Odkazy na něco zajímaVWějšího
- Jan
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 11 úno 2008
- Bydliště: Červené Pečky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Tak toto je porno ...
https://www.novinky.cz/auto/489025-sbir ... barvu.html
https://www.novinky.cz/auto/489025-sbir ... barvu.html
Nejkrásnější pohled na svět je od volantu VW ...
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Taky jsem se u toho po ránu odbavil... Co to kouká za roury zpod kapoty?
J.
J.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Že nevyměnili celej přední podběh když to bylo nahnilý.
Na mexikánce docela slušná práce bych řekl.
Na mexikánce docela slušná práce bych řekl.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Ten siemensí kulaťák vypadá pěkně....automat s řazením knoflíkama pod rádiem T1kový valníček s elektromotorem na baterky jsem viděl ve 2016 na Glokáči. Pro hipstery dobrý...AlesK píše:A sakra https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Sebrat ze vzducháče to nejzajímavější co na něm je ? Asi ano, nějaké kupce to určitě mít bude. A pravověrný broukař nebo busař si stejně koupí starý střep a do kasičky VW nijak nepřispěje.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
se obávám, že takto dopadne spousta našich veteránů. Hádám, že tak za 25 let máme s benzinem utrum. Dobré je, že ta přestavba není složitá a během těch "pár" let půjde cena baterek a elektromotorů dolů, případně bude dost vraků, ze kterých brát.
Furt lepší pojízdný veterán "na baterky", než socha v garáži
Furt lepší pojízdný veterán "na baterky", než socha v garáži
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Že bude snaha veterány zakázat je asi pravděpodobné, ale s elektromobilama to tak růžově nevidím ze 2 důvodů:
1. žádný výrobce zatím nepřišel s realistickým řešením nabíjení - představa, že přes noc někam na parkovišti zapojujete šňůru, je silně naivní.
Co je potřeba: měnit u "benzinky" celý blok baterií za nabitý. K tomu je nutné bloky standardizovat a uzpůsobit auta (třeba bude ten blok tvořit dolních 20 cm kastle mezi kolama). Dál aby lidi nereptali při výměně, tak baterie patrně budou muset zůstat v majetku výrobců a budou se jenom pronajímat.
2. Kdo financuje islamizaci Evropy a co asi tento stát islamizované Evropě bude chtít prodávat? nápověda - teče to a je to černý...
1. žádný výrobce zatím nepřišel s realistickým řešením nabíjení - představa, že přes noc někam na parkovišti zapojujete šňůru, je silně naivní.
Co je potřeba: měnit u "benzinky" celý blok baterií za nabitý. K tomu je nutné bloky standardizovat a uzpůsobit auta (třeba bude ten blok tvořit dolních 20 cm kastle mezi kolama). Dál aby lidi nereptali při výměně, tak baterie patrně budou muset zůstat v majetku výrobců a budou se jenom pronajímat.
2. Kdo financuje islamizaci Evropy a co asi tento stát islamizované Evropě bude chtít prodávat? nápověda - teče to a je to černý...
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
lope píše:Že bude snaha veterány zakázat je asi pravděpodobné, ale s elektromobilama to tak růžově nevidím ze 2 důvodů:
1. žádný výrobce zatím nepřišel s realistickým řešením nabíjení - představa, že přes noc někam na parkovišti zapojujete šňůru, je silně naivní.
Co je potřeba: měnit u "benzinky" celý blok baterií za nabitý. K tomu je nutné bloky standardizovat a uzpůsobit auta (třeba bude ten blok tvořit dolních 20 cm kastle mezi kolama). Dál aby lidi nereptali při výměně, tak baterie patrně budou muset zůstat v majetku výrobců a budou se jenom pronajímat.
2. Kdo financuje islamizaci Evropy a co asi tento stát islamizované Evropě bude chtít prodávat? nápověda - teče to a je to černý...
Hlavne VW se spojilo ještě s dalšíma automobilkama v Německu a chtějí vybudovat za nemalé peníze dobíjecí stanice, myslím do 2-3 let.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
pokud se jedná opravdu o tento časový horizont, tak toho moc nestihnou. Dobíjecí stanice možná, ale přenosovou soustavu a zdroje energie pro ty špičkové poptávky, to nebude taková prdel. Možná něco vykompenzují obříma bateriema přímo u stanic, ale to bude za takovej randál, že se to ani ekologicky nevyplatí...Skid píše:... za nemalé peníze dobíjecí stanice, myslím do 2-3 let.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
mě teda představa nabíjení pomocí stojanu u parkoviště a kabelu moc cizí a nereálná nepřijde. V severských zemích mají takto řešený předehřev bloku motoru. Pravda, jsou to jiné proudy.
Nicméně dovedu si představit osazení parkoviště inteligentními nabíječkami, kde si zvolíš čas plánovaného odjezdu, kolik kWh potřebuješ naládovat a podle toho to začne nabíjet. Auta co budou potřeba být nabita přednostně budou platit víc. Zbytek aut by se měl stihnout nabít za těch 8h i pomalým nabíjením. Rezervovatelné minimum bude třeba 10kW, rezervovatelné maximum 50kW, totální maximum přípojného místa 150kW. Když tam nikdo nebude stát a zaplatíš si za 10kW minimum, tak se to bude nabíjet 100kW (maximum auta/přípojného místa), abys měl nabito než někdo přijede a zaplatí si "supercharge", nebo až přijde tvých 5 sousedů. Pak by to vypadalo tak, že 1. zaplatí 10kW, druhý si rezervuje 50kW, třetí 50kW, čtvrtému už to dovolí jen 30kW rezervaci, pátému jen 10kW. Nebo by to bylo 10kW, 100kW, 10, 10, 10. Samozřejmě jakmile by se dobilo to s největším odběrem, tak by to pustilo "šťávu" i těm ostatním, tj. po 35kW.
Nicméně dovedu si představit osazení parkoviště inteligentními nabíječkami, kde si zvolíš čas plánovaného odjezdu, kolik kWh potřebuješ naládovat a podle toho to začne nabíjet. Auta co budou potřeba být nabita přednostně budou platit víc. Zbytek aut by se měl stihnout nabít za těch 8h i pomalým nabíjením. Rezervovatelné minimum bude třeba 10kW, rezervovatelné maximum 50kW, totální maximum přípojného místa 150kW. Když tam nikdo nebude stát a zaplatíš si za 10kW minimum, tak se to bude nabíjet 100kW (maximum auta/přípojného místa), abys měl nabito než někdo přijede a zaplatí si "supercharge", nebo až přijde tvých 5 sousedů. Pak by to vypadalo tak, že 1. zaplatí 10kW, druhý si rezervuje 50kW, třetí 50kW, čtvrtému už to dovolí jen 30kW rezervaci, pátému jen 10kW. Nebo by to bylo 10kW, 100kW, 10, 10, 10. Samozřejmě jakmile by se dobilo to s největším odběrem, tak by to pustilo "šťávu" i těm ostatním, tj. po 35kW.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
nevim jaky je nabijeci napeti....ale 10kW na 230V je cca 43A....to je rodinny domek....ten proud musis k nabijecce nejak dostat a nekde ho vyrobit....nevo vykompenzujes baterii na nabijeci stanici ale furt se bavime o tom ze na parkoviste pro dvacet autaku musis dostat spickovy proud pro tri maly panelaky....eLzyx píše:mě teda představa nabíjení pomocí stojanu u parkoviště a kabelu moc cizí a nereálná nepřijde. V severských zemích mají takto řešený předehřev bloku motoru. Pravda, jsou to jiné proudy.
Nicméně dovedu si představit osazení parkoviště inteligentními nabíječkami, kde si zvolíš čas plánovaného odjezdu, kolik kWh potřebuješ naládovat a podle toho to začne nabíjet. Auta co budou potřeba být nabita přednostně budou platit víc. Zbytek aut by se měl stihnout nabít za těch 8h i pomalým nabíjením. Rezervovatelné minimum bude třeba 10kW, rezervovatelné maximum 50kW, totální maximum přípojného místa 150kW. Když tam nikdo nebude stát a zaplatíš si za 10kW minimum, tak se to bude nabíjet 100kW (maximum auta/přípojného místa), abys měl nabito než někdo přijede a zaplatí si "supercharge", nebo až přijde tvých 5 sousedů. Pak by to vypadalo tak, že 1. zaplatí 10kW, druhý si rezervuje 50kW, třetí 50kW, čtvrtému už to dovolí jen 30kW rezervaci, pátému jen 10kW. Nebo by to bylo 10kW, 100kW, 10, 10, 10. Samozřejmě jakmile by se dobilo to s největším odběrem, tak by to pustilo "šťávu" i těm ostatním, tj. po 35kW.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Dal bych tam dieselagregat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Stabilák Slavii a jedeeemSam píše:Dal bych tam dieselagregat.
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Tesla Superchargery 135kW mají 480V DC, nicméně je fakt, že ty se staví hlavně podél dálnic, na sídlištích postačí něco o dost slabšího. Obvykle kolem 11-22kW na nabíjecí místo. Napětí se používá mezi 300-600V DC.tarmara píše:nevim jaky je nabijeci napeti....ale 10kW na 230V je cca 43A....to je rodinny domek....ten proud musis k nabijecce nejak dostat a nekde ho vyrobit....nevo vykompenzujes baterii na nabijeci stanici ale furt se bavime o tom ze na parkoviste pro dvacet autaku musis dostat spickovy proud pro tri maly panelaky....
S tím mým příkladem jsem chtěl ukázat, že není potřeba přitáhnout na parkoviště kabel pro 2MW, aby každý mohl nabíjet nelimitovaným proudem, ale půjde-li to nabíjení řídit i v čase, bude potřeba třeba jen pětinový příkon. I to je dost, pravda.
Dle mého názoru to naše rozvodná soustava ustojí, miliony elektroaut se neobjeví najednou, ale postupně v průběhu 20let. S tím budou růst i kapacity rozvodné soustavy. S tím budou růst i lokální zdroje el. energie (FVE, VTE), ale i akumulace energie (do baterií, vody, tlaku vzduchu...), což ulehčí těm páteřním sítím. A elektrárny to ustojí také, po Evropě je docela dost zakonzervovaných elektráren, které nejsou k užití, protože nejsou potřeba, resp. energie z nich je drahá.
Jestli je to dobře nebo špatně? Taky jsem petrolhead a nejraději bych měl všechna ta benzinová auta napořád. Ale pokud bych si měl vybrat mezi "pěšky", "MHD", "elektro", nebo "vodík", tak z mého pohledu raději elektro. Jiná lokálně ekologicky a ekonomicky přívětivá alternativa osobní dopravy tu prozatím není. Vodík je ekonomický, ekologický a bezpečnostní nesmysl.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
Ekologická elektromobilata asi moc není. To spíš vyhrává starý diesel. Ale chápu tu snahu vyhnad kouř a eko zátěž mimo centrum měst.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
elZyx - Máš promyšlený detaily, ale nesmyslnost a absurdnost celkunevidíš. Ve městech chodníky s patníkama na zásuvky každých 20 metrů a přes noc všechno zadrátovaný. Už jenom vybudování rozvodů, nových trafostanic (stávající síť to rozhodně neustojí, podle mě) je práce na léta a kdo to zaplatí? Zkrátka je to nedomyšlený nesmysl. Jako doplněk to jistě existovat bude, pro lidi, co maj garáž nebo zahradu se zásuvkou a nevzdalují se od toho víc než 50 km, ale dopravu jako celek to vůbec neřeší. Je spíš třeba se ptát, jestli je potřeba, aby se každý den ráno půlka města přesunovala na opačný konec a večer zpátky. Řadu administrativních profesí je možné (aspoň část týdne) vykonávat z domova nebo potenciálně z lokálních kanceláří, něco není prostě potřeba dělat 40 hod týdně vůbec atd. Řešením je nová organizace pracovního procesu resp. stylu života. Ne elektrifikace, jak platilo za Lenina
Re: Odkazy na něco zajímaVWějšího
já se na to dívám z technologického hlediska, protože jsem technologicky založený člověk. A technologie je od toho, aby se vyvíjela. Jinými slovy - bude-li to potřeba, tak ať se překopou klidně celá města. Kdo to zaplatí? Ano, my všichni. Kdo na tom vydělá? Mimo energetických společností teoreticky my všichni tím, že se sníží emisní a hlukové zatížení městských aglomerací. A taky se to vyplatí z hlediska ušetřeného času, protože není potřeba zajíždět někam tankovat. Mě by to ušetřilo 20-30minut týdně. Nelze zanedbat i vyšší komfort. Tichost vozu při pohybu, a předehřev či předchlazení auta v plánovaný čas odjezdu. Teoreticky je i nižší ekonomická náročnost na provoz elmobilu. Už jen na servisu se ušetří dost peněz, ale i ta pohonná energie vyjde v přepočtu na kilometr levněji. Tedy pokud se nezavede nějaká nesmyslná spotřební daň z el.
Jen mě mrzí, že je to tlačené nesmyslnou direktivou, což samozřejmě nese negativní ohlasy. Dle mého názoru by se elektromobilita prosadila i bez toho, byť třeba o 10let později. Otázkou je, jestli víme, co vše se chystá z nějakého geopolitického hlediska, jestli v tom jsou i zájmy snížit závislost na "východě" ...
To samé platí i o FVE. Ta má ve společnosti tak negativní náboj, že člověk aby se pomalu bál stavět bezdotační FVE pro pokrytí vlastní spotřeby, aby mu někdo nedal přes hubu, že ho vlastně okrádám. Pomalu začínají být takové instalace finančně plusové.
Hledisko řekněme sociálně ekonomické je věc druhá. Ano, vozí se zboží, ale i lidi poměrně zbytečně sem a tam. Ale jak to chceš řešit? Nějakým centrálním plánováním s tím, že "ok, sice jsi IT manažer, ale pracuješ 40km, od baráku, blíž je František Vomáčka, takže to místo přeobsazujeme jím. A ty, protože v místě bydliště není po IT poptávka, tak půjdeš dělat operátora do sklárny. Samozřejmě za čtvrtinový plat"? To raději budu platit 3x tolik za elektriku, než být "zabitý" v místě bydliště.
Větší problém vidím v tom, že existují dotace na vše možné, takže se vyplatí vzít vejce z Maďarska, převézt je do Polska na vylíhnutí, kuřata převézt do ČR na růst, následně je odvézt na Slovensko na porážku a zpracování, aby se v konečné fázi mohla odvézt do Holandska a Rakouska na zabalení (vše jen příklad). A to jen kvůli tomu, že v té či oné zemi se povedlo vyjednat dotace na tu či onu činnost.
Jen mě mrzí, že je to tlačené nesmyslnou direktivou, což samozřejmě nese negativní ohlasy. Dle mého názoru by se elektromobilita prosadila i bez toho, byť třeba o 10let později. Otázkou je, jestli víme, co vše se chystá z nějakého geopolitického hlediska, jestli v tom jsou i zájmy snížit závislost na "východě" ...
To samé platí i o FVE. Ta má ve společnosti tak negativní náboj, že člověk aby se pomalu bál stavět bezdotační FVE pro pokrytí vlastní spotřeby, aby mu někdo nedal přes hubu, že ho vlastně okrádám. Pomalu začínají být takové instalace finančně plusové.
Hledisko řekněme sociálně ekonomické je věc druhá. Ano, vozí se zboží, ale i lidi poměrně zbytečně sem a tam. Ale jak to chceš řešit? Nějakým centrálním plánováním s tím, že "ok, sice jsi IT manažer, ale pracuješ 40km, od baráku, blíž je František Vomáčka, takže to místo přeobsazujeme jím. A ty, protože v místě bydliště není po IT poptávka, tak půjdeš dělat operátora do sklárny. Samozřejmě za čtvrtinový plat"? To raději budu platit 3x tolik za elektriku, než být "zabitý" v místě bydliště.
Větší problém vidím v tom, že existují dotace na vše možné, takže se vyplatí vzít vejce z Maďarska, převézt je do Polska na vylíhnutí, kuřata převézt do ČR na růst, následně je odvézt na Slovensko na porážku a zpracování, aby se v konečné fázi mohla odvézt do Holandska a Rakouska na zabalení (vše jen příklad). A to jen kvůli tomu, že v té či oné zemi se povedlo vyjednat dotace na tu či onu činnost.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige