eLzyx píše: Teoreticky je i nižší ekonomická náročnost na provoz elmobilu. Už jen na servisu se ušetří dost peněz, ale i ta pohonná energie vyjde v přepočtu na kilometr levněji. Tedy pokud se nezavede nějaká nesmyslná spotřební daň z el.
Odkazy na něco zajímaVWějšího
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Tak tohle mne pobavilo Vážně tomu někdo věří že čím složitější systémy, tím méně servisu ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Jako takhle..nejlevnější nový, plnohodnotný benzínový automobil stojí pod 200.000. Nádrž načerpáte v řádu minut a ujedete na ní cca 700km. Dokud elektromobilita nenabídne podobné parametry, není se o čem bavit.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2566
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Jistě! Elektromobil přeci nemá ten zlý, poruchový spalovací motorSam píše:Tak tohle mne pobavilo Vážně tomu někdo věří že čím složitější systémy, tím méně servisu ?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Jistě elektronika i IT systémy obecně jsou splehlivé a kam je dáte, tam o nich 10 let neslyšíte.martin_100 píše:Jistě! Elektromobil přeci nemá ten zlý, poruchový spalovací motorSam píše:Tak tohle mne pobavilo Vážně tomu někdo věří že čím složitější systémy, tím méně servisu ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Co je na elektromobilu technicky složitého? U elektromobilu nemusíš řešit výměnu oleje, jeho filtraci, filtraci paliva, brzdy řešíš méně často, neřešíš svíčky, turbo, hromadu čidel, rozvody motoru, vstřikovače, rezavý výfuk, ucpaný FAP, nebo třeba opotřebení spojkového obložení.
Ano, za 15 let je baterie na vyhození (Tesla baterie vykazuje po 800t km ztrátu 20% původní kapacity), ale to je většina moderních spalováků taky. Auta, která vydrží 20-30let s běžnou údržbou tu už byla(těsně po přelomu tisíciletí) a další nebudou.
Pokud tedy minimalizuji návštěvu servisu z nynějších 2x do roka na 1x za 2 roky u elektromobilu ... já to beru jako výrazný benefit, protože ušetřím 3-6 dní dovolené za 2 roky. A čas je drahý
PS: snad ty elektromobily nesrovnáváte s veterány. To je nesmysl, málokdo z nás jezdí veteránem každý den a na druhém drandí jeho manželka. Většina z nás má moderní auto plné elektroniky. Tak jak jaký je rozdíl mezi "počítačem na kolečkách se spalovákem" a "počítačem na kolečkách s baterkama"?
Ano, za 15 let je baterie na vyhození (Tesla baterie vykazuje po 800t km ztrátu 20% původní kapacity), ale to je většina moderních spalováků taky. Auta, která vydrží 20-30let s běžnou údržbou tu už byla(těsně po přelomu tisíciletí) a další nebudou.
Pokud tedy minimalizuji návštěvu servisu z nynějších 2x do roka na 1x za 2 roky u elektromobilu ... já to beru jako výrazný benefit, protože ušetřím 3-6 dní dovolené za 2 roky. A čas je drahý
PS: snad ty elektromobily nesrovnáváte s veterány. To je nesmysl, málokdo z nás jezdí veteránem každý den a na druhém drandí jeho manželka. Většina z nás má moderní auto plné elektroniky. Tak jak jaký je rozdíl mezi "počítačem na kolečkách se spalovákem" a "počítačem na kolečkách s baterkama"?
Naposledy upravil(a) eLzyx dne 11 pro 2018, celkem upraveno 1 x.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
"Už jen na servisu se ušetří dost peněz" platí, za to dám ruku do ohně, ale pouze na škodu způsobená obsluhou a neodborným zacházením. Pokud budeme mít ideálního šofera který se o svůj vůz stará a dopřeje mu pravidelné údržby pak je samozřejmě servis spalovacího motoru levnější.
Příklad máme řidiče standartního poloblba a neví že si má jednou za čas vyměnit olej a nerozumí nápisu "oil" co na něj bliká z palubky tak ten bude pak opravu spalovacího motoru platiti hodně. Ale pokud má elektro tak asynchronní motor mu to odpustí.
To neplatí jen pro motor .. vícerychlostní převodovka versus reduktor (ano elektromobil reverzuje změnou sledu fází) atd.
Příklad máme řidiče standartního poloblba a neví že si má jednou za čas vyměnit olej a nerozumí nápisu "oil" co na něj bliká z palubky tak ten bude pak opravu spalovacího motoru platiti hodně. Ale pokud má elektro tak asynchronní motor mu to odpustí.
To neplatí jen pro motor .. vícerychlostní převodovka versus reduktor (ano elektromobil reverzuje změnou sledu fází) atd.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Vzhledem k tomu že nikdo nemá 20-30 leté zkušenosti se servisem elektromobilů, tak je tato debata čistě akademická.
Já sázím ošatku raritních KDF dílů na to, že cena servisu a údržby vozů poroste a bude vyšší než provoz současných vozů na spalovací motor.To samé celkové náklady na elektromobil (total cost of ownership)
Za 20 let, pokud budu na živu, to vyhodnotíme. Kdo se přidá ?
Já sázím ošatku raritních KDF dílů na to, že cena servisu a údržby vozů poroste a bude vyšší než provoz současných vozů na spalovací motor.To samé celkové náklady na elektromobil (total cost of ownership)
Za 20 let, pokud budu na živu, to vyhodnotíme. Kdo se přidá ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Tak já takes vycházel ze současné situace a ne z budoucnosti co bude
.. a nemysli si že je to něco jiného než třeba u drážní trakce která má již bohaté zkušenosti přez 70 let.
.. a nemysli si že je to něco jiného než třeba u drážní trakce která má již bohaté zkušenosti přez 70 let.
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
prihazuju do banku jednu opiskovanou CJ makovici...a tesim se za 20 let na mejdan....Sam píše: Za 20 let, pokud budu na živu, to vyhodnotíme. Kdo se přidá ?
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Trochu jinak velky statisticky vzorek...s jinym provoznim a hlavne servisnim modelemAles-X píše:Tak já takes vycházel ze současné situace a ne z budoucnosti co bude
.. a nemysli si že je to něco jiného než třeba u drážní trakce která má již bohaté zkušenosti přez 70 let.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- Jan
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2227
- Registrován: 11 úno 2008
- Bydliště: Červené Pečky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Dnes o tom byl článek na Novinkáchbeetle66 píše:Noční můra pro všechny vintage patology
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/maj ... jako-nove/
https://www.novinky.cz/auto/491744-pres ... rnost.html
Nejkrásnější pohled na svět je od volantu VW ...
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Beru tě za slovo. Přijedu elektromobilem. Tedy pokud nebudu mít jednoho z těch dvou Němců co schovávaj věci nebo třestou volantem.tarmara píše:prihazuju do banku jednu opiskovanou CJ makovici...a tesim se za 20 let na mejdan....Sam píše: Za 20 let, pokud budu na živu, to vyhodnotíme. Kdo se přidá ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Pokud tedy osazenstvo dovolí i já bych se zapojil do této vědecké diskuze. Pokud tedy budou (čistě hypoteticky) jezdit po silnicích elektroauta,budou jezdit i elektrokamiony (jen ať jim nedojde baterka na křižovatce nebo v kopci), elektroautobusy, elektromotorky, budou létat i elektroletadla a po mořích plouti elektrolodě ??????????? A pokud pominu neekologickou zátěž při výrobě elektřiny,likvidaci akumulátorů a solárních panelů na střechách těchto věcí, tak mi jaksi uniká smysl tohoto dění. A nejvíc je mi líto těch arabských šejků,jenž vlastní ropné vrty a z ropy budou vyrábět už jen plasty. Jinak prosím nezoufejte. Švestky a meruňky porostou dál a při výrobě nápojů z těchto surovin přece taktéž vzniká odpad - metylalkohol. Hoří,co hoří,přímo vybuchuje a to je přece základní funkce spalovacího motoru. Vždyť přece pracuje na systému náhodných výbuchů. Není nutno zoufati ani těm,jenž vlastní ropáka (diesela). Díky Agrofertu bude řepky dosti a hospodyňka manželka prostě koupí v supermááááárketu o nějaký ten litránek řepkového oleje více a jupí,jedeme na výlet.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2566
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
To mi nějak neštymuje.... Za těch 15 let co si vozim prdel autama sem musel do servisu jen jednou. A to kvůli haprující elektrice.....eLzyx píše: Pokud tedy minimalizuji návštěvu servisu z nynějších 2x do roka na 1x za 2 roky u elektromobilu ... já to beru jako výrazný benefit, protože ušetřím 3-6 dní dovolené za 2 roky.
Jestli jezdíš do servisu 2x ročně tak nechápu jak to děláš. To to auto schválně rozbíjíš aby servis vydělal?
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
pravidelný servis? Olej co 15000km, filtry ... sem tam výměna nějakého dílu na podvozku (pravda to se bude dít i na elmobilu). Každý druhý rok svíčky, každý 4 rok destičky, každý osmý rok rozvody a komplet brzdy, každý 16 rok výfuk ...
Plus takové nenadálé blbiny jako mrtvé čidlo teploty nasávaného vzduchu, lambda ... holt 18 let staré auto.
Samozřejmě si ty drobné práce můžeš dělat sám, ale i tak je to ztráta volného času, který šlo využít jinak a lépe.
Plus takové nenadálé blbiny jako mrtvé čidlo teploty nasávaného vzduchu, lambda ... holt 18 let staré auto.
Samozřejmě si ty drobné práce můžeš dělat sám, ale i tak je to ztráta volného času, který šlo využít jinak a lépe.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2566
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
No krom rozvodů (ty sem radši nechal udělat kamaráda) tam nemáš nic co bych taky běžně nedělal. Olej i dvakrát do roka..... Jenže výněna oleje je na čtvrt hodiny jednou (dvakrát) do roka. Nabíjení elektromobilu je celou noc každých pár dní....
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Sice jsem staromilec, ale novým technologiím se uplně nebráním. Přistihl jsem se při myšlence, že by bylo fajn jezdit do práce na elektromotorce.
Jenže cena takového kusu, který jede a má dojezd je nesmyslná. I kdybych na to měl, tak poměr kč/km je taky nesmysl. To jen tak na okraj - abyste si nemysleli, že elektromobilitu zcela odmítám - protože bude následovat krátká úvaha (poměrně radikální, sorry) co nám přinese a komu prospěje.
V předchozích příspěvcích jste celkem přesně popsali co zatím brání plošnému rozšíření elektromobilů ( a ještě pěkných pár let bude).
Otázka zní: proč jsou tedy tak prosazovány estabilishmentem?
Elektromobil je a bude podobně jako hybridní auta (PS: jejich vilv na ekologii je podle mě také sporný) jen drahou hračkou nebo ukázkou "zdravého životního stylu" nadprůměrně vydělávajících jedinců. (Nic proti nikomu, nikomu nic nezávidím, to je prostě realita.)
Ti jsou / budou za jejich používání dále zvýhodňováni (ačkoliv to vzhledem ke svým příjmům vůbec nemají zapotřebí) různými benefity jako slevy na daních, lepší sazby pojistného, parkování zdarma v placených městských zónách apod.
A pro nás ostatní s průměrným výdělkem, kteří si tuhle srandu nemůžeme dovolit, nebo je pro nás vzhledem k modu používání dopravního prostředku nepoužitelná, bude naopak připraven trest ve formě poplatků nebo zdanění za používání neekologických natož starých aut. Náznaky této vize proběhly i zde poměrně nedávno. A pokud na to nebudeme mít, můžeme přece používat hromadnou dopravu, že?
Takže o ekologii tady nejde ani omylem, jen se tu vytváří další nezanedbatelný zdroj příjmů pro sanaci děravého státního rozpočtu.
Jenže cena takového kusu, který jede a má dojezd je nesmyslná. I kdybych na to měl, tak poměr kč/km je taky nesmysl. To jen tak na okraj - abyste si nemysleli, že elektromobilitu zcela odmítám - protože bude následovat krátká úvaha (poměrně radikální, sorry) co nám přinese a komu prospěje.
V předchozích příspěvcích jste celkem přesně popsali co zatím brání plošnému rozšíření elektromobilů ( a ještě pěkných pár let bude).
Otázka zní: proč jsou tedy tak prosazovány estabilishmentem?
Elektromobil je a bude podobně jako hybridní auta (PS: jejich vilv na ekologii je podle mě také sporný) jen drahou hračkou nebo ukázkou "zdravého životního stylu" nadprůměrně vydělávajících jedinců. (Nic proti nikomu, nikomu nic nezávidím, to je prostě realita.)
Ti jsou / budou za jejich používání dále zvýhodňováni (ačkoliv to vzhledem ke svým příjmům vůbec nemají zapotřebí) různými benefity jako slevy na daních, lepší sazby pojistného, parkování zdarma v placených městských zónách apod.
A pro nás ostatní s průměrným výdělkem, kteří si tuhle srandu nemůžeme dovolit, nebo je pro nás vzhledem k modu používání dopravního prostředku nepoužitelná, bude naopak připraven trest ve formě poplatků nebo zdanění za používání neekologických natož starých aut. Náznaky této vize proběhly i zde poměrně nedávno. A pokud na to nebudeme mít, můžeme přece používat hromadnou dopravu, že?
Takže o ekologii tady nejde ani omylem, jen se tu vytváří další nezanedbatelný zdroj příjmů pro sanaci děravého státního rozpočtu.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Ale joo, také jsem zastáncem elektromobility ale jen z důvodu že se posune pomyslný výfuk vozidel mimo centrum velkých měst. Je to sobecké ale je to tak.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5895
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
jak hodně neekologický rozjezd elektromobilů bude se uvidí zpětně ..po bitvě je každej generál
bude to asi dost průser jak s plastama co objevili v zemích kde nedávno jedl každej druhej z nejbližšího šutru
je jich tam jak much a házejí to do prvního potoka a skončí to v břiše žraloka x tisíc km v moři
tam než si vystrčej hlavu z prdele a začnou recyklovat jako tady nebo zakazovat plastový brčka tak bude konec ....
ale je to nevyhnutelný a pokud se pořeší důsledná recyklace jedovatejch baterií nebo nejedovatý baterie a nebudou
se převážně nabíjet elektřinou vyráběnou spalováním fosilních paliv možná nebudeme ve městech dejchat
saze ze starých dieselů
nehodlám sponzorovat těžce vydělanejma penězma prací vizionáře jako Musk
až se to bude vyrábět seriově , bude to za rozumno a cenově zvýhodněný oproti spalovacím motorům s daňovejma úlevama
tak si možná jeden prskolet na starý kolena koupím na krátký trasy protože mi nic jinýho nezbyde
na dlouhý trasy budu radši používat buse ..cestování s dobíjením každých x set km mě nebere
bude to asi dost průser jak s plastama co objevili v zemích kde nedávno jedl každej druhej z nejbližšího šutru
je jich tam jak much a házejí to do prvního potoka a skončí to v břiše žraloka x tisíc km v moři
tam než si vystrčej hlavu z prdele a začnou recyklovat jako tady nebo zakazovat plastový brčka tak bude konec ....
ale je to nevyhnutelný a pokud se pořeší důsledná recyklace jedovatejch baterií nebo nejedovatý baterie a nebudou
se převážně nabíjet elektřinou vyráběnou spalováním fosilních paliv možná nebudeme ve městech dejchat
saze ze starých dieselů
nehodlám sponzorovat těžce vydělanejma penězma prací vizionáře jako Musk
až se to bude vyrábět seriově , bude to za rozumno a cenově zvýhodněný oproti spalovacím motorům s daňovejma úlevama
tak si možná jeden prskolet na starý kolena koupím na krátký trasy protože mi nic jinýho nezbyde
na dlouhý trasy budu radši používat buse ..cestování s dobíjením každých x set km mě nebere
jdeme frflat na flat ...
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
ona je hlavně otázka co jiného použít, když ne fosilní paliva.
LPG - fosilní palivo, nevěštil bych mu dlouhou životnost ... kdo ví jestli to nezaříznou podobně jako ostatní fosilní paliva.
CNG/LNG - sice také fosilní palivo, ale dal by se zachytávat každý prd. Tj. u čističek odpadních vod, skládek bioodpadu zachytávat uvolňovaný metan a ten zpracovávat na zemní plyn. To se ale neděje, raději se ten plyn těží. Nicméně v tomto bych viděl budoucnost dálkové dopravy. Dá se to rychle natankovat, u LNG je i dost velký dojezd ...
Vodík? Zcela upřímně, toho se děsím. A to z několika důvodů. Prvním je značné bezpečnostní riziko. Jak při nehodách, tak při čerpání, tak při teroristických útocích (je to násobně třaskavější jak benzín). Druhým je to, že když s tím člověk týden nevyjede, tak přijde o půl nádrže bezpečnostním upouštěním. Třetím je to, že palivové články jsou značně náchylné na čistotu plynu a bohužel jsou i extrémně drahé. Plus jsou u toho lithiové baterie na vyrovnávání špiček výroby el. energie, takže ani tomuto riziku se majitel nevyhne.
Zbývají baterky ... o těch tu bylo napsáno dost.
Já nedávno přemýšlel o tom, že bych si pořídil nějaké bateriové hopsadlo do práce. Mám to 25km tam a 25 zpátky, takže by mi stačilo něco s dojezdem kolem 150km. A padl mi do oka jetý Fiat 500e. Pokud bych ho vydržel provozovat do práce cirka 8let, tak se mi sám zaplatí. Výhodou je, že mám dům s pozemkem, takže není problém umístit nabíjecí stanici.
LPG - fosilní palivo, nevěštil bych mu dlouhou životnost ... kdo ví jestli to nezaříznou podobně jako ostatní fosilní paliva.
CNG/LNG - sice také fosilní palivo, ale dal by se zachytávat každý prd. Tj. u čističek odpadních vod, skládek bioodpadu zachytávat uvolňovaný metan a ten zpracovávat na zemní plyn. To se ale neděje, raději se ten plyn těží. Nicméně v tomto bych viděl budoucnost dálkové dopravy. Dá se to rychle natankovat, u LNG je i dost velký dojezd ...
Vodík? Zcela upřímně, toho se děsím. A to z několika důvodů. Prvním je značné bezpečnostní riziko. Jak při nehodách, tak při čerpání, tak při teroristických útocích (je to násobně třaskavější jak benzín). Druhým je to, že když s tím člověk týden nevyjede, tak přijde o půl nádrže bezpečnostním upouštěním. Třetím je to, že palivové články jsou značně náchylné na čistotu plynu a bohužel jsou i extrémně drahé. Plus jsou u toho lithiové baterie na vyrovnávání špiček výroby el. energie, takže ani tomuto riziku se majitel nevyhne.
Zbývají baterky ... o těch tu bylo napsáno dost.
Já nedávno přemýšlel o tom, že bych si pořídil nějaké bateriové hopsadlo do práce. Mám to 25km tam a 25 zpátky, takže by mi stačilo něco s dojezdem kolem 150km. A padl mi do oka jetý Fiat 500e. Pokud bych ho vydržel provozovat do práce cirka 8let, tak se mi sám zaplatí. Výhodou je, že mám dům s pozemkem, takže není problém umístit nabíjecí stanici.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige