Oblast 51 - co to sakra je v tom Prokopáku?
hele budeš se divit, ale my jsme vždycky děti na mikulášský výpravě v tomhle tunýlku strašili. Sice je krátkej a přesto že ho procházely každej rok, tak se vždycky bály.REDH0T píše:...vy je na tom samovym obrázku nevidíte ?
...no my teda taky, když jme to pro sichra prošly před nima, oni toho neznáma a tmy a my těch bezďáků a jiných živlů co tam přespávaj
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Bezďák jako bezdětný ?Lugen píše:
...no my teda taky, když jme to pro sichra prošly před nima, oni toho neznáma a tmy a my těch bezďáků a jiných živlů co tam přespávaj
To Berušta: jasá páka že bude počasí, takové vskutku aprýlové
Jo a abych nezapomněl, Kvak co tu šmoulí na fóru by mohl dorazit na kolobr
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
F. Bárta zahájil výrobu vápna v milířích kolem roku 1860, později vystavěl několik šachtových pecí podle projektu prof. Patzolda. Po krachu na vídeňské burze se ale Bárta ocitl bez kapitálu – ten přinesl do podnikání Karel Tichý. Roku 1875 odkoupila firma Bárta – Tichý pozemky u hlubočepského nádraží od velkostatkáře Říhy za 1425 zlatých a v těsné blízkosti lomu vybudovali moderní vápenku s kruhovou pecí. Jak se lom rozrůstal, bylo vybudováno v roce 1904 přemostění buštěhradské dráhy úzkorozchodnou tratí na výsypky.
Těžba v lomu pohltila i poutní Prokopský kostelík, který stál na ostrohu nad vápenkou.
Za války budovali nacisté v lomu podzemní továrnu s krycím názvem Kali. Po válce převzala podzemní prostory i s 3. lomovou etáží čs. armáda, těžba probíhala pouze na nejvyšší 1. etáži. Aby nebyl narušován vojenský prostor, byla na úrovni 1. patra vyražena dvoukolejná štola spojující lom se svážnou drahou.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Nj, je to kůželíná...
Tajný vojenský projekt jsme nenašli, ale dle všeho jsme byli již blízko. Všechno se to zvrtlo, když se nám do cesty postavila zahradní restaurace.
To Terez: Nějak ti vybledla ikonka... to asi tím [smilie=sunny.gif]
Tajný vojenský projekt jsme nenašli, ale dle všeho jsme byli již blízko. Všechno se to zvrtlo, když se nám do cesty postavila zahradní restaurace.
To Terez: Nějak ti vybledla ikonka... to asi tím [smilie=sunny.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
http://www.kpufo.cz/wa/waa/berta.htm
a další pár drbů:-D
stavba tunelu Mrázovka se neúměrně pozdržela taky proto, že se při kutání dostali do kolize právě s částí vojenského objektu uvnitř kopce.
Tohle je větračka tunelu Mrázovka. Komín má zvláštní konstrukci, jedná se o armovaný beton avšak nikoli železem, nýbrž kompozitními pruty, aby nenarušoval elektromagnetické pole vysílaček toho sousedního vojenského objektu.
a další pár drbů:-D
stavba tunelu Mrázovka se neúměrně pozdržela taky proto, že se při kutání dostali do kolize právě s částí vojenského objektu uvnitř kopce.
Tohle je větračka tunelu Mrázovka. Komín má zvláštní konstrukci, jedná se o armovaný beton avšak nikoli železem, nýbrž kompozitními pruty, aby nenarušoval elektromagnetické pole vysílaček toho sousedního vojenského objektu.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 26 dub 2007, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Tuto sobotu proběhla expedice přímo do zmíněné oblasti 51. Laickému oku se mohlo zdát, že je vše v pořádku, že okurková sezóna vrcholí. Ale opak je pravdou. V těsné blízkosti objektu jsou rozmístěny cedulky s varováním, že bude probíhat kácení stromů v okolí za účelem zpevnění koryta protékajícího potůčku. Při bedlivém zkoumání břehu však bylo zjištěno, že stromy označené k pokácení rozhodně nezasahují do říčního koryta....
Co mají asi za luben ?
Co mají asi za luben ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Při stále sílících náletech
spojenců na průmyslové objekty na sklonku 2. světové
války hledali němečtí okupanti podzemní prostory, kam
by mohli přesunout část výrobních provozů. Prokopský
lom se k tomu hodil znamenitě a tak v roce 1944 vznikl
plán na vybudování podzemní továrny Junkers na motory
s krycím názvem Kali. V březnu 1945 stačili dokončit halu
o rozměrech 200 - 5 m, o žádném jiném prostoru nevíme.
Po válce převzala podzemní prostory i s 3. lomovou
etáží čs. armáda, těžba probíhala pouze na nejvyšší 1. etáži,
to znamená na okraji lomu. Aby nebyl narušován vojenský
prostor, byla na úrovni prvního patra vyražena dvoukolejná
štola spojující lom se svážnou drahou. V roce 1966 byla
těžba ukončena a celý lom je dnes součástí vojenského
prostoru. Existuje množství spekulací o jeho využití, co je
ovšem pravdou se nelze dozvědět, protože se jedná o vojenské
tajemství. Dle oficiálního vyjádření Armády ČR se
zde skladuje spojovací materiál.
spojenců na průmyslové objekty na sklonku 2. světové
války hledali němečtí okupanti podzemní prostory, kam
by mohli přesunout část výrobních provozů. Prokopský
lom se k tomu hodil znamenitě a tak v roce 1944 vznikl
plán na vybudování podzemní továrny Junkers na motory
s krycím názvem Kali. V březnu 1945 stačili dokončit halu
o rozměrech 200 - 5 m, o žádném jiném prostoru nevíme.
Po válce převzala podzemní prostory i s 3. lomovou
etáží čs. armáda, těžba probíhala pouze na nejvyšší 1. etáži,
to znamená na okraji lomu. Aby nebyl narušován vojenský
prostor, byla na úrovni prvního patra vyražena dvoukolejná
štola spojující lom se svážnou drahou. V roce 1966 byla
těžba ukončena a celý lom je dnes součástí vojenského
prostoru. Existuje množství spekulací o jeho využití, co je
ovšem pravdou se nelze dozvědět, protože se jedná o vojenské
tajemství. Dle oficiálního vyjádření Armády ČR se
zde skladuje spojovací materiál.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsme se dočetl i k tomuto článku a ty lokomotivy musím potvrdit, když jsem chodil na školní praxi do depa kolejových vozidel Praha-střed a tam jsem poprvé slyšel o zakonzervovaných lokomotivách které byli převezeny do Prokopského údolí a schované jako rezerva pro případ energetické krize. Člověk co to povídal říkal že se přímo podílel na konzervování a převozu. Tady o tom čtu podruhé. A to že tam za války byla továrna Junkers vím zas od dědy který je ze Slivence a vyprávěl mě jak spojenci nalétávali a bombardovali Prokopské údolí ke konci války.