Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Víno, ženy, muži a zpěv. Pojďme si konečně odpočinout od vzduchem chlazených.
Devon Buggy

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod Devon Buggy » 16 zář 2016

SO 545 píše:Elektro posilovac ma dnes uz kde ake leco. Inac by asi tazko riesili park asistentov atd...
Ale malo ktore auto ma posiovac priamo na tyc volantu.
A to uz je instalacne zvladnutelne dost lahko.

Ja len zavidim tu legislativu UK ktora vie poriesit bez problemov prestavbu co ma havu aj patu.
U nas bez spekulovania nevymenim ani disky.

Na fotky mechaniky a elektra sa tiez tesim.



Taky nevim proc se to v CR tak strasne zkomplikovalo. Nekdo to vylobboval az do krajnosti :( ze by D E K R A ?

U me doufam ze zustanou RZ z beetla (ta co tam ted je). Pokud by naznali ze zasahy jsou uz vetsi tak vystavi novy technicak a bude to na znacce zacinajici Q pismenem - vozidla netovarni vyroby nebo vozidla kde se nevi puvod ci nejsou udaje napr o roku vyroby atd. Ale na znacky to dostanu tak jako kazdy jiny pokud to bude splnovat co to splnovat ma (brzdy, svetla atd atd.)

Tuhleva jsem cetl co ted delaji v CR na STK ze si to prej foti, nejakou motorku vyhodili ze mel trasne ktere nejsou od vyroby atd.....nevim co se to deje. Slo by vubec udelat v CR kitcar, dovezt ho do UK, prihlasit a zase ho vratit do CR a prihlasit tam? [-o<

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4386
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod SO 545 » 17 zář 2016

Tak ako pises. U nas je problem prihlasit napr moto z US.
Ale ked ju kupime cez Polsko /tam prihlasit ide/ nieje problem.
Takto teraz budeme riesit uz druhu.

Je to chore ale je to tak.
O moto v CZ STK som pocul.
Vzdy som si myslel ze u nas su vacsi magori ale susedia to teraz na dlhsiu dobu vyhrali.

A to mna svrbia ruky na caferacer... ale ako sledujem dianie okolo asi to este necham dozriet.

Ale k buggy. Laduj foto nech sa je naco pozerat.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod Šíša » 17 zář 2016

Az tak cerne to zase nevidim. Po zkušenostech se stavbou Teardropa, který se stavel komplet novy a na ciste papiry (pouze se koupila naprava a kloub, ostatní vyroba a dostalo to svůj VIN) si dovolim tvrdit, ze i u nas jde prihlasit postavene auto/motorka. To ze se musí splnit litera zákona je jedna věc. Druha je ze to stoji pomerne slusny balik. A ta treti, nejhorsi, jest to, ze to u nas moc lidi jako obyčejných "soukromniku" asi nedela, tudíž urady kolikrat nevedi jak na to a ostatní instituce to odsouvaji do pozadi, neb je zivi ti vetsi malovyrobci (obytnaci a spol) :) Paklize dodrzim zákony a narizeni, není jedinny důvod aby to neprihlasili.

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 653
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod eLzyx » 17 zář 2016

stavba vozíků, změny nástaveb u užitkáčů, přestavby dodávek na obytné atp. jsou už taková obvyklá řešení, které úřady schvalují bez nutnosti navštívit Dekru. Není ani problém udělat typizovanou přestavbu - viz např. kaipan 14, kdy použiješ potřebný základ (v tomto případě škoda favorit) s platným TP, provedeš přebastlení podle plánu výrobce, odvezeš to k výrobci na posouzení, ten ti vydá potřebné doklady pro úřady a ty ti zapíší přestavbu vozidla do TP. Takto jednoduché je to z pohledu zákazníka, ale prvotní cesta a hlavně cena pro prvovýrobce asi nebyla nízká.
Podobné je to se stavebnicí K1 Attack
Celkem pochybuji, že by mi na úřadu stejně snadno prošlo to, že bych vzal např. bourané Volvo (těch jsem měl už dost :lol: ), vypáral z toho motor, převodovku, nápravy a postavil si vlastní kastli. Nebo ten motor nacpal do T2, 200-300 kobylek by s tím slušně cvičilo [smilie=andere047.gif] To je tady v ČR v podstatě nereálná přestavba.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod Šíša » 17 zář 2016

Jsem rad, ze jsem byl poucen, nicmene nepotrebuji to, cist umim a s urady mam diky rodine "diagnoze" odzito vice nez dost :D
Zakony, vyhlasky, narizeni,.... mluvi jasne a paklize se dodrzi, neni sebemensi duvod aby to neslo. A presne kvuli takovim kecum ze neco nejde jsem stavel prives presne oficialni cestou vcetne zadosti o stavbu noveho "vozidla" atd (omlouvam se ze nepisi presne, ted opravdu nepujdu do skrine vyndat si ty sanony aby naspal presne zneni). U auta jako takoveho je to principialne to same, ale nikde jsem NENAPSAL ze i stejne lehke. V male serii do 5 (ci 10ti kusu, opet, nepamatuji si to presne) je povolovani a schvalovani odlisne nez u velkoseriove vyroby.

A rikat ze prestavby dodavek na obytnaky jsou jednoduche :D Ale no tak, staci si precist libovolne karavan forum, treba i caravan24, ... a i jen zmena poctu mist u normalni dodavky, napr. T4, je otrocina :D

EDIT: prestavba a stavba jsou diametralne odlisne postupy a i pozadavky na to :D A paklize vyparu vnitrnosti z neceho, tim padem jsou jiz homologovane a schvalene pro provoz, postavim si vlastni kastli (tim padem to musi svarovat svarec se statnima zkouskama a ja jako stavitel musim dodat pevnostni vypocty/projekt - chteli to po me i na prives), tak uz ted plnim literu zakona. Dal uz to jsou asi zkusebny atd., me to nezajima, tudiz jen zbezne procteno. A stejne, stavet si dnes neco sveho jsou vyhozene penize a cas, paklize to chci jen pro sebe a nebo nejsem nejaky vedator co vymysli neco noveho :D

A kdyz by jsi to nacpal do T2 a dolozil, ze ten podvozek/kastle je na to upravena/prizpusobena, neni duvod to neschvalit. Nicmene pak z T2 zbyde opravdu jen kastle, bo vse ostatni neprojde. Jak predni naprava, tak zadni, standardni brzdy ani nekomentovat :D

Timto dodebatovano z me strany, nebudu zasirat topic.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4386
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod SO 545 » 17 zář 2016

ak by to takto uzasne lahko slo v UK maju tam asi tolko individual stavieb ako u nas :D
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod Šíša » 17 zář 2016

Kurva, odpoved se mi smazala pred odeslani (time out error)... Uz to znova psat nebudu. Ale "vyprosil bych si" aby mi byly vkladana slova do huby, ehm klavesnice, ktera jsem nenapsal/nevyrkl. Doporucuji precist jeste parkrat....

Devon Buggy

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod Devon Buggy » 17 zář 2016

Šíša píše:Kurva, odpoved se mi smazala pred odeslani (time out error)... Uz to znova psat nebudu. Ale "vyprosil bych si" aby mi byly vkladana slova do huby, ehm klavesnice, ktera jsem nenapsal/nevyrkl. Doporucuji precist jeste parkrat....



Tady se trosku ztracim proc a na koho je to vyse napsane.....

Postup prihlaseni v CR a ci lze anebo ne jde mimo me a nemuzu se k tomu detailne vyjadrovat pacto o tom vim hov** :)

Kazdopadne, to jak je to zde v UK je asi zhruba nasledujici:

Vozidlo prijede na specialni technickou. Technik zapise cisla motoru, karoserie atd a vezme list a jde bod po bodu. Original vozidlo ma 100 procent body a on jde asi takto: neoriginalni motor -15 bodu, neorig. prevodovka -5 bodu atd atd. Pokud na konci testu ma vozidlo stale (tusim) 70 bodu, zustanou mu stare papiry, cili u me z brouka. Pokud ma mene nez 70 bodu, jde na Q znacky. Rozdil je v tom ze A) na Q znackach bude vyssi pojisteni B) bude se platit silnicni dan (brouk 71 rok uz je veteran takze oprosten od placeni silnicni dane. Jinak se nic jineho nezmeni.

Potom musi technik prijit dle pokynu z pocitace jednotlive body jako brzdy, rizeni atd atd....vse o tom jak to ma byt je v pocitaci napsane, takze si nic necuca z prstu o tom jestli to pusti nebo nepusti na silnici. Kazdopadne pokud je neco spatne, na konci vytiskne chyby a majitel to odveze do garaze a opravi a prijede znovu. Tusim ze kdyz prijede do 10 prac. dnu, technik jen projde chyby a pokud jsou napraveny tak vyda certifikat ke schvaleni. Pokud je to po lhute 10ti dnu, musi se to absolvovat cele odznova (takhle podobne se dela technicka, kazdy rok).

V teto velke schvalovaci technicke se resi i sbihavost, odklon kol, atd....ale nezajima nikoho jestli to svaroval Pepa nebo Franta. Samotneho me zajima jak dopadnu s taznym co tam mam :)

Pristi rok zjara to budu absolvovat tak uz se tesim.

Hezkej vikend vsem:)

P.S. dopropojoval jsem vymeniky tepla s vetrakem a klapkou teply/studeny a suprove to topi i na volnobeh (vedu to pres dva vymeniky).
tak bude TEPLO NA NOZICKY :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
liba
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 773
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod liba » 17 zář 2016

Pěkně,parádní =D> zajímavá koncová světla to jsou letky :?:

Devon Buggy

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod Devon Buggy » 17 zář 2016

liba píše:Pěkně,parádní =D> zajímavá koncová světla to jsou letky :?:


Ano, vsechny svetla co na tom aute jsou, vcetne kontrolek na palubce, jsou LED. Predni tlumene / dalkove jsou v patici H4 ale Xenon. Uvidime jak budou svitit, kdyby to stalo za H tak se vratim zpet na klasicke H4. Vsude jsem dal konektory tak aby to slo prepojit na klasiku bez nutnosti dratovani.

Zitra zacinam predni elektriku, rizeni a nadrz. Fotky popridavam.

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1949
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Beercity
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod martin_100 » 17 zář 2016

No k technickýmu schvalování v CZ asi tolik:
-výměna karoserie š 120 za kastli stejnýho typu a roku výroby....dárce ještě s platnou stk - bez povolení od výrobce nelze... výrobce povolení u aut starších 10 let neuděluje
- favorit karbec ... přestavba na MPI vstřikování z feliny... bez svolení výrobce nelze a výrobce... viz výše
-ford scorpio ... origo kola z výroby hliníky 15"... jenže v roce 94 dovezeno na plechových zimákách 14" tudíž ouřad zapsal pouze ty a letní origo kola do TP jen s povolením výrobce... že sem na úřad přines 2 platný TP stejnýho typu auta a motorizace kde ty kola byly nezájem...
- T3 origo 1,6TD motor kodu JX výměna za 1,9D kterej má o 3 kw nižsí výkon ... neexistuje
- honda transalp zadní pneu 130/90 R17 výměna ta 140/90 R17 bez návštěvy dekry v praze (cca 4 litry) nelze

nesundáš na stk poklice byť origo plechový na busu/brouku neprojdeš
máš u kombíka na poslednim bočnim okně (kam ani nevidíš) nějakou samolepku tak taky na stk smolík....

Prostě ultračurákov #-o

Buď rád za anglii kde sice neseženeš kamaráda se soustruhem ale za to si můžeš stavět co tě napadne a legálně s tim jezdit... =D>

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4386
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod SO 545 » 18 zář 2016

Paradne fotky. Detailna praca. =D>
Ked sa nemylim tak som tam zahliadol STANLEY skrutkovac MADE IN ENGLAND. Tie mam fest rad a uz nejdu zohnat. :wink:

Ako pise martin100. Pod to sa podpisem.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Devon Buggy

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod Devon Buggy » 18 zář 2016

SO 545 píše:Paradne fotky. Detailna praca. =D>
Ked sa nemylim tak som tam zahliadol STANLEY skrutkovac MADE IN ENGLAND. Tie mam fest rad a uz nejdu zohnat. :wink:

Ako pise martin100. Pod to sa podpisem.


Ja mam zase doma zenu MADE IN SLOVAKIA a za nic na svete bych ji nevymenil.
V Anglii maji sroubovaky, na Slovensku hezky holky, v Ceske Republice zase privetive techniky na STK :)

https://www.youtube.com/watch?v=MmshioUf-Aw

Hezkou nedeli vsem vzduchem chlazenym :) ja jdu do garaze ....

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 622
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod Milan NM » 18 zář 2016

Devon,krasna praca
vsimol som si ale jeden detail,ktory mi nie moc sedi.Asi profesionalna deformacia.
screen.jpg
screen.jpg (42.6 KiB) Zobrazeno 3284 x
VW mexico
VW chrobak hybrid
Buggy Meyers Manx Style

Devon Buggy

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod Devon Buggy » 18 zář 2016

Milan NM píše:Devon,krasna praca
vsimol som si ale jeden detail,ktory mi nie moc sedi.Asi profesionalna deformacia.
screen.jpg


ale sedi :) co svarim (rozumej posoplim svareckou) to obrousim a pak mam takovek bazmek v plechovce a tim to pretru, Husty je to, rychle to schne a barva na tom pak lip drzi :)

Tohle je zrovna misto kde je 0.8 plech do ktereho jsem varil 2mm rouru 60 prumer...ten plech je asi cinskej, desne se to propalovalo. Svaruju malym invertorem, elektrody ESAB 2.5 a 3.2. MIG nemam, mozna casem poridim.

Nejsem profi svarec ani nic takoveho, jen si tak hraju .. :lol:

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4386
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod SO 545 » 18 zář 2016

Devon Buggy píše:Ja mam zase doma zenu MADE IN SLOVAKIA a za nic na svete bych ji nevymenil.


To mam aj ja uz 22rokov. O inej som ani neuvazoval :wink:

Milan ma pravdu COcko zase majland nestoji a na prace okolo auta idealne.
MMA je k autu nudzovka.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Devon Buggy

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod Devon Buggy » 18 zář 2016

SO 545 píše:
Devon Buggy píše:Ja mam zase doma zenu MADE IN SLOVAKIA a za nic na svete bych ji nevymenil.


To mam aj ja uz 22rokov. O inej som ani neuvazoval :wink:

Milan ma pravdu COcko zase majland nestoji a na prace okolo auta idealne.
MMA je k autu nudzovka.


COcko jsem okukoval ESAB, dodavaji i s paradni lahvi CO2 kterou obratem meni kdyz dojde.

Kdyz ja ale vic svaruju ruzny jekle a trubky, nevim jestli takovy 160A kote by to zvladlo....jak rikam H tomu rozumim tak nechci koupit za 1000 liber neco co pak bude lezet v koute. Leda ze by to umelo svarovat laminat :)

Zadnou cinskou svarecku uz nikdy vic, invertoru uz jsem mel asi 5 a COcko Clarke (Anglická Čína) a s tim jsem svaroval vozik na motorky a skoro me u toho klepla pepka, 10cm svar a zasmodrchanej drat...vycistit a znova to samy......takovy COcko uz nechcu :)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4386
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod SO 545 » 18 zář 2016

Kludne popozeraj nejaku machine inzerciu. Urcite su v ponuke stroje ktore nove stali tisice a este dlho budu sluzit.
Cenovo budu za rozumno.

Daj link co planujes kupit. Ak kupis masinu ktora fakt zvlada 160A tak potom nemas problem.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Devon Buggy

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod Devon Buggy » 18 zář 2016

Puvodne jsem chtel http://www.wellyweld.com/products/Esab-Caddy-Mig-C160i-43434.aspx

Ted bych spis vzal http://www.wellyweld.com/products/Esab-Caddy-Mig-C200i-43435.aspx

Ojetou uz nechci, nevim co s tim kdo delal prede mnou. Radsi novou se zarukou a starat se o ni.

Ted svaruju se STAMOS 240A. Dlouho jsem hledal, nez jsem se rozhodl pro tenhle typ. Ma nejaky novy typy MosFetu a 100 procent duty cycle - nemusi se cekat nez se ochladi, da se nonstop varit. 8metru dlouhy tlusty kabely taky vyhovuji, svarecka je na svem miste v garazi a muzu varit venku. Predchozi svarecky mely 3m - na H.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4386
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec

Příspěvekod SO 545 » 18 zář 2016

SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž


Zpět na “Pokec o všem možném...i nemožném...”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti