Oblast 51 - co to sakra je v tom Prokopáku?

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Uživatelský avatar
REDH0T
hlavwa motorovwa
Příspěvky: 2792
Registrován: 03 lis 2005
Bydliště: brno t1

Příspěvekod REDH0T » 28 bře 2007

...vy je na tom samovym obrázku nevidíte ?
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 28 bře 2007

REDH0T píše:...vy je na tom samovym obrázku nevidíte ?


hele budeš se divit, ale my jsme vždycky děti na mikulášský výpravě v tomhle tunýlku strašili. Sice je krátkej a přesto že ho procházely každej rok, tak se vždycky bály.

...no my teda taky, když jme to pro sichra prošly před nima, oni toho neznáma a tmy a my těch bezďáků a jiných živlů co tam přespávaj :lol:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12083
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 28 bře 2007

Lugen píše:
...no my teda taky, když jme to pro sichra prošly před nima, oni toho neznáma a tmy a my těch bezďáků a jiných živlů co tam přespávaj :lol:

Bezďák jako bezdětný ? :lol:

To Berušta: jasá páka že bude počasí, takové vskutku aprýlové :wink:
Jo a abych nezapomněl, Kvak co tu šmoulí na fóru by mohl dorazit na kolobr
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 30 bře 2007

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 30 bře 2007

Obrázek

F. Bárta zahájil výrobu vápna v milířích kolem roku 1860, později vystavěl několik šachtových pecí podle projektu prof. Patzolda. Po krachu na vídeňské burze se ale Bárta ocitl bez kapitálu – ten přinesl do podnikání Karel Tichý. Roku 1875 odkoupila firma Bárta – Tichý pozemky u hlubočepského nádraží od velkostatkáře Říhy za 1425 zlatých a v těsné blízkosti lomu vybudovali moderní vápenku s kruhovou pecí. Jak se lom rozrůstal, bylo vybudováno v roce 1904 přemostění buštěhradské dráhy úzkorozchodnou tratí na výsypky.

Těžba v lomu pohltila i poutní Prokopský kostelík, který stál na ostrohu nad vápenkou.

Za války budovali nacisté v lomu podzemní továrnu s krycím názvem Kali. Po válce převzala podzemní prostory i s 3. lomovou etáží čs. armáda, těžba probíhala pouze na nejvyšší 1. etáži. Aby nebyl narušován vojenský prostor, byla na úrovni 1. patra vyražena dvoukolejná štola spojující lom se svážnou drahou.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Tereza
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1068
Registrován: 28 dub 2005

Příspěvekod Tereza » 02 dub 2007

Pan teoretik sleduje situaci z tepla zápecí... :twisted:
...aj tak tak...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12083
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 02 dub 2007

Nj, je to kůželíná...
Tajný vojenský projekt jsme nenašli, ale dle všeho jsme byli již blízko. Všechno se to zvrtlo, když se nám do cesty postavila zahradní restaurace.

To Terez: Nějak ti vybledla ikonka... to asi tím [smilie=sunny.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 02 dub 2007

tak jestli jste šli z hlubočep, tak to jste moc daleko nedošli :lol:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 26 dub 2007

http://www.kpufo.cz/wa/waa/berta.htm

a další pár drbů:-D

stavba tunelu Mrázovka se neúměrně pozdržela taky proto, že se při kutání dostali do kolize právě s částí vojenského objektu uvnitř kopce.

Tohle je větračka tunelu Mrázovka. Komín má zvláštní konstrukci, jedná se o armovaný beton avšak nikoli železem, nýbrž kompozitními pruty, aby nenarušoval elektromagnetické pole vysílaček toho sousedního vojenského objektu.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 26 dub 2007, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 26 dub 2007

"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 26 dub 2007

tek kluk si nedá pokoj.


říkám, není tu nic k vidění, rozejděte se 8)
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 21 kvě 2007

včera nad Tajemným Objektem poblikávala extrémně jasná hvězda, tak jsem si říkal, že už si pro Lugena přiletěli, a ono nééé :lol:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 21 kvě 2007

to jsem se zrovna vracel domů ty joudo :lol:

a jelikož jsem si byl pro nějaký díly na brouka, broukem jsem nemohl jet, ...logicky :)
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 17 črc 2007

dnes v noci jsem nemohl usnout..z oblasti 51 se ozývalo podivné pulsující dunění
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
REDH0T
hlavwa motorovwa
Příspěvky: 2792
Registrován: 03 lis 2005
Bydliště: brno t1

Příspěvekod REDH0T » 17 črc 2007

Pětišroub píše:dnes v noci jsem nemohl usnout..z oblasti 51 se ozývalo podivné pulsující dunění


nejede se tam nějaký cyklistický závod ?
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bugz » 17 črc 2007

Pětišroub píše:dnes v noci jsem nemohl usnout..z oblasti 51 se ozývalo podivné pulsující dunění


To by málokdo mohl usnout. :wink:
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12083
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 23 črc 2007

Tuto sobotu proběhla expedice přímo do zmíněné oblasti 51. Laickému oku se mohlo zdát, že je vše v pořádku, že okurková sezóna vrcholí. Ale opak je pravdou. V těsné blízkosti objektu jsou rozmístěny cedulky s varováním, že bude probíhat kácení stromů v okolí za účelem zpevnění koryta protékajícího potůčku. Při bedlivém zkoumání břehu však bylo zjištěno, že stromy označené k pokácení rozhodně nezasahují do říčního koryta....
Co mají asi za luben ? :idea:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvekod sSATYRr » 16 pro 2007

Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 19 pro 2007

Při stále sílících náletech
spojenců na průmyslové objekty na sklonku 2. světové
války hledali němečtí okupanti podzemní prostory, kam
by mohli přesunout část výrobních provozů. Prokopský
lom se k tomu hodil znamenitě a tak v roce 1944 vznikl
plán na vybudování podzemní továrny Junkers na motory
s krycím názvem Kali. V březnu 1945 stačili dokončit halu
o rozměrech 200 - 5 m, o žádném jiném prostoru nevíme.
Po válce převzala podzemní prostory i s 3. lomovou
etáží čs. armáda, těžba probíhala pouze na nejvyšší 1. etáži,
to znamená na okraji lomu. Aby nebyl narušován vojenský
prostor, byla na úrovni prvního patra vyražena dvoukolejná
štola spojující lom se svážnou drahou. V roce 1966 byla
těžba ukončena a celý lom je dnes součástí vojenského
prostoru. Existuje množství spekulací o jeho využití, co je
ovšem pravdou se nelze dozvědět, protože se jedná o vojenské
tajemství. Dle oficiálního vyjádření Armády ČR se
zde skladuje spojovací materiál.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 968
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Ales-X » 23 říj 2008

Tak jsme se dočetl i k tomuto článku a ty lokomotivy musím potvrdit, když jsem chodil na školní praxi do depa kolejových vozidel Praha-střed a tam jsem poprvé slyšel o zakonzervovaných lokomotivách které byli převezeny do Prokopského údolí a schované jako rezerva pro případ energetické krize. Člověk co to povídal říkal že se přímo podílel na konzervování a převozu. Tady o tom čtu podruhé. A to že tam za války byla továrna Junkers vím zas od dědy který je ze Slivence a vyprávěl mě jak spojenci nalétávali a bombardovali Prokopské údolí ke konci války.


Zpět na “Pokec o všem možném...i nemožném...”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti