěpkům po předchozí kolizi aby si nezničil svoje gumy - a aby nedošlo ke kolizi s Lewisem tak se vyhnul na druhou stranu a možná si sám ani neuvědomil, že se dostal i vnitřními koly za kraj dráhy (a to je to, co jsme neviděli). S myšlenkou na to, že vlastně jeho Lewis předjel náhodně a ne v souladu s pravidly se vrátil na své místo před něj ....

Paradoxem, který (v mírném znechucení) od odvolacího soudu čekám je to, že přijmou odvolání Toyoty a vrátí Jarna Trulliho na třetí místo - a potom řeknou, že přijali odvolání týmů Ferrari, Red Bull a Renault a difuzory týmů Brawn GP, Toyota a Williams jsou mimo duch pravidel a jejich dosavadní výsledky anulují - čímž se nakonec stane LH vítězem VC Austrálie.
Poté by výsledné pořadí VC Austrálie od zeleného stolu bylo následující:

1 Lewis Hamilton
2 Fernando Alonso
3 Sebastien Buemi
4 Sebastien Bourdais
5 Adrian Sutil
6 Nick Heidfeld
7 Giancarlo Fisichella
8 Mark Webber

Dost drsnýýýý!!! :evil:

Odpovědět