Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
I v bývalém SSSR pokoušeli vozy se vzduchem chlazeným motorem. U nás se zvaly Záporožec a vypadaly divně.
V tomto topicu bych rád o těchto "potvůrkách" hromadil informace a budu rád za Vaší pomoc, fotku, zkušenost...
Nuže, do toho!
V tomto topicu bych rád o těchto "potvůrkách" hromadil informace a budu rád za Vaší pomoc, fotku, zkušenost...
Nuže, do toho!
Naposledy upravil(a) threeseven dne 02 úno 2007, celkem upraveno 1 x.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Všechny modely Záporožců mají zadní náhon a motor uložený za zadní nápravou.
Záporožec ZAZ-965/965A
ZAZ-965 byl vyráběn od roku 1960 do roku 1969. Od samého začátku vzniklo podezření, že producent okopíroval Fiat 600, představitelé automobilky ovšem tvrdili, že se jedná o výhradně ruský výrobek, navržený sovětskými konstruktéty ze ZAZu ve spolupráci s kolegy z Moskevské Mechaniky. Vůz byl poháněn motorem MeMZ-965, jednalo se o za zadní nápravou podélně umístěný vzduchem chlazený čtyřválec o obsahu 887 ccm s válci uspořádanými do V s rozvodem OHV o výkonu 26 hp (19.4 kW) (27 hp (20.1 kW) v provedení ZAZ-965A).
Při pohledu na tento agregát si zřejmě někdo vzpomene na bondovku Zlaté oko s Piercem Brosnanem, právě tento model je v tomto filmovém hitu opravovám kladivem specialistou ze CIA.
Rozšířenou (a nepravdivou) legendou bylo tvrzeno, že prý motor ze záporožců byl používán jako startér v sovětských tancích. Základní model byl vyráběn v období 1960 – 1963.
Modifikovaný ZAZ-965A, který již neměl na bocích karoserie tzv. “uši” pro nasávání vzduchu v letech 1962 a 1969.
Záporožec ZAZ-966/968/968M
Model ZAZ-966 byl vyráběn v letech 1967 až 1974. Měl odlišnou karoserii, už nepodobnou Fiatu 600, ovšem dosti podobnou německému NSU Prinz.
Motor se příliš nezměnil, na boky karoserie se opět vrátily “uši”.
ZAZ-968 byl produkován od roku 1972 do roku 1980. Uši byly opět odstraněny a byl implantován novější motor MeMZ-968, nový motor měl zdvihový obsah válců zvětšen na 1,2 litru a proti předchůdci měl dvojnásobný výkon.
Pozdější model ZAZ-968M byl vyráběn od roku 1979 do roku 1994.
Zaz 968 byl nahrazen absolutně odlišnou ZAZ Tavrií, tento hatchback je poměrně známý i u nás. Jednalo se o vůz s motorem umístěným nad přední nápravou a s pohonem předních kol. Opět se objevily spekulace, že Tavria je okopírovaná první generace Fordu Fiesta s pozměněnou karoserií.Mnohem větší "slávu" si Tavria získala po absolvování nárazových testů, kdy po kolizi se uvolněná kapota údajně chovala jako gilotina a po přeražení A-sloupků odsekla hlavy testovacích figurín.
Vývojové úchylky a užitkové verze budou následovat.
Záporožec ZAZ-965/965A
ZAZ-965 byl vyráběn od roku 1960 do roku 1969. Od samého začátku vzniklo podezření, že producent okopíroval Fiat 600, představitelé automobilky ovšem tvrdili, že se jedná o výhradně ruský výrobek, navržený sovětskými konstruktéty ze ZAZu ve spolupráci s kolegy z Moskevské Mechaniky. Vůz byl poháněn motorem MeMZ-965, jednalo se o za zadní nápravou podélně umístěný vzduchem chlazený čtyřválec o obsahu 887 ccm s válci uspořádanými do V s rozvodem OHV o výkonu 26 hp (19.4 kW) (27 hp (20.1 kW) v provedení ZAZ-965A).
Při pohledu na tento agregát si zřejmě někdo vzpomene na bondovku Zlaté oko s Piercem Brosnanem, právě tento model je v tomto filmovém hitu opravovám kladivem specialistou ze CIA.
Rozšířenou (a nepravdivou) legendou bylo tvrzeno, že prý motor ze záporožců byl používán jako startér v sovětských tancích. Základní model byl vyráběn v období 1960 – 1963.
Modifikovaný ZAZ-965A, který již neměl na bocích karoserie tzv. “uši” pro nasávání vzduchu v letech 1962 a 1969.
Záporožec ZAZ-966/968/968M
Model ZAZ-966 byl vyráběn v letech 1967 až 1974. Měl odlišnou karoserii, už nepodobnou Fiatu 600, ovšem dosti podobnou německému NSU Prinz.
Motor se příliš nezměnil, na boky karoserie se opět vrátily “uši”.
ZAZ-968 byl produkován od roku 1972 do roku 1980. Uši byly opět odstraněny a byl implantován novější motor MeMZ-968, nový motor měl zdvihový obsah válců zvětšen na 1,2 litru a proti předchůdci měl dvojnásobný výkon.
Pozdější model ZAZ-968M byl vyráběn od roku 1979 do roku 1994.
Zaz 968 byl nahrazen absolutně odlišnou ZAZ Tavrií, tento hatchback je poměrně známý i u nás. Jednalo se o vůz s motorem umístěným nad přední nápravou a s pohonem předních kol. Opět se objevily spekulace, že Tavria je okopírovaná první generace Fordu Fiesta s pozměněnou karoserií.Mnohem větší "slávu" si Tavria získala po absolvování nárazových testů, kdy po kolizi se uvolněná kapota údajně chovala jako gilotina a po přeražení A-sloupků odsekla hlavy testovacích figurín.
Vývojové úchylky a užitkové verze budou následovat.
flat4 teoretik gang member number 1
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
Zkusim poprve postnout par obrazku z vyroby me Buggy s motorem ZAZ 968.
Vse zaclo nabidkou znameho jestli nechci motor s prevodovkou ZAZ v dezolatnim stavu. Motor i prevodovka prosli generalkou s tim ze casem postavime trike.
Kdyz moje draha polovicka rekla, ze nechce tri kola, ale ctyri, bylo vcelku rozhodnuto, postavit buggy na podvozku VW.
Napasovat tam prevodovku nebyl vcelku problem...
Karoserii jsme zakoupili hotovou s moznosti vyberu barvy
Momentalne dodelavam predni napravu. Doufam ze letos v lete vyjedu
To je zatim vse
Vse zaclo nabidkou znameho jestli nechci motor s prevodovkou ZAZ v dezolatnim stavu. Motor i prevodovka prosli generalkou s tim ze casem postavime trike.
Kdyz moje draha polovicka rekla, ze nechce tri kola, ale ctyri, bylo vcelku rozhodnuto, postavit buggy na podvozku VW.
Napasovat tam prevodovku nebyl vcelku problem...
Karoserii jsme zakoupili hotovou s moznosti vyberu barvy
Momentalne dodelavam predni napravu. Doufam ze letos v lete vyjedu
To je zatim vse
- machyss8
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 288
- Registrován: 18 lis 2013
- Bydliště: Turnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
pravostranné řízení?
Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
dyť je Devon Buggy v Anglii
měl jsem v práci skladníka z Moldávie a říkal , že kdo u nich na vesnici měl Záporožce , tak už něco znamenal . A že tam jezdí stále .
měl jsem v práci skladníka z Moldávie a říkal , že kdo u nich na vesnici měl Záporožce , tak už něco znamenal . A že tam jezdí stále .
Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
Jinak brouka jsem musel koupit s papirama aby sel prihlasit se stejnou RZ a bylo to vedeno jako veteran bez nutnosti platit silnicni dan.
Karoserie byla vcelku dobra
no floor pans byly na vymenu, stejne jako vlastne vsechno
Motor zaporozce ZAZ 968 prisel na palete fakt v desnem stavu...
...a detail rozvodovych kol - ZAZ ma dutou vacku, kterou prochazi vyvazovaci hridel (na kazdem konci zavazi).
pokracovani priste
Karoserie byla vcelku dobra
no floor pans byly na vymenu, stejne jako vlastne vsechno
Motor zaporozce ZAZ 968 prisel na palete fakt v desnem stavu...
...a detail rozvodovych kol - ZAZ ma dutou vacku, kterou prochazi vyvazovaci hridel (na kazdem konci zavazi).
pokracovani priste
Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
Bude to zajímavej kříženec. Připomíná to i Tatru. Kolik ten motůrek váží? Přece jenom je to ruskej ingot.
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
Neviem ci to bola spravna volba ,vzhladom na (ne)dostupnost nahradnych dielov.
Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
Vazi plus minus to same co VW, ale at nekecam, az ho budu cpat do prevodovky, dam ho jeste na vahu a uvidime presne Blok, prsa atd jsou hlinikova.
Dnes poprve kastle dosedla na sasi a vymejslim uchyceni sedacek.
Rozmer zadnich kol se mi vubec nelibi - chce to neco trosku mensi prumer a sirsi
Ty jsou z BMW r 2010 cabrio, maji v sobe pasy a kompletni elektroniku na polohovani, staci jen privest 12V....panel ovladani ma na boku.
Dnes poprve kastle dosedla na sasi a vymejslim uchyceni sedacek.
Rozmer zadnich kol se mi vubec nelibi - chce to neco trosku mensi prumer a sirsi
Ty jsou z BMW r 2010 cabrio, maji v sobe pasy a kompletni elektroniku na polohovani, staci jen privest 12V....panel ovladani ma na boku.
Naposledy upravil(a) Devon Buggy dne 17 bře 2016, celkem upraveno 1 x.
Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
Na ZAZ jsou k mani uplne vsechny dily a ted pri kurzu hrivny jsou za hubicku. Ruskych a ukrajinskych webu co nabizi dily na ruske auta v anglictine je taky spousta.Milan NM píše:Neviem ci to bola spravna volba ,vzhladom na (ne)dostupnost nahradnych dielov.
Ja kupuju od pana co je na eBayi, zatim vzdy co jsem potreboval, prislo
Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
Tak tohle je fakt pěkná záležitost !!
Moc se mi to líbí ... to by stálo za vlastní topic v Projektech
Moc se mi to líbí ... to by stálo za vlastní topic v Projektech
... a vůbec !
Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
Diky, projekt je to na delsi dobu. V planu je jak hardtop tak i soft top, sedacky dozadu jsou z toho sameho BMW s elektrikou, vsechny elektricky vytapene.Herbie píše:Tak tohle je fakt pěkná záležitost !!
Moc se mi to líbí ... to by stálo za vlastní topic v Projektech
Auto dostane dva heat exchangery z VW T25, motor topeni Audi 80 r.1980 - takze topeni dopredu a na predni okno
musim jeste vymyslet dvere s lambo panty, coz bude orisek - mam k tomu jeste boky (side skirts), tak zatim netusim kde se ty dvere budou lamat a jak budou zamky
Ale to planuju az na dalsi zimu, stejne jako vstrikovani paliva.........
Letos to chci dostat na papiry a trochu si zajezdit
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchem chlazená zajímavost - - ZAZ, Záporožec
Projekt co stoji za dokumentaciu a prezentaciu.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž